Geld & Recht alle pijlers

Inkomen snel en tijdelijk vergroten, hoe?

14-11-2011 20:44 144 berichten
Ik heb een flinke tegenvaller gehad. Moet nu binnen anderhalve maand 600 euro extra zien te krijgen.

Hoe?

- verkopen op marktplaats (maar aanbod is zo enorm, dat het niet echt opschiet)

- baantje voor de avonduren zoeken (vandaag bij een uitzendbureau geweest, maar die hadden enkel schoonmaakwerk vanaf 17.00 en ik werk tot 18.00)

- geen idee

Wat kan ik? Ik heb een afgeronde pabo opleiding, veel ervaring met oppassen (nu geen oppaskindjes meer sinds twee maanden), verkopen, schoonmaken.

Ik weet echt niet zo goed hoe ik het nu moet aanpakken. Hebben jullie een idee? Ik wil alles aanpakken behalve deur aan deur verkoop en werken op een callcenter. Werk nu trouwens alle dagen behalve de dinsdag.
quote:ossiepossie schreef op 14 november 2011 @ 21:31:

Ze heeft geen vrije dagen, is eigen baas.'k Zag het te laat inderdaad.
quote:HEMAlover schreef op 14 november 2011 @ 21:49:

[...]

Fijn dat je er zo open over bent! Ik kan me voorstellen dat er veel komt kijken bij het starten van een bedrijf. Balen dat je je er op hebt verkeken. Hoop dat je snel van de lening af bent!

Ik zou nog eens goed nadenken over die vakantie, afzeggen is niet leuk maar misschien wel voordeliger en minder stressvol dan 7 dagen per week werken.

Ik kan het denk ik niet goed uitleggen, maar die vakantie is voor mij een must. Na zoveel ellende dit jaar hebben vriendin en ik dit besloten. Zij heeft ook een zwaar jaar gehad, moeder overleden en alle hectiek die daarbij komt kijken, ik gun ons allebei een fijn zorgeloos weekje weg.

Ik vind het helemaal niet erg om tijdelijk extra te werken wanneer ik weet waar ik het voor doe. Ik werk graag, vind het leuk om contacten op te doen etc.
Alle reacties Link kopieren
Hier was laatst trouwens ook nog een topic over. Misschien kun je dat gaan doen? Dan bellen er zeker alleen mensen die je echt willen spreken

clubsense erotisch bellen
quote:krabpaal schreef op 14 november 2011 @ 21:12:

[...]

ik serieus over nagedacht, maar kan me niet voorstellen dat je dan geen mega strenge selectie moet doorlopen. Anders zou ik het direct doen (mits t een beetje goed betaald).Dat doe je liever dan een betalingsregeling/ uitstel van betalen regelen? Vreemd....
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:HEMAlover schreef op 14 november 2011 @ 21:50:

Waar woon je ergens?Ik woon in Brabant.
quote:Yavanna schreef op 14 november 2011 @ 21:49:

[...]

Aan mijn broer of zus (en familieleden met wie ik close ben) denk ik wel, als ze zich een beetje in de nesten hebben gewerkt financieel en ze moeten het sowieso betalen.Ouders/broer/zus zouden het van mij gewoon krijgen. Maar dat komt inderdaad doordat de relatie erg goed is. Als een vriendin met zo'n rede geld zou komen lenen dan zou ik echt de hand op de knip houden. Vakantie is een luxe en niet iets waarvoor je geld gaat lenen bij vrienden vind ik.
Helder, die vakantie moet, is voor jou een prioriteit. Kun je nog een 7e dag voor je eigen bedrijf werken en daar extra geld mee verdienen? Ga je huis eens goed rond op zoek naar spullen om te verkopen. Of (heel onverstandig) neem geld op met je creditcard tijdens de vakantie.
Maar waarom dan een vakantie van 600 euro? Je kan toch ook naar de Ardennen om stoom af te blazen? Of zeg ik nu iets heel geks....?
quote:a_nick_is_crini schreef op 14 november 2011 @ 21:55:

[...]

Dat doe je liever dan een betalingsregeling/ uitstel van betalen regelen? Vreemd....

Ik handel mijn zaken liever af. Aangezien ik geen buffer meer heb en niet in de toekomst kan kijken bevind ik mij in een niet zo'n prettige situatie.

Waarom zou ik niet extra werken, van hard werken ga ik iig niet dood hoor. Welk werk maarkt me idd niet zoveel uit, heb al zoveel rare baantjes gehad in mijn leven.
Is 600 euro in 7 dagen uitgeven ook een must? Je zou toch zeggen dat dat goedkoper kan of is het een shoppingtrip in NY oid?
Ik weet niet wat je opleidingsniveau is, maar studentenwerk (.nl) heeft vaak ook leuke vacatures.
quote:helene31 schreef op 14 november 2011 @ 21:41:

Oh, het is voor een vakantie? Dan zou ik proberen te regelen dat iemand anders in jouw plaats gaat.

Als je nu nul reserves hebt, de reis zelf niet kunt betalen en tijdens die week inkomen mist, hoe wil je dan de bijkomende kosten (eten, entree, souvenir, drankjes etc.) betalen?

Dat gaat toch niet?Eens. En dat maakt het willen strippen in mijn ogen nog belachelijker.
.
Die E 600 is alleen om op vakantie uit te geven (in 7 dagen).
Is die vakantie al geboekt?

Anders zou ik eens uitkijken naar iets goedkopers.
quote:krabpaal schreef op 14 november 2011 @ 21:57:

[...]

Ik handel mijn zaken liever af. Aangezien ik geen buffer meer heb en niet in de toekomst kan kijken bevind ik mij in een niet zo'n prettige situatie.

Waarom zou ik niet extra werken, van hard werken ga ik iig niet dood hoor. Welk werk maarkt me idd niet zoveel uit, heb al zoveel rare baantjes gehad in mijn leven.Ik heb het specifiek over strippen.
maar goed nog een optie:

- meedoen aan een medicijntest
Op dinsdag in de thuiszorg gaan werken is ook een goede optie.
Ik vind TO wel een goede instelling hebben eigenlijk. Ze wil dit heel erg graag en er ook hard voor werken.

Ze heeft alleen geld nodig om 7 dagen uit te geven. Al met al vind ik het dus best meevallen. Ze heeft zich in ieder geval niet zo in de nesten gewerkt als ik in het begin dacht.
Ik zou niet lekker ergens op een terrasje zitten als ik wist dat mijn vriendin én geen enkele financiële buffer meer heeft en gestript heeft om de cappuccino te kunnen betalen .
quote:borderwalk schreef op 14 november 2011 @ 21:58:

Is 600 euro in 7 dagen uitgeven ook een must? Je zou toch zeggen dat dat goedkoper kan of is het een shoppingtrip in NY oid?

Nee, geen must, maar het moet denk ik wel op één of andere manier te doen zijn om dit bedrag bij elkaar te krijgen. We gaan naar een grote Europese stad, leven in een stad is nu eenmaal niet goedkoop en januari is ook niet echt een maand op lekker te picknicken o.i.d.

Met minder red ik het ook wel, maar heb nu nog een dikke 6 weken om geld te verzamelen. Hoop daarom op 600 euro!
quote:a_nick_is_crini schreef op 14 november 2011 @ 21:58:

[...]

Eens. En dat maakt het willen strippen in mijn ogen nog belachelijker.

Prima dat jij het belachelijk vind, ik zeg ook niet dat ik het ga doen. Maar ik vind het voor mijzelf persoonlijk echt geen wereldschokkend werk.

Ik heb ik miijn werkhistorie al achter een vuilniswagen gehangen, plee's gepoetst, aardbeien geplukt etc.

Ik ben niet vies van werken en oordeel zeer zelden over iemands beroep. Liever een 'raar' beroep dan je handje ophouden bij de overheid!
Dus die 600 moet dan netto zijn.

Heb je berekend wat je dan bruto in 6 weken moet bijverdienen met een bijbaan om netto 600 over te houden?
quote:abominbel schreef op 14 november 2011 @ 22:14:

Dus die 600 moet dan netto zijn.

Heb je berekend wat je dan bruto in 6 weken moet bijverdienen met een bijbaan om netto 600 over te houden?

Nee, heb ik niet berekend. Het hoeft ook niet exact 600 te zijn, ik heb dan wat speling.

Heb n.a.v. dit topic al wel wat verschillende tips goed bekeken en zie het best zonnig in. Post heeft idd wel wat vacatures, ook vroeg in de ochtend dus heb daar ook net een sollicitatie voor de deur uit gedaan.
Nou, succes dan maar.

Laat je even weten wat je bij elkaar hebt gesprokkeld voor je vakantie en hoe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven