Geld & Recht alle pijlers

heb een vrijgezellenfeest maar vind het zo duur

17-03-2012 11:19 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.



Mijn vriendin gaat trouwen en ze hebben een vrijgzellenfeest georganiseerd. Helemaal te gek natuurlijk. Al haar vriendinnen komen. Ze wilden het niet al te duur houden dus ze kwamen op rond de 115 euro p.p

Mijn vriend heeft ook een vrijgezellenfeest van haar vriend en komen uit op 150 euro p.p



dat is dus beide 265 euro en dan moeten we nog kleding kopen voor de bruilofd en een kado natuurlijk. Wij zaten te denken aan 125 euro voor de bruilofd. Ze zijn wel echt hele goede vrienden van ons. Ook zijn we met de bruilofd de hele dag uitgenodigd. De bruilofd is al over 2 maanden en we kregen het vorige week pas te horen, dus er echt voor sparen gaat niet omdat het kort dag is. Het kost ons 390 euro zonder kleding en benzine want de trouwlocatie is ook niet om de hoek. En we hebben nog 2 bruiloften in april en mei.....! maar daarvan geen vrijgezellenfeest. Daar hebben we wel rekening mee gehouden en voor gespaard. We kunnne erg weinig sparen...ook dure maanden geweest doordat er veel verbouwd moet worden aan ons huis, plus auto/wasmachine kapot...



Mijn vraag aan jullie dames:



Hoeveel geven jullie uit aan een bruilofd? is 125 euro veel of weinig? Voor heel de dag uitgenodigd?

En als je alleen op het feest wordt uitgenodigd, hoeveel geven jullie dan uit?

En hoe denken jullie over een vrijgezellenfeest??



Ik weet dat de meningen verdeeld liggen, want iedereen heeft een ander inkomen. De een kan het makkelijker dan de ander....maar een beetje globaal bekeken.



Ik hoor graag jullie meningen!
Alle reacties Link kopieren
quote:flippie6 schreef op 17 maart 2012 @ 11:44:

[...]





Ik heb een mail van haar vriendin en zus ontvangen met de uitnodiging en daarin staat dat ze het niet te duur wilden houden en dus op 115 euro uit kwamen... haar vriendinnen hebben ook allemaal grote huizen en betere banen. Ik ga misschien alleen s'avonds mee...daar zit ik aan te denken....het is super jammer maar het is dan maar zoDaar zou ik dan voor kiezen. 's avonds is toch vaak het gezelligst (hapje eten, ergens wat drinken..) en je vriendin zal het denk ik erg op prijs stellen als je wel komt en het vast ook begrijpen dat je een hele dag gewoon te duur vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=11476320,noline]flippie6 schreef op 17 maart want nette schoenen heeft hij ook nooit aan alleen sneakers....dus die moet hij ook anders kopen. Een spijkerbroek kan toch best wel?????

ik vind een nette spijkerbroek best kunnen.



en nette schoenen , er zijn toch ook hele mooie nette sneakers te koop?

Mijn man had tijdens ons trouwen (sneakers) schoenen van hugo boss aan. want lederen nette schoenen vind hij niet mooi en zitten niet fijn en zou hij na de trouwdag nooit meer dragen.
Ik vind een spijkerbroek op een trouwerij niet zo goed passen, maar dat is ook afhankelijk van het soort trouwerij en je vrienden. Hetzelfde geldt voor sneakers, al zijn er tegenwoordig ook best nette zwarte sneakers.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten om alleen mee te gaan stapppen...uit eten en zo wordt gewoon te duur.

Het komt gewoon omdat ik erg dure maanden heb....

Ik baal wel omdat ik als enige ben, de rest gaat wel. Kan ik nu al vanuit gaan!

Maar soms is het even niet anders en misschien schaam ik me wel....en maak ik me daar druk om. Punt 1: ik ben er niet bij n punt 2 : te duur....maar ik moet daarin makkelijker worden en mijzelf blijven en wat niet gaat....dat gaat niet. Dat ben ik aan het leren.



Ik moet alleen met mijn vriend nog bespreken wat hij doet met vrijgezellenfeest.....



Het bedrag wat ik als kado wil geven is: 100 euro...misschien 75 euro .Je bent toch heel de dag erbij....Ik vind het aan de lage kant...maar wat ik van veel anderen hier hoor kan dat prima!

En voor de andere 2 bruiloften 50 euro. ( daar zijn we alleen op feest uitgenodigd en zijn niet super goede vrienden of zo...)

Kleding van vriend wordt duur....maar dat wisten wij al en hebben daarvoor wat geld opzij kunnen leggen omdat die 2 andere bruiloften al een jaar geleden bekend was gemaakt.
Als wij een bruiloft hebben dan gaat mijn vriend trouwens gewoon zelf naar een winkel en bepaalt dan zelf wat hij aan wilt trekken. (en dat is geen spijkerbroek)... Ik snap nooit zo goed die bemoeizucht van vrouwen. Je man is toch een volwassen vent, die kan toch heel goed zelf bepalen wat hij over zijn kont trekt?
125 euro als cadeau vind ik heel veel. Ik zou 50 euro doen. En wat een bedragen voor een vrijgezellenfeest, pfff. Als de activiteiten nou heel leuk zijn, dan zou ik het misschien overwegen, maar vaak vind ik de activiteiten helemaal niet zo leuk en heb ik dat bedrag er echt niet voor over. Als het kan zou ik alleen 's avonds mee gaan.

En wat de kleding betreft, die kan je natuurlijk vaker aan, dat is niet voor 1 keer.
Ik las ergens E50 de max voor een vrijgezellendag. Dat lukt bijna niet. Ik heb binnenkort een low-budget vrijgezellendag met tussen de middag (zelfbelegde) broodjes, 's middags een workshop sieraden maken en 's avonds een barbecue. Kosten: E60.
Alle reacties Link kopieren
Prima beslissing hoor Flippie.



Het te duur vinden of het geld gewoon ff niet hebben zijn ook nog twee verschillende dingen. Jou lukt het echt niet, begrijp ik.



Wat je vriend zijn outfit betreft: Soms zijn een nette broek en nette schoenen een investering waar je nog lang mee doet. Kan gewoon van C&A en Scapino.

Spijkerbroek is voor zover ik weet niet gebruikelijk maar hangt idd van je vrienden en de andere gasten af.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Tuurlijk kan je wel een low-budget vrijgezellendag doen voor minder dan 50 euro. Ik ken (kook) workshops voor 12 euro! En je kunt ook alleen een high tea doen, of iets creatievers bedenken wat helemaal niks hoeft te kosten (zelf een quiz maken met vragen over de aanstaande bruid, ik zeg maar wat).



Met een beetje creativiteit kom je echt een heel eind hoor voor 50e pp!!
Alle reacties Link kopieren
quote:sitka schreef op 17 maart 2012 @ 12:02:

Ik las ergens E50 de max voor een vrijgezellendag. Dat lukt bijna niet. Ik heb binnenkort een low-budget vrijgezellendag met tussen de middag (zelfbelegde) broodjes, 's middags een workshop sieraden maken en 's avonds een barbecue. Kosten: E60.De sieraden maken het duur denk ik. Als je bijv ging picknicken en wandelen en zelf BBQen en had je het met minder gered.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
toen onze allerbeste vrienden trouwden hebben we t als volgt gedaan:



t vrijgezellenfeest was in dagdelen verdeeld over t hele weekend, best wel veel vrienden en niet iedereen kon/wilde een hele dag. afhankelijk van welk dagdeel je mee ging, waren de prijzen vastgesteld. wij hebben voor 1 hele dag gekozen, en waren rond de 65 pp kwijt. naderhand nog wel een paar drankjes in de kroeg. dus laat het 75 pp zijn geweest. incl eten.

voor het kado hebben we 100 uitgegeven samen met 1 andere vriend, dus eigenlijk 66 voor z'n tweeen.

kleding: voor man een nieuw overhemd+strop bij zn pak en een paar nieuwe schoenen. dit gebruikt hij nog regelmatig. (ongeveer 200 euro)

voor mezelf een jurkje+legging en bijpassende schoenen.

dit gebruik ik nogsteeds in diverse samenstellingen!

(ongeveer 100)
Alle reacties Link kopieren
quote:sitka schreef op 17 maart 2012 @ 12:02:

Ik las ergens E50 de max voor een vrijgezellendag. Dat lukt bijna niet. Ik heb binnenkort een low-budget vrijgezellendag met tussen de middag (zelfbelegde) broodjes, 's middags een workshop sieraden maken en 's avonds een barbecue. Kosten: E60.



Maar waarom een hele dag?! Mensen moeten dan twee dagen vrij vragen (vrijgezellenfeest én bruiloft) en natuurlijk kost een hele dag entertainment meer geld dan alleen aan avondje.

Ik moet zeggen dat ik een avond ook al snel zat vind.



Ik hoor heel vaak dat mensen een vrijgezellenfeest te duur vinden, maar dat niet durven zeggen tegen de andere vriend(inn)en. En dan zich uiteindelijk ergeren aan één of andere suffe workshop die gedaan wordt en waar ze een hele dag en veel geld voor hebben opgeofferd. En dan móet je nog de hele avond..
Alle reacties Link kopieren
kado vind ik 50 euro wel genoeg,



vrijgezellenfeest vind ik nogal prijzig.. Kleding voor bruilof 1 kan je ook op bruilof 2 en 3 dragen dus dat zal wel loslopen denk ik..



Tja.. als je het vrijgezellenfeest te duur vind dan kan je er toch iets van zeggen? dat soort dingen gaan toch in overleg..
Alle reacties Link kopieren
quote:sitka schreef op 17 maart 2012 @ 12:02:

Ik las ergens E50 de max voor een vrijgezellendag. Dat lukt bijna niet. Ik heb binnenkort een low-budget vrijgezellendag met tussen de middag (zelfbelegde) broodjes, 's middags een workshop sieraden maken en 's avonds een barbecue. Kosten: E60.





Niet persoonlijk bedoeld, maar dit soort steeds vaker voorkomende "kan echt niet goedkoper" is mijn nachtmerrie. Gelukkig is mijn omgeving niet erg trouwlustig maar ik houd mijn hart echt vast. Zit je dan met je leuke gedrag als goede vriendin of familielid, graag mee willen (doen), een passend cadeau willen geven, gepast gekleed gaan naar bruiloft etc. Op zijn zachtst gezegd best even puzzelen met een inkomen op bijstandsniveau.



Voor een feestje vooraf 60 euro. Zo budget is dat imho niet. Misschien ligt het aan mijn "financiele creativiteit", maar heb vaak genoeg dagvullende leuke programma's de revue hier zien passeren waarbij dat budget zeker niet gehaald werd. Hemeltje.





Flippie; ik snap je dus helemaal. Wat een bedragen, zeg! Ik snap die tweestrijd ook wel. Enerzijds wil je gewoon graag mee doen, is het vaak niet bepaald makkelijk/passend en/of gewenst om aan te geven dat iets niet binnen jouw budget past, wil je geen "party pooper zijn", wil je er ook graag zijn voor de vriendin die gaat trouwen maar anderzijds wil je ook niet in de rode cijfers gaan. Lastig. Eerlijk is eerlijk, ik zou ook nimmer richting de trouwende vriendin of familielid uitspreken dat iets me te duur is. Wil haar daar niet mee opzadelen en zal zelf de gevolgen op me nemen en net zoals jij dan maar verontschuldigen voor een (groot) gedeelte. Maar leuk is het niet, voor niemand.



Cadeaubedrag vind ik net als genoeg anderen ook aan de hoge kant. Even los getrokken van mijn minimale inkomen, ook met een "normaler" inkomen vind ik het ruim. Zit daar niet ook nog mogelijke ruimte t.b.v. iets waar je ook budget voor nodig hebt en wellicht tekort komt of bijv. grof gezegd meer aan hebt? Denk bijv. aan basiskledingstuk zoals een pak voor man die vaker te gebruiken is als er meer bruiloften aan zitten te komen. Als je het lastig vind om een envelop met iets minder te geven, is het dan een optie om te overwegen om een (bij paar passend) cadeau "in natura" te geven zodat het niet letterlijk direct te zien is wat het op de euro af gekost moet hebben? Ook in een wat lager budge dan ¤125,- kun je echt prachtige cadeaus kopen voor een bruiloft, ook voor vrienden die je heel nabij staan.





Algemeen; ik snap niet dat het kennelijk zo weinig voorkomt dat de organiserende "partij" niet van te voren inventariseert wat ieders mogelijkheden cq wensen zijn qua budget, tijd en invulling. Het is niet altijd mogelijk om het iedereen perfect naar de zin te maken maar het is toch zonde dat er steeds vaker mensen afhaken enkel en alleen om budgetredenen terwijl het eigenlijk een leuk feestje zou moeten zijn waarbij een ieder aanwezig is die de bruid(egom) er graag bij wil? Of is dat een vertekend beeld n.a.v. de regelmatige stroom aan berichten die we hierover op het forum krijgen? *hoop*
when you wish upon a star...
Alle reacties Link kopieren
Zoiets heb ik ook een keer gehad, vrijgezellenfeest dat de hele dag duurde. Eerst een workshop die me niet echt leuk leek, daarna terrasje, daarna uit eten en daaaaarna nog op stap. Heel gezellig allemaal maar alles bij elkaar werd dat ook minstens honderd euro. Daarbij kwam dat ik voor die dag helemaal naar de andere kan van het land moest reizen...

Ik heb toen de workshop afgezegd en ben later aangesloten, bij het terrasgedeelte. Werd niet raar over gedaan



En 125 E voor de bruiloft vind ik veel, 50-75 is ook een prima bedrag toch?

En met drie bruiloften zou ik zeker geen 3 nieuwe outfits kopen. Iedereen heeft toch wel een leuk jurkje in de kast die je kan oppimpen en twee of zelfs drie keer hetzelfde aan lijkt me geen probleem, beetje variatie qua styling en klaar ben je.
Alle reacties Link kopieren
Ja, die workshop, 'dat hoort er nou eenmaal bij'...

Maar eigenlijk vind ik het samen eten en daarna lekker ergens uitgaan 100x leuker!
Ik word ook helemaal gek van die dure vrijgezellenfeesten. Dit jaar heeft man een feest wat 300 euro kost. Baal daar echt van. We wilden net een beetje gaan bezuinigen, gaan dan ook niet ver met vakantie dit jaar en dan dit...

Het is met overnachting in het buitenland. Maar wat ze daar dan precies gaan doen weten ze nog niet. Waarschijnlijk vooral veel drinken.

Man durft eigenlijk ook niet goed aan te geven bij de rest dat het ons niet zo goed uit komt. En ik wil mij er niet mee bemoeien.
Wat een bedrag voor een avondje uit. Ik vind het een grote hap geld van het maandelijks inkomen, en je geeft nu zoveel geld uit terwijl je er beide weinig aan heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat ook niet hoor waarom zo'n vrijgezellenfeest een hele dag moet duren.

Wurreksjop dit,hightea dat,pfff wat een drama lijkt me dat.

De leukste vrijgezellenavond die ik heb gehad was gewoon gezellig met de vriendinnen thuis met lekkere hapjes drankjes etc.
Alle reacties Link kopieren
300 euro ! mijn hemel , ik vind dat je dat echt niet kan verlangen van mensen hoor !
quote:bubbelwijn schreef op 17 maart 2012 @ 12:25:

Ik word ook helemaal gek van die dure vrijgezellenfeesten. Dit jaar heeft man een feest wat 300 euro kost. Baal daar echt van. We wilden net een beetje gaan bezuinigen, gaan dan ook niet ver met vakantie dit jaar en dan dit...

Het is met overnachting in het buitenland. Maar wat ze daar dan precies gaan doen weten ze nog niet. Waarschijnlijk vooral veel drinken.

Man durft eigenlijk ook niet goed aan te geven bij de rest dat het ons niet zo goed uit komt. En ik wil mij er niet mee bemoeien.Waarschijnlijk naar een striptent... dat vind ik ook zo achterlijk. Je gaat trouwen, maar voordat het zover is laten je vrienden je nog even aflebberen door een stripper... tsja...
Ga gewoon inderdaad een max bedrag afspreken voor dit soort bruiloften (vrijgezellen feesten) , dan weten jullie allebei wat je wilt en kunt missen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 17 maart 2012 @ 12:25:

Ik word ook helemaal gek van die dure vrijgezellenfeesten. Dit jaar heeft man een feest wat 300 euro kost. Baal daar echt van. We wilden net een beetje gaan bezuinigen, gaan dan ook niet ver met vakantie dit jaar en dan dit...

Het is met overnachting in het buitenland. Maar wat ze daar dan precies gaan doen weten ze nog niet. Waarschijnlijk vooral veel drinken.

Man durft eigenlijk ook niet goed aan te geven bij de rest dat het ons niet zo goed uit komt. En ik wil mij er niet mee bemoeien.



¤300,-?

Dat vind ik echt niet normaal hoor en dan ook nog naar het buitenland?

Of woont de bruidegom in het buitenland?
Alle reacties Link kopieren
75 euro als kado, vind ik ook nog te veel

En dan wil je aan vrienden die niet supergoede vrienden zijn nog 50 euro geven.. is veel te veel hoor!



Vrijgezellenfeestjes onder de 90 euro vind ik acceptabel, daar boven te duur. Goed dat je hebt besloten wat later te gaan. Is volgens mij helemaal niet erg!
En wat als je niet naar het vrijgezellenfeest gaat? De bruiloft is toch veel belangrijker? Als je daar E.50 geeft en je zoekt een leuke outfit bij H&M, dan kan het toch ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven