Geld & Recht alle pijlers

Goede spaarrekening? Ervaringen gevraagd

26-07-2011 20:19 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil graag naast mijn reguliere spaarrekening bij ING een spaarrekening bij een andere bank.

Nu ben ik al op internet aan het zoeken maar ik 'verzuip' in voorwaarden en kleine lettertjes.

Wat zoek ik:

- Spaarrekening waar je een vrij te bepalen bedrag op kunt storten en maandelijks bij sparen

- Tussentijds wel weer kunnen opnemen

- Goede rente is uiteraard ook belangrijk

Wat zouden jullie aanraden? Is Moneyou bijv iets?

Alvast ontzettend bedankt!
quote:adios schreef op 26 juli 2011 @ 20:23:

Ik ben wel tevreden over moneyou. Nu 2.7% rente op een vrij opneembare rekening. Je kan ook verschillende 'subrekeningetjes' openen en die en eigen naam geven.Eensch! (En: Moneyou is van ABN)
Ik heb mijn geld momenteel bij de LPB en bij Moneyou staan. Beiden vallen onderhet Nederlandse depositogarantstelsel, maar LPB biedt doorgaans (al zolang als ze spaarrekeningen hebben) een hogere rente dan Moneyou. Maar ik heb een klein bedrag bij MY staan voor het geval er iets gebeurt met de LPB en ik een paar weken niet bij mijn geld kan. Ik maak met name gebruik van de korte deposito's bij de LPB. Dan zet je een bepaalt bedrag van je spaarrekening (1000 euro doe ik iedere keer) vast voor een bepaalde termijn en dan krijg je daar een vaste hogere rente over. Zo krijg je bijvoorbeeld 3% voor 6 maanden en 3.25% voor een jaar.

Qua gemak vind ik tot nu toe alle online spaarrekeningen behoorlijk vergelijkbaar.
Wij hebben spaarrekeningen bij ASN en Garantibank, over allebei erg tevreden.
Ik dacht dat je bij moneyou nu zelfs 10 'sub'rekeningetjes kan openen (5 gewone en 5 kwartaal spaarrekeningen, geeft hetzelfde rente percentage als de gewone als je je geld er een kwartaal op laat staan, beide zijn gewoon gratis en vrij opneembaar).
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Heb vanochtend een spaarrekening geopend bij Moneyyou, maar heb nog geen rekeningnummer, ik dacht eigenlijk (achteraf een beetje dom) dat ik de spaarrekening direct kon gebruiken, maar dat is dus niet zo. Weten jullie nog hoe lang dat bij jullie duurde?
Ik lees even mee, overweeg om een rekening bij Bank of Schotland te openen. Weet iemand of daar ook nog overige kosten aan verbonden zijn?
Ik heb naast mijn 'gewone' spaarrekening nog wat geld aan de kant gezet bij WestlandUtrecht bank. Ook online, rente is nu 2,7%. Ook altijd gratis opneembaar. Ideaal.
Misprincesa, weet niet precies hoelang het duurd maar volgens mij duurde het bij mij echt niet lang. hooguit 2 dagen dacht ik.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Wilde even laten weten dat ik een rekening bij ASN heb geopend. Zag er goed uit en hun beleid spreekt me ook wel aan! Bedankt voor het meedenken.
Hmmm...vrijdagochtend (voor 8 uur) eerste storting gedaan naar de spaarrekening om hem te activeren, maar het staat er nog niet op....
Hoi missprincesa, geen zorgen, Vaak doet je bank er een werkdag over om geld over te maken naar een andere bank dus waarschijnlijk staat het er nu dan wel vanmiddag op hoor.

(ik weet niet of je ING hebt maar ik heb het idee dat de ING er altijd best wel lang over doet!)
Ik heb mn spaargeldn op ASN staan!

ben het heel erg eens met hun beleid!!
quote:adios schreef op 01 augustus 2011 @ 12:48:

Hoi missprincesa, geen zorgen, Vaak doet je bank er een werkdag over om geld over te maken naar een andere bank dus waarschijnlijk staat het er nu dan wel vanmiddag op hoor.

(ik weet niet of je ING hebt maar ik heb het idee dat de ING er altijd best wel lang over doet!)

Ik heb inderdaad ING, heb net even gecheckt en het staat er nog niet op. Dat zijn dus al 2 werkdagen + het weekend en vandaag wordt de 3e werkdag. Vind ik wel erg lang duren, hoop niet dat het altijd zo lang duurt. (Gebruik ING bijna nooit, heb hem meer als extra waar altijd wat geld op staat, voor het geval dat :p)

Als het er morgenochtend niet opstaat ga ik bellen naar de bank.
Ok bij mij (heb ook ING als betaalrekening) staat het er meestal halverwege de volgende werkdag op (dus weekend telt niet mee).

Is het al wel afgeschreven van je ING?

Morgen inderdaad maar even bellen dan.

Groetjes
Hier SNS, spaarrekening is gratis, en hoge rente!
Ja, het is vrijdag al afgeschreven van mijn rekening.

Bij de rabobank gaat het allemaal veel sneller, als ik daar wat overmaak staat het er meestal nog dezelfde dag op.

Heb voor de zekerheid nog even gecheckt of ik wel het goede rekeningnummer heb gebruikt, maar dat klopt echt.

Op zich is storten naar de spaarrekening niet zo heel belangrijk dat het snel gaat, maar van spaarrekening naar betaalrekening hoop ik toch echt dat dat sneller gaat.
Het staat erop, gelukkig
Nou gelukkig missprincesa!

Misschien had het te maken met het feit dat de rekening nieuw is.

Bij mij staat het er na 1 werkdag op en terug naar ING is ook 1 werkdag, dus in het vervolg zal het wel sneller gaan!
Bij deze link kun je kijken bij welke spaarrekening de rente hoog staat

http://www.vanspaarbankveranderen.nl/sp ... rentemeter
quote:adios schreef op 03 augustus 2011 @ 11:14:

Nou gelukkig missprincesa!

Misschien had het te maken met het feit dat de rekening nieuw is.

Bij mij staat het er na 1 werkdag op en terug naar ING is ook 1 werkdag, dus in het vervolg zal het wel sneller gaan!

Ja inderdaad, nou maakt het me niet zoveel uit of het 1 of 3 of 4 werkdagen is als ik het naar de spaarrekening overmaak (die 15 cent rent kan ik nog wel missen :P). Maar ik maakte me een beetje zorgen of het allemaal wel goed was gegaan en als de bevestiging dan langer dan verwacht op zich laat wachten, vind ik niet zo prettig

Direct maar wat andere (2) spaarrekeningen geopend, dat maakt het voor mij allemaal wat overzichtelijker, hoeveel spaargeld ik waarvoor heb, hoeveel er nog bij moet en waar ik misschien toch wat langer voor moet sparen.

Doel is om de minimumbuffer van het Nibud te halen binnen een half jaar en dan daarnaast nog 2 aparte spaarrekeningen voor (lange) vakantie en voor extra's/leuke dingen; weekendjes weg etc,
Dat lijken me goede doelen!

Dat is ook wel fijn dat je dus binnen die rekening nog meerdere rekeningetjes kunt openen zodat niet alles op 1 grote hoop lijkt te komen.

Bij de ING schijnt dit nu ook te kunnen (?), maar het werkt bij mij vooral dat ik een dag moet wachten voordat ik bij mijn geld kan haha!
Hier beide kanten op altijd 1 werkdag en dan staat het de volgende dag er al op.

Ja, die 'sub'rekeningen zijn handig. En dat verschuiven van geld staat er meteen op. Maar je kunt ook meteen het aparte rekeningnummer gebruiken om geld over te boeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven