Geld & Recht alle pijlers

Inkomen snel en tijdelijk vergroten, hoe?

14-11-2011 20:44 144 berichten
Ik heb een flinke tegenvaller gehad. Moet nu binnen anderhalve maand 600 euro extra zien te krijgen.

Hoe?

- verkopen op marktplaats (maar aanbod is zo enorm, dat het niet echt opschiet)

- baantje voor de avonduren zoeken (vandaag bij een uitzendbureau geweest, maar die hadden enkel schoonmaakwerk vanaf 17.00 en ik werk tot 18.00)

- geen idee

Wat kan ik? Ik heb een afgeronde pabo opleiding, veel ervaring met oppassen (nu geen oppaskindjes meer sinds twee maanden), verkopen, schoonmaken.

Ik weet echt niet zo goed hoe ik het nu moet aanpakken. Hebben jullie een idee? Ik wil alles aanpakken behalve deur aan deur verkoop en werken op een callcenter. Werk nu trouwens alle dagen behalve de dinsdag.
Alle reacties Link kopieren
Kan je het geld niet van iemand lenen en dat rustig terug betalen?
Je auto en/of je tv verkopen?

Het hele weekend erbij gaan werken?
Werk je fulltime? Dan verdien je toch best redelijk als leerkracht?

Heb je niets op je spaarrekening staan?
Een betalingsregeling treffen?
Post bezorgen op dinsdag en zaterdag?

Ochtendkrant?

Bijbaantje in de kroeg?

Oppassen?

Webcamgirl worden?

Opties zat!
Kun je tijdelijk geen dag extra werken op je werk?

Kun je ergens op bezuinigen? Abonnement telefoon opzeggen of een tijdschrift of...?
Vragen aan je werkgever of je meer uren mag draaien, desnoods op een andere afdeling/locatie ofzo. Boeken verkopen? Niks meer uitgeven, vriezer en kasten leegeten, op de fiets ipv met de auto, voorschot op 13e maand/eindejaarsuitkering, post bezorgen, bij je huidige werk de werktijden veranderen zodat je toch kan gaan schoonmaken.
En idd, er worden veel postbezorgers gezocht. Misschien horeca?
Betaling in termijnen vragen voor die E 600?

En in het vervolg: sparen, sparen, sparen.
Werk je in het onderwijs? In december komt de eindejaarsuitkering weer.
Je aanbieden als zwarte piet op 5 december?

Met kerst in de horeca?

Kerstpost bezorgen?
...
Ik werk alle dagen van de week al behalve dus de dinsdag (weekendbaantje gaat dus niet door).

Ik kan geen betalingstermijn treffen en wil het geld ook niet lenen.

Sparen zit er eventjes niet in aangezien al mijn spaargeld in mijn nieuwe eigen bedrijf zit.

Ik heb geen mogelijkheid om met mijn uren te schuiven aangezien ik gebonden ben aan vaste openingstijden.

Heb net wel mijn oude werkgever gemaild met de vraag of ik misschien op dinsdag in de invalpool zou kunnen.

Bezuinigen lukt ook niet, heb alles al geschrapt. Auto heb ik niet, tv is een derdehands bakbeest.
Voorschot vragen op je loon?
quote:HEMAlover schreef op 14 november 2011 @ 20:52:

Post bezorgen op dinsdag en zaterdag?

Ochtendkrant?

Bijbaantje in de kroeg?

Oppassen?

Webcamgirl worden?

Opties zat!

Hoe vind ik een nieuw oppasgezin? Marktplaats staat bomvol, geen kinderen in mijn directe omgeving.

Bijbaantje in de kroeg wordt denk ik lastig aangezien ik alle dagen om half 9 begin en het echt niet trek om tot diep in de nacht te werken.

Qua postbezorgen zijn er geen vacatures in mijn directe omgeving. Ochtendkrant ga ik even opzoeken.
Uitstel vanbetaling vragen van je hypotheek/huur en daarvan die E 600 betalen. Dan ga je wel gaten met gaten vullen maar goed. Ik vind het wel vreemd dat je helemaal geen geld hebt als je 6 dagen werkt.
Ik weet niet of je callcenter ervaring hebt, maar ik vond het prima te doen. Verder zou kersthulp bij de post kunnen overwegen, horeca of bijles aanbieden aan een kindje wat moeilijker mee komt.
Postbode (kerstpost)

Krantenwijk

muziekinstrument bespelen op straat
Als ik jou was zou ik toch even kijken naar call-center werk. Daar kun je snel terecht en is heel flexibel in te delen.
Ik ken iemand die laatst wat boeken heeft verkocht, voor 60 boeken kreeg ze iets van 100 euro. Misschien een optie? Je kunt ook anderen vragen of ze nog boeken hebben liggen die je kunt verkopen.
"iets" naar een pandjeshuis/stadsbank van lening brengen. Alles bij elkaar zoeken en op een rommelmarkt gaan staan.
Callcenterwerk in de avonduren

Bij een sekslijn werken in de avonduren

Horecawerk kan overigens ook in een restaurant van 19.00-23.00/00.00 uur... Heel veel later hoef je dan niet klaar te zijn! Net als bij een bioscoop of theater werken.
Ik zou ook kijken of je niet 's avonds iets bij de post kan doen, op het sorteercentrum bijvoorbeeld.

Het lijkt mij handiger om dat dan bijv. om de dag 's avonds te doen, zodat je de dinsdag nog enigszins vrij houdt.

Boeken verkopen? Studieboeken?

Andere uitzendbureaus proberen, er zijn er zo veel.

Huur uitstellen zou ik niet doen, dan speel je met het dak boven je hoofd en dat is gevaarlijk.
quote:Sam32 schreef op 14 november 2011 @ 21:05:

Ik ken iemand die laatst wat boeken heeft verkocht, voor 60 boeken kreeg ze iets van 100 euro. Misschien een optie? Je kunt ook anderen vragen of ze nog boeken hebben liggen die je kunt verkopen.Weet je misschien ook waar heeft ze die verkocht?
Bijna december en geld nodig; ik zeg post en horeca. Post betaalt niet goed, horeca is een beter plan.

Dan maar tot midden in de nacht werken,weinig slaap en twee maanden supermoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven