HOE dan?????????????????
donderdag 30 augustus 2012 om 19:10
Ik ben een alleenstaande moeder en heb vandaag een test en intake gesprek op school gehad.
Alles ging goed, ben toegelaten =)
Totdat het financiele gedeelte kwam ik moet studiefinanciering aanvragen en daarvan de 1e 2 maanden 270 euro lesgeld aflossen en later 133 euro.
Daarnaast moet ik mijn boeken betalen en natuurlijk mijn eigen vaste lasten...
Maar nu vraag ik me af HOE DAN????
Er werd me ook gezegd: als je geen geld hebt voor school wat doe je hier dan...
dus ik vrees dat het allemaal niet doorgaat,
Wilde het gewoon even van me afschrijven
Alles ging goed, ben toegelaten =)
Totdat het financiele gedeelte kwam ik moet studiefinanciering aanvragen en daarvan de 1e 2 maanden 270 euro lesgeld aflossen en later 133 euro.
Daarnaast moet ik mijn boeken betalen en natuurlijk mijn eigen vaste lasten...
Maar nu vraag ik me af HOE DAN????
Er werd me ook gezegd: als je geen geld hebt voor school wat doe je hier dan...
dus ik vrees dat het allemaal niet doorgaat,
Wilde het gewoon even van me afschrijven
donderdag 30 augustus 2012 om 23:57
donderdag 30 augustus 2012 om 23:58
quote:helene31 schreef op 30 augustus 2012 @ 23:49:
De thuiszorg zoekt hier altijd wel mensen, ook in de zorg zijn hier opleidingsplaatsen. Wordt je opleiding nog betaald ook.
Detailhandel is inderdaad weinig werk in momenteel.
Welke opleiding wil je gaan volgen?
die opleidingen zijn helaas al vol.
de opleiding medewerker maatschappelijke zorg.wil ik gaan doen.
ik ga morgen ochtend meteen even overal naartoe bellen,
en nu me bed induiken!!!
De thuiszorg zoekt hier altijd wel mensen, ook in de zorg zijn hier opleidingsplaatsen. Wordt je opleiding nog betaald ook.
Detailhandel is inderdaad weinig werk in momenteel.
Welke opleiding wil je gaan volgen?
die opleidingen zijn helaas al vol.
de opleiding medewerker maatschappelijke zorg.wil ik gaan doen.
ik ga morgen ochtend meteen even overal naartoe bellen,
en nu me bed induiken!!!
vrijdag 31 augustus 2012 om 00:02
quote:kimmetjee1990 schreef op 30 augustus 2012 @ 20:02:
[...]
Ik woon in een oud klein huisje dus aan die kosten zal het niet liggen.
het grooste probleem is de 1e maanden ongeveer dan een inkomen in totaal van bijna 1300 euro
en met het betalen van schoolgeld een uitgaven heb van 1000 euro.
dat is dan nog wel te doen maar mijn OV is nog niet rond dus moet 10 euro voor de trein betalen om naar school te gaan en mijn boeken nog kopen.
en dat heb ik net ook aangegeven op school en toen zei zij als je geen geld hebt wat doe je hier dan.
Ik ga morgen verder bellen om alles uit te zoeken of ik niet een lening ofzo kan krijgen
Ik weet niet of het al gezegd is, maar het is meestal mogelijk om je collegegeld in termijnen te betalen (zo heb ik het ook gedaan, is wel al weer even geleden), dat haalt mischien de druk van de eerste maanden er wat af.
Verder is een opleiding wel een goede investering, dus ik zou niet te snel opgeven, als ik jou was.
[...]
Ik woon in een oud klein huisje dus aan die kosten zal het niet liggen.
het grooste probleem is de 1e maanden ongeveer dan een inkomen in totaal van bijna 1300 euro
en met het betalen van schoolgeld een uitgaven heb van 1000 euro.
dat is dan nog wel te doen maar mijn OV is nog niet rond dus moet 10 euro voor de trein betalen om naar school te gaan en mijn boeken nog kopen.
en dat heb ik net ook aangegeven op school en toen zei zij als je geen geld hebt wat doe je hier dan.
Ik ga morgen verder bellen om alles uit te zoeken of ik niet een lening ofzo kan krijgen
Ik weet niet of het al gezegd is, maar het is meestal mogelijk om je collegegeld in termijnen te betalen (zo heb ik het ook gedaan, is wel al weer even geleden), dat haalt mischien de druk van de eerste maanden er wat af.
Verder is een opleiding wel een goede investering, dus ik zou niet te snel opgeven, als ik jou was.
vrijdag 31 augustus 2012 om 00:11
quote:suusjesuusje schreef op donderdag 30 augustus 2012 23:57 Zeg ga je even druk maken om je eigen topic, daar ben je lekker negatief na anderen met je ik wordt zo moe van.. En welk recht hebben zij om dat te vragen.
Of lees haar reacties is goed.
Ze zit niet stil ze houdt haar hand niet op omdat ze te lui is ( zoals je haar hier neer zet en omschrijft) ze wilt juist wat maar door de huidige situatie kan ze even niet anders.
En niet alle info staat op internet juist dat soort media geeft dubbele antwoorden.
En ook niet elke medewerker van een sociale dienst doet of weet wat haar werk inhoudt en wat daar bij hoort.
Als jij je zo zit te ergeren aan haar en er zo mie van wordt van zulke mensen waarom verspil jij je energie er dan aan?
Stiekem toch wel bewondering voor haar dat ze het allemaal doet en heeft gedaan?
Ik denk dat het pure jaloezie is.
Van zulke negatieve vrouwen als jou daar wordt ik nou moe van en verspil hierna niet nog meer energie aan je .
Voor to succes en wees er maar trots op wat je doet en wil, en ga zeker zo door. Dit bericht was voor thaorchid.. Quote ging niet helemaal goed.
Ze zit niet stil ze houdt haar hand niet op omdat ze te lui is ( zoals je haar hier neer zet en omschrijft) ze wilt juist wat maar door de huidige situatie kan ze even niet anders.
En niet alle info staat op internet juist dat soort media geeft dubbele antwoorden.
En ook niet elke medewerker van een sociale dienst doet of weet wat haar werk inhoudt en wat daar bij hoort.
Als jij je zo zit te ergeren aan haar en er zo mie van wordt van zulke mensen waarom verspil jij je energie er dan aan?
Stiekem toch wel bewondering voor haar dat ze het allemaal doet en heeft gedaan?
Van zulke negatieve vrouwen als jou daar wordt ik nou moe van en verspil hierna niet nog meer energie aan je .
Voor to succes en wees er maar trots op wat je doet en wil, en ga zeker zo door. Dit bericht was voor thaorchid.. Quote ging niet helemaal goed.
vrijdag 31 augustus 2012 om 00:18
quote:suusjesuusje schreef op 30 augustus 2012 @ 23:57:
Zeg ga je even druk maken om je eigen topic, daar ben je lekker negatief na anderen met je ik wordt zo moe van.. En welk recht hebben zij om dat te vragen.
Voor to succes en wees er maar trots op wat je doet en wil, en ga zeker zo door.
Je hebt het tegen mij en ik moest serieus heel erg lachen...
Jaloezie? je moest eens weten. Zou jij ff stevig, héél stevig jaloers zijn.
Jaloezie is een zeer slechte eigenschap en maakt je leven arm.
Stompzinnig vól in een verhaaltje stappen wat zieligheid uitstraalt, dat is zielig.
Is TS zielig? Nee, want die blijkt inmiddels toch best wel kloten te hebben en gaat het vast redden. Ze toont goede inzet en als ze dat volhoudt komt het vast goed.
Helpt kusje kroel: nee, schup onder het achterste wel.
En gefrustreerde kippen? daarvan zitten er hier ook een paar, slechts weinigen. Eén daarvan ben schijnbaar jij, en dat is pas zielig.
Zeg ga je even druk maken om je eigen topic, daar ben je lekker negatief na anderen met je ik wordt zo moe van.. En welk recht hebben zij om dat te vragen.
Voor to succes en wees er maar trots op wat je doet en wil, en ga zeker zo door.
Je hebt het tegen mij en ik moest serieus heel erg lachen...
Jaloezie? je moest eens weten. Zou jij ff stevig, héél stevig jaloers zijn.
Stompzinnig vól in een verhaaltje stappen wat zieligheid uitstraalt, dat is zielig.
Is TS zielig? Nee, want die blijkt inmiddels toch best wel kloten te hebben en gaat het vast redden. Ze toont goede inzet en als ze dat volhoudt komt het vast goed.
En gefrustreerde kippen? daarvan zitten er hier ook een paar, slechts weinigen. Eén daarvan ben schijnbaar jij, en dat is pas zielig.
vrijdag 31 augustus 2012 om 00:21
quote:thaorchid schreef op 30 augustus 2012 @ 23:46:
Dus je hebt 4 jaar geleden voor het laatst écht (vast) gewerkt ? en verder niet gesolliciteerd maar vakantiebaantjes aangenomen?
En pappie zit met zijn kloten op de bank, ergens.
Fijn. tópstart en puik voorbeeld voor die kleine, weer een verlies voor ons, belastingdokkers.
Dat ik niet links ga stemmen moge duidelijk zijn, wat een pampermaatschappij zeg...
(ja, ik heb slechte zin en já, ik ben bot en ja, ik heb ook een beetjegelijk)Joh hou es op, jij met je 52% hebt ongetwijfeld een flinke maandelijkse terugstorting van je hypotheekrente, voor die paar honderd euro hou jij ook je handje op, het is maar een fractie minder dan wat een alleenstaande moeder krijgt aan uitkering.
Dus je hebt 4 jaar geleden voor het laatst écht (vast) gewerkt ? en verder niet gesolliciteerd maar vakantiebaantjes aangenomen?
En pappie zit met zijn kloten op de bank, ergens.
Fijn. tópstart en puik voorbeeld voor die kleine, weer een verlies voor ons, belastingdokkers.
Dat ik niet links ga stemmen moge duidelijk zijn, wat een pampermaatschappij zeg...
(ja, ik heb slechte zin en já, ik ben bot en ja, ik heb ook een beetjegelijk)Joh hou es op, jij met je 52% hebt ongetwijfeld een flinke maandelijkse terugstorting van je hypotheekrente, voor die paar honderd euro hou jij ook je handje op, het is maar een fractie minder dan wat een alleenstaande moeder krijgt aan uitkering.
vrijdag 31 augustus 2012 om 00:26
quote:thaorchid schreef op vrijdag 31 augustus 2012 00:18 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="suusjesuusje in "HOE dan?????????????????"" class="messagelink">suusjesuusje schreef op 30 augustus 2012 @ 23:57</a>:</b>
Voor to succes en wees er maar trots op wat je doet en wil, en ga zeker zo door.</div></blockquote>
Je hebt het tegen mij en ik moest lachen...
Jaloezie? je moest eens weten. Zou jij ff stevig jaloers zijn.
Is TS zielig? Nee, want die wordt deels gepamperd maar blijkt inmiddels best wel kloten te hebben en gaat het vast redden. Ze toont goede inzet an als ze dat volhoudt komt het vast goed.
En gefrustreerde kippen? daarvan zitten er hier ook een paar, slechts weinigen. Eén daarvan ben schijnbaar jij.
En jij bent in de 50? Erg volwassen je laatste zinnen.
Gefrustreerd? Ik? Ga lekker in andermans kinderwagens kijken dat lijkt me erg frustrerend. Zeker als je DAAR ook een topic over moet openen.
Ze vraagt niet om een kusje kroel.. Ze vraagt om
Advies!
Misschien als jij punten iets anders neer zet dan alleen bevooroordeeld te zijn, kom je over.
Nu wijs je alleen maar met je vingertje dat heen en weer beweegt waar je honds dol van wordt.
Voor to succes en wees er maar trots op wat je doet en wil, en ga zeker zo door.</div></blockquote>
Je hebt het tegen mij en ik moest lachen...
Jaloezie? je moest eens weten. Zou jij ff stevig jaloers zijn.
Is TS zielig? Nee, want die wordt deels gepamperd maar blijkt inmiddels best wel kloten te hebben en gaat het vast redden. Ze toont goede inzet an als ze dat volhoudt komt het vast goed.
En gefrustreerde kippen? daarvan zitten er hier ook een paar, slechts weinigen. Eén daarvan ben schijnbaar jij.
En jij bent in de 50? Erg volwassen je laatste zinnen.
Gefrustreerd? Ik? Ga lekker in andermans kinderwagens kijken dat lijkt me erg frustrerend. Zeker als je DAAR ook een topic over moet openen.
Ze vraagt niet om een kusje kroel.. Ze vraagt om
Advies!
Misschien als jij punten iets anders neer zet dan alleen bevooroordeeld te zijn, kom je over.
Nu wijs je alleen maar met je vingertje dat heen en weer beweegt waar je honds dol van wordt.
vrijdag 31 augustus 2012 om 00:35
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 augustus 2012 @ 00:21:
[...]
Joh hou es op, jij met je 52% hebt ongetwijfeld een flinke maandelijkse terugstorting van je hypotheekrente, voor die paar honderd euro hou jij ook je handje op, het is maar een fractie minder dan wat een alleenstaande moeder krijgt aan uitkering.
Ik een handje ophouden en huis is afbetaald dus geen aftrek
offtopic sab
(mag je staffen voor topickaap )
[...]
Joh hou es op, jij met je 52% hebt ongetwijfeld een flinke maandelijkse terugstorting van je hypotheekrente, voor die paar honderd euro hou jij ook je handje op, het is maar een fractie minder dan wat een alleenstaande moeder krijgt aan uitkering.
Ik een handje ophouden en huis is afbetaald dus geen aftrek
offtopic sab
(mag je staffen voor topickaap )
vrijdag 31 augustus 2012 om 00:45
quote:thaorchid schreef op vrijdag 31 augustus 2012 00:34 Je gaat nogal offtopic meid.
Waarheid doet af en toe inderdaad pijn..
Hadden ze dat vroeger ook bij jou op de basisschool spreekwoorden?
Wie de bal kaats...? Juist
Nogmaals to vraagt om advies niet om jouw uitbundige wiebelende bevooroordeelde vingertje.
Ook jij kan in een situatie komen waar jij je handje op moet houden om wat voor reden dan ook en dan zit jij ook niet te wachten op zo'n bevooroordeelde mening maar om hulp
En/of advies.
Immers niet iedereen vraagt om de situatie waarin ze verkeren. Misschien een een wijsheid om eens over na te denken voor je weer gaat wiebelen.
Waarheid doet af en toe inderdaad pijn..
Hadden ze dat vroeger ook bij jou op de basisschool spreekwoorden?
Wie de bal kaats...? Juist
Nogmaals to vraagt om advies niet om jouw uitbundige wiebelende bevooroordeelde vingertje.
Ook jij kan in een situatie komen waar jij je handje op moet houden om wat voor reden dan ook en dan zit jij ook niet te wachten op zo'n bevooroordeelde mening maar om hulp
En/of advies.
Immers niet iedereen vraagt om de situatie waarin ze verkeren. Misschien een een wijsheid om eens over na te denken voor je weer gaat wiebelen.
vrijdag 31 augustus 2012 om 00:48
quote:thaorchid schreef op vrijdag 31 augustus 2012 00:34 Je gaat nogal offtopic meid.
Je zit vast in de doelgroep die ik bedoel.
Hoezo gefrustreerd
Nee zit in een situatie met van die irritante oudere kindloze vrouwen die in mijn kinderwagen kijken zonder toestemming.!
Met een zeer goedbetaalde manager baan.
Zonder schuld of handje ophouden.
Weer dat bevooroordeelde vingertje van je.
Ach je bent immers nooit te oud om te leren
Je zit vast in de doelgroep die ik bedoel.
Hoezo gefrustreerd
Nee zit in een situatie met van die irritante oudere kindloze vrouwen die in mijn kinderwagen kijken zonder toestemming.!
Met een zeer goedbetaalde manager baan.
Zonder schuld of handje ophouden.
Weer dat bevooroordeelde vingertje van je.
Ach je bent immers nooit te oud om te leren
vrijdag 31 augustus 2012 om 01:00
Kimmetje, morgen lekker bellen en kijken wat er te regelen valt. Als je tot nu toe losse baantjes en vakantiebaantjes gewoon hebt aangepakt, dan kan dat tijdens je opleiding ook gewoon. Zeker vakantiewerk. Daarmee spaar je dan weer je collegegeld bij elkaar of in ieder geval voldoende geld om de druk van die eerste maanden af te halen. Wie weet kun je het dan wel gewoon zonder lening af, dat zou helemaal het mooist zijn. En anders bijlenen wat je tekort komt (en niet meer dus).
Hopelijk lukt het allemaal nog op tijd!
Hopelijk lukt het allemaal nog op tijd!
vrijdag 31 augustus 2012 om 01:01
Ik hoef minj hand nooit op te houden. Hard werken en sparen en vooruitzien. Tuurlijk is dat mazzel als je dat kúnt doen maar dat wil niet zeggen dat ik blind ben of geen eq heb. Ik heb meerdere gezinnen geholpen welke zwaar in de shit zaten en die ook niet gevraagd hadden om die shit. Júist omdat ik niet armlastig ben doe ik dat, niet omdat ik nou zo goed ben maar puur omdat ik het kan doen en omdat wij ook een financieel niet zo beste tijd hebben gehad, toen we net begonnen.
Maar ik verdom het maar ach en wee te roepen, dat helpt namelijk niet.
Even tegen een kont aan schoppen helpt wel, ik weet dat want ik schop vaker en de mensen in kwestie zijn allemaal weer op de rails.
Ben vrijwilliger, ben 8 jaar full mantelzorger geweest dus ben op de hoogte van de problematiek.
Daarom schop ik, puur om de verantwoording terug te leggen bij degene die dat schopje net kan gebruiken. In het echt dus ook (al schop ik daar niet letterlijk, wel geestelijk) en heb daar meerdere mensen mee kunnen helpen (in het echt dan, niet via een forum) en letterlijk geholpen.
Ik had daarin duidelijker moeten zijn, klopt dus mea culpa maar ik mag me best ergeren aan het soms lakse gedrag van mensen. Daar ik het enkel als vrijwilliger doe in het ecchie geeft mij inderdaad niet het recht zo bot hier te doen maar laten we eerlijk zijn, af en toe wordt je moe van zielige verhalen op internet welke niet verifieerbaar zijn.
En in het echt ook, ga je iemand helpen en kom je ergens waar meer dure zooi in huis staat dan ik heb, en die hebben hulp nodig en vertikken afstand te doen zelfs van een overbodige pc/tv. terwijl een ander naar de voedselbank moet, en dat op één en dezelfde dag... dat is lichtelijk frustrerend
Nou ja, dat dus
Ik laat het even staan tot jullie het gelezen hebben en haal het dan weg, niks op zich met TS te maken maar wou het wel even verklaren.
Zat shit op mijn hele pad meegemaakt maar geen mens die mij kent die zal zeggen dat ik niet klaar sta voor iedereen. Helaas is het op een forum zo makkelijk zo bot te doen wat ik in het echt niet ben. Maar ja, het anonieme internet, ook ik leef me daar qua frustratie dus eens uit... niet aardig maar ik schijn ook maar mens te zijn(soort van)
Even tegen een kont aan schoppen helpt wel, ik weet dat want ik schop vaker en de mensen in kwestie zijn allemaal weer op de rails.
Ben vrijwilliger, ben 8 jaar full mantelzorger geweest dus ben op de hoogte van de problematiek.
Daarom schop ik, puur om de verantwoording terug te leggen bij degene die dat schopje net kan gebruiken. In het echt dus ook (al schop ik daar niet letterlijk, wel geestelijk) en heb daar meerdere mensen mee kunnen helpen (in het echt dan, niet via een forum) en letterlijk geholpen.
Ik had daarin duidelijker moeten zijn, klopt dus mea culpa maar ik mag me best ergeren aan het soms lakse gedrag van mensen. Daar ik het enkel als vrijwilliger doe in het ecchie geeft mij inderdaad niet het recht zo bot hier te doen maar laten we eerlijk zijn, af en toe wordt je moe van zielige verhalen op internet welke niet verifieerbaar zijn.
En in het echt ook, ga je iemand helpen en kom je ergens waar meer dure zooi in huis staat dan ik heb, en die hebben hulp nodig en vertikken afstand te doen zelfs van een overbodige pc/tv. terwijl een ander naar de voedselbank moet, en dat op één en dezelfde dag... dat is lichtelijk frustrerend
Nou ja, dat dus
Ik laat het even staan tot jullie het gelezen hebben en haal het dan weg, niks op zich met TS te maken maar wou het wel even verklaren.
Zat shit op mijn hele pad meegemaakt maar geen mens die mij kent die zal zeggen dat ik niet klaar sta voor iedereen. Helaas is het op een forum zo makkelijk zo bot te doen wat ik in het echt niet ben. Maar ja, het anonieme internet, ook ik leef me daar qua frustratie dus eens uit... niet aardig maar ik schijn ook maar mens te zijn(soort van)
vrijdag 31 augustus 2012 om 01:13
TO wat ik nog steeds niet helemaal begrijp: waarom kies je niet voor een BBL-opleiding? Dan heb je direct een salaris én hoef je straks niet te hopen ertussen te komen op de arbeidsmarkt. Ik wil niet vervelend doen, maar momenteel is de werkloosheid in de maatschappelijke zorg groot, zeker op niveau 4. Het is niet te verwachten dat dat elk moment ophoudt. Ik denk dat je eerder aan het werk bent als je nu direct start op niveau 2 (ja ik weet dat je je startkwalificatie al hebt) als helpende in de zorg, omdat er nog wel wat banen te vinden zijn in de lagere functies.
vrijdag 31 augustus 2012 om 01:19
quote:thaorchid schreef op vrijdag 31 augustus 2012 01:01 Ik hoef ij hand nooit op te houden. Hard werken en sparen en vooruitzien. Tuurlijk is dat mazzel als je dat kúnt doen maar dat wil niet zeggen dat ik blind ben of geen eq heb. Ik heb meerdere gezinnen geholpen welke zwaar in de shit zaten en die ook niet gevraagd hadden om die shit. Júist omdat ik niet armlastig ben doe ik dat, niet omdat ik nou zo goed ben maar puur omdat ik het kan doen en omdat wij ook een financieel niet zo beste tijd hebben gehad, toen we net begonnen.
Nou ja, dat dus
Kijk nu kom je heel anders over.
Van mij krijgt ze ook geen ach en wee daarom
Heb ik niet gereageerd op haar topic maar op jou.
Dat je wil helpen en iemand een schop onder zijn kont wil geven omdat.. Inderdaad mee eens maar dat komt digitaal niet over.
Hier zie je enkel letters zonder gevoel en kan iets dus helemaal verkeerd geïnterpreteerd worden.
Met wat jij doet en heb gedaan alle respect ervoor absoluut.
En dat je hier veel kommer en kwel leest en
Mensen zich zielig voelen en of een verhaal neerzetten wat compleet uit hun dikke duim is gezogen ook mee eens.
Maar laten we eerlijk zijn daarom zijn we toch ook een beetje lid geworden
En sommige hebben gewoon wat meer advies/ info nodig om het weer even wat helder te zien.
Maar misschien dingen anders verwoorden zou helpen om zulke reacties als die van mij o.a. Te voorkomen en/of anders over te komen.
Nou ja, dat dus
Kijk nu kom je heel anders over.
Van mij krijgt ze ook geen ach en wee daarom
Heb ik niet gereageerd op haar topic maar op jou.
Dat je wil helpen en iemand een schop onder zijn kont wil geven omdat.. Inderdaad mee eens maar dat komt digitaal niet over.
Hier zie je enkel letters zonder gevoel en kan iets dus helemaal verkeerd geïnterpreteerd worden.
Met wat jij doet en heb gedaan alle respect ervoor absoluut.
En dat je hier veel kommer en kwel leest en
Mensen zich zielig voelen en of een verhaal neerzetten wat compleet uit hun dikke duim is gezogen ook mee eens.
Maar laten we eerlijk zijn daarom zijn we toch ook een beetje lid geworden
En sommige hebben gewoon wat meer advies/ info nodig om het weer even wat helder te zien.
Maar misschien dingen anders verwoorden zou helpen om zulke reacties als die van mij o.a. Te voorkomen en/of anders over te komen.
vrijdag 31 augustus 2012 om 01:25
ThaOrchid, zoals er regelingen zijn voor werkende ouders, zijn er ook regelingen voor studerende ouders. Als TO nog recht op studiefinanciering heeft (en dat heeft ze), staat het haar sowieso al vrij om te gaan studeren en daarnaast kan ze, net zoals werkende ouders, gebruik maken van kinderopvang. Dit gaat in haar geval alleen via de gemeente in plaats van via de belastingdienst.
vrijdag 31 augustus 2012 om 01:26
vrijdag 31 augustus 2012 om 01:27
Suus, je hebt gelijk maar soms raak ik echt giga gefrustreerd door al die verhalen. En als ik dan ergens kom waar de nood hoog is en zelfs iemand met 4 kinderen op het beton leeft wordt ik nog bozer. (en sleur een kleed wat ik over heb weer mee, dat scheelt weer)
Daarom ook dat gezeik over meer dan de helft van elke cent die hier binnenkomt naar de belasting gaat. Waar blijft al dat geld?
Dat bedoel ik daarmee.
Ik betaal nu eenmaal die belasting maar chronisch zieken, ouderen en zo hebben het daar niet beter van.
Daarom ook dat gezeik over meer dan de helft van elke cent die hier binnenkomt naar de belasting gaat. Waar blijft al dat geld?
Dat bedoel ik daarmee.
Ik betaal nu eenmaal die belasting maar chronisch zieken, ouderen en zo hebben het daar niet beter van.
vrijdag 31 augustus 2012 om 01:29
quote:qwerttu schreef op 31 augustus 2012 @ 01:25:
ThaOrchid, zoals er regelingen zijn voor werkende ouders, zijn er ook regelingen voor studerende ouders. Als TO nog recht op studiefinanciering heeft (en dat heeft ze), staat het haar sowieso al vrij om te gaan studeren en daarnaast kan ze, net zoals werkende ouders, gebruik maken van kinderopvang. Dit gaat in haar geval alleen via de gemeente in plaats van via de belastingdienst.Dus is het aanspreekpunt haar gemeente. Maar elke gemeente heeft zijn eigen regels dus niks staat vast in deze. Dus gemeente polsen waar je woont.
ThaOrchid, zoals er regelingen zijn voor werkende ouders, zijn er ook regelingen voor studerende ouders. Als TO nog recht op studiefinanciering heeft (en dat heeft ze), staat het haar sowieso al vrij om te gaan studeren en daarnaast kan ze, net zoals werkende ouders, gebruik maken van kinderopvang. Dit gaat in haar geval alleen via de gemeente in plaats van via de belastingdienst.Dus is het aanspreekpunt haar gemeente. Maar elke gemeente heeft zijn eigen regels dus niks staat vast in deze. Dus gemeente polsen waar je woont.
vrijdag 31 augustus 2012 om 01:36
Ik dacht dat opvang van kinderen van ouders die studeren onder de Wet Studiefinanciering redelijk uniform was en dat de verschillen tussen gemeentes vooral zitten in grensgevallen (deeltijdstudies bijvoorbeeld) en regelingen voor sociaal medische indicatie bijvoorbeeld.
Ik heb dat toentertijd allemaal wel uitgezocht (was zelf nog student toen ik mijn dochter kreeg... en maak inmiddels gebruik van een sociaal medische indicatie ), maar mijn kennis is niet meer up-to-date.
Ik heb dat toentertijd allemaal wel uitgezocht (was zelf nog student toen ik mijn dochter kreeg... en maak inmiddels gebruik van een sociaal medische indicatie ), maar mijn kennis is niet meer up-to-date.
vrijdag 31 augustus 2012 om 07:03
quote:thaorchid schreef op vrijdag 31 augustus 2012 01:27 Suus, je hebt gelijk maar soms raak ik echt giga gefrustreerd door al die verhalen. En als ik dan ergens kom waar de nood hoog is en zelfs iemand met 4 kinderen op het beton leeft wordt ik nog bozer. (en sleur een kleed wat ik over heb weer mee, dat scheelt weer)
Dat bedoel ik daarmee.
Mee eens zeker met wat betreft belasting.
Wij hebben ook weleens een berekening gemaakt met wat wij nu als beide partners 5 a 6 dagen werken met kind en alleenstaande moeder.
Ik hield heel raar meer over in de maand dan dat ik nu met 2 inkomens heb.
En mijn partner heeft ook een riante inkomen.
Kijk en dat soort dingen frustreert mij.
Zo is het voor een bepaald groep mensen wel heel lekker en verleidelijk om je handje jaar in jaar uit op te houden.
Waarom zou je werken als er zo meer binnen komt.
De duurste merkkleding kunnen dragen een splinternieuwe fiets in de schuur en een riante auto onder de kont, maar er op tijd uitgaan om te werken ho maar.
Het is allemaal oneerlijk verdeeld de samenleving in Nederland.
Dat bedoel ik daarmee.
Mee eens zeker met wat betreft belasting.
Wij hebben ook weleens een berekening gemaakt met wat wij nu als beide partners 5 a 6 dagen werken met kind en alleenstaande moeder.
Ik hield heel raar meer over in de maand dan dat ik nu met 2 inkomens heb.
En mijn partner heeft ook een riante inkomen.
Kijk en dat soort dingen frustreert mij.
Zo is het voor een bepaald groep mensen wel heel lekker en verleidelijk om je handje jaar in jaar uit op te houden.
Waarom zou je werken als er zo meer binnen komt.
De duurste merkkleding kunnen dragen een splinternieuwe fiets in de schuur en een riante auto onder de kont, maar er op tijd uitgaan om te werken ho maar.
Het is allemaal oneerlijk verdeeld de samenleving in Nederland.