Geld & Recht alle pijlers

Inkomen snel en tijdelijk vergroten, hoe?

14-11-2011 20:44 144 berichten
Ik heb een flinke tegenvaller gehad. Moet nu binnen anderhalve maand 600 euro extra zien te krijgen.

Hoe?

- verkopen op marktplaats (maar aanbod is zo enorm, dat het niet echt opschiet)

- baantje voor de avonduren zoeken (vandaag bij een uitzendbureau geweest, maar die hadden enkel schoonmaakwerk vanaf 17.00 en ik werk tot 18.00)

- geen idee

Wat kan ik? Ik heb een afgeronde pabo opleiding, veel ervaring met oppassen (nu geen oppaskindjes meer sinds twee maanden), verkopen, schoonmaken.

Ik weet echt niet zo goed hoe ik het nu moet aanpakken. Hebben jullie een idee? Ik wil alles aanpakken behalve deur aan deur verkoop en werken op een callcenter. Werk nu trouwens alle dagen behalve de dinsdag.
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet iets wat je kan verpanden/verpatsen?
Op dinsdag schoonmaakwerk aannemen dmv een advertentie op marktplaats, de supermarkt, via via. Levert 15 euro per uur op is 120 euro op 1 dag als je dit 8 uur doet, 5 weken lang en je bent er.
Ben je in je eigen zaak constant bezig? Of heb je misschien tijd om dingen tussendoor te doen?

Folders vouwen die je na je werk rondbrengt. Of iets op de computer misschien?
.
Je kan ook eens kijken op regeltante punt nl, hebben ze o.a. oppasbaantjes door het hele land, met jouw achtergrond moet dat zeker lukken!
.
quote:HEMAlover schreef op 14 november 2011 @ 21:30:

[...]

Doe je dan niet structureel iets verkeerd? 6 dagen werken niet voldoende verdienen om jezelf te kunnen onderhouden klinkt niet best. Verwacht je dat je inkomsten toe gaan nemen?

hmm. deels wel en deels niet. Ik zal er zoals het er nu naar uitziet niet rijk van worden, maar wanneer de banklening wegvalt (afbetaald is), dan heb ik wel een salaris waar ik goed van kan leven.

Ik heb me vreselijk vergist in de belastingen die ik moest betalen en daardoor meer kosten gemaakt dan noodzakelijk waren (nieuwe verlichting, magazijn opgeknapt etc.). Beginnersfout, heb me te snel te rijk gerekend en zit daardoor nu op de blaren.

Alles is in principe opgelost (bank, belasting, leveranciers etc. ) Die 600 euro is voor iets voor mijzelf, waar ik me in betere tijden voor heb vastgelegd. Ik kan er niet onderuit, het is een vakantie met een vriendin. Heb in januari 7 vrije dagen geregeld en al afgesproken qua vervanging etc.
Kerstdiensten draaien in het postsorteercentrum? Dat kan wel aardig wat opleveren. Ik neem aan dat je eigen bedrijf met kerst dicht is? Of anders met kerst in de horeca werken? Levert allebei wel enkele tientallen euro's per avond op. Kun je misschien een paar nachtdiensten draaien ergens (productiewerk, post) op maandagnacht? Kun je dinsdag overdag slapen. Nachten verdienen beter dan dagwerk. Poetshuizen voor 2 maanden is misschien minder handig, veel mensen willen toch een vast iemand.
Geen vaste baan meer dus.

Je hebt 500 euro inkomen voor 6 dagen werken? Ja, dan snap ik dat je het krap hebt. Hoe kun je daarvan leven???
Oh, het is voor een vakantie? Dan zou ik proberen te regelen dat iemand anders in jouw plaats gaat.

Als je nu nul reserves hebt, de reis zelf niet kunt betalen en tijdens die week inkomen mist, hoe wil je dan de bijkomende kosten (eten, entree, souvenir, drankjes etc.) betalen?

Dat gaat toch niet?
Begrijp ik nu goed dat je zelfs wel wilt gaan strippen, om een vakantie van 7 dagen te kunnen bekostigen?
Annuleren is goedkoper dan gaan...
.
Nouja, liever strippen dan in een callcenter werken begrijp ik.
quote:reglisse schreef op 14 november 2011 @ 21:38:

Kerstdiensten draaien in het postsorteercentrum? Dat kan wel aardig wat opleveren. Ik neem aan dat je eigen bedrijf met kerst dicht is? Of anders met kerst in de horeca werken? Levert allebei wel enkele tientallen euro's per avond op. Kun je misschien een paar nachtdiensten draaien ergens (productiewerk, post) op maandagnacht? Kun je dinsdag overdag slapen. Nachten verdienen beter dan dagwerk. Poetshuizen voor 2 maanden is misschien minder handig, veel mensen willen toch een vast iemand.

Heb je post drie keer moeten lezen voor ik doorhad dat je kerstdiensten schrijft (lees daar dus kerkdiensten!).

Kerst+horeca is misschien wel een goede. Post hoorde ik van een vriendin dat die nu helemaal niemand zochten, maar zal zelf ook nog eens even kijken.

Ben nu trouwens ook een oppas profiel aan het maken voor marktplaats.
Jeetje ik dacht dat je het geld nodig had voor de belastingdienst of iets dergelijks. Maar het is voor een vakantie... Ik zou het bedrag van iemand lenen en dan het terug betalen. Om nu van alles en nog wat erbij te gaan doen is echt te gek alleen om een vakantie te betalen. Je hebt niet toevallig een annuleringsverzekering?
quote:Yavanna schreef op 14 november 2011 @ 21:45:

Jeetje ik dacht dat je het geld nodig had voor de belastingdienst of iets dergelijks. Maar het is voor een vakantie... Ik zou het bedrag van iemand lenen en dan het terug betalen. Om nu van alles en nog wat erbij te gaan doen is echt te gek alleen om een vakantie te betalen. Je hebt niet toevallig een annuleringsverzekering?Zou jij serieus aan iemand geld gaan uitlenen voor een vakantie?
Je kan niet eens een cocktail drinken op vakantie, of een gluhwein. Gewoon annuleren die vakantie. Kan je zaak dan opeens wel 7 dagen dicht?
quote:ster89 schreef op 14 november 2011 @ 21:42:

Annuleren is goedkoper dan gaan...

Het is voor mij niet zomaar een vakantie. Ik ben al dertien maanden aan het bikkelen, kijk al maanden uit naar die vakantie. De vakantie zelf is al betaald, ik moet alleen geld hebben om daar uit te geven.

Het is een financieel zwaar, maar ook prive zwaar jaar geweest. Zoals je misschien doorhebt, heb ik er (bijna) alles voor over om te gaan en ik ga sowieso. Ik heb een goed stel armen, benen, hersenen etc. Het gaat me echt wel lukken om die 600 euro bij elkaar te krijgen.

Hoe exact, ja, daar kan ik wat hulp bij gebruiken.
Ik zou niet prettig op vakantie gaan op deze manier.
quote:krabpaal schreef op 14 november 2011 @ 21:37:

[...]

hmm. deels wel en deels niet. Ik zal er zoals het er nu naar uitziet niet rijk van worden, maar wanneer de banklening wegvalt (afbetaald is), dan heb ik wel een salaris waar ik goed van kan leven.

Ik heb me vreselijk vergist in de belastingen die ik moest betalen en daardoor meer kosten gemaakt dan noodzakelijk waren (nieuwe verlichting, magazijn opgeknapt etc.). Beginnersfout, heb me te snel te rijk gerekend en zit daardoor nu op de blaren.

Fijn dat je er zo open over bent! Ik kan me voorstellen dat er veel komt kijken bij het starten van een bedrijf. Balen dat je je er op hebt verkeken. Hoop dat je snel van de lening af bent!

Ik zou nog eens goed nadenken over die vakantie, afzeggen is niet leuk maar misschien wel voordeliger en minder stressvol dan 7 dagen per week werken.
quote:flowerbombje schreef op 14 november 2011 @ 21:47:

[...]

Zou jij serieus aan iemand geld gaan uitlenen voor een vakantie?Aan mijn broer of zus (en familieleden met wie ik close ben) denk ik wel, als ze zich een beetje in de nesten hebben gewerkt financieel en ze moeten het sowieso betalen.
quote:Yavanna schreef op 14 november 2011 @ 21:45:

Jeetje ik dacht dat je het geld nodig had voor de belastingdienst of iets dergelijks. Maar het is voor een vakantie... Ik zou het bedrag van iemand lenen en dan het terug betalen. Om nu van alles en nog wat erbij te gaan doen is echt te gek alleen om een vakantie te betalen. Je hebt niet toevallig een annuleringsverzekering?Zodat ze kan annuleren omdat ze niet zo'n handige boekhouder is?Om te annuleren heb je echt een betere reden nodig. Ik zou aan die vriendin vragen of ze iemand anders weet om samen mee te gaan.
Waar woon je ergens?
Waarom moet het geld dat je daar gaat spenderen perse 600 euro zijn? Dat begrijp ik niet helemaal...De reis zelf is dus al betaald? Vervoer en verblijf en dergelijke?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven