Geld & Recht alle pijlers

Hoe doen mensen dit?

19-02-2017 10:32 533 berichten
Wat als je geen spaargeld hebt en maar net rond komt in de maand en je auto gaat kapot of je hebt om een andere dringende reden geld nodig en de bank weigert je een lening te geven en je hebt ook geen ouders meer waar je van kunt lenen of andere familie of vrienden dieje dit kunt vragen?

Wat zou jij doen in deze situatie?
Alle reacties Link kopieren
Drinkpakjes waren bij ons dingen we alleen kregen bij schoolreisjes en de sportdag, verder echt niet, ik vind dat echt luxe.. Ook erg ongezond qua suikers die pakjes..

Kaas, zoals hierboven al gezegd.. Kijk goed naar de prijs per kilo, staat altijd op de kaartjes erbij.
Die kinderyoghurtjes zijn hartstikke duur en slecht joh. Zit vol suiker en kleurstoffen enz.

Geef je kind gewoon een extra boterham mee en pakjes drinken wat minderen.
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 10:58:

Ik ben niet alleen heb ook een kind dus zijn met zijn tweetjes.

Per week toch zeker 80 euro kwijt aan boodschappen.. dus maal 4 is al 320 euro blijft 80 over voor de rest...Wij hebben een budget van 80 euro per week voor boodschappen incl luiers schoonmaak en verzorging. En we zijn met 2 volwassenen 3 kinderen tussen 2 en 7 jaar en een kat. En dan eten wij elke dag gezonde zelfgemaakte maaltijden.
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 11:52:

Wat geven jullie je kind dan mee naar school voor hun twee kleine pauzes? Ik ben gewend voor beide korte pauzes een koekje/fruit mee te geven plus drinkpakje en voor de lunch twee sneetjes brood met 1 plak kaas en drinkbeker met ranja of water. Na school bij de opvang krijgt hij ook nog n koekje/cakeje/wafel of kaasdipstokjes en drinkpakje. Ben gewoon bang dat hij anders honger heeft en heb geen idee wat ik kan meegeven dat goedkoper is en toch lekker en vullend en houdbaar zonder koeling?Hier beker met ranja zonder suiker en zoetstof. Stuk fruit. Als ze overblijven extra beker ranja en 2 boterhammen met beleg. Wij eten suiker arm dus hier geen koekjes of snacks mee en al zeker geen pakjes drinken of yoghurtjes.
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 11:17:

Deze week geprobeerd voor 50 euro maar geen vlees en yoghurt/ kinderyoghurtjes gekocht dan was het echt niet gelukt met 50.

En woensdag inkopen gedaan en nu is het alweer zowat op had twee van die pakjes met plakjes kaas in die zijn nu al op en ook het fruit appels en bananen zijn al volledig op.. heb nu als broodbeleg alleen nog maar nutella en jam in huis en geen fruit meer en geen vlees en geen yoghurt. Nog 1 brood over van de twee broden en zak met pistoletjes.

Enige dat ik wel nog heb is rijst, pasta, strooikaas, pesto, Tomatenblikken, tomatenpuree en groente. En drinkpakjes, koekjes en koffie.. zal morgen echt weer naar

de winkel moeten gaan...In plaats van kindertoetjes, koop een gewoon pak (vruchten)yoghurt, in plaats van plakjes kaas koop een stuk kaas (een een kaasschaaf) Nutella kun je ook huismerk van kopen. Pistoletjes koop ik ook nooit, net als drinkpakjes, daarvoor kun je een blik ranja kopen.
quote:Snoesje666 schreef op 26 februari 2017 @ 11:57:

[...]

Hier was maar één kleine pauze, plus de overblijf. Pauze een meelbiscuitje of rozijnen en water, overblijf een plak brood met beleg en een pakje drinken. Dat pakje drinken hoefde van kind niet, die dronk liefst water, maar we hadden dan echt het gevoel dat hij te weinig binnen kreeg op een dag.Te weinig waarvan? Pakjes drinken zijn niet het gezondst, water is net zo goed.
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 11:52:

Wat geven jullie je kind dan mee naar school voor hun twee kleine pauzes? Ik ben gewend voor beide korte pauzes een koekje/fruit mee te geven plus drinkpakje en voor de lunch twee sneetjes brood met 1 plak kaas en drinkbeker met ranja of water. Na school bij de opvang krijgt hij ook nog n koekje/cakeje/wafel of kaasdipstokjes en drinkpakje. Ben gewoon bang dat hij anders honger heeft en heb geen idee wat ik kan meegeven dat goedkoper is en toch lekker en vullend en houdbaar zonder koeling?Hier hebben ze maar 1 kleine pauze. Een beker ranja en fruit krijgen ze daarvoor mee. Qua brood krijgen ze ook 2 plakjes mee met beleg naar keuze (kaas, boterhamworst, leverpastei, ham, pindakaas). Ook krijgen ze voor de kleine pauze wel eens een plakje ontbijtkoek mee. Die snijd ik zelf van een grote koek. Nooit voorverpakt. Op de opvang krijgen ze hier gewoon drinken en eten van de opvang, hoeven we niet zelf mee te geven. Een beker ranja kan in principe wel goed blijven de hele dag. Mijn man neemt ook altijd een fles ranja mee naar zijn werk en daar blijft ook wel eens wat van over. Hij heeft geen mogelijkheid om zijn drinken in de koelkast te zetten op het werk. Soms wordt het overgeblevene aan het eind van de dag nog opgedronken, dus het kan prima.
Toen ik op de basisschool zat, kregen we een beker met ranja mee en een stukje fruit of simpel koekje, bijvoorbeeld een maria-koekje. Tussen de middag aten we boterhammen met ham, kaas, pasta/pindakaas van het huismerk en dergelijke. Heel eenvoudig en niet duur, wel voedzaam. M'n moeder kocht stuk kaas en we hadden een kaasschaaf in huis, is goedkoper dan die plakken.

Het scheelt wel of je bijvoorbeeld voorverpakte, kleine pakjes kinderyoghurtjes koopt of een pak (vruchten)yoghurt. Als je een fles ranja/aanmaaklimonade koopt, kan je hiervan aardig wat bekers limonade maken (water is nog gezonder) of eventueel een scheutje door de (naturel) yoghurt te doen. Alles wat klein(er) verpakt is, bijvoorbeeld pakjes drinken, is duurder dan voordeelverpakkingen. Vaak vergelijk ik in de winkel de prijzen. Op de prijsbordjes staat vaak de prijs per kilo vermeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven