Geld & Recht alle pijlers

Grrr vodafone..

30-04-2012 12:01 41 berichten
Hoi

Ik zit met een probleempje en vraag me af wat jullie er van vinden.

Ik heb voor de maand maart een buitenlandblox aangeschaft omdat ik veel smste met iemand uit het buitenland (hij bleef nog een maand daar en zou pas in april weer wifi+whatsapp hebben).

Om die blox af te sluiten heb ik gebeld met de klantenservice. Deze mevrouw vertelde mij dat ze de blox zo zou instellen dat hij op 31 maart vanzelf zou stoppen.

Nu blijkt dus dat de blox heel april nog aangestaan heeft! Overigens staat hij nog helemaal "vol". Ik heb immers geen enkele keer naar het buitenland gesmst of gebeld.

Aangezien ik een mondelinge afspraak had met die mevrouw, dat ik de blox niet zelf uit hoefde te zetten, vind ik dat ik dit niet hoef te betalen.

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hier is een heel wild idee... bel even naar Vodafone. Over het algemeen doen ze daar niet zo moeilijk over dit soort dingen. Zeker aangezien je de geen gebruik hebt gemaakt van het bloxding. Zou ik je alleen wel adviseren om iets minder hoog van de toren te blazen. Anders worden ze ineens stukken minder welwillend.
quote:eleine schreef op 30 april 2012 @ 12:45:

Iets of iemand op z'n woord geloven is blijkbaar het domste wat je kunt doen.Je kunt op zijn minst de naam van de medewerker vragen, dat is wel zo verstandig bij een zakelijke afspraak.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat heeft bevestiging nu weer met wantrouwen te maken? Dat heet zakelijk zijn en daar is niets mis mee. Achteraf mauwen als je iemand op haar blauwe ogen gelooft, is niet heel zakelijk.
quote:missfiona schreef op 30 april 2012 @ 12:46:

Hier is een heel wild idee... bel even naar Vodafone. Over het algemeen doen ze daar niet zo moeilijk over dit soort dingen. Zeker aangezien je de geen gebruik hebt gemaakt van het bloxding. Zou ik je alleen wel adviseren om iets minder hoog van de toren te blazen. Anders worden ze ineens stukken minder welwillend.

Afgezien van het feit dat ik slecht tegen "dit soort dingen" kan, ben ik wel gewoon een fatsoenlijk mens hoor .

Ik bel morgen even en leg natuurlijk op normale wijze uit wat de afspraak was en wat er volgens mij mis gegaan is. Ik vroeg me alleen af of forummers vonden dat ik zou móeten betalen of niet. Ongeacht of ik van een mug een olifant maak .
quote:missfiona schreef op 30 april 2012 @ 12:48:

Wat heeft bevestiging nu weer met wantrouwen te maken? Dat heet zakelijk zijn en daar is niets mis mee. Achteraf mauwen als je iemand op haar blauwe ogen gelooft, is niet heel zakelijk.Dat is het punt juist. Ik heb om een bevestiging gevraagd. 2 maal zelfs. Was echt niet nodig zei ze. Het is toch niet zo heel gek dat je er dan van uit gaat dat het goed loopt?
Wat een zware reacties op een normale vraag.

Idd een volgende keer staan op schriftelijke/mail bevestiging, wat dat betreft een goede les. Voor nu ben je denk het haasje tenzij ze het idd in je acount heeft opgenomen dat dit is afgesproken.
quote:twompie schreef op 30 april 2012 @ 12:53:

En je vindt de reactie van TO niet 'zwaar'? Ze heeft nog niet eens contact opgenomen met Vodafone om het te bespreken, maar blaast meteen hoog van de toren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zie haar niet heel hard blazen. Ze vraagt tips voor een probleempje. Nou ja prima toch. Ik lees ergens dat ze "staat te gillen" mwaaah dat valt mij wel mee eigenlijk.

En idd wel ff contact opnemen met Vodafone, zij handelen e.e.a. misschien keurig af en in dat geval is het topic voor niets. Nou ja och.
quote:twompie schreef op 30 april 2012 @ 12:53:

Idd een volgende keer staan op schriftelijke/mail bevestiging, wat dat betreft een goede les. Voor nu ben je denk het haasje tenzij ze het idd in je acount heeft opgenomen dat dit is afgesproken.Idd een goede les :-/ . Hopen dat het verder wel goed opgenomen is in mijn dossier.
Ik heb in get verleden bij vidafine gewerkt. Nu weet ik dat wanneer een medewerker een blox deed toevoegen aan het abonnement er een einddatum ingrvuld diende te worden.

Soms werd dit wel een vergeten. Als klanten dan belde hierover dan werd dat gelijk stop gezet en rechtgetrokken.

De klantenservice is 24 uur bereikbaar. Ik zou het vandaag regelen ipv morgen, want dan gaat weer een nieuwe maand in.

Succes ermee.
quote:himalaya schreef op 30 april 2012 @ 12:56:

[...]

En je vindt de reactie van TO niet 'zwaar'? Ze heeft nog niet eens contact opgenomen met Vodafone om het te bespreken, maar blaast meteen hoog van de toren.Ik zie mezelf ook nergens blazen. In mijn OP staat duidelijk dat het een "probleempje" is. En in mijn hele OP is 1 ! te tellen.

Als mijn reactie zwaar is, dan zijn die van jullie niet veel lichter. Je had immers kunnen antwoorden met "Ja ik vind dat je moet betalen".
quote:twompie schreef op 30 april 2012 @ 13:00:

Ik zie haar niet heel hard blazen. Ze vraagt tips voor een probleempje. Nou ja prima toch. Ik lees ergens dat ze "staat te gillen" mwaaah dat valt mij wel mee eigenlijk.

En idd wel ff contact opnemen met Vodafone, zij handelen e.e.a. misschien keurig af en in dat geval is het topic voor niets. Nou ja och.Helaas is de klantenservice 2 dagen dicht vanwege koninginnedag. Ik ga morgen natuurlijk ff bellen.
quote:mopke1982 schreef op 30 april 2012 @ 13:08:

Ik heb in get verleden bij vidafine gewerkt. Nu weet ik dat wanneer een medewerker een blox deed toevoegen aan het abonnement er een einddatum ingrvuld diende te worden.

Soms werd dit wel een vergeten. Als klanten dan belde hierover dan werd dat gelijk stop gezet en rechtgetrokken.

De klantenservice is 24 uur bereikbaar. Ik zou het vandaag regelen ipv morgen, want dan gaat weer een nieuwe maand in.

Succes ermee.Dat is fijn te horen Mopke . Ik heb hem nu zelf uitgezet, dus de volgende maand gaat gelukkig niet in. Ik heb geprobeerd te bellen. De klantenservice is op zondagen niet bereikbaar. Gisteren en vandaag dus niet :-/ ..
Ik zou dan nu.wel zelf.die blox uitzetten en morgen even bellen. Heb je al gedaan dus
Het Viva forum is papaja.
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Het is gewoon irritant dat dit soort dingen soms aan de lopende band lijken te gebeuren en dat bedrijven er maar mee weg blijven komen. en DNA gaat het niet om het bedrag, maar dat je blijkbaar zomaar fout voorgelicht mag worden, en dat het dan jou probleem is.

Dat gezegd hebbende, ben ik het ook wel eens met degenen die vinden dat je er niet teveel negatieve energie in moet stoppen, dat is het geld niet waard. Dus om antwoord te geven op je vraag: nee, ik vind dat je moreel en juridisch gezien niet hoeft te betalen. Gewoon even bellen, en wie weet is het zo op te lossen. Zo niet, dan zou ik er ook weer niet teveel energie in stoppen, even diep ademhalen en betalen. je kunt je energie wel eter gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven