Geld & Recht alle pijlers

heb een vrijgezellenfeest maar vind het zo duur

17-03-2012 11:19 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.



Mijn vriendin gaat trouwen en ze hebben een vrijgzellenfeest georganiseerd. Helemaal te gek natuurlijk. Al haar vriendinnen komen. Ze wilden het niet al te duur houden dus ze kwamen op rond de 115 euro p.p

Mijn vriend heeft ook een vrijgezellenfeest van haar vriend en komen uit op 150 euro p.p



dat is dus beide 265 euro en dan moeten we nog kleding kopen voor de bruilofd en een kado natuurlijk. Wij zaten te denken aan 125 euro voor de bruilofd. Ze zijn wel echt hele goede vrienden van ons. Ook zijn we met de bruilofd de hele dag uitgenodigd. De bruilofd is al over 2 maanden en we kregen het vorige week pas te horen, dus er echt voor sparen gaat niet omdat het kort dag is. Het kost ons 390 euro zonder kleding en benzine want de trouwlocatie is ook niet om de hoek. En we hebben nog 2 bruiloften in april en mei.....! maar daarvan geen vrijgezellenfeest. Daar hebben we wel rekening mee gehouden en voor gespaard. We kunnne erg weinig sparen...ook dure maanden geweest doordat er veel verbouwd moet worden aan ons huis, plus auto/wasmachine kapot...



Mijn vraag aan jullie dames:



Hoeveel geven jullie uit aan een bruilofd? is 125 euro veel of weinig? Voor heel de dag uitgenodigd?

En als je alleen op het feest wordt uitgenodigd, hoeveel geven jullie dan uit?

En hoe denken jullie over een vrijgezellenfeest??



Ik weet dat de meningen verdeeld liggen, want iedereen heeft een ander inkomen. De een kan het makkelijker dan de ander....maar een beetje globaal bekeken.



Ik hoor graag jullie meningen!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt dat de vriendin die mijn vrijgezellenfeest organiseert de tegenwoordigheid van geest heeft een wandeling met een bbq/picknick te organiseren. Lijkt me echt ideaal.

Ik zou me de ogen uit mijn kop schamen als mijn vrienden ¤115 moten betalen voor een vrijgezellenfeest.
Alle reacties Link kopieren
Tjeeeez, tel alles bij elkaar op en reken het dan om naar guldens.



No way dat je dat er voor betaald zou hebben destijds.

Wat een gekkigheid.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Suy schreef op 21 maart 2012 @ 14:22:

Maar ze weet er nog niks van. Ze weet op de dag zelf pas dat het plaats gaat vinden en dan ben ik er dus helemaal niet bij het eerste gedeelte. Ik vraag een andere vriendin wel om het dan uit te leggen.



Punt is dat het hier om mensen gaat waarvoor 100 euro niks is, echt niet. Ik ben de enige sloeber in het gezelschap;-)Misschien is het idee van Eva een goede? Dat je haar tijdens of na het etentje even apart neemt en voorstelt samen wat te doen?
Wat mij verbaast in dit topic (naast de gigantische bedragen die genoemd worden overigens) is de onwil van velen om mee te doen aan een vrijgezellenfeest. 'Met allemaal vreemden', 'een workshop die je niet leuk vindt'.



De feesten waar ik ben geweest, waren van goede vriendinnen waar ik eigenlijk bijna alle vriendinnen ook wel kende, van andere feestjes en ontmoetingen. En de meeste vrienden van vrienden vind ik prima te hachelen voor een middagje/dagje. Ik bedoel maar, als jouw vriendin jou leuk vindt en vice versa, is het toch niet gek dat haar andere vriendinnen ook leuk zijn?

Daarnaast is de workshop meestal uitgezocht voor de vrijgezellin en doe ik haar graag een plezier. Bijna alles is leuk genoeg om een keertje twee uurtjes te doen, als iedereen gewoon lol wil hebben.



Dus ja, ik verbaas me erover dat dat blijkbaar allemaal zo ingewikkeld en moeilijk is voor sommigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 21 maart 2012 @ 14:42:

Tjeeeez, tel alles bij elkaar op en reken het dan om naar guldens.



No way dat je dat er voor betaald zou hebben destijds.

Wat een gekkigheid.



Idd te idioot voor woorden eigenlijk.

Ik zou gewoon de waarheid zeggen en vertellen hoe de situatie is en je absoluut niet zoveel geld kunt missen.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me vooral over verbaas zowel hier als irl is dat die vrijgezellenfeesten zo'n beetje een hele dag duren.
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez, om even op je opmerking in te gaan over met vreemden op stap enzo. Dat is wat mij betreft heel erg uit mezelf geschreven.

Ik bevind me niet in 1 vriendengroep, merk met verjaardagen van vriendinnen vaak dat ik eigenlijk best wel buiten de boot val als ik mezelf vergelijk met andere aanwezigen.. Heb het daar met mijn beste vrienden ook wel over gehad en die zeggen dan dat ze mij als persoon erg waarderen, ondanks dat ik dus niet zo veel op hun andere vrienden lijk en/of mee gemeen heb.

Daarnaast worden op de vrijgezellenfeesten die ik tot nu toe heb afgeslagen vaak ook de (schoon)moeders en (schoon)zussen uitgenodigd en heb ik vanuit de rol van schoonzus ook eens geweigerd. Schoonzus kon zich dat goed voorstellen en was er zelf volgens mij stiekem ook wel blij mee dat ik niet mee kon/wilde.



Toen ik zelf trouwde verheugde 1 vriendin zich op 'de lol die ze zouden hebben om mij op mijn vrijgezellenfeest alles te laten doen wat zij wilde'. Na een gesprek hierover is de vriendschap ook ernstig bekoeld vanuit haar kant. Mijn echte vrienden kennen mij goed genoeg om te weten wat ik wel en niet leuk vind. En een vrijgezellenfeest valt voor mij gewoon niet onder 'leuk'. Daarnaast vind ik persoonlijk de term idioot, omdat ik al jaren geen vrijgezel meer was.

Maar goed, ik had ook een verbod op stukjes op mijn bruiloft, de mensen die hieraan voorbij wilden gaan zijn daar vriendelijk, doch heel beslist op gewezen door mijn ceremoniemeester. Ik zou daadwerkelijk het feest verlaten hebben als iemand mijn wensen hieromtrent niet zou respecteren.
Fozzie, wij denken hetzelfde.



Ik heb ook een gruwelijke hekel aan die zogenaamd grappige gebruiken rondom bruiloften.



Geen vrijgezellenfeest voor mij dus en ook geen stukjes op mijn bruiloft. Ook ik dreigde weg te lopen of de betreffende gasten eruit te zetten als ze daar toch mee op de proppen kwamen.
EUR 115.00 voor een vrijgezellenfeest vind ik nogal wat.

Ik vind het echt belachelijk dat die feesten altijd duurder en extremer worden. Ik ken voorbeelden van mensen die gingen een heel weekend naar Istanbul. Sorry hoor maar waar eindigt het?



Als ik ooit trouw dan vind ik het prima om ergens wat te eten. In elk geval zou ik me doodschamen als mijn vrienden met dit soort bedragen geconfronteerd zouden worden.



Verder vind ik het belachelijk als vrienden dingen gaan doen om jou voor schut te zetten. Volgens mij is een vrijgezellenfeest voor de toekomstige bruid en is het de bedoeling dat je iets doet wat zij leuk vindt en dus geen dingen doet om haar voor schut te zetten.



Ik zou het niet waarderen als mijn vrienden me verkleed op stap laten gaan en dingen laten verkopen ofzo. Volgens mij weten mijn vrienden wel dat ik daar niet van hou!
Alle reacties Link kopieren
Vrijgezellenfeest vind ik belachelijk duur, maar ik hou sowieso niet van vrijgezellenfeesten met allerlei toestanden en programmas enzo.



Cadeau voor de bruiloft vind ik voor een goede vriendin normaal.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Tsja als je een beeeeetje iets leuks wilt doen tegenwoordig ben je toch al snel rond de 100 euro kwijt als je ook nog gaat eten etc.

Een activiteit kost nou eenmaal geld.



Ik snap wel dat het voor sommige mensen te duur is. En zeker als je bijvoorbeeld 3 bruiloften in een jaar hebt is het toch een aardige kostenpost. Maar het is aan de andere kant ook wel weer heel Nederlands om te gaan zeiken over een paar tientjes

Had je 80 euro bijv al normaler gevonden? Zo ja: dan heb je het dus over 3 tientjes

Tsja, ik zou dan denken ' daar ga ik niet moeilijk over doen'



Maar goed, aan de ene kant kan je mensen idd niet zomaar op kosten jagen, maar als je in de organisatie zit van zoiets is het ook verdomd moeilijk want je doet het nooit goed, alle leuke dingen zijn te duur...en als je dan een lowbudget iets gaat doen gaan er weer mensen zeuren omdat er eigenlijk niks leuks gedaan werd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 21 maart 2012 @ 14:42:

Tjeeeez, tel alles bij elkaar op en reken het dan om naar guldens.

d.



he ja laten we tien jaar na dato alles nog gaan omrekenen naar guldens. Lekker nuttig

Snap mensen nooit die dat maar blijven roepen....
Alle reacties Link kopieren
Maar een goede vriendin begrijpt het ook als het cadeau 'goedkoper' is, omdat een goede vriendschap niet om de cadeau's draait, maar om de aandacht en het gevoel bij elkaar...

Ik zou me bezwaard voelen bij een duur cadeau als ik weet dat mijn vriendin niet zo goed bij kas zou zitten.
Alle reacties Link kopieren
@Americagirl (forum mobiel dus kan niet quoten): besef je dat ¤ 30 voor sommige mensen een week boodschappen is?



Thank god, ken ik geen trouwlustige personen, anders dan (schoon-) zusjes die telefonisch of via email melden dat ze getrouwd zijn. Ik vind het niet erg om ¤100 uit te geven aan toffe dingen, helaas vallen workshops cupcakes versieren/ bloempotten verven/ cocktails maken daar niet onder. Nou hecht ik ook geen waarde aan trouwen, dat maakt misschien ook uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 21 maart 2012 @ 17:30:

@Americagirl (forum mobiel dus kan niet quoten): besef je dat ¤ 30 voor sommige mensen een week boodschappen is?



Thank god, ken ik geen trouwlustige personen, anders dan (schoon-) zusjes die telefonisch of via email melden dat ze getrouwd zijn. Ik vind het niet erg om ¤100 uit te geven aan toffe dingen, helaas vallen workshops cupcakes versieren/ bloempotten verven/ cocktails maken daar niet onder. Nou hecht ik ook geen waarde aan trouwen, dat maakt misschien ook uit.Ik heb hier zelfs eens op het forum gelezen over een wurreksjop tuinkabouters schilderen.
quote:superstar_2 schreef op 21 maart 2012 @ 19:48:

[...]





Ik heb hier zelfs eens op het forum gelezen over een wurreksjop tuinkabouters schilderen. Dat valt onder de categorie dakpannen/klompen/dienbladen, afschuwelijk lijkt me.
Allemaal prima die workshops maar dat kost toch geen tientallen euro's? En anders kun je toch zelf wat leuks organiseren? Het hoeft echt allemaal geen honderden euro's te kosten. Een leuke picknick is ook leuk en kost amper wat. Misschien een bootje huren en varen?
quote:Suy schreef op 21 maart 2012 @ 12:34:



Heb meteen mijn vriendinnen instructies gegeven dat als ze mijn vrijgezellenfeest gaan organiseren (ben verloofd maar trouw pas zomer 2013) dat ze maar gewoon een BBQ in het park zetten met tig flessen wijn, gitaar mee en ik ben gelukkig.

Die 100 euro bewaren ze maar lekker voor zichzelf.





Ik wring me altijd in duizenden bochten om onder de vrijgezellenfeesten uit te komen. Ik vind ze ten eerste gigantisch nep (kijk ons een enorm hip/hilarisch/extreem gaaf doen, terwijl we normaliter niet van de bank af te rossen zijn). Ik heb een broertje dood aan wurreksjopjes e.d.



Maar zoals jij je ideale vrijgezellenfeest zou willen, zou ik wel aanschuiven. Lekker zelf allemaal hapjes maken en dan op een groot kleed met leuke wijn en bubbels gezellig kletsen....
quote:fozziebear schreef op 21 maart 2012 @ 16:47:

Kastanjez, om even op je opmerking in te gaan over met vreemden op stap enzo. Dat is wat mij betreft heel erg uit mezelf geschreven.

Ik bevind me niet in 1 vriendengroep, merk met verjaardagen van vriendinnen vaak dat ik eigenlijk best wel buiten de boot val als ik mezelf vergelijk met andere aanwezigen.. Heb het daar met mijn beste vrienden ook wel over gehad en die zeggen dan dat ze mij als persoon erg waarderen, ondanks dat ik dus niet zo veel op hun andere vrienden lijk en/of mee gemeen heb.

Daarnaast worden op de vrijgezellenfeesten die ik tot nu toe heb afgeslagen vaak ook de (schoon)moeders en (schoon)zussen uitgenodigd en heb ik vanuit de rol van schoonzus ook eens geweigerd. Schoonzus kon zich dat goed voorstellen en was er zelf volgens mij stiekem ook wel blij mee dat ik niet mee kon/wilde.



Toen ik zelf trouwde verheugde 1 vriendin zich op 'de lol die ze zouden hebben om mij op mijn vrijgezellenfeest alles te laten doen wat zij wilde'. Na een gesprek hierover is de vriendschap ook ernstig bekoeld vanuit haar kant. Mijn echte vrienden kennen mij goed genoeg om te weten wat ik wel en niet leuk vind. En een vrijgezellenfeest valt voor mij gewoon niet onder 'leuk'. Daarnaast vind ik persoonlijk de term idioot, omdat ik al jaren geen vrijgezel meer was.

Maar goed, ik had ook een verbod op stukjes op mijn bruiloft, de mensen die hieraan voorbij wilden gaan zijn daar vriendelijk, doch heel beslist op gewezen door mijn ceremoniemeester. Ik zou daadwerkelijk het feest verlaten hebben als iemand mijn wensen hieromtrent niet zou respecteren.



Wat betreft je eerste alinea's, dat snap ik. Als jij 'de originele vriendin' bent in de vriendenkring van je vrienden, voel je je misschien niet zo op je gemak.



Het tweede deel vind ik behoorlijk ongelooflijk. Tuurlijk, een vrijgezellenfeest is grote onzin. Maar ik zie het meer als een gelegenheid om een leuk vrouwenfeestje te vieren, een goede vriendin in het zonnetje te zetten, dan zo nodig de beest uit te hangen/de bloemetjes buiten te zetten. en vanuit die gedachte is het voor mij werkelijk onvoorstelbaar dat ik iemand eens lekker voor gek zou zetten of dingen zou laten doen die ze nooit zou willen doen onder normale omstandigheden.



Ik wou geen vrijgezellenfeest, omdat ik niemand op hoge kosten wou jagen en het maar onzin vind/vond. Toch was het heel erg leuk om door mijn beste vriendinnen verrast te worden bij één van hen thuis, daar een heerlijke high tea (met zelfgemaakte spullen) te nuttigen, gezellig te kletsen en me heel bijzonder en geliefd te voelen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 22 maart 2012 @ 11:53:

[...]





Ik wring me altijd in duizenden bochten om onder de vrijgezellenfeesten uit te komen. Ik vind ze ten eerste gigantisch nep (kijk ons een enorm hip/hilarisch/extreem gaaf doen, terwijl we normaliter niet van de bank af te rossen zijn). Ik heb een broertje dood aan wurreksjopjes e.d.



Maar zoals jij je ideale vrijgezellenfeest zou willen, zou ik wel aanschuiven. Lekker zelf allemaal hapjes maken en dan op een groot kleed met leuke wijn en bubbels gezellig kletsen....Volkomen eens!!
Alle reacties Link kopieren
Americagirl in dit geval zeur ik over een paar tientjes omdat ik een bedrag van 100 euro niet kan missen in combinatie met dat ik niet full swing kan meedoen aan de "workshop" ivm zwangerschap.



Daar komt bij dat dit feestje vanaf half 4 smiddags is dus maar een paar uurtjes duurt.

Vriend had laatst een vrijgezellenfeest van een heel weekend (vrijdagavond-zondag) en die was nog geen 150 euro kwijt. Lekker wildkamperen in de ardennen met zn allen en de kosten zaten hem vooral in het huren van een busje.





En ik ben het niet met je eens dat een beeeetje leuke dingen doen al snel veel geld kost.

Bij mij is het andersom; de leukste dingen kosten het minst. Het is maar net hoe je in het leven staat.
Alle reacties Link kopieren
Mannen doen sowieso altijd veel leukere dingen op vrijgezellenfeesten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een cool cadeau kopen voor je vriendin en haar vriend. Is toch veel leuker en persoonlijker dan geld geven...! Jij als beste vriendin weet echt wel wat ze leuk vinden. En daar hoef je echt geen 125 euro voor uit te trekken. Ik zou trouwens echt niet naar dat vrijgezellenfeest gaan, wat veel geld zeg! Bovendien vind ik het maar een stomme traditie (waarbij de bruid/bruidegom meer dan eens in ongemak gebracht wordt..) dus ik ga er uit principe al niet heen. Ik koop mijn jurkjes voor feestjes trouwens bij de h
Alle reacties Link kopieren
quote:Suy schreef op 21 maart 2012 @ 12:34:



Heb meteen mijn vriendinnen instructies gegeven dat als ze mijn vrijgezellenfeest gaan organiseren (ben verloofd maar trouw pas zomer 2013) dat ze maar gewoon een BBQ in het park zetten met tig flessen wijn, gitaar mee en ik ben gelukkig.

Die 100 euro bewaren ze maar lekker voor zichzelf.





Oh heerlijk, dat is toch ultiem geluk :-)

Ik hoop dat je een mooie picknick BBQ krijgt !!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt flink besparen op dat cadeau. Is er niets iets tastbaars waar je ze blij mee kunt maken ipv zo'n envelop vol geld? Mijn ervaring is dat een bijzonder cadeau (symbolisch, zoals een boompje voor in de tuin, een ster vernoemd naar hen of concertkaartjes voor die ene artiest) vaak meer zegt dan geld, ook als in het nog zo goedkoop. Dan kan je toch (deels) meedoen met het feest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven