Geld & Recht alle pijlers

heb een vrijgezellenfeest maar vind het zo duur

17-03-2012 11:19 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.



Mijn vriendin gaat trouwen en ze hebben een vrijgzellenfeest georganiseerd. Helemaal te gek natuurlijk. Al haar vriendinnen komen. Ze wilden het niet al te duur houden dus ze kwamen op rond de 115 euro p.p

Mijn vriend heeft ook een vrijgezellenfeest van haar vriend en komen uit op 150 euro p.p



dat is dus beide 265 euro en dan moeten we nog kleding kopen voor de bruilofd en een kado natuurlijk. Wij zaten te denken aan 125 euro voor de bruilofd. Ze zijn wel echt hele goede vrienden van ons. Ook zijn we met de bruilofd de hele dag uitgenodigd. De bruilofd is al over 2 maanden en we kregen het vorige week pas te horen, dus er echt voor sparen gaat niet omdat het kort dag is. Het kost ons 390 euro zonder kleding en benzine want de trouwlocatie is ook niet om de hoek. En we hebben nog 2 bruiloften in april en mei.....! maar daarvan geen vrijgezellenfeest. Daar hebben we wel rekening mee gehouden en voor gespaard. We kunnne erg weinig sparen...ook dure maanden geweest doordat er veel verbouwd moet worden aan ons huis, plus auto/wasmachine kapot...



Mijn vraag aan jullie dames:



Hoeveel geven jullie uit aan een bruilofd? is 125 euro veel of weinig? Voor heel de dag uitgenodigd?

En als je alleen op het feest wordt uitgenodigd, hoeveel geven jullie dan uit?

En hoe denken jullie over een vrijgezellenfeest??



Ik weet dat de meningen verdeeld liggen, want iedereen heeft een ander inkomen. De een kan het makkelijker dan de ander....maar een beetje globaal bekeken.



Ik hoor graag jullie meningen!
quote:maryni83 schreef op 17 maart 2012 @ 12:25:

Ja, die workshop, 'dat hoort er nou eenmaal bij'...

Maar eigenlijk vind ik het samen eten en daarna lekker ergens uitgaan 100x leuker!Dat is nog het ergste ja, van die vreselijke workshops waar je nog voor moet betalen ook. Ik doe het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:carenza schreef op 17 maart 2012 @ 12:35:

En wat als je niet naar het vrijgezellenfeest gaat? De bruiloft is toch veel belangrijker? Als je daar E.50 geeft en je zoekt een leuke outfit bij H&M, dan kan het toch ook?Eens,zo zou ik het denk ik doen.
Oja naíef van mij, dat zal natuurlijk wel. Vorige keer was er ook al zoiets. Maar dat was een avondje Amsterdam en gewoon weer naar huis. Maar man wil zich niet laten kennen om te zeggen dat het ons niet zo goed uitkomt.

Ik vind het gewoon zonde geld. Als ze nou echt iets heeeel ergs leuks zouden doen, nou vooruit. Maar dit vind ik echt stom.
Alle reacties Link kopieren
quote:emaille schreef op 17 maart 2012 @ 12:36:

[...]





Dat is nog het ergste ja, van die vreselijke workshops waar je nog voor moet betalen ook. Ik doe het niet meer.



Ik kan het me voorstellen dat je dat niet meer doet.

Zoals ik al zei de leukste gezelligste vrijgezellenavond die ik heb meegemaakt was gewoon thuis met alle vriendinnen met lekkere hapjes,drankjes etc.

Als iedereen wat meeneemt dan hoeft het niet al teveel geld te kosten.
Ik denk dat we maar gaan bezuinigen op het cadeau . Leuk bosje bloemen ofzo.

Bruidegom woont in NL, hier vlakbij. Dus dat hele buitenland slaat nergens op, hij heeft ook niets speciaals met die stad ofzo. Is een idee van zijn vrienden die blijkbaar wel geld teveel hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 17 maart 2012 @ 12:39:

Ik denk dat we maar gaan bezuinigen op het cadeau . Leuk bosje bloemen ofzo.

Bruidegom woont in NL, hier vlakbij. Dus dat hele buitenland slaat nergens op, hij heeft ook niets speciaals met die stad ofzo. Is een idee van zijn vrienden die blijkbaar wel geld teveel hebben. dan snap ik dat hele buitenland al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 17 maart 2012 @ 12:39:

Ik denk dat we maar gaan bezuinigen op het cadeau . Leuk bosje bloemen ofzo.

Bruidegom woont in NL, hier vlakbij. Dus dat hele buitenland slaat nergens op, hij heeft ook niets speciaals met die stad ofzo. Is een idee van zijn vrienden die blijkbaar wel geld teveel hebben.Dan organiseer jij een wurreksjop wilde bloemen plukken
quote:superstar_2 schreef op 17 maart 2012 @ 12:42:

[...]





dan snap ik dat hele buitenland al helemaal niet.

Ik ook niet.

Ben al lang blij dat ik niet ben uitgenodigd bij de bruid. Erg eigenlijk dat ik zo denk.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 17 maart 2012 @ 12:45:

[...]



Ik ook niet.

Ben al lang blij dat ik niet ben uitgenodigd bij de bruid. Erg eigenlijk dat ik zo denk.De bruid heeft een hightea,2 wurreksjops en een diner bij het Hiltonhotel?
Denk niet dat ik het wil weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:bergamot schreef op 17 maart 2012 @ 11:29:

En 'word je' zonder T Registreerjenu (kon het niet laten )



Flippie, wat een enorme bedragen... Kun je niet iets regelen dat je maar een deel van de vrijgezellendag mee gaat, of jurk lenen van een vriendin / zus / nichtje?In de post van registreerjenu zit geen spelfout, Bergamot (kon het ook niet laten)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een prijzen! Ik weet wel dat wij bijna van iedereen €50 kregen per stel. Dat vind ik ook meer dan genoeg en had het niet eens verwacht eigenlijk! €125, daar zou ik niet eens op komen!

Hetzelfde voor het vrijgezellenfeest. Leuk en aardig dat de rest dat geld daar voor uit wil geven, maar ik zou ervoor passen.
Alle reacties Link kopieren
Belachelijke bedragen,zowel voor vrijgezellenfeest,als voor het kado.

En hoezo nieuwe kleding?

Je zal toch nog wel iets leuks in de kast hebben hangen?
Alle reacties Link kopieren
Pfff, wat een bedragen zeg.



Het is misschien wel een beetje afhankelijk in wat voor 'kringen' je verkeert, maar ik vind het echt ontzettend hoge bedragen :|

Wij doen 50 euro voor een bruiloftskado, alleen voor familie (broer/zus) meer (maar die zijn allemaal nog niet getrouwd.

Vrijgezellenfeesten heb ik nog niet gehad (bijna alle vriendinnen nog ongetrouwd), behalve de mijne.

Ik ben in het buitenland getrouwd (daar woonde ik toen ook) en we hadden Amerikaanse getuige. In Amerika schijnt het normaal te zijn om als getuige het vrijgezellenfeest te betalen, dat hebben zij dus betaald. Hoefde van ons niet, maar zij drongen er op aan, nou prima dan :D.

We zouden uit eten gaan en daarna uit naar het strand. Getuigen vonden dat niet voldoende en hebben ook 2 boten afgehuurd (voor mij 1 en manlief 1) en daarmee zijn we gaan wakeboarden. Ontzettend leuk! Maar als ik of de mensen waarmee ik was het zelf hadden moeten betalen, hadden we het nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik koop ook echt niet voor elke bruiloft wat nieuws, ik heb veel leuke jurkjes in de kast hangen en die wissel ik gewoon af.
Alle reacties Link kopieren
Als je geld genoeg hebt dan is er niets mis met een nieuwe outfit voor een bruiloft maar als je het geld eigenlijk niet kunt missen dan moet je roeien met de riemen die je hebt en kijken wat er nog in je kast hangt wat geschikt is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog altijd alle vrijgezellendagen/feestjes aan me voorbij laten gaan omdat ik er het geld niet voor over had. Je zit een dag met mensen die je vaak niet eens heel goed kent. Een paar bedillerigere types bepalen wat de bruid leuk vindt en dat moet jij dan ook leuk vinden. En dan mag jij er ook nog eens flink voor betalen...

Als ik dan 100 euro uitgeef voor een dagje uit dan wil ik wel met mensen die ik echt leuk vind en iets doen waar ik zelf voor heb gekozen en eten en drinken in kroegen waar ik me prettig voel. Mijn bruids-vriendinnen hebben dit altijd prima gesnapt.



Qua kleding kun je het natuurlijk net zo duur maken als je wilt. Bij C&A heb je ook prima complete herenpakken voor 100 euro. Een spijkerbroek en sneakers zijn echt not done voor een bruiloft.

En waarom moet het trouwens altijd nieuw zijn?



Geld dat er niet is kun je niet uitgeven.



Geef je wel op tijd aan dat je er niet de hele dag gaat zijn? Anders komt daar weer gezeik over. De begroting is nu immers op een x-aantal mensen gemaakt.



Oh en ik vind 50 euro voor cadeau ook meer dan zat! Toen ik trouwde heb ik iedereen gezegd dat ik het fijn vond als ze kwamen en de cadeau's waren echt ondergeschikt!!

Liever een vriendin die er was met niets dan gemeende felicitaties dan de envelop met 50 euro van oom en tante die geen zin hadden, maar met een raar excuus de envelop lieten afgeven!!
Jurkjes voor een bruiloft kun je ook op marktplaats kopen: deze bijvoorbeeld, makkelijk af te stylen en voor een paar euro kun je klaar zijn, idem voor een jasje/dasje voor je vriend.



De discussie "kosten van vrijgezellenfeesten" meng ik me niet in, die voer ik in het dagelijks leven tegenwoordig al te vaak!



http://kleding-schoenen-d ... &fs=1&thumb_click=1#photo
Alle reacties Link kopieren
Iets leuks hoeft idd niet altijd duur of nieuw te zijn met Marktplaats,kringloop of tweedehands winkeltje kom je ook al een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
quote:rococo schreef op 17 maart 2012 @ 13:07:

[...]





In de post van registreerjenu zit geen spelfout, Bergamot (kon het ook niet laten)

Jawel hoor.

Of zeg jij "loopt je naar huis" en "doet jij boodschappen in de supermarkt"?
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk, die dure vrijgezellenfeesten. Blij dat ik er nooit naar één hoef! Goed dat je alleen mee gaat eten, scheelt een hoop geld voor onzinactiviteiten.



Outfit voor vriend idd bij H&M halen. Zelfde blazer, zelfde broek, ander shirt eronder naar bruiloft 2. En dan zonder blazer maar met overhemd en zelfde broek naar bruiloft 3. Klaar!



Als cadeau vind ik 125 euro echt heel, heel erg veel geld. Is dat werkelijk normaal??? Dan geef je 35 euro bij die andere 2 bruiloften en 65 aan deze vrienden, zoiets (vind ik ook heel veel).



Nu nog een paar leuke jurkjes van Marktplaats voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 125 euro ook echt veel en veel te veel om als kado te geven,to zegt wel ""je bent er de hele dag en avond bij"" maar het is geen toegangsprijs die je betaald.Ze mogen blij zijn dat je komt!

Max wat wij ooit gegeven hebben is 40¤ ,man heeft wel eens een heel duur vrijgezellenfeest gehad(+200¤) van een vriend van hem wat achteraf ook nog eens duurder werd dan afgesproken.

Vond ik ook al zo belachelijk toen.
Alle reacties Link kopieren
Waar is de tijd gebleven dat het trouwen an sich al bijzonder genoeg was?



Vrijgezellenfeestjes is mijn vriendenkring waren niet duurder dan een euro of 30 per persoon. Zonder wurksjop, maar met samen koken of allemaal wat lekkers maken en dat meenemen. Picknicken in het park, wandelen in het bos of door de polder.



Wanneer er mensen in je omgeving trouwen, mag je er wel een financiële reserve voor opbouwen. Bruidspaar heeft niet in de gaten dat ze mensen ongelofelijk op kosten jagen, direct door bijv. stomme kledingseisen en indirect door stomme vrijgezellenfeestjes te laten organiseren door mensen die het klaarblijkelijk prettig vinden om over andermans portemonnee te beschikken.



TO jij bent hier niet de rare, terecht dat je een grens stelt. Je kunt dit ook uiten naar de organisatie van het vrijgezellenfeest. En weet je, een aantal mensen zal je dankbaar zijn, want zij durven het niet te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:spuka schreef op 17 maart 2012 @ 14:36:

Waar is de tijd gebleven dat het trouwen an sich al bijzonder genoeg was?



Vrijgezellenfeestjes is mijn vriendenkring waren niet duurder dan een euro of 30 per persoon. Zonder wurksjop, maar met samen koken of allemaal wat lekkers maken en dat meenemen. Picknicken in het park, wandelen in het bos of door de polder.



Wanneer er mensen in je omgeving trouwen, mag je er wel een financiële reserve voor opbouwen. Bruidspaar heeft niet in de gaten dat ze mensen ongelofelijk op kosten jagen, direct door bijv. stomme kledingseisen en indirect door stomme vrijgezellenfeestjes te laten organiseren door mensen die het klaarblijkelijk prettig vinden om over andermans portemonnee te beschikken.



TO jij bent hier niet de rare, terecht dat je een grens stelt. Je kunt dit ook uiten naar de organisatie van het vrijgezellenfeest. En weet je, een aantal mensen zal je dankbaar zijn, want zij durven het niet te zeggen.



Ik ben zelf nooit getrouwd en dat zal ook niet gebeuren maar van de vrijgezellenfeesten waar ik ben geweest vond ik de feesten gewoon thuis het allerleukste.

Niet alleen het goedkoopst maar ook echt de allerleukste,gewoon gezellig samenzijn en ieder neemt wat te eten en te drinken mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat vrijgezellenfeest niet skippen. Enkel om de reden dat dit dus één van je allerbeste vriendinnen is. Daar wil je gewoon bij zijn dan? En daar heb je er vast geen 20 van? Ik weet niet of je dat aan het eind van je leven gemist wil hebben voor 50 euro besparing (tov alleen de avond). Ja, dat klinkt heel dramatisch natuurlijk, maar je snapt het idee vast.



Haal 50 euro van het cadeau bedrag af en je hebt dat er uit. 75 euro lijkt me een prima bedrag. Desnoods haal je er 25 euro af als je dat wilt en bespaar je de rest op die 2 andere bruiloften, want daar ben je 'slechts' avondgast.



Dit alles dan op basis van de gegevens die nu eenmaal toch niet meer te veranderen zijn. In zijn algemeenheid vind ik meer dan 100 euro per persoon voor een vrijgezellenfeest van de zotte. En als ik hier dan lees dat mensen 'ineens verhinderd zijn', of dagdelen gaan skippen, terwijl het je allerbeste vrienden zijn, dan zouden organisatoren daar toch wel eens beter over na mogen denken.... of ze echt wel andere beste vrienden dan zichzelf willen uitsluiten van zo'n feest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven