Geld & Recht alle pijlers

kinderbijslag vragen

02-09-2010 12:58 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lezers,

Via de site van de SVB kwam ik er niet echt uit.

Het volgende is het geval :

kun je als je een tijd niet ingeschreven hebt gestaan in de GBA

( je kind wel, maar niet bij jou ), weer kinderbijslag aanvragen/krijgen, als je nu wel weer samen ingeschreven staat op 1 adres. En dus ook gewoon bij de GBA bekend staat ?

Moet je hiervoor bellen ? Of regelt de SVB dit vanzelf ??

Hoop dat iemand hier iets van weet.
Bel ze en vraag het.
Ik zou er niet vanuit gaan dat het vanzelf wordt geregeld.
Home is where your wifi connects automatically.
Ik denk niet dat het vanzelf gaat. Maar bel ze eens zou ik zeggen, dan krijg je het antwoord vast.
Dat moet je zelf regelen bij het SVB, heb ook in die situatie gezeten en zoals Jalisa zegt, bel ze of ga langs...
Het is, om duidelijker te zijn, niet voor mijzelf.

Maar ik dacht, dat dit soort overheidsinstellingen aan elkaar gekoppeld zijn. Dus dat de SVB bericht krijgt via de GBA als er wijzigingen zijn.

Maar ik laat de betreffende persoon zelf wel even bellen. Is inderdaad veel makkelijker ( ook al vindt ze dat moeilijk te doen ). Ga haar wel helpen.
Als een minderjarig kind bij bij de vader of moeder gaat wonen heb je recht op kinderbijslag. Je hebt wel te maken met de peildatum. 1 jan, 1 april enz. Het is dus niet met terugwerkende kracht. Op 1 oktober krijg je het van de vorige drie maanden dus als je het nu aanvraagt krijg je je eerste uitbetaling op 1 januari. Dus niet wachten voor 1 oktober aanvragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven