Geld & Recht alle pijlers

Huurtoeslag/samenwonen

09-07-2017 16:23 28 berichten
Vraag

Iemand heeft huurtoeslag en gaat per 1 Augustus samenwonen.
Samen is hun inkomen te hoog voor huurtoeslag.
Wat kan hij nu het beste doen:
huurtoeslag stopzetten
hoger inkomen doorgeven
of.......?

Hij heeft de site doorgekeken zonet voor huurtoeslagen maar weet niet welke hij het beste kan doen.
Ik heb nog nooit toeslagen gehad dus ik vraag het liever hier even aan de ervaringsdeskundigen welk advies wat het beste is:-))
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
09-07-2017 18:34
Duidelijk. Geen fiscaal partner dus geen teruggave.
Niet helemaal de juiste conclusie. Want er is geen spraken van toeslagpartnerschap ( fiscaal partnerschap is term uit de inkomstenbelasting, niet van toeslagen). Maar ondanks medebewoner geen toeslag terug betalen. Wel die van de maand augustus omdat de wijziging nu al te laat wordt doorgegeven. 20 juli wordt de toeslag van augustus al betaald en de wijzing duurt ongeveer 6 weken voordat die verwerkt wordt.
summerheat schreef:
09-07-2017 18:41
Niet helemaal de juiste conclusie. Want er is geen spraken van toeslagpartnerschap ( fiscaal partnerschap is term uit de inkomstenbelasting, niet van toeslagen). Maar ondanks medebewoner geen toeslag terug betalen. Wel die van de maand augustus omdat de wijziging nu al te laat wordt doorgegeven. 20 juli wordt de toeslag van augustus al betaald en de wijzing duurt ongeveer 6 weken voordat die verwerkt wordt.
Zal het doorgeven!
summerheat schreef:
09-07-2017 18:18
Omdat ik weer diverse onzin reacties lees over toeslagen ( hoe komt het toch altijd dat mensen zich willen mengen in discussies waar ze niks vanaf weten?) ga ik het hieronder uitleggen hoe het zit.
Omdat het hele toeslagencircus wat we in Nederland hebben voor Jan met de pet nauwelijks nog te volgen is?

Bedankt voor de uitleg trouwens. :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven