HOE dan?????????????????

donderdag 30 augustus 2012 om 19:10
Ik ben een alleenstaande moeder en heb vandaag een test en intake gesprek op school gehad.
Alles ging goed, ben toegelaten =)
Totdat het financiele gedeelte kwam ik moet studiefinanciering aanvragen en daarvan de 1e 2 maanden 270 euro lesgeld aflossen en later 133 euro.
Daarnaast moet ik mijn boeken betalen en natuurlijk mijn eigen vaste lasten...
Maar nu vraag ik me af HOE DAN????
Er werd me ook gezegd: als je geen geld hebt voor school wat doe je hier dan...
dus ik vrees dat het allemaal niet doorgaat,
Wilde het gewoon even van me afschrijven
Alles ging goed, ben toegelaten =)
Totdat het financiele gedeelte kwam ik moet studiefinanciering aanvragen en daarvan de 1e 2 maanden 270 euro lesgeld aflossen en later 133 euro.
Daarnaast moet ik mijn boeken betalen en natuurlijk mijn eigen vaste lasten...
Maar nu vraag ik me af HOE DAN????
Er werd me ook gezegd: als je geen geld hebt voor school wat doe je hier dan...
dus ik vrees dat het allemaal niet doorgaat,
Wilde het gewoon even van me afschrijven

donderdag 30 augustus 2012 om 19:15
Tja, schoolgeld moet iedereen betalen.
Als alleenstaande moeder kun je btw extra stufi krijgen.
Verder zou je kunnen onderzoeken hoeveel je ernaast kan werken.
Oja, als je geen volledige uifwonende beurs krijgt kun je je ouders vragen ook iets bij te dragen.
Boeken kun je ook tweedehands krijgen.
Het us even puzzlen als moeder en student, maar het is heus mogelijk.
Als alleenstaande moeder kun je btw extra stufi krijgen.
Verder zou je kunnen onderzoeken hoeveel je ernaast kan werken.
Oja, als je geen volledige uifwonende beurs krijgt kun je je ouders vragen ook iets bij te dragen.
Boeken kun je ook tweedehands krijgen.
Het us even puzzlen als moeder en student, maar het is heus mogelijk.
donderdag 30 augustus 2012 om 19:17
donderdag 30 augustus 2012 om 19:18
Dat wat Kier_V zegt.
Plus: wat is er mis met werken totdat je genoeg gespaard hebt om en een opleiding te volgen en je vaste lasten te betalen? Of werken naast je opleiding zoals eerder aangegeven.
Alleenstaande moeder zijn is geen automatisch recht om alles voor je te laten betalen. Het kwam niet eens in me op om naar school te gaan toen ik alleenstaande moeder werd. Werken moest ik, want er moest brood (en luiers en huur en kleding) betaald worden. Een opleiding volgen? Vage toekomstdroom. Wie weet ooit.
Plus: wat is er mis met werken totdat je genoeg gespaard hebt om en een opleiding te volgen en je vaste lasten te betalen? Of werken naast je opleiding zoals eerder aangegeven.
Alleenstaande moeder zijn is geen automatisch recht om alles voor je te laten betalen. Het kwam niet eens in me op om naar school te gaan toen ik alleenstaande moeder werd. Werken moest ik, want er moest brood (en luiers en huur en kleding) betaald worden. Een opleiding volgen? Vage toekomstdroom. Wie weet ooit.
donderdag 30 augustus 2012 om 19:18
Als alleenstaande moeder krijg je een hogere studiefinanciering en heb je recht op allerlei extra toeslagen tijdens je studie. Hoe dit precies zit durf ik je niet te zeggen aangezien ik zelf geen kinderen heb, maar ik weet dat een vriendin van mij (alleenstaande moeder) het financieel wel redt dankzij de hogere studiefinanciering en de extra toeslagen. Zij werkt overigens wel op zaterdag. Ik denk dat DUO (website/telefonisch) je hierbij verder kan helpen.

donderdag 30 augustus 2012 om 19:22

donderdag 30 augustus 2012 om 19:23
bedankt voor de reacties
Ik heb afgelopen jaar een opleiding gedaan via de sociale dienst ik heb een start kwalificatie behaald.
Nu is er erg weinig werk te vinden dus wil de sociale dienst dat ik terug naar school ga (ikzelf wil ook heel graag)
socialedienst heeft me op school aangemeld zodat ik uit de uitkering kom en een goed diploma kan halen.
daarnaast ben ik ook zelf nog een schuld aan het afbetalen (wel bijna klaar mee gelukkig)
Ik heb afgelopen jaar een opleiding gedaan via de sociale dienst ik heb een start kwalificatie behaald.
Nu is er erg weinig werk te vinden dus wil de sociale dienst dat ik terug naar school ga (ikzelf wil ook heel graag)
socialedienst heeft me op school aangemeld zodat ik uit de uitkering kom en een goed diploma kan halen.
daarnaast ben ik ook zelf nog een schuld aan het afbetalen (wel bijna klaar mee gelukkig)

donderdag 30 augustus 2012 om 19:28
Wat een hysterische topic titel voor iets wat je met 5 minuten werk zo zelf even uit kan zoeken!
Als alleenstaande ouder krijg je meer stufie van DUO, toeslagen en alles bij elkaar kom je op hetzelfde bedrag als je met een bijstandsuitkering zou krijgen. Voor schoolgeld moet je lenen bij DUO, net zoals iedere andere student.
De gemeente heeft absoluut GEEN potjes voor jongedames die prima studiefinanciering aan kunnen vragen. Dat is alleen voor mensen die helemaal geen andere opties meer hebben (geen recht op stufie bijvoorbeeld).
Als alleenstaande ouder krijg je meer stufie van DUO, toeslagen en alles bij elkaar kom je op hetzelfde bedrag als je met een bijstandsuitkering zou krijgen. Voor schoolgeld moet je lenen bij DUO, net zoals iedere andere student.
De gemeente heeft absoluut GEEN potjes voor jongedames die prima studiefinanciering aan kunnen vragen. Dat is alleen voor mensen die helemaal geen andere opties meer hebben (geen recht op stufie bijvoorbeeld).

donderdag 30 augustus 2012 om 19:32