Geld & Recht alle pijlers

Heeft werken zin met WW?

10-01-2011 22:54 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
ik weet hier niets van, maar ik ben blij dat ik ook nog eens kan lezen, dat iemand WIL werken!! TOP!!
quote:Mejuffrouw_Ooievaar schreef op 10 januari 2011 @ 23:05:

ik weet hier niets van, maar ik ben blij dat ik ook nog eens kan lezen, dat iemand WIL werken!! TOP!!

Er zitten heel veel mensen in de WW die WILLEN werken. Waarom zo negatief?

Sorry TO, ik kan je niet helpen.
:puke:quote:Mejuffrouw_Ooievaar schreef op 10 januari 2011 @ 23:05:

Dat ik vorig jaar in de WW zat en ik werkte een week (een tijdelijke klus voor een vriend in personeelsnood) werd het verdiende bedrag van mijn uitkering afgetrokken.

Ik zou als ik jou was even je coach bellen/mailen.

De uitleg die hij/zij zal geven kan allicht een stuk duidelijker zijn dan wat je vind op de site van het UWV.

Tuurlijk voor de rest is iedereen die in de WW zit een stomme uitvreter die liever op kosten van de maatschapij leeft dan aan het werk is

Je hebt zeker geen mensen in je omgeving die tegen wil en dank hun baan zijn verloren de afgelopen jaren? Die 's nachts tot de tranen op het toetsenbord opspatten naar banensite's zitten te staren? Die bij iedere mail, iedere brief en ieder telefoontje weer vol hoop zitten, om vervolgens weer teleurgesteld te worden?

Niet? Dan snap ik jouw reactie.

Snap jij mij ook, dat ik me door jouw reactie diep beledigd voel?

Ik heb namelijk ook een WW moeten ontvangen het afgelopen jaar. En nee, daar genoot ik zeker niet van Mejufrouw Ooijevaar!
Ik kan me voorstellen dat mensen met een ww zich door dit soort opmerkingen vervelend voelen. Dat is ook niet iets wat altijd maar weer geroepen zou moeten worden als reactie op dit soort berichten. Helaas lijkt het soms wel een sport om massaal elkaar te overtuigen van eigen goed gedrag ofzo.

Een ww moeten aanvragen kan iedereen overkomen. En naar TO: wat ik van ww weet is niet veel, maar ik weet dat practisch alle regelingen uiteindelijk wel in je nadeel kunnen werken. Daarentegen heb je wel mooi verantwoordelijkheid voor jezelf kunnen dragen al is het dan met minder dan eerst.
ik realiseer me nu dat ik dit te snel typte, echt gemeend sorry ! Zit ff met iemand in mijn hoofd die er wel bewust op uit was. Ik wilde echt niemand beledigen, nogmaals sorry!
Ik wist jaren geleden niet eens dat ik WW kon krijgen, na afloop van mijn contract. Ik had toch een verdienende partner ?

Een kameraad heeft me bijna het mes op de keel gezet, en ik wist niet wat ik zag, ik kreeg 700 gulden per maand ! Zomaar !
quote:Mejuffrouw_Ooievaar schreef op 10 januari 2011 @ 23:42:

ik realiseer me nu dat ik dit te snel typte, echt gemeend sorry ! Zit ff met iemand in mijn hoofd die er wel bewust op uit was. Ik wilde echt niemand beledigen, nogmaals sorry!

Die zitten er altijd tussen, maar om gelijk iedereen dan maar over een kam te scheren?

Excuses aanvaard
[quote]moppetoet schreef op 10 januari 2011 @ 23:44:

ik wist niet wat ik zag, ik kreeg 700 gulden per maand ! Zomaar ![/quote]

Nee hoor, helemaal niet zomaar. WW is een werknemersverzekering waar je premie voor betaald hebt.

ik weet hier niets van, maar ik ben blij dat ik ook nog eens kan lezen, dat iemand WIL werken!! TOP!!Ik wil ook heel graag werken, maar ben er al een beetje op achteruit gegaan. Als ik nog meer uren wil gaan werken, kan ik bijna mijn broek niet meer ophouden. En dat is behoorlijk frustrerend!
...
anoniem_117898 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 13:07
Reden: .
99.11% gewijzigd
quote:kusunum schreef op 10 januari 2011 @ 23:18:

[...]

Tuurlijk voor de rest is iedereen die in de WW zit een stomme uitvreter die liever op kosten van de maatschapij leeft dan aan het werk is

Je hebt zeker geen mensen in je omgeving die tegen wil en dank hun baan zijn verloren de afgelopen jaren? Die 's nachts tot de tranen op het toetsenbord opspatten naar banensite's zitten te staren? Die bij iedere mail, iedere brief en ieder telefoontje weer vol hoop zitten, om vervolgens weer teleurgesteld te worden?

Niet? Dan snap ik jouw reactie.

Snap jij mij ook, dat ik me door jouw reactie diep beledigd voel?

Ik heb namelijk ook een WW moeten ontvangen het afgelopen jaar. En nee, daar genoot ik zeker niet van Mejufrouw Ooijevaar!Ik herken mij in deze post van Kusunum. Ben helaas ook al een jaar zoekende (met een onderbreking van 3 maanden). En het frustreert, geeft zorgen en verdriet.
TO, het klopt wel wat je zegt. Ik heb nl. vorig jaar hierover een gigantische discussie gehad met mijn man. Ik zat toen anderhalf jaar in de WW en had een baan als telefoniste geaccepteerd voor 2 dagen per week. In vergelijking met mijn ww uitkering zou ik er met het salaris 300 euro op achteruit gaan als ik korter dan een jaar werkloos zou zijn. Ik heb hierover het UWV gebeld en de mevrouw van het UWV vertelde me dat, als ik korter dan een jaar werkloos zou zijn, ze inderdaad naar de uren gaan kijken en dat een baan heel ongunstig zou zijn. Ik viel, omdat ik langer dan een jaar werkloos was (gelukkig) onder een andere regeling. Via een bepaalde constructie (inkomstenaftrek noemen ze dan) wordt je salaris aangevuld met een bedrag van het UWV waardoor het juist wel loont om te werken. Zou ook een mooie boel zijn, want na een jaar moet je al het werk accepteren wat je van het UWV aangeboden krijgt. Zou die inkomstenaftrek er niet zijn, dan zou geen hond meer willen werken denk ik.
Ik vraag me trouwens af of je je recht op WW verspeelt. Je moet minstens 26 weken weer gewerkt hebben om WW op te bouwen. Ik heb nu weer een tijdelijke baan (half jaar). Mijn ww zou anders in januari gestopt zijn, maar nu ik deze baan weer heb, heb ik (in het slechtse geval van niet verlenging) deze weer veiliggesteld en kan ik daar weer een beroep op doen, mocht ik weer werkloos worden.
Hoi, Ik had een ww uitkering voor 32 uur en ging 18 uur werken. Ik kreeg toen naast deze baan nog een ww uitkering voor de resterende 14 uur. Ze keken dus naar het aantal uren en niet naar het salaris wat ik ging verdienen. Was wel werkloos geworden na jaren werken, dus niet na 1 jaar werken.

Had die 18 uur werken een lager salaris opgeleverd dan 18 uur uitkering was ik erop achteruit gegaan. Nu ging ik erop vooruit.
quote:lisa2 schreef op 14 januari 2011 @ 19:10:

Hoi, Ik had een ww uitkering voor 32 uur en ging 18 uur werken. Ik kreeg toen naast deze baan nog een ww uitkering voor de resterende 14 uur. Ze keken dus naar het aantal uren en niet naar het salaris wat ik ging verdienen. Was wel werkloos geworden na jaren werken, dus niet na 1 jaar werken.

Had die 18 uur werken een lager salaris opgeleverd dan 18 uur uitkering was ik erop achteruit gegaan. Nu ging ik erop vooruit.

Idd, zo ging het bij mij ook toen ik in de ww zat. Dit was in 2006, nu zijn er natuurlijk een boel dingen verandert.

Wat nog een bijkomend voordeel is: die 18 uur uit het bericht van Lisa worden 100% uitbetaald door de werkgever, de overige 14 die door het UWV worden uitbetaald 70%. Dat is een behoorlijke vooruitgang lijkt me.

Plus dat werken natuurlijk altijd zin heeft, niet alleen vanwege het geld.
Volgens mij heb je recht op de algemene dagloongarantie WW. Oftwel: als je van je nieuwe baan werkloos wordt binnen 24 maanden, dan heb je recht op vergoeding op basis van je oude ww-niveau. Check het voor de zekerheid wel even bij je coach!
Mijn uitkering van 14 uur eindig eind deze maand.

Ik heb mijn vragen die ik ook nauwelijks kon stellen aan de UWV altijd beantwoord gekregen op onderstaande site. De antwoorden waren meestal duidelijk. Je moet je wel even inloggen.

http://www.internetwerkt.nl/forum/vrage ... v-f68.html
Ja ik ging er op vooruit omdat de 18 uur die ik ging werken meer opleverde dan 18 uur uitkering. Maar het kan ook omgedraaid zijn. Dat hangt af wat het nieuwe salaris is tov de 70% van je oude salaris.
.
anoniem_117617 wijzigde dit bericht op 27-01-2011 22:47
Reden: ..
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven