Geld & Recht alle pijlers

HOE dan?????????????????

30-08-2012 19:10 180 berichten
Ik ben een alleenstaande moeder en heb vandaag een test en intake gesprek op school gehad.

Alles ging goed, ben toegelaten =)

Totdat het financiele gedeelte kwam ik moet studiefinanciering aanvragen en daarvan de 1e 2 maanden 270 euro lesgeld aflossen en later 133 euro.

Daarnaast moet ik mijn boeken betalen en natuurlijk mijn eigen vaste lasten...

Maar nu vraag ik me af HOE DAN????

Er werd me ook gezegd: als je geen geld hebt voor school wat doe je hier dan...

dus ik vrees dat het allemaal niet doorgaat,

Wilde het gewoon even van me afschrijven
Goed alles uitzoeken inderdaad voor je aan de studie begint!
ja als je geen geld hebt houdt het op. Werken dus.
Wat kan je kort door de bocht zijn, Meds.
quote:redband schreef op 30 augustus 2012 @ 19:57:

Maar waarom kom je nu pas met die vraag Hoe dan??

Ik heb geen tips, maar heb je niet overlegd met sociale dienst?

Ja sociale dienst kwam juist met het idee omdat er zo weinig werk te vinden is (binnenkort zelfs onder de 27 jaar verplicht terug naar school als je niet snel een baan vind)

Ik heb ook alles samen met mijn contactpersoon uitgezocht zelf weet ze ook nog niet precies hoe alles nu in elkaar zit.
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 augustus 2012 @ 20:04:

ja als je geen geld hebt houdt het op. Werken dus.

Dat is nou precies het punt ik word nergens aangenomen.

Daarom ga ik ook naar school om uiteindelijk wel een goed diploma te hebben zodat ik wel word aangenomen
quote:gewoonsuz schreef op 30 augustus 2012 @ 19:18:

Dat wat Kier_V zegt.

Plus: wat is er mis met werken totdat je genoeg gespaard hebt om en een opleiding te volgen en je vaste lasten te betalen? Of werken naast je opleiding zoals eerder aangegeven.

Alleenstaande moeder zijn is geen automatisch recht om alles voor je te laten betalen. Het kwam niet eens in me op om naar school te gaan toen ik alleenstaande moeder werd. Werken moest ik, want er moest brood (en luiers en huur en kleding) betaald worden. Een opleiding volgen? Vage toekomstdroom. Wie weet ooit.

Vind ik een goede en realistische post. Waarom moet tegenwoordig alles maar op een presenteerblaadje worden aangerijkt? Het stikt van de toeslagen, kortingen en weet ik wat maar werken is blijkbaar een heel vies woord. Alles moet zoals men wil en anderen mogen er voor krom liggen.

Zulks schiet mij telkens in het verkeerde keelgat, nooit ene cent gekost aan de maatschappij, zelfs omgekeerd en altijd mijn eigen broek opgehouden. Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen leven maar schijnbaar geldt tegenwoordig dat anderen je broek schijnen te moeten ophouden en dat wordt dan als normaal gezien.

Daarom dus een goede post in mijn optiek en daarom heb ik oprecht respect voor jou Gewoonsuz, jij bent nuchter en reëel en snapt hoe het werkt (en hoort).
Alle reacties Link kopieren
Op die eerste twee maanden na, red je het verder wel met stufi en eenoudertoeslag? Of moet je de andere maanden vol lenen biij de duo?
Euhm. Maar idd waarom denk je daar nu pas aan? De school heeft opzich gelijk. Van volwassen studenten wordt verwacht dat ze zich volwassen gedragen en daar horen de financieën bij. Het is geen middelbare school die met leerplichtige leerlingen te maken heeft. Als je geen geld hebt is dat meer jouw probleem dan hun probleem.

Als het nu niet gaan lukken (want je bent veeeeel te laat met alles regelen) dan maar volgend jaar?
quote:nettel schreef op 30 augustus 2012 @ 20:16:

Op die eerste twee maanden na, red je het verder wel met stufi en eenoudertoeslag? Of moet je de andere maanden vol lenen biij de duo?Ik moet sowieso lenen dat is ook het probleem niet ik baal wel dat ik over een paar jaar met een schuld zit maar met een goede baan is het terug te betalen =)
quote:Ruza schreef op 30 augustus 2012 @ 20:18:

Euhm. Maar idd waarom denk je daar nu pas aan? De school heeft opzich gelijk. Van volwassen studenten wordt verwacht dat ze zich volwassen gedragen en daar horen de financieën bij. Het is geen middelbare school die met leerplichtige leerlingen te maken heeft. Als je geen geld hebt is dat meer jouw probleem dan hun probleem.

Als het nu niet gaan lukken (want je bent veeeeel te laat met alles regelen) dan maar volgend jaar?

Ik ga nu naar school omdat de sociale dienst dat NU wil (ikzelf ook) Ik heb regelmatig afspraken daar en omdat ik na mijn vakantiebaan geen uitzicht heb op werk kwam mijn contactpersoon er 2 weken geleden mee om nu terug naar school te gaan.

Ik kan terug naar school gaan of uitkering blijven trekken geef mij dan maar de eerste optie
Ik hoop dat je een opleiding gaat doen met zicht op een baan!
quote:kimmetjee1990 schreef op 30 augustus 2012 @ 20:28:

[...]

Ik ga nu naar school omdat de sociale dienst dat NU wil (ikzelf ook) Ik heb regelmatig afspraken daar en omdat ik na mijn vakantiebaan geen uitzicht heb op werk kwam mijn contactpersoon er 2 weken geleden mee om nu terug naar school te gaan.

Ik kan terug naar school gaan of uitkering blijven trekken geef mij dan maar de eerste optieDe sociale dienst weet ook wel dat het studiejaar euhm...volgende week begint en dat dat hem niet meer gaat worden waarschijnlijk.
quote:achnein schreef op 30 augustus 2012 @ 20:28:

Ik hoop dat je een opleiding gaat doen met zicht op een baan!Ja ik begin op niveau 3 (op advies van sociale dienst) daar is geen werk in te vinden daarna nog een andere opleiding doen deze opleiding heb ik daarvoor nodig maar dan is er wel uitzicht op een baan
http://www.studerendemoeders.nl/
quote:kimmetjee1990 schreef op 30 augustus 2012 @ 20:12:

[...]

Dat is nou precies het punt ik word nergens aangenomen.

Daarom ga ik ook naar school om uiteindelijk wel een goed diploma te hebben zodat ik wel word aangenomenMaar dat kost geld, en om dat te betalen zal je naast je stufi moeten gaan werken. En voor schoonmaken of fabriekswerk heb je heus geen diploma nodig.
Ik vind het ook raar dat de Sociale Dienst adviseert bij iemand die al een schuld heeft om zich nog verder in de schulden te werken (door een opleiding te gaan volgen) terwijl je daarna geen enkele garantie hebt op een baan. Een diploma geeft geen enkele zekerheid.

Ik zou denken, eerst schuld aflossen (door alles aan te pakken wat je aanpakken kan), beetje sparen en dan studeren.

Want wat gebeurt er als je straks wel een diploma hebt en schulden....maar geen baan...?
Ik pak ook alles wat ik pakken kan maak nu niet voor niks schoon bij mensen thuis ;)

Jammer van alle negatieve reactie's maar ik weet dat ik echt mijn uiterste best doe.

En natuurlijk BEDANKT voor de wel aardige reacties =)
Hoe typisch toch dat enkel aardige reacties (de kusje-kroel-reacties, enkel waarderen wat je wílt horen)) worden gewaardeerd maar de realistische reacties en de tips niet. Je had zelf ook kunnen bedenken dat je rijkelijk laat bent met jezelf vooraf te informeren en je weet ook dat je verplicht bent zelf eerst onderzoek te doen en welke instantie dan ook jou niet aan het handje door instantieland hoeft te begeleiden, als je hier een topic kunt openen weet je dus hoe internet werkt. Je bent volwassen en hebt een kind en zeker dán hoor je te weten waar abraham de mosterd haalt en waar je informatie vandaan kunt halen.

Alles op een presenteerblaadje aangereikt krijgen bestaat niet en gelukkig maar, verantwoordelijkheid voor jezelf en je kind dien je zelf te nemen, al die instanties zijn niet verantwoordelijk voor jou.

Maar achteraf huilen is makkelijker dan vooraf je huiswerk te doen blijkbaar.

Ik wordt zo moe van mensen die moe worden van hun eigen zaakjes goed te regelen.
quote:thaorchid schreef op 30 augustus 2012 @ 21:36:

Hoe typisch toch dat enkel aardige reacties (de kusje-kroel-reacties, enkel waarderen wat je wílt horen)) worden gewaardeerd maar de realistische reacties en de tips niet. Je had zelf ook kunnen bedenken dat je rijkelijk laat bent met jezelf vooraf te informeren en je weet ook dat je verplicht bent zelf eerst onderzoek te doen en welke instantie dan ook jou niet aan het handje door instantieland hoeft te begeleiden, als je hier een topic kunt openen weet je dus hoe internet werkt. Je bent volwassen en hebt een kind en dat zeker dán hoor je te weten waar abraham de mosterd haalt en waar je informatie vandaan kunt halen.

Maar achteraf huilen is makkelijker dan vooraf je huiswerk te den blijkbaar.

Niet dat ik verder verantwooring af te leggen heb het ging alleen om het punt rondkomen met zo weinig en schoolgeld betalen.

Verder heb ik alles gedaan wat ik kon ik heb dingen uitgezocht maar sommige dingen zijn nou eenmaal heel onduidelijk.

en dat mensen mij aan mijn handje moeten vasthouden daar moet ik zelfs om lachen want in mijn omgeving vinden mensen het enorm knap hoe ver ik ben gekomen in mijn eentje zonder hulp van familie.

Ik heb op mijn achtiende een kindje gekregen daarnaast ben ik naar school geweest en heb gewerkt.

en nu loop ik eens een keer ergens tegenaan en moet er zo gereageerd worden beetje jammer maarja jullie kennen mij immers ook niet dus had ook niet veel anders verwacht als ik andere toppics zo bekijk ;)
Aha, dus nu val je heel het forum en alle forummers maar meteen aan? Fijn voor de aardige forummers die je bruikbare tips gaven.

Kind, als je "het al verwacht had" wat doe je eigenlijk dan hier?

Met zo'n instelling zal het verder ook lekker met je gaan.NOT

Maar vooruit, omdat jij het bent doe ik er nog een flink schepje bovenop: Alleenstaande moeder, op je 18de al een kind... en waar is pappa dan, die kan beter bijdragen dan de belastingbetaler. Vooraf informeren had ik het al over, dat geldt ook voor anticonceptie, toch?

Zo, en nu mag je pas zeuren over gemene reacties, alsjeblieft en graag gedaan.
anoniem_145530 wijzigde dit bericht op 30-08-2012 22:03
Reden: bloed en nagels, zoiets...
% gewijzigd
quote:thaorchid schreef op 30 augustus 2012 @ 21:59:

Aha, dus nu val je heel het forum en alle forummers maar meteen aan? Fijn voor de aardige forummers die je bruikbare tips gaven.

Kind, als je "het al verwacht had" wat doe je eigenlijk dan hier?

Met zo'n instelling zal het verder ook lekker met je gaan.NOT

Maar vooruit, omdat jij het bent doe ik er nog een flink schepje bovenop: Alleenstaande moeder, op je 18de al een kind... en waar is pappa dan, die kan beter bijdragen dan de belastingbetaler. Vooraf informeren had ik het al over, dat geldt ook voor anticonceptie, toch?

Zo, en nu mag je pas zeuren over gemene reacties, alsjeblieft en graag gedaan.Was uiteraard niet voor iedereen bedoeld alleen voor zulke reacties zoals jij die geeft, vader heeft GEEN geld en ooit wel eens gehoord van zwanger raken terwijl je anticonceptie gebruikt?????
En dat ik redelijk laat ben dat weet ik!

Maar ja ik moet sowieso wat doen dus wat is het probleem er is altijd wel wat te zeuren.

Nu word er gezeurd omdat ik naar school ga (wat ook gewoon MOET) maar deed ik dat niet dan ben je weer een niksnut want je trekt een uitkering!!!
Ik vind het ook raar hoe er gereageerd wordt. TO zegt dat sociale dienst nu pas met het briljante idee komt om naar school te gaan. Dan moet je toch heel veel regelen op korte tijd, en zullen de instanties niet op tijd de zaken geregeld hebben. Naast informeren bij de relevante instanties, vraagt ze hier ook naar info, dat kan geen kwaad.

Ik heb ook op een constructieve wijze bijgedragen en voel me daarom niet aangesproken tot haar reactie op de andere posts.
Tja, de sociale dienst komt met een briljant idee. Maar de sociale dienst hoeft niet met briljante ideeën te komen als mensen zelf ook eens briljant zouden denken (de totaal gerechtigden uiteraard buiten beschouwing latend)

En dan, een kind maar geen (betalende) vader in beeld, sorry, moet de maatschappij dat weer opknappen? Dat vader geen geld heeft doet mij dubbel fronsen... hij is toch váder, mag hij ook meebetalen, hoe dan ook.

TO, via de kantonrechter kun je pap wel degelijk dwingen alimentatie te betalen, ook als hij een uitkering heeft.

Is een lastige procedure maar, indien nog niet gedaan, neem eens contact op of ga langs bij bureau voor rechtshulp, eerste consult is gratis.

Heb je dat al gedaan dan ben ik mosterd, zo niet, neem even contact op. Ook in de kwestie van je probleem nu kunnen ze je wellicht adviseren.
[quote]Bammetjebam schreef op 30 augustus 2012 @ 22:33:

Ik vind het ook raar hoe er gereageerd wordt. TO zegt dat sociale dienst nu pas met het briljante idee komt om naar school te gaan. Dan moet je toch heel veel regelen op korte tijd, en zullen de instanties niet op tijd de zaken geregeld hebben. Naast informeren bij de relevante instanties, vraagt ze hier ook naar info, dat kan geen kwaad.

Dat claimt TO. Kennen wij de waarheid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven