Geld & Recht alle pijlers

hypotheek vragen

16-03-2013 08:54 38 berichten
inmiddels zit ik er erg mee in mijn maag v alle hypotheek perikelen.

ik heb mijn polis er gisteren bijgepakt

hypotheek 214000. 191 000 levens verzekering en 23 000 aflossing vrij

nu keren de levensverzekeringen over 23 jr naar verwachting maar 135 000 euro

uit.

wat te doen met die andere 80 000 euro aan rest schuld wij kunnen

die nu niet bij elkaar sparen.
Da's geen levensverzekering die je hebt, maar een soort van beleggingshypotheek met dus géén gegarandeerd rendement van 191.000 euro. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
anoniem_114699 wijzigde dit bericht op 16-03-2013 19:02
Reden: gewoon
% gewijzigd
shit ja, 1 deel v 40 000 euro wat uit gaat keren is met woeker polis.

eigenlijk wil ik nu alles omzetten naar iets anders zodat ik zeker

weet dat er 175 000 uitbetaald word over 23 jr

morgen nn bellen
ik weet ook dat het deels onze eigen schuld is maar we waren

niet bekend met hypotheken, maar de adviseur is kort daarna

ook ontslagen bij de maatschappij ivm het niet goed voorlichten

vd mensen

wat kan ik nu het beste doen denken jullie??
Alle reacties Link kopieren
je moet even kijken of er een belangenvereniging is voor die polis.

er is een website, moet je ff googelen op woekerpolis, daar kan je contact opnemen.

er wordt trouwens flink aandacht gegeven aan die woekerpolissen.

verzekeraars kunnen flinke schadeclaims verwachten, is veel foute voorlichting over geweest.

in elk geval even kijken op ConsumentenClaim.
wij slapen nooit.
Inmiddels contact gehad met hypotheek adviseur. we hebben een levensverzekering met winstdeling dus 115 000 is gegarandeerd en daarnaast wat het nog meer gaat opbrengen volgens hem uiteindelijk bij einde looptijd 160 000 euro maar daar geloof ik niet zo in.

Ik heb ook een brief gekregen om de kapitaal verzekering om te zetten naar kapitaal verzekering eigen woning heeft met box 3 en box 1 te maken voor de belastingdienst als je dalijk boven de 21 000 p.p uit komt zou je geen vermogensbelasting betalen als ik het nu omzet naar KEW

Lijkt mij dat dit dus wel verstandig is om te doen of ziet iemand hier iets negatiefs in?
Je mag het kapitaal dan alleen gebruiken voor het aflossen van de hypotheek en niet voor een auto of een boot of wat dan ook.
KEW is altijd handig. Want dan 'zweeft" dat bedrag boven alle boxen en hoef je het nergens op te geven. Pas als je het kapitaal aanspreekt, valt het naar beneden in meestal box 3 of heel soms in box 1.
quote:marcaro schreef op 19 maart 2013 @ 14:31:

Inmiddels contact gehad met hypotheek adviseur. we hebben een levensverzekering met winstdeling dus 115 000 is gegarandeerd en daarnaast wat het nog meer gaat opbrengen volgens hem uiteindelijk bij einde looptijd 160 000 euro maar daar geloof ik niet zo in.

Ik heb ook een brief gekregen om de kapitaal verzekering om te zetten naar kapitaal verzekering eigen woning heeft met box 3 en box 1 te maken voor de belastingdienst als je dalijk boven de 21 000 p.p uit komt zou je geen vermogensbelasting betalen als ik het nu omzet naar KEW

Lijkt mij dat dit dus wel verstandig is om te doen of ziet iemand hier iets negatiefs in?Ik zie er iets negatiefs in als je polis van voor 14 september 1999 is.
quote:Louba schreef op 19 maart 2013 @ 14:37:

KEW is altijd handig. Want dan 'zweeft" dat bedrag boven alle boxen en hoef je het nergens op te geven. Pas als je het kapitaal aanspreekt, valt het naar beneden in meestal box 3 of heel soms in box 1.Ik ben het niet helemaal met je eens. Mijn eerste reactie is dat een KEW geheel vastgeplakt zit aan box 1. Afhankelijk van de wijze waarop je m uitkeert is de uitkering of een deel ervan of vrijgesteld of belast in.....box 1.
TO, ik denk dat het laatste is wat je nu moet doen halsoverkop je hypotheek gaan aflsuiten zonder dat je precies begrijpt wat voor een constructie het is. Want dan zit je straks weer met een hypotheek die je niet begrijpt en die niet is wat je dacht wat hij was.

Zonder uberhaupt iets om te sluiten kun je altijd, bij elke hypotheek, iets aflossen. Soms mag dat maar 1 keer per jaar en meestal zitten er maximale bedragen aan, maar je mag altijd minimaal 10% per jaar aflossen.

Je kijkt tegen een restschuld aan die minimaal 23.000, maximaal 99.000 en op dit moment naar verwachting 54.000 zal bedragen. Daar kun je wel degelijk iets aan doen.

Als je nu 50 euro per maand (of 30, of 100), extra aflost aan je hypotheek, tikt dat langzaam aan. Bij 50 euro per maand en een hypotheekrente van 5% heb je na 23 jaar ruim 16.000 afgelost. Mits je de bespaarde rente ook weer gebruikt voor aflossing.

Als je nu al begint met aflossen, kun je je rustig gaan verdiepen in je hypotheek, zodat je precies begrijp wat je nu hebt en wat het verstandigst is voor jou.
gember 999, ik ga mijn hypotheek niet oversluiten ik hou het bij

een levenhypotheek gecombineerd met levens/ kapitaal verzekering maar sinds 1 april komt er een nieuwe wet/ regeling ivm de vermogensbelasting als ik het zo zou laten staan en hem niet verpand aan mijn woning ga ik vanaf halverwege mijn looptijd elk jaar 1,2 % vermogens belasting betalen over het deel wat meer als 42 000 is en als ik het omzet naar kew dan betaal ik sat dus niet. alleen na 1 apr kan dat niet meer omgezet worden.

ik zie er verder geen risico of iets in maar ik kan het verkeerd zien vandaar dat ik het hier vraag
Nogmaals, als je polis van voor 14 september 1999 is, is er geen reden je polis om te zetten naar een KEW polis. Deze is dan al vrijgesteld in box 3.

Daarnaast, de meeste polissen zijn, ookal zijn het box 3 polissen, reeds verpand aan de hypotheekverstrekker. Een KEW er van maken heeft eigenlijk niets met de verpanding te maken.
2day, nee hij is v 2005

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven