Inkomen snel en tijdelijk vergroten, hoe?

maandag 14 november 2011 om 20:44
Ik heb een flinke tegenvaller gehad. Moet nu binnen anderhalve maand 600 euro extra zien te krijgen.
Hoe?
- verkopen op marktplaats (maar aanbod is zo enorm, dat het niet echt opschiet)
- baantje voor de avonduren zoeken (vandaag bij een uitzendbureau geweest, maar die hadden enkel schoonmaakwerk vanaf 17.00 en ik werk tot 18.00)
- geen idee
Wat kan ik? Ik heb een afgeronde pabo opleiding, veel ervaring met oppassen (nu geen oppaskindjes meer sinds twee maanden), verkopen, schoonmaken.
Ik weet echt niet zo goed hoe ik het nu moet aanpakken. Hebben jullie een idee? Ik wil alles aanpakken behalve deur aan deur verkoop en werken op een callcenter. Werk nu trouwens alle dagen behalve de dinsdag.
Hoe?
- verkopen op marktplaats (maar aanbod is zo enorm, dat het niet echt opschiet)
- baantje voor de avonduren zoeken (vandaag bij een uitzendbureau geweest, maar die hadden enkel schoonmaakwerk vanaf 17.00 en ik werk tot 18.00)
- geen idee
Wat kan ik? Ik heb een afgeronde pabo opleiding, veel ervaring met oppassen (nu geen oppaskindjes meer sinds twee maanden), verkopen, schoonmaken.
Ik weet echt niet zo goed hoe ik het nu moet aanpakken. Hebben jullie een idee? Ik wil alles aanpakken behalve deur aan deur verkoop en werken op een callcenter. Werk nu trouwens alle dagen behalve de dinsdag.

maandag 14 november 2011 om 20:52
Vragen aan je werkgever of je meer uren mag draaien, desnoods op een andere afdeling/locatie ofzo. Boeken verkopen? Niks meer uitgeven, vriezer en kasten leegeten, op de fiets ipv met de auto, voorschot op 13e maand/eindejaarsuitkering, post bezorgen, bij je huidige werk de werktijden veranderen zodat je toch kan gaan schoonmaken.

maandag 14 november 2011 om 20:59
Ik werk alle dagen van de week al behalve dus de dinsdag (weekendbaantje gaat dus niet door).
Ik kan geen betalingstermijn treffen en wil het geld ook niet lenen.
Sparen zit er eventjes niet in aangezien al mijn spaargeld in mijn nieuwe eigen bedrijf zit.
Ik heb geen mogelijkheid om met mijn uren te schuiven aangezien ik gebonden ben aan vaste openingstijden.
Heb net wel mijn oude werkgever gemaild met de vraag of ik misschien op dinsdag in de invalpool zou kunnen.
Bezuinigen lukt ook niet, heb alles al geschrapt. Auto heb ik niet, tv is een derdehands bakbeest.
Ik kan geen betalingstermijn treffen en wil het geld ook niet lenen.
Sparen zit er eventjes niet in aangezien al mijn spaargeld in mijn nieuwe eigen bedrijf zit.
Ik heb geen mogelijkheid om met mijn uren te schuiven aangezien ik gebonden ben aan vaste openingstijden.
Heb net wel mijn oude werkgever gemaild met de vraag of ik misschien op dinsdag in de invalpool zou kunnen.
Bezuinigen lukt ook niet, heb alles al geschrapt. Auto heb ik niet, tv is een derdehands bakbeest.

maandag 14 november 2011 om 21:01
quote:HEMAlover schreef op 14 november 2011 @ 20:52:
Post bezorgen op dinsdag en zaterdag?
Ochtendkrant?
Bijbaantje in de kroeg?
Oppassen?
Webcamgirl worden?
Opties zat!
Hoe vind ik een nieuw oppasgezin? Marktplaats staat bomvol, geen kinderen in mijn directe omgeving.
Bijbaantje in de kroeg wordt denk ik lastig aangezien ik alle dagen om half 9 begin en het echt niet trek om tot diep in de nacht te werken.
Qua postbezorgen zijn er geen vacatures in mijn directe omgeving. Ochtendkrant ga ik even opzoeken.
Post bezorgen op dinsdag en zaterdag?
Ochtendkrant?
Bijbaantje in de kroeg?
Oppassen?
Webcamgirl worden?
Opties zat!
Hoe vind ik een nieuw oppasgezin? Marktplaats staat bomvol, geen kinderen in mijn directe omgeving.
Bijbaantje in de kroeg wordt denk ik lastig aangezien ik alle dagen om half 9 begin en het echt niet trek om tot diep in de nacht te werken.
Qua postbezorgen zijn er geen vacatures in mijn directe omgeving. Ochtendkrant ga ik even opzoeken.

maandag 14 november 2011 om 21:06
maandag 14 november 2011 om 21:06
Ik zou ook kijken of je niet 's avonds iets bij de post kan doen, op het sorteercentrum bijvoorbeeld.
Het lijkt mij handiger om dat dan bijv. om de dag 's avonds te doen, zodat je de dinsdag nog enigszins vrij houdt.
Boeken verkopen? Studieboeken?
Andere uitzendbureaus proberen, er zijn er zo veel.
Huur uitstellen zou ik niet doen, dan speel je met het dak boven je hoofd en dat is gevaarlijk.
Het lijkt mij handiger om dat dan bijv. om de dag 's avonds te doen, zodat je de dinsdag nog enigszins vrij houdt.
Boeken verkopen? Studieboeken?
Andere uitzendbureaus proberen, er zijn er zo veel.
Huur uitstellen zou ik niet doen, dan speel je met het dak boven je hoofd en dat is gevaarlijk.

maandag 14 november 2011 om 21:07