Geld & Recht alle pijlers

Goede spaarrekening? Ervaringen gevraagd

26-07-2011 20:19 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil graag naast mijn reguliere spaarrekening bij ING een spaarrekening bij een andere bank.

Nu ben ik al op internet aan het zoeken maar ik 'verzuip' in voorwaarden en kleine lettertjes.

Wat zoek ik:

- Spaarrekening waar je een vrij te bepalen bedrag op kunt storten en maandelijks bij sparen

- Tussentijds wel weer kunnen opnemen

- Goede rente is uiteraard ook belangrijk

Wat zouden jullie aanraden? Is Moneyou bijv iets?

Alvast ontzettend bedankt!
Ik ben wel tevreden over moneyou. Nu 2.7% rente op een vrij opneembare rekening. Je kan ook verschillende 'subrekeningetjes' openen en die en eigen naam geven.

Argenta vind ik ook een prettige bank.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
En wat voor rente heb je bij de ING?

En ga je hele grote bedragen sparen?
Mijn rekening is ook heel goed!
Ik heb ook Moneyou en die voldoet aan al jouw eisen en idd 2,7% rente.

Overboeken tussen mijn normale Ing en Moneyou spaarrekening gaat snel (binnen 1 werkdag)
Ik heb bij ING een aantal (sub)spaarrekeningen met verschillende rentes.

Gaat mij op zich niet eens om de rente. Wil gewoon een extra 'potje' hebben dat ook echt ergens anders staat. Dan is de drempel van makkelijk overboeken wat hoger

Mbt het te sparen bedrag: geen idee nog. Wat ik over houd iedere maand wil ik daar op gaan zetten zodat we een extra bedrag kunnen sparen voor ons huis en de kinderen.

De reacties op moneyou zijn wel positief dus misschien moet ik me daar verder in verdiepen... Hoe werkt het overschrijven van de spaarrekening naar bijv je betaalrekening? Is dat met zo'n apparaatje of via een code lijst (TAN) als bij ING.?

quote:spectral schreef op 26 juli 2011 @ 20:28:

En wat voor rente heb je bij de ING?

En ga je hele grote bedragen sparen?
Geen van tweeen, je logt gewoon in met gebruikersnaam en wachtwoord, maar je kunt van alleen van je spaar naar jouw eigen vaste tegenrekening overboeken dus daar kan geen misbruik van gemaakt worden.
@ladyphoxy Kijk, lekker simpel. Daar hou ik van!

Ga meteen weer es even naar hun website. thx
Moneyou!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heb goeie ervaringen bij ASN, pas overgestapt. Het is simpel, gewoon inloggen en 1 vaste tegenrekening, 1 dag overboektijd van/naar ING.

Rente ligt iets lager (2,5%) maar je geldt wordt goed belegd. Anti wapenhandel en pro mensenrechten ofzo.

En je krijgt een DVD-box gratis.
Hier ook Moneyou incl. subrekeningen en boek regelmatig heen en weer. Gaat super.
quote:friezinnetje schreef op 26 juli 2011 @ 20:33:

Mijn rekening is ook heel goed!
Misschien nog iets om in gedachten te houden bij het zoeken naar een goede spaarrekening:

Soms is een hoge(re) rente de aanleiding, en wipt men snel naar een andere bank.

Men vergeet in dat proces dat men daar eerst een gewone rekening dient te openen met bijbehorende rekeningkosten, paskosten, afschriftkosten en wat ze allemaal al niet verzinnen tegenwoordig. Pas dan kan men de begeerde spaarrekening met bijbehorende interessante rente openen.

En, en dat is wat ik zeggen wilde, door al die kosten is het rente voordeel wat men denkt te behalen allang verdwenen of in ieder geval aanzienlijk geslonken. Overstappen voor een paar tienden procent rente is alleen effectief bij grotere spaarbedragen.

Terecht overigens dat niet alleen de rente belangrijk is: ook gebruiksgemak en ervaring van anderen mag meewegen.
quote:2_day schreef op 27 juli 2011 @ 06:57:

Misschien nog iets om in gedachten te houden bij het zoeken naar een goede spaarrekening:

Soms is een hoge(re) rente de aanleiding, en wipt men snel naar een andere bank.

Men vergeet in dat proces dat men daar eerst een gewone rekening dient te openen met bijbehorende rekeningkosten, paskosten, afschriftkosten en wat ze allemaal al niet verzinnen tegenwoordig. Pas dan kan men de begeerde spaarrekening met bijbehorende interessante rente openen.

En, en dat is wat ik zeggen wilde, door al die kosten is het rente voordeel wat men denkt te behalen allang verdwenen of in ieder geval aanzienlijk geslonken. Overstappen voor een paar tienden procent rente is alleen effectief bij grotere spaarbedragen.

Terecht overigens dat niet alleen de rente belangrijk is: ook gebruiksgemak en ervaring van anderen mag meewegen.

Welke banken bedoel je dan? Voor de meeste internetspaarrekeningen geldt dat echt niet. Dat is vaak een kwestie van op internet een formulier invullen, soms een kopie legitimatiebewijs insturen en klaar. Dan scheelt het echt wel ook voor die tienden van procenten.

Ik heb 3 spaarrekeningen en ik betaal bij geen van de 3 paskosten, afschriftkosten of whatever.
Hier ook ASN, ben erg tevreden. Rente idd iets lager, maar ik vind het ook belangrijk dat het een 'eerlijk' bedrijf is (qua investeringen etc.)
Hier Bank of Scotland. Ben ik erg tevreden over.
Ik heb net even de website van Moneyyou bekeken, omdat ik eigenlijk ook een aparte spaarrekening wilde om bijv. voor een vakantie te sparen. Nou zag ik dat Moneyyou ook doelsparen had, eigenlijk precies wat ik zoek Alleen ik heb dus geen rekening bij moneyyou, begrijp ik nou goed van de website dat het ook niets kost om daar een spaarrekening te openen?
Nee, een spaarrekening openen bij Moneyou kost niets en is in een paar muisklikken gebeurd. Fijne website!

Ben zelf ook tevreden over Moneyou. Heb daarnaast CB maar die doet nog wel eens langer dan een dag over het overboeken. Heb eens op vrijdagochtend iets overgemaakt wat pas dinsdagmiddag op mijn rekening stond.

Nadeel van Bank of Scotland vind ik dat deze niet onder het Nederlandse garantiestelsel valt en ik hoor veel klachten van mensen wiens login spontaan niet meer werkt (controlevragen ook niet) en dan kun je niet meer bij je geld en moet je bellen.

Heb zelf ook net een rekening bij Leaseplanbank geopend, dat ging ook heel vlot.
Hoi, even een vraagje over money you, als ik bij de ING van spaarrekening overboek naar betaalrekening, heb ik het gelijk weer ter beschikking, hoe werkt dit bij money you. Is dat ook gelijk in de praktijk of is dit binnen een dag?
In de praktijk duurt dat één werkdag.

Vind ik zelf wel fijn, beetje bescherming tegen impulsaankopen.
Oké thx, wel handig om te weten, vooral als je t snel nodig hebt.

Ik las hier ook over sub rekeningen, is dat hetzelfde als dat je tot 5 spaarrekeningen kan openen?
ASN: prima rekening, prima bank.

Kan precies wat jij wil.

Volgens mij is de rente helemaal niet lager (was ooit zelfs hoger), en ze beleggen in 'goede' dingen (niet in wapenhandel enzo!)
Asn? Oké ga daar ook ff kijken, thx
Lees net dat de rente bij asn 2,5 is, bij money you 2,7
quote:12twister schreef op 27 juli 2011 @ 09:06:

Nadeel van Bank of Scotland vind ik dat deze niet onder het Nederlandse garantiestelsel valt en ik hoor veel klachten van mensen wiens login spontaan niet meer werkt (controlevragen ook niet) en dan kun je niet meer bij je geld en moet je bellen.

Je tegoed wordt wel gegarandeerd via het Britse dep.stelsel tot 100.000 euro.

En 2,75 % rente!

Inlogproblemen heb ik nooit, maar ik spreek alleen voor mezelf.

Ik vind het systeem van antwoord geven juist wel prettig.

Maar je moet je antwoorden natuurlijk niet vergeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven