Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?
zaterdag 23 juli 2011 om 14:22
Hoi,
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.
Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.
Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.
Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo
Mijn lijstje voor deze week is dit:
Groot Blok kaas 4.44 euro
4 losse bananen 0.80 euro
6 stronken Witlof 1.70 euro
Sperziebonen 0.79 euro
Galiameloen 0.89 euro
Hele Watermeloen 1.79 euro
Broccoli 0.55 euro
Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro
2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro
Gehaktballets 1.49 euro
Ceaser Salade 2.79 euro
Boeren Salade 2.35 euro
2 x kruidenboter 1.18 euro
Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )
Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Salami worstjes 1.49 euro
Doperwten+wortels 0.85 euro
Bockworsten 1.35 euro
Appelmoes 0.55 euro
Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )
Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )
Tortilla Wraps 1.19 euro
Kletskoppen 0.89 euro
Garfield Kinderkoek 1.29 euro
Kaaszoutjes 0.99 euro
Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro
Koekjes ( kids ) 1.25 euro
Boterkoekjes 0.72 euro
10 witte afbak broodjes 1.39 euro
Kaaskoekjes 1.59 euro
Sultana 0.99 euro
WC Papier 3.09 euro
Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro
Reinigingsdoekjes 1.99 euro
Kipfilet 3.29 euro
Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro
Gehakt 1.99 euro
Mini Schnitzels 2.44 euro
Totaal: 73.25 euro
wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.
Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.
Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.
Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.
Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.
Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.
Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo
Mijn lijstje voor deze week is dit:
Groot Blok kaas 4.44 euro
4 losse bananen 0.80 euro
Sperziebonen 0.79 euro
Galiameloen 0.89 euro
Hele Watermeloen 1.79 euro
Broccoli 0.55 euro
Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro
2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro
Gehaktballets 1.49 euro
Ceaser Salade 2.79 euro
Boeren Salade 2.35 euro
2 x kruidenboter 1.18 euro
Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )
Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Salami worstjes 1.49 euro
Bockworsten 1.35 euro
Appelmoes 0.55 euro
Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )
Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )
Tortilla Wraps 1.19 euro
Kletskoppen 0.89 euro
Garfield Kinderkoek 1.29 euro
Kaaszoutjes 0.99 euro
Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro
Koekjes ( kids ) 1.25 euro
Boterkoekjes 0.72 euro
10 witte afbak broodjes 1.39 euro
Kaaskoekjes 1.59 euro
Sultana 0.99 euro
WC Papier 3.09 euro
Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro
Reinigingsdoekjes 1.99 euro
Kipfilet 3.29 euro
Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro
Gehakt 1.99 euro
Mini Schnitzels 2.44 euro
Totaal: 73.25 euro
wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.
Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.
Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.
Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.

zaterdag 23 juli 2011 om 15:05
Ik shop met een boodschappenlijstje in m'n hoofd: koffie, thee, yoghurt, cruesli, brood, boter, ham, kaas, melk, cola, komkommer, tomaat, eieren, fruit, wijn. Daarna check ik (in m'n hoofd) de badkamer & het washok. En dan bedenk ik wat ik 's avonds wil eten, en wat ik daarvoor nodig heb. Ik ga iedere dag naar de supermarkt, en heb geen voorraadkast. En geef veel te veel geld uit, dat ook.
zaterdag 23 juli 2011 om 15:07
Wat md opvalt, best veel luxe ( kleine pakjes drinken) en snaaizooi en weinig 'normale' boodschappen. Ik heb iedere week In iedergeval
Verse zuivel (melk, yoghurt)
Aardappels
Fruit (altijd appels en bananen en deze week ook nog pruimen en nectarines)
Groente uiteraard + extra komkommer en sla voor bv bij pasta of bami
Zakje wortels (dochter knaagt deze altijd op voor de tv )
vleeswaren
Vlees/kip/vis
Cola en bar le duc
Koffie
Brood
Dit zijn dingen die ik altijd op mijn lijstje heb. Ik doe 1x per week boodschappen. Soms moet ik nog wel een keer in de week wat halen omdat het op is of groente omdat je die niet altijd lang kan bewaren.
Aardappels
vleeswaren
Vlees/kip/vis
Cola en bar le duc
Koffie
Brood
Dit zijn dingen die ik altijd op mijn lijstje heb. Ik doe 1x per week boodschappen. Soms moet ik nog wel een keer in de week wat halen omdat het op is of groente omdat je die niet altijd lang kan bewaren.

zaterdag 23 juli 2011 om 15:14
wat zijn met zn 2en.. en meestal zon 30-50 euro per week kwijt.
Halen 1x per week boodschappen
Op ons wekelijkse standaard lijstje staan dingen als:
melk, brood, vleeswaren, appels, chips, en dan groenten en evt vlees. Maar vlees hebben we altijd in grotere voorraden in de vriezer, dus dat hoeft niet elke week.
Dan heb je nog de boodschappen die je niet wekelijks haalt, zoals:
schoonmaakmiddel, wasmiddel, wc papier, tandpasta etc etc... Als we dat erbij halen zijn we natuurlijk duurder uit.
Halen 1x per week boodschappen
Op ons wekelijkse standaard lijstje staan dingen als:
melk, brood, vleeswaren, appels, chips, en dan groenten en evt vlees. Maar vlees hebben we altijd in grotere voorraden in de vriezer, dus dat hoeft niet elke week.
Dan heb je nog de boodschappen die je niet wekelijks haalt, zoals:
schoonmaakmiddel, wasmiddel, wc papier, tandpasta etc etc... Als we dat erbij halen zijn we natuurlijk duurder uit.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
zaterdag 23 juli 2011 om 15:14
Tjee, wat veel snacks en snaai. En maar vier soorten groenten en nauwelijks fruit. Dit is je lijst voor een hele week? Wat ongezond allemaal.
Ik doe 1 keer in de week boodschappen en bedenk dus ook een weekmenu vooruit. Ik was vanmorgen 120 euro kwijt, maar dan heb ik wel voor elke dag groente, 5 soorten fruit, sla, komkommer, tomaten enzo voor de sla die ik elke dag eet. En dan nog vlees, vis, pasta, aardappels, melk, margarine enzo. Ik koop ook elke week wel iets van schoonmaakspul voor het huis of voor het gezin. 120 euro was eigenlijk nog weinig, ik zit meestal op de 140 euro ofzo. Voor vier personen trouwens. En ik koop echt nooit pakjes en zakjes ivm met de koemelkallergie van mijn dochter.
Maar goed, vers eten, veel soorten groenten en fruit is gewoon duurder dan al die kant en klare bende. Sinds ik gezonder ben gaan eten ben ik een stuk meer in de supermarkt kwijt.
Ik doe 1 keer in de week boodschappen en bedenk dus ook een weekmenu vooruit. Ik was vanmorgen 120 euro kwijt, maar dan heb ik wel voor elke dag groente, 5 soorten fruit, sla, komkommer, tomaten enzo voor de sla die ik elke dag eet. En dan nog vlees, vis, pasta, aardappels, melk, margarine enzo. Ik koop ook elke week wel iets van schoonmaakspul voor het huis of voor het gezin. 120 euro was eigenlijk nog weinig, ik zit meestal op de 140 euro ofzo. Voor vier personen trouwens. En ik koop echt nooit pakjes en zakjes ivm met de koemelkallergie van mijn dochter.
Maar goed, vers eten, veel soorten groenten en fruit is gewoon duurder dan al die kant en klare bende. Sinds ik gezonder ben gaan eten ben ik een stuk meer in de supermarkt kwijt.
zaterdag 23 juli 2011 om 15:18
quote:hekje schreef op 23 juli 2011 @ 14:58:
Enige wat ik echt bewust koop (en gebruik) is scharrelvlees. En omdat het nogal prijzig is zorg ik dat dat in elk geval op gaat.Ik kan makkelijk bezuinigen op zooi (tacochips, sinas, jam, ijsjes van de Lidl), maar vlees en vis wil ik graag van uitstekende kwaliteit (en ook leuk als het beestje heeft kunnen scharrelen inderdaad). Overigens lust ik alleen kip en biefstuk.
Enige wat ik echt bewust koop (en gebruik) is scharrelvlees. En omdat het nogal prijzig is zorg ik dat dat in elk geval op gaat.Ik kan makkelijk bezuinigen op zooi (tacochips, sinas, jam, ijsjes van de Lidl), maar vlees en vis wil ik graag van uitstekende kwaliteit (en ook leuk als het beestje heeft kunnen scharrelen inderdaad). Overigens lust ik alleen kip en biefstuk.

zaterdag 23 juli 2011 om 15:22
quote:ossiepossie schreef op 23 juli 2011 @ 15:20:
Sperziebonen 0.79 euro
Galiameloen 0.89 euro
Broccoli 0.55 euro
Ceaser Salade 2.79 euro
Boeren Salade 2.35 euro
= 7x groente.
En er staat ook 7x vlees op de lijst.
Maar er staat dat ze er met 4 personen van moeten eten, dan is het alles bij elkaar wel erg weinig lijkt me.
Niet alleen groente/fruit, maar alles.
Sperziebonen 0.79 euro
Galiameloen 0.89 euro
Broccoli 0.55 euro
Ceaser Salade 2.79 euro
Boeren Salade 2.35 euro
= 7x groente.
En er staat ook 7x vlees op de lijst.
Maar er staat dat ze er met 4 personen van moeten eten, dan is het alles bij elkaar wel erg weinig lijkt me.
Niet alleen groente/fruit, maar alles.

zaterdag 23 juli 2011 om 15:24
Ik heb echt maanden op magnatron maaltijden en maaltijdsalades van de AH geleefd, maar nu ben ik weer aan het koken geslagen (dat is toch gezonder en een heel stuk goedkoper).
Basisvoorraden heb ik nauwelijks (wat pasta, rijst, koffie, thee, suiker, koffiemelk en kruiden), dus ik koop gewoon iedere dag wat ik lekker vind en meestal eet ik daar dan ook de volgende dag van.
Snoep, chips en alcohol koop ik nooit, want dan kan ik mij niet beheersen en vreet ik gelijk alles op .
Mijn lijstje is dus gemiddeld genomen:
- verse jus d"orange
- brood
- vegetarisch broodbeleg
- avondeten: meestal iets van pasta of rijst, nooit aardappelen/groente/vlees
- bananen, kersen, aardbeien of aalbessen (nooit appelen, perzikken e,d, want die zijn keihard)
- dingen die op zijn, zoals deo, koffiemelk, koffie, dweiltjes, wcpapier enz.
- kattenbrokjes en kattengrind
Heel karig allemaal, want ik geef niets om koken en lekker eten, maar mijn geld vliegt er op terrasjes wel uit aan luxe broodjes e.d.
Basisvoorraden heb ik nauwelijks (wat pasta, rijst, koffie, thee, suiker, koffiemelk en kruiden), dus ik koop gewoon iedere dag wat ik lekker vind en meestal eet ik daar dan ook de volgende dag van.
Snoep, chips en alcohol koop ik nooit, want dan kan ik mij niet beheersen en vreet ik gelijk alles op .
Mijn lijstje is dus gemiddeld genomen:
- verse jus d"orange
- brood
- vegetarisch broodbeleg
- avondeten: meestal iets van pasta of rijst, nooit aardappelen/groente/vlees
- bananen, kersen, aardbeien of aalbessen (nooit appelen, perzikken e,d, want die zijn keihard)
- dingen die op zijn, zoals deo, koffiemelk, koffie, dweiltjes, wcpapier enz.
- kattenbrokjes en kattengrind
Heel karig allemaal, want ik geef niets om koken en lekker eten, maar mijn geld vliegt er op terrasjes wel uit aan luxe broodjes e.d.
zaterdag 23 juli 2011 om 15:24
quote:ossiepossie schreef op 23 juli 2011 @ 15:20:
Sperziebonen 0.79 euro
Galiameloen 0.89 euro
Broccoli 0.55 euro
Ceaser Salade 2.79 euro
Boeren Salade 2.35 euro
= 7x groente.
Ja tuurlijk, dan eten ze met 4 personen van 1 caesarsalade.
En de volgende dag delen ze met z'n allen een boerensalade?
En hoeveel (weinig) broccoli en sperziebonen krijg je trouwens voor dat geld?
Ik vind het ook heel erg weinig groente en fruit en heel veel snaai.
Sperziebonen 0.79 euro
Galiameloen 0.89 euro
Broccoli 0.55 euro
Ceaser Salade 2.79 euro
Boeren Salade 2.35 euro
= 7x groente.
Ja tuurlijk, dan eten ze met 4 personen van 1 caesarsalade.
En de volgende dag delen ze met z'n allen een boerensalade?
En hoeveel (weinig) broccoli en sperziebonen krijg je trouwens voor dat geld?
Ik vind het ook heel erg weinig groente en fruit en heel veel snaai.
.

zaterdag 23 juli 2011 om 15:29
ik doe ook bijna elke dag boodschappen, meestal weet ik pas in de winkel wat ik ga koken.
verder ben ik wel een hamsteraar, de kasten liggen vol met houdbare spullen. bezuinigen op eten is niet mijn ding, verder ben ik niet materialistisch, heb geen iphone ed, nog steeds een ouderwetse beeldbuis, maar wel een loewe, die na 11 jaar nog steeds beter beeld heeft dan de meeste flatscreens.
we eten regelmatig een biefstuk, s,avonds regelmatig een stukje kaas en olijven.
een vriendin van mij die samen met haar man meer geld binnenharkt dan ik moet zo bezuinigen op haar boodschappen dat ik het geen normaal eten meer noem, snap ik echt niet.
we hebben vergelijkbare vaste lasten.
verder ben ik wel een hamsteraar, de kasten liggen vol met houdbare spullen. bezuinigen op eten is niet mijn ding, verder ben ik niet materialistisch, heb geen iphone ed, nog steeds een ouderwetse beeldbuis, maar wel een loewe, die na 11 jaar nog steeds beter beeld heeft dan de meeste flatscreens.
we eten regelmatig een biefstuk, s,avonds regelmatig een stukje kaas en olijven.
een vriendin van mij die samen met haar man meer geld binnenharkt dan ik moet zo bezuinigen op haar boodschappen dat ik het geen normaal eten meer noem, snap ik echt niet.
we hebben vergelijkbare vaste lasten.
wij slapen nooit.
zaterdag 23 juli 2011 om 15:30
quote:himalaya schreef op 23 juli 2011 @ 14:32:
Als ik al een boodschappenlijstje maak, blijkt het vaak op het aanrecht te liggen terwijl ik in de winkel sta. Dus ik kan je niet verder helpen met je knagende vraag.
Oh, en van prijzen heb ik werkelijk geen enkel idee.Vroeger ( voordat hier de crisis uitbrak in huis ) lette ik ook nooit op prijzen ed maar als je niet anders kan dan moet je wel gaan kijken wat de prijzen zijn .. Nu ik weer een andere baan heb merk ik dat ik ook wat minder naar de prijzen kijk dan voorheen ...
Als ik al een boodschappenlijstje maak, blijkt het vaak op het aanrecht te liggen terwijl ik in de winkel sta. Dus ik kan je niet verder helpen met je knagende vraag.
Oh, en van prijzen heb ik werkelijk geen enkel idee.Vroeger ( voordat hier de crisis uitbrak in huis ) lette ik ook nooit op prijzen ed maar als je niet anders kan dan moet je wel gaan kijken wat de prijzen zijn .. Nu ik weer een andere baan heb merk ik dat ik ook wat minder naar de prijzen kijk dan voorheen ...

zaterdag 23 juli 2011 om 15:36
quote:Silvy schreef op 23 juli 2011 @ 15:07:
Wat md opvalt, best veel luxe ( kleine pakjes drinken) en snaaizooi en weinig 'normale' boodschappen. Ik heb iedere week In iedergeval
Aardappels
vleeswaren
Vlees/kip/vis
Cola en bar le duc
Koffie
Brood
Dat klopt, de vele snacks zijn echt gekocht omdat we visite krijgen met kids vandaar de lekkere dingen, de pakjes hebben wij voornamelijk voor als de oudste naar school gaat of als we bv ( nu in de vakantie ) dagjes weg gaan.
Wij kopen ook altijd een mega zak met aardappels waar we vaak 1,5 a 2 weken mee doen, die halen we hier bij de boer.
Aardappels
vleeswaren
Vlees/kip/vis
Cola en bar le duc
Koffie
Brood
Dat klopt, de vele snacks zijn echt gekocht omdat we visite krijgen met kids vandaar de lekkere dingen, de pakjes hebben wij voornamelijk voor als de oudste naar school gaat of als we bv ( nu in de vakantie ) dagjes weg gaan.
Wij kopen ook altijd een mega zak met aardappels waar we vaak 1,5 a 2 weken mee doen, die halen we hier bij de boer.
zaterdag 23 juli 2011 om 15:36
Ik ben wel op prijzen gaan letten en de prijzen voor groente en fruit varieren echt enorm. Maar het is niet niet zo dat de ene supermarkt altijd duurder is (behalve AH dan. Die is vaak met aanbiedingen nog duurder dan anderen).
Bananen kosten meestal 1,70 de kilo maar zijn altijd wel ergens in de aanbieding voor 1 euro. De afgelopen weken hadden diverse supers afwisselend verse ananas in de aanbieding voor 1 euro, terwijl ze normaal bijna 2 euro zijn.
Rode peper kost bij de Plus iets van 1,70 voor 3 voorverpakte pepers. 3 pepers bij de Turk kosten een kwartje. Die heeft ook avocados: 3 voor een euro. Bij AH kosten ze al bijna een euro per stuk.
Bananen kosten meestal 1,70 de kilo maar zijn altijd wel ergens in de aanbieding voor 1 euro. De afgelopen weken hadden diverse supers afwisselend verse ananas in de aanbieding voor 1 euro, terwijl ze normaal bijna 2 euro zijn.
Rode peper kost bij de Plus iets van 1,70 voor 3 voorverpakte pepers. 3 pepers bij de Turk kosten een kwartje. Die heeft ook avocados: 3 voor een euro. Bij AH kosten ze al bijna een euro per stuk.
.