internetaankoop kapot, en nu?
vrijdag 22 maart 2013 om 07:40
Ik heb via internet, bij een webshop, iets besteld.
Het betreft een 2ehands spelcomputer (dat model wordt allang niet meer gemaakt, dus nieuw is niet mogelijk).
Kostte 24 euro, en 7 euro verzendkosten.
Eenmaal geleverd, bleek hij niet te werken, vanalles geprobeerd, webshop gemaild, kreeg nog wat tips, maar ding deed het echt niet.
Webshop bood aan een vervangend onderdeeltje op te sturen. Zo gezegd zo gedaan, maar ook hiermee werkte hij niet.
In overleg hebben we de spelcomputer teruggestuurd (kostte 6,75), e de webshop zou een nieuwe opsturen. Wederom zo gezegd zo gedaan, en gisteren werd deze geleverd.
Maar deze doet het ook niet! Weer dezelfde problemen..
Hoe zit dit nou qua recht? Ik ga toch niet oneindig dingen terugsturen a 6,75 omdat zij mij een niet werkende computer opsturen?
Het betreft een 2ehands spelcomputer (dat model wordt allang niet meer gemaakt, dus nieuw is niet mogelijk).
Kostte 24 euro, en 7 euro verzendkosten.
Eenmaal geleverd, bleek hij niet te werken, vanalles geprobeerd, webshop gemaild, kreeg nog wat tips, maar ding deed het echt niet.
Webshop bood aan een vervangend onderdeeltje op te sturen. Zo gezegd zo gedaan, maar ook hiermee werkte hij niet.
In overleg hebben we de spelcomputer teruggestuurd (kostte 6,75), e de webshop zou een nieuwe opsturen. Wederom zo gezegd zo gedaan, en gisteren werd deze geleverd.
Maar deze doet het ook niet! Weer dezelfde problemen..
Hoe zit dit nou qua recht? Ik ga toch niet oneindig dingen terugsturen a 6,75 omdat zij mij een niet werkende computer opsturen?
vrijdag 22 maart 2013 om 07:54
Ik zou vragen om mijn geld terug, inclusief vergoeding van de gemaakte verzendkosten. Zij leveren een product wat niet werkt, je hebt hen de gelegenheid gegeven het product wel werkend te maken, ook dit is niet gelukt, en ook het nieuwe product werkt niet. Dan mag je verwachten dat je je geld terug krijgt.
Heb je het bedrijf al gebeld dat dit product weer niet werkt?
Heb je het bedrijf al gebeld dat dit product weer niet werkt?
vrijdag 22 maart 2013 om 08:02
quote:elninjoo schreef op 22 maart 2013 @ 08:00:
Ik zou 'm toch terugsturen en 'n model bestellen wat wél nog wordt gemaakt.
Voor 'n dubbeltje op de eerste rang willen zitten met aankopen, resulteert wel vaker in 'n kat in de zak.het is geen kwestie van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar om een vintage item uit mijn eigen jeugd.
Ik zou 'm toch terugsturen en 'n model bestellen wat wél nog wordt gemaakt.
Voor 'n dubbeltje op de eerste rang willen zitten met aankopen, resulteert wel vaker in 'n kat in de zak.het is geen kwestie van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar om een vintage item uit mijn eigen jeugd.
zaterdag 23 maart 2013 om 11:00
Bij koop op afstand heb je een aantal extra rechten, zoals het recht van retour omdat je het product van te voren niet hebt kunnen zien. Daarnaast gelden de normale wettelijke regels van consumentenkoop: Je hoort je een deugdelijk product te krijgen.
Als je gebruik maakt van je recht op retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief verzendkosten (om het product bij jou te krijgen).
De verzendkosten voor het terugsturen en het risico voor het terugsturen zijn steeds voor je eigen rekening. Je kan er dus gewoon voor kiezen om je geld terug te vragen.
Als je gebruik maakt van je recht op retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief verzendkosten (om het product bij jou te krijgen).
De verzendkosten voor het terugsturen en het risico voor het terugsturen zijn steeds voor je eigen rekening. Je kan er dus gewoon voor kiezen om je geld terug te vragen.