Geld & Recht alle pijlers

Inschrijven bij partner

13-05-2011 14:08 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt
@ mooiedromen dat gaat ik zeker nog goed navragen want dat moet niet gebeuren natuurlijk.
quote:neweve schreef op 13 mei 2011 @ 14:38:

[...]

Hier schrok ik even van. Is dit echt zo? Dan is mijn vriend mijn toeslag partner. Even kijken op de site over toeslagen...Volgens mij zijn de regels recent aangepakt waardoor er minder vrijblijvendheid is als het gaat om het kiezen of iemand wel of niet je toeslagpartner is.
@ Kaatje dat gevoel bekruipt mij soms ook weleens vandaar dat ik erg in de war ben. Als wij samen geen kind hadden was ik ook niet meer met hem.

Hij zal mij zeker niet 1, 2 op straat zetten mocht het uitgaan voor ik een huisje heb, dus denk dat dat zijn definitie is van verzorg achterlaten.

En ja misschien is wachten op een huisje beter, ik weet het niet, neem eigenlijk genoegen met veel minder
quote:pop9000 schreef op 13 mei 2011 @ 14:39:

Ik zal het even uitleggen, we hebben nogal een rot periode achter de rug. Hij is natuurlijk niet getrouwd en ja het is ONS kind samen, hij gaat het kind binnenkort erkennen heb ik het over gehad.

Hij heeft een koophuis en ik niet, ik ga er niet vanuit dat we uit elkaar gaan maar mocht dit gebeuren heb ik persoonlijk weinig zin in een heel gevecht ik zal zijn huis toch niet krijgen en de spullen zijn van hem en die van mij zijn kan ik meenemen.Juist als hij een eigen huis heeft is het van belang een samenlevingscontract af te sluiten, hierin kun je afspreken dat jij geen aanspraak hebt op het vermogen (huis) dat hij al had voor jullie samen gingen wonen en alleen op vermogen dat jullie opbouwen in de periode dat jullie samenwonen. Je kunt gewoon afspreken wat je inbrengt en hoe je omgaat met alle zaken die je samen "in de relatie inbrengt"
quote:pop9000 schreef op 13 mei 2011 @ 14:39:

Ik zal het even uitleggen, we hebben nogal een rot periode achter de rug. Hij is natuurlijk niet getrouwd en ja het is ONS kind samen, hij gaat het kind binnenkort erkennen heb ik het over gehad.

Hij heeft een koophuis en ik niet, ik ga er niet vanuit dat we uit elkaar gaan maar mocht dit gebeuren heb ik persoonlijk weinig zin in een heel gevecht ik zal zijn huis toch niet krijgen en de spullen zijn van hem en die van mij zijn kan ik meenemen.

En wat als hij overlijdt? Dan sta jij op straat als zijn familie / erfgenaam vervelend wil doen en of je al je persoonlijke spulletjes dan terug krijgt is maar de vraag.

Juist om een gevecht met wie dan ook te voorkomen is het heel belangrijk dat je de boek op papier hebt.

Wat als jij overlijdt, wie heeft dan de voogtdij over jullie kindje.

En dat erkennen, op welke termijn was hij dat vanplan en waarom is dat nog niet gebeurt? Klinkt alsof ie zijn verantwoordelijkheden wil ontlopen.
Ik zou lekker op zoek gaan naar een fijn huisje voor jou en je kindje.

Dit is toch geen relatie?
quote:pop9000 schreef op 13 mei 2011 @ 14:42:

@ Kaatje dat gevoel bekruipt mij soms ook weleens vandaar dat ik erg in de war ben. Als wij samen geen kind hadden was ik ook niet meer met hem.

Hij zal mij zeker niet 1, 2 op straat zetten mocht het uitgaan voor ik een huisje heb, dus denk dat dat zijn definitie is van verzorg achterlaten.

En ja misschien is wachten op een huisje beter, ik weet het niet, neem eigenlijk genoegen met veel minder

Als je er zo over denkt, dan zou ik niet eens gaan samenwonen, maar wachten op een eigen woning.

Tussen liefde en haat ligt maar een dun lijntje, ik zou er niet 1,2,3 vanuit gaan dat hij het je niet moeilijk maakt mocht het uit gaan.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
@ Kaatje dat is zeker een goed idee, dat vermogen is dat puur mijn inkomen of hoe moet ik dit zien?
Het klinkt alsof je alleen voor de vorm gaat samenwonen en niets van hem mag verwachten. Hou je van je vriend?

Of doe je dit uitsluitend voor je kind?
haha moet er wel om lachen eigenlijk, wist dat als ik dit onderwerp zou plaatsen dat ik deze reacties zou krijgen, en jullie hebben nog gelijk ook!

Neem genoegen met weinig en sluit mijn ogen daar vaak voor, dit maakt ze open.

Mag ik vragen hoe jullie dit met/zonder kind hebben geregeld? In het geval dat jullie partner een koophuis heeft en je er dus bij intrekt? Of wat is verstandig?

Wat houdt je tegen om alsnog alleen verder te gaan. Hij kinkt nou niet echt alsof ie staat te springen dat jij en zijn kind bij hem komen wonen / dat hij verantwoordelijkheid neemt voor zijn kind.

Ik sta nogsteeds versteld dat hij zijn kind niet erkend heeft. Wat is dat voor vent?
@ Thekla, hou veel van hem, ik doe dit zeker voor mijn kind die ik een gezin gun, zo komt het misschien idd over, maar weet niet wat redelijk is om te verwachten?
quote:pop9000 schreef op 13 mei 2011 @ 14:50:

@ Thekla, hou veel van hem, ik doe dit zeker voor mijn kind die ik een gezin gun, zo komt het misschien idd over, maar weet niet wat redelijk is om te verwachten?

Je zegt net dat als jullie geen kind hadden jullie net meer samen zouden zijn.

En houdt hij ook van jou? Wil hij een toekomst met jullie drieen?
@ Maja, ik hou zelf ook veel van hem, het punt is eigenlijk dat als je een kind krijgt je normaal gezien contact houdt en het contact zoals je normaal kan afkappen in een keer niet meer kan. Zo ben je ook genegen om de relatie weer een kans te geven.
quote:pop9000 schreef op 13 mei 2011 @ 14:52:

@ Maja, ik hou zelf ook veel van hem, het punt is eigenlijk dat als je een kind krijgt je normaal gezien contact houdt en het contact zoals je normaal kan afkappen in een keer niet meer kan. Zo ben je ook genegen om de relatie weer een kans te geven.

Ik denk dat jij je definitie van normaal wat bij moet stellen.

Hij heeft het kind niet eens erkend! Waarom niet? Dat klinkt voor mij alsof hij er niet voor wil zorgen.

Wat rottig allemaal Pop, ik kan me voorstellen dat je het graag allemaal anders had willen doen en ik vind het goed dat je de relatie goed probeert te houden met de vader van je kind. Maar misschien is het wel makkelijk om de relatie goed te houden juist als je besluit niet samen te wonen.

Samenwonen met iemand omdat je samen een kind hebt maar met wie je eigenlijk niet samen wilt zijn lijkt mij de snelste manier om alles te laten escaleren.

Ik denk dat je dit niet moet willen, ik denk dat je moet proberen een leven alleen op te bouwen, waar je zorgt voor een goed vangnet voor jou en je kind en waarbij je de vader van je kind probeert te betrekken in je leven, in eerste instantie als vader van je kind en later als je een beetje bekomen bent van alle heftige gebeurtenissen van de laatste tijd en je zeker weet dat je ervoor wilt gaan ook als jouw levenspartner. Realiseer je goed dat je altijd nog kunt gaan samen wonen, ook over een paar maanden en ook over een paar jaar, maar je moet het doen omdat jullie graag samen willen wonen, niet omdat je denkt dat het zo hoort ofzo.

Verder, als je besluit niet te gaan samen wonen is het denk ik wel belangrijk dat je zaken als voogdij, erkenning enzo goed uit te zoeken. En ook wat er gebeurt met je zoon mocht jij onverhoopt komen te overlijden. Hoe staat het met de alimentatie?
Ja hij houdt van me, hij wil ook een toekomst maar hij weet niet wat te verwachten.

Hij is door eerdere relaties bang om van alles kwijt te raken.

@ Thekla, hou veel van hem, ik doe dit zeker voor mijn kind die ik een gezin gun, zo komt het misschien idd over, maar weet niet wat redelijk is om te verwachten?Ik denk dat het redelijk en verstandig zou zijn om een geregistreerd partnerschap aan te gaan (zeker met het oog op jullie kind) en daarnaast een testament te maken. Misschien niet voor jou maar dan in iedergeval voor jullie spruitje.

@ Thekla, hou veel van hem, ik doe dit zeker voor mijn kind die ik een gezin gun, zo komt het misschien idd over, maar weet niet wat redelijk is om te verwachten?Maar WAT voor een gezin? Zo'n gezin zou ik mijn kinderen echt niet gunnen hoor..... Wat doe je jezelf en die kleine aan meid. Ga lekker alleen met die kleine wonen ipv die kleine met een vader opzadelen die het liefst al zijn plichten ontloopt en de moeder van zijn kind het liefst gewoon op straat zet als het niet loopt zoals verwacht. Je kunt beter vrijgezel zijn en een gelukkige moeder dan je kind opzadelen met zo'n 'houtje-touwtje' gezin dat eigenlijk nergens op slaat.
Ik wil zeker niet alleen voor de vorm samenwonen, dat we een kind hebben speelt hier zeker wel een grote rol in.

Op het moment dat ik definitief voor een eigen huis ga is de relatie afgelopen voorgoed, dan ga ik verder met mijn leven en krijgt hij ook geen kans meer.

Qua alimentatie, hij betaald wat ik nodig heb maar geen vast bedrag, deze zaken moeten zeker goed geregeld worden als we besluiten niet samen te gaan wonen.
Overigens als jij het kind erkent is het kind (samen met het kind uit de eerdere relatie) direct erfgenaam op het moment dat hij verder niks anders regelt. Is dan gewoon 50/50 en zijn familie heeft verder het nakijken hoor.

Ik denk persoonlijk dat samen wonen omdat je samen een kind hebt de slechtste reden is om samen te wonen.

Wat redelijk is om te verwachten? Van wie? Op welk gebied?

Van de vader van je kind? Daar zou ik alimentatie van verwachten en inzet om zijn kind te leren kennen en inzet om alles goed te regelen voor zijn kind.

Van jouw partner? Inzet waarin je samen je best doet om de relatie op de rails te krijgen na deze heftige periode. Tijd om rustig na te denken over hoe je samen verder gaat. En als je dan besluit samen een toekomst op te gaan bouwen en samen te gaan wonen dan verwacht ik dat hij goede afspraken wil maken over hoe jullie allebei goed verzorgd achter blijven als er met 1 van jullie iets gebeurt OF als jullie onverhoopt toch uit elkaar gaan.
Misschien is het toch wel eens goed om met hem om tafel te gaan zitten en te kijken wat je sowieso wil en móet vastleggen.
quote:pop9000 schreef op 13 mei 2011 @ 14:56:

Op het moment dat ik definitief voor een eigen huis ga is de relatie afgelopen voorgoed

Waarom?

Hangt de liefde af van het huis?

Dit is toch krom?
quote:pop9000 schreef op 13 mei 2011 @ 14:46:

@ Kaatje dat is zeker een goed idee, dat vermogen is dat puur mijn inkomen of hoe moet ik dit zien?Dat ligt er maar net aan hoe je het af wil spreken, een notaris kan je hier alles over vertellen, maar misschien moet je je eerst richten op de vraag of het verstandig is om samen te gaan wonen en of dat de beste manier is om samen een toekomst op te bouwen (met alle 3 personen dus)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven