Geld & Recht alle pijlers

Hulp

27-10-2016 07:29 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Mijn leven is een zooitje en loop hier al een tijdje mee. Op mijn 14e ben ik uit huis gehaald en sindsdien is het een puinhoop. Financieel nooit echt ondersteuning gehad. Ik deed in het begin erg mijn best maar toen ik met school was gestopt en geen baantje had ben ik schulden op gaan bouwen. Ik verhuisde van plek naar plek, heb rondgezworven en betaalde mn rekeningen dus niet. Nu jaren later heb ik eindelijk stabiliteit gevonden. Heb een vaste baan met vast contract, een lieve vriend en wil mijn leven weer op orde krijgen. Ik wil graag weer een eigen bankrekening (gebruik die van een vriendin) een zorgverzekering (ben ik uitgegooid) en een vaste woonplek. Ik heb hier allemaal een grote angst voor, bang voor de bedragen en afwijzing. Ik vind het ook raar dat mijn baas ooit 1 brief heeft gehad met loonbeslag vanwege een openstaand bedrag. (Deze heb ik gelijk betaald) verder nooit iets gehoord via mijn werk. Vanmiddag wil ik naar een maatschappelijk werker in de gemeente. Zouden hun mij goed kunnen helpen?
Ik neem aan dat mw mij hierbij kan ondersteunen. Ik ga gewoon heel mijn verhaal op tafel gooien en kijken wat dit allemaal doet.
quote:minnimouse schreef op 27 oktober 2016 @ 08:56:

[...]

Dat is gebeurd. Nu naar de toekomst kijken.

Maak alvast een overzicht bij welke bedrijven je schuldeb hebt (wat jij weet), dat maakt het straks voor de professional een stuk makkelijker en overzichtelijker.

Misschien kan je vriend jou helpen hiermee?

Je zou eventueel ook een algemene mail naar wat deurwaarderskantoren kunnen sturen met de vraag of er iets openstaat. En dan even je BSN nummer vermelden aangezien je zo vaak verhuisd bent.

Dat zou ik dus echt niet doen.

Wel de schulden die je weet strakjes opschrijven en doorgeven. Maar dat laatste echt niet doen hoor.
quote:Chaneldior schreef op 27 oktober 2016 @ 08:56:

Ik neem aan dat mw mij hierbij kan ondersteunen. Ik ga gewoon heel mijn verhaal op tafel gooien en kijken wat dit allemaal doet.

Heel goed. Ik zou nu even zelf niks doen qua contact opnemen met schuldeisers tot je met MW hebt gesproken.

Ws kunnen ze je wel doorsturen naar een afdeling van gemeente die daarbij kan helpen of de thuisadministratie van Humanitas, dat soort hulp.
Pfff....misschien ben ik nu nog banger geworden. Straks laten ze me niet meer gaan bij mw. Komt de politie me ophalen ofzo
quote:Chaneldior schreef op 27 oktober 2016 @ 09:02:

Pfff....misschien ben ik nu nog banger geworden. Straks laten ze me niet meer gaan bij mw. Komt de politie me ophalen ofzoEhm. Nee hoor.

Pfff....misschien ben ik nu nog banger geworden. Straks laten ze me niet meer gaan bij mw. Komt de politie me ophalen ofzoNou, dat lijkt me niet. Tenzij je openstaande verkeersboetes hebt waar gijzeling voor staat maar dat komt niet snel voor en de gemeente heeft daar niets mee te maken
.

Pfff....misschien ben ik nu nog banger geworden. Straks laten ze me niet meer gaan bij mw. Komt de politie me ophalen ofzoDoe niet zo gek! Waarom zou de politie iemand ophalen die haar leven op de rit wil krijgen en zelfs zo verstandig is dat ze daar hulp bij vraagt?
Niet bang zijn, gewoon hulp zoeken! Dan kun je daarna weer met een schone lei beginnen. Fijn toch?
.

Pfff....misschien ben ik nu nog banger geworden. Straks laten ze me niet meer gaan bij mw. Komt de politie me ophalen ofzo

Nee joh, echt niet. MW is er om je te helpen. En als ze je niet zelf kunnen helpen, om je door te verwijzen.

Voor de basisverzekering mag je volgens mij niet geweigerd worden. Wel eruit gegooid worden als je geen premie betaald hebt denk ik. Laat je goed informeren.

En tot het gesprek met MW: rustig blijven ademhalen en jezelf voorhouden dat je er klaar voor bent om de shit uit je verleden op te gaan ruimen. Dat is al een hele goede stap.
Weet je wel ongeveer bij wie je schulden hebt en hoeveel ongeveer? Of heb je echt geen flauw idee.
.
Ik denk trouwens dat je verzekerd bent via zorginstituut nederland, in principe is dat wel de bedoeling want verzekering is verplicht, die betaling gaat via het CJIB. Zij sturen maandelijks een acceptgiro maar als je nergens ingeschreven staat dan ontvang je die natuurlijk ook niet.
.
Heb wel ongeveer een idee...maar ben ook bang voor onwetende dingen omdat ik zoveel gezworven heb.
Zijn je ouders niet verantwoordelijk voor de schulden die je op je 14e bent aangegaan?

Is maar een gedachte.. Je was minderjarig.
En zorgverzekering, is dat niet gratis tot 18?
quote:oodh schreef op 27 oktober 2016 @ 09:11:

En zorgverzekering, is dat niet gratis tot 18?Volgens mij wel ja. Weet niet hoe oud je bent TO?
.
Ja klopt...maar die rekening die mn baas kreeg ging ook over schoolkosten. Heb ik maar betaald omdat ik er erg van geschrokken was. Heb er vanaf mn 14e altijd alleen voor gestaan en daarom is het zo'n puinhoop geworden.
Ben 24 nu
quote:oodh schreef op 27 oktober 2016 @ 09:10:

Zijn je ouders niet verantwoordelijk voor de schulden die je op je 14e bent aangegaan?

Is maar een gedachte.. Je was minderjarig.

Nee niet helemaal. Bepaalde schulden wel maar boetes bijvoorbeeld weer niet perse.

En TO is al 6 jaar 18 dus sowieso gaat niet op voor alles vanaf 18 jaar.

Maar ze moet gewoon alles wat ze weet op tafel leggen en dan krijg ze vast hulp of tips en anders is er nog schuldhulpverlening.

Anders zit ze de rest van haar leven in deze angst.

Kom op TO, je kan het!
Als je al die jaren geen leningen etc hebt afgesloten en geen auto etc op je naam hebt gehad. Zijn de enige schulden die je eventueel kan hebben eventueel DUO en Zorgkosten lijkt mij toch.? En een telefoon abbonement al je die hebt gehad bijv.

Als je nooit een auto hebt gehad, dus geen verzekering,wegenbelasting,verkeersboetes en nooit een eigen woning hebt gehad kun je daar al geen schulden van hebben.
.
quote:isa__88 schreef op 27 oktober 2016 @ 09:18:

Als je al die jaren geen leningen etc hebt afgesloten en geen auto etc op je naam hebt gehad. Zijn de enige schulden die je eventueel kan hebben eventueel DUO en Zorgkosten lijkt mij toch.? En een telefoon abbonement al je die hebt gehad bijv.

Als je nooit een auto hebt gehad, dus geen verzekering,wegenbelasting,verkeersboetes en nooit een eigen woning hebt gehad kun je daar al geen schulden van hebben.Huur?
Ik zou trouwens vragen of je nog wat kan doen aan schoolkosten die jij hebt betaald ipv je ouders? Of waren dat kosten van na je 18e?
Klopt. Heb nooit geen lening afgesloten. Geen eigen woning en geen eigen auto. Wel kon ik 1000 euro in het rood bij de bank die geblokkeerd is. Gebruik nu een rekening van een vriendin maar daar wil ik ook vanaf. Verder dan de zorgverzekering en dat ik me wil inschrijven bij mn vriend.
quote:Goede-Fee schreef op 27 oktober 2016 @ 09:23:

[...]

Huur?Ik bedoel als ze ook nooit een woning heeft gehad, omdat ze altijd overal en nergens was zei ze, ga ik ervan uit dat ze geen eigen huis had. Kan het mis hebben
.
Schoolkosten van voor en 1 jaar erna. Huur nooit gehad en vrienu betaald nu de kosten van het huis en delta.
Oeiii. Ze gaan je finaal leeg trekken. Hoe heb je de schuldeisers zolang kunnen ontlopen? Zou dat maar lekker blijven doen dan als het zi makkelijk gaat, maar dat zal wel heel aso advies zijn. Als je werkt en mega veel schulden hebt ben je gewoon de sjaak ze mogen zelfs beslag leggen op je bankrekening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven