Geld & Recht alle pijlers

Hypotheek en min-max contract

28-12-2012 20:06 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik op huizenjacht

Ik heb een min-max contract (24-30), waarvan ik 24 werk

Stel dat ik continu m'n max uren ga werken, kan ik dan een hypotheek aanvragen op het salaris wat bij die 30 uur hoort? Of word de berekening gemaakt op basis van 24 uur.

Het huis wat ik op het oog heb, kan ik niet financieren op basis van 24 uur
ga eens langs een adviseur zou ik zeggen. Maar waarom een huis kopen dat je niet kunt betalen indien je werkgever je niet meer die 30 uur kan bieden? Nu werk je ook 24 uur ipv 30
M'n partner en ik gaan uit elkaar, buurt is kindvriendelijk.

Adviseur is tot begin januari niet bereikbaar en heb een eventuele overeenkomst met de oude bewoners.

Hiervoor was het financieel mogelijk om 24 uur te werken en de andere dagen bij de kinderen te zijn, nu helaas niet meer
Gaat het om een min-max uitzendcontract? Dan zou ik het niet verstandig vinden om op basis daarvan een huis te kopen.

24 uur heb je gegarandeerd. Dus een huis financieren op de gok dat je steeds 30 uur toegewezen krijgt lijkt met niet slim.

En als het maar gaat om uitzendwerk dan kun je dat ook zo weer kwijt zijn. En dan zit je met een hypotheek. Waarom niet eerst huren totdat je een betere baan hebt.
Huren is helaas geen optie, je moet dan minimaal drie jaar ingeschreven staan.

Het is een vast dienstverband gelukkig

Het uiteindelijke maandbedrag kan ik met m'n salaris van 24 uur wel betalen

Het gaat puur om de aanvraag of het mogelijk is om met een min-max contract een hypotheek aan te vragen op basis van het max aantal uren.
Nee, alleen als je kunt aantonen dat je het afgelopen jaar al die 30 uur heb gewerkt en het dus structureel is. Dat is het nu niet en wordt er uitgegaan van 24 uur. Men neemt het gemiddelde over de afgelopen drie jaar als waarheid aan tenzij het laatste jaar lager is dan het gemiddelde over die drie jaar, dan neemt men het laatste jaar en dus laagste inkomen

http://www.homefinance.nl ... lexibel-dienstverband.asp
Banken zijn tegenwoordig heel voorzichtig met het verstrekken van hypotheken. Ik zou er niet van uit gaan dat ze je een hypotheek geven op basis van 30 uur. Misschien op basis van het gemiddeld aantal gewerkte uren. Maar dat kun je echt het beste bij een bank of hypotheekadviseur navragen.
De bank zal altijd uitgaan van het minimum, of het gemiddelde. Nooit van het maximum.
En huren in de vrije sector?

Kom je met je salaris boven 34.000 euro per jaar? Dat is nl de bovengrens voor sociale huur.
De bank gaat uit van het contract wat jij hebt, dus als jij en 24-uur contract hebt, dan gaat de bank daar van uit, als jij dan 8 uur overwerkt per week bijv; zal dat niet mee tellen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik heb min-max en ort. Ik moest toen via jaaropgaven laten zien wat ik per jaar verdiende, aanzienlijk meer dan mijn minimale uren en bruto. Dat hebben ze toen aangehouden. En voor iedereen die roept, oh wat dom want je ort kan eraf gaan... Dat gebeurt alleen als ik van baan wissel of werkloos raak. Dan nog kan ik het betalen, verder zijn de vaste lasten heel laag.

Dus puur voor de aanvraag ging het bij mij zo.
Misschien dat ik een 32-40 contract kan krijgen en hiervan een werkgeversverklaring.

Iedereen bedankt voor de reacties
@plofkipje: heb je recent een hypotheek afgesloten? Er is de laatste tijd nogal wat veranderd.
Twee jaar geleden ongeveer, net voor alle wijzigingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven