Geld & Recht alle pijlers

kindertoeslag

05-04-2012 21:52 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje waar mijn ouders mee zitten.

Mijn zusje is in half januari 18 jaar geworden.

Dus hebben mijn ouders geen recht meer op kindertoeslag.

Alleen eergisteren had mijn vader kindertoeslag op zijn rekening staan.

Klopt dit?

Of is dit nog van begin januari ?
Volgens mij krijg je bij de geboorte van je kind pas een kwartaal later kinderbijslag. Dit krijg je als ze 18 zijn dus alsnog. Het zal dus de laatste keer zijn geweest.....
Googelen levert dit op: http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/ ... p/18_jaar/

Duidelijk toch?
Je bedoelt inderdaad kinderbijslag? (je schreef nl. kindertoeslag)
Bedankt!

Ja ik bedoel kindertoeslag
Nee, je bedoelt kinderbijslag :-)
De kinderbijslag die net is gestort is van het eerste kwartaal. Aangezien je zusje na het begin van het eerste kwartaal is geboren, kregen je ouders pas vanaf het tweede kwartaal kinderbijslag. Dit keer zal dus de laatste keer zijn.
Ik denk dat ze in juli nog een keer krijgen.

Na 1 jan geboren=recht op kb vanaf 1 april uitbetaald aan het eind van het kwartaal=juli.
quote:Biekkie schreef op 05 april 2012 @ 22:28:

Ik denk dat ze in juli nog een keer krijgen.

Na 1 jan geboren=recht op kb vanaf 1 april uitbetaald aan het eind van het kwartaal=juli.

Volgens mij is dit juist. Kinderbijslag wordt aan het eind van het kwartaal uitgekeerd. Dus in juli komt de kinderbijslag over april, mei en juni.

Toen mijn dochter in oktober geboren werd, had ze recht op kinderbijslag vanaf 1 januari en dat werd pas in april uitgekeerd.
O ja, klopt.
Ja maar dat laatste geldt niet als ze al 18 is, want toen gold dat nog niet. Toen werd je nog gewoon, als je geboren was na 1 jan, in april voor de eerste keer uitbetaald.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Kindertoeslag is hier inderdaad de verkeerde term. Kindertoeslag is het vrijgestelde extra deel voor de vermogensrendementsheffing. Voor 2011 nog ¤ 2779. Maar in 2012 afgeschaft. Ouders hebben dus vana 2012 niet meer vrijstelling dan 2 x ¤ 21.139. Het extra vrijgesteld deel per minderjarig kind is afgeschaft.

De vraag betreft dus de kinderbijslag en deze vraag is hierboven afdoende beantwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven