Geld & Recht alle pijlers

Hebben ze het recht?

18-10-2017 19:58 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allen,

Allereerst ik ben hier zo goed als nieuw en heb even rond gekeken maar kon niet juiste topic over vinden.

Situatie is als volgt: Ik woon op dit moment in een sociale huurwoning samen met mijn vrouw. Ik heb 3 kinderen 18+. Mijn twee oudste zonen zijn al uit huis en mijn dochter van 19 is nog thuiswonend met mij en mijn vrouw.
Ze hebben de woning in eerste instantie gegeven omdat we hier eerst met 5en woonden en nu nog maar 3. En nu is de situatie dat mijn dochter ook het huis uit gaat. Dus ik en mijn vrouw blijven achter in een sociaal huurwoning met 3 slaapkamers en een zolder.
Nou vroeg ik me af wat de consequenties zijn als mijn dochter het huis verlaat.
Heeft de gemeente/woning alliantie nou het recht om ons uit deze woning te zetten en verplicht te laten verhuizen naar een kleinere woning.

Door jarenlang arbeidsongeschikt zit ik in de uitkering en ernaast doe ik aan vrijwilligerswerk en mijn vrouw werk een aantal uren in de week in de zorg.

Ik hoor heel graag welke rechten ik heb betreft dit.

groetjes.
Erizon schreef:
18-10-2017 20:45
@ Djengaz

TO heeft een SOCIALE huurwoning. Hij woont door ons allen gesubsidieerd in een woning die beter gebruikt kan worden. Ik weet dat in de huidige situatie TO niet zomaar uitgezet kan worden, maar ben er wel voorstander van dat sociale huurders (zeker als ze boven huh stand wonen en huursubsidie ontvangen) na een bepaalde transitieperiode geprikkeld worden om te verhuizen. Een maatregel zou dan kunnen zijn om de huursubsidie te beperken.

Zolang wij verplicht moeten betalen voor iedereen die hier gratis en voor niets ons kleine Nederlandje binnenkomt en allemaal binnen no time onze huurwoningen krijgen, en hun kinderen die het jaar erop 18 worden die dan ook zomaar nog eens extra een eigen aparte woning en uitkering krijgen.....hoor je mij echt niet klagen over ons TO hoor. TO blijf vooral zitten waar je zit, ik betaal liever voor jouw huursubsidie dan m'n leven lang voor al die gezinnen die 'in gevaar' zeggen te zijn en een onderkomen nodig hebben, maar die wel binnen een jaar met 2 kinderen een grote woning krijgen, en hun kinderen die een jaar later 18 worden krijgen ook allemaal eigen woningen en uitkeringen. Maar daar hoor je niemand over hier. En dan iets over TO zeggen?
Poeszie schreef:
18-10-2017 23:31
Dit inderdaad. Wat een onzin, dat je je kinderen in een huis laat opgroeien en dan zou moeten verkassen, omdat ze het huis uit gaan. Terwijl je al 20 jaar bijv. Lieve buren hebt, gehecht bent aan je huis en je omgeving, je hulpbehoevende moeder ook om de hoek woont, enz.
Helemaal mee eens, dit topic verzand weer in een rare discussie
:cencored:
Erizon schreef:
18-10-2017 20:45
@ Djengaz

TO heeft een SOCIALE huurwoning. Hij woont door ons allen gesubsidieerd in een woning die beter gebruikt kan worden. Ik weet dat in de huidige situatie TO niet zomaar uitgezet kan worden, maar ben er wel voorstander van dat sociale huurders (zeker als ze boven huh stand wonen en huursubsidie ontvangen) na een bepaalde transitieperiode geprikkeld worden om te verhuizen. Een maatregel zou dan kunnen zijn om de huursubsidie te beperken.
Wat een hoog geblaas van de toren.
Om van te kotsen.
7102 schreef:
19-10-2017 08:38
Wat een hoog geblaas van de toren.
Om van te kotsen.
Nou, inderdaad!
Misschien heeft deze TO zijn lijf wel kapot gewerkt in de bouw om al die prachtige koophuizen te kunnen maken.
En nou zou hij dan zelf in een verrotte kledingkast moeten gaan wonen?
Aapie87 schreef:
18-10-2017 21:21
Zullen we het dan ook even hebben over alle mensen met een hypotheek die gebruik maken van HRA? Die wonen ook allemaal gesubsidieerd in een huis naar hun eigen voorkeur. Misschien ook wel groter of luxer dan strikt genomen noodzakelijk.

De HRA word eigenlijk gewoon alleen betaald door de koophuiseigenaren. 11 miljard aan inkomsten van woningeigenaren en heee.... dat kost de HRA ook ongeveer.

En die woningeigenaren betalen wel mee aan huurtoeslag.

Non argument.
Theamuts schreef:
19-10-2017 11:10
Nou, inderdaad!
Misschien heeft deze TO zijn lijf wel kapot gewerkt in de bouw om al die prachtige koophuizen te kunnen maken.
En nou zou hij dan zelf in een verrotte kledingkast moeten gaan wonen?

Ja want alle koophuizen zijn paleizen en alle huurwoningen zijn krotten.

Niemand die zegt dat hij in een verrotte woning moet toch? Alleen paar mensen die zeggen dat een zo goed mogelijk passende woning voor iedere huurder in de sociale huur fijn zou zijn.
Ik verhuis ook niet , de 1e jaren op een flat gezeten 2 kinderen gekregen
Na lang wachten een eensgezinswoning gekregen met een heerlijke tuin.
Jaren de volle mep aan huur betaald nu met toeslagen en no way dat ik weer op een flat ga zitten behalve dat we het hier na onze zin hebben een lekkere tuin hebben, zijn wij niks minder dan andere mensen bovendien als we zouden verhuizen naar een flatje zijn we net zo goed voor een deel afhankelijk van huurtoeslag aangezien de flats hier even duur en vaak nog duurder zijn dan het huis waar we nu inzitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven