Hoe zit dat met AOW?
woensdag 27 juni 2018 om 14:16
Uit mijn tekst blijkt wel dat ik er helemaal niets van begrijp, en dat ik ook niet echt het nieuws heb gevolgd over pensioenen en aow. Maar wellicht kan iemand hier me e.e.a. uitleggen.
Vandaag ging ik maar eens kijken naar mijn pensioens- en AOW-overzicht. Ik schrok toch wel van de AOW. Mijn 'opgebouwde AOW' is ruim 8000 euro bruto per jaar. Ik bereik ongeveer in 2041 de AOW-gerechtigde leeftijd. Waarom is het zo weinig? Mijn ouders krijgen veel meer. Of gaat het nog meer worden? Dat lijkt me toch niet, want ik zal niet ineens tien jaar eerder of later met pensioen gaan.
Vandaag ging ik maar eens kijken naar mijn pensioens- en AOW-overzicht. Ik schrok toch wel van de AOW. Mijn 'opgebouwde AOW' is ruim 8000 euro bruto per jaar. Ik bereik ongeveer in 2041 de AOW-gerechtigde leeftijd. Waarom is het zo weinig? Mijn ouders krijgen veel meer. Of gaat het nog meer worden? Dat lijkt me toch niet, want ik zal niet ineens tien jaar eerder of later met pensioen gaan.
woensdag 27 juni 2018 om 19:26
Het bedrag wat ik tot nu toe heb opgebouwd is tussen de € 600,- en € 700,- bruto per maand. Dit en het bedrag wat ik al eerder opschreef is wel het bedrag als alleenstaande. Als je samenwoont dat wordt het bedrag lager, logisch.Lobeliaroze schreef: ↑27-06-2018 19:14Hoe kom jij dan op zo'n ander bedrag dan ik? Ik ben bijna ook uit jouw jaar (als 1976 jouw geboortejaar is).
Ik heb wel pensioen hoor. Het ging me even om het AOW-bedrag. Ik begrijp niet hoe het komt dat dat zo laag is. Verandert het nou nog?