goed idee... hoe verder
vrijdag 11 juni 2010 om 14:41
Ik heb , moet ik eerlijk zeggen , een goed idee voor een nieuw produkt. Ik ben nu bezig dat idee verder te ontwikkelen. Maar ik loop tegen mijn eigen grenzen aan.
Stel ik heb mijn idee helemaal theorethisch ontwikkeld, marktonderzoek gedaan naar de behoefte eraan in de markt. En dan??
wat is de volgende stap?
idee verkopen?
idee in produktie nemen?
octrooi regelen?
met andere woorden HELP!
Dit gaat allemaal pas over een paar maanden spelen maar ik hou ervan om goed voor bereid te zijn.
Overigens heb ik deze vraag ook gesteld aan mijn goede vriend google en ben ik bezig me door 100-en webpagina's te worstelen.
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Stel ik heb mijn idee helemaal theorethisch ontwikkeld, marktonderzoek gedaan naar de behoefte eraan in de markt. En dan??
wat is de volgende stap?
idee verkopen?
idee in produktie nemen?
octrooi regelen?
met andere woorden HELP!
Dit gaat allemaal pas over een paar maanden spelen maar ik hou ervan om goed voor bereid te zijn.
Overigens heb ik deze vraag ook gesteld aan mijn goede vriend google en ben ik bezig me door 100-en webpagina's te worstelen.
Alvast bedankt voor jullie tijd.
vrijdag 11 juni 2010 om 14:48
proefproduct??? prototype??
dan pas weet je hoe succesvol het is!
als het goed loopt, is het verkoopbaar.
je kan ook nu een bedrijf zoeken die je idee koopt, maar mocht het een top idee zijn, krijg je er veel meer geld voor als het al in productie is.
heb je al uitgevogeld of er nog niet zo'n product is?
dan pas weet je hoe succesvol het is!
als het goed loopt, is het verkoopbaar.
je kan ook nu een bedrijf zoeken die je idee koopt, maar mocht het een top idee zijn, krijg je er veel meer geld voor als het al in productie is.
heb je al uitgevogeld of er nog niet zo'n product is?
vrijdag 11 juni 2010 om 15:12
Een octrooi aanvragen is behoorlijk kostbaar.
Misschien kun je proberen om samen te werken met fabrikanten of bedrijven die er ook interesse in zouden kunnen hebben.
Kun je een tipje van de sluiere oplichten ?
Is het een ding of een idee (zoals bijv. de hotelbon eerder een idee was dan een ding, het is immers maar een papiertje )
Misschien kun je proberen om samen te werken met fabrikanten of bedrijven die er ook interesse in zouden kunnen hebben.
Kun je een tipje van de sluiere oplichten ?
Is het een ding of een idee (zoals bijv. de hotelbon eerder een idee was dan een ding, het is immers maar een papiertje )
vrijdag 11 juni 2010 om 15:38
quote:TheNurse schreef op 11 juni 2010 @ 15:34:
Een omgedraaide magnetron!? ipv iets snel warm, snel koud krijgen?
nee niet zoiets. Er komt geen electronica aan te pas.
Ik zie nl. heel vaak dat goede ideeen vaak gekopieerd worden.
bv ik heb zelf zulke bloembakken: ;
is een goed idee maar ik zie ze overal gekopieerd worden. Toen ze net in de handel kwamen waren ze rond de 60 euro. Nu , een paar maanden later kun je ze bij de gamma kopen voor 7 euro.
( mijn idee lijkt hier niet op , dit is een voorbeeld ).
Een omgedraaide magnetron!? ipv iets snel warm, snel koud krijgen?
nee niet zoiets. Er komt geen electronica aan te pas.
Ik zie nl. heel vaak dat goede ideeen vaak gekopieerd worden.
bv ik heb zelf zulke bloembakken: ;
is een goed idee maar ik zie ze overal gekopieerd worden. Toen ze net in de handel kwamen waren ze rond de 60 euro. Nu , een paar maanden later kun je ze bij de gamma kopen voor 7 euro.
( mijn idee lijkt hier niet op , dit is een voorbeeld ).
vrijdag 11 juni 2010 om 16:32
Opgeven voor Het beste idee van Nld??
Nee serieus, heb even gegoogled en missschien heb je hier wat aan:
http://www.uitvinders.nl/ ... eken_en_tijdschriften.htm
http://www.uitvinders.nl/ ... eken_en_tijdschriften.htm
vrijdag 11 juni 2010 om 17:29
quote:siesa schreef op 11 juni 2010 @ 16:32:
http://www.uitvinders.nl/ ... eken_en_tijdschriften.htmbedankt voor de link, ziet er goed uit.
http://www.uitvinders.nl/ ... eken_en_tijdschriften.htmbedankt voor de link, ziet er goed uit.