kindertoeslag
donderdag 5 april 2012 om 21:52

donderdag 5 april 2012 om 21:57

donderdag 5 april 2012 om 23:02
quote:Biekkie schreef op 05 april 2012 @ 22:28:
Ik denk dat ze in juli nog een keer krijgen.
Na 1 jan geboren=recht op kb vanaf 1 april uitbetaald aan het eind van het kwartaal=juli.
Volgens mij is dit juist. Kinderbijslag wordt aan het eind van het kwartaal uitgekeerd. Dus in juli komt de kinderbijslag over april, mei en juni.
Toen mijn dochter in oktober geboren werd, had ze recht op kinderbijslag vanaf 1 januari en dat werd pas in april uitgekeerd.
Ik denk dat ze in juli nog een keer krijgen.
Na 1 jan geboren=recht op kb vanaf 1 april uitbetaald aan het eind van het kwartaal=juli.
Volgens mij is dit juist. Kinderbijslag wordt aan het eind van het kwartaal uitgekeerd. Dus in juli komt de kinderbijslag over april, mei en juni.
Toen mijn dochter in oktober geboren werd, had ze recht op kinderbijslag vanaf 1 januari en dat werd pas in april uitgekeerd.
donderdag 5 april 2012 om 23:09
vrijdag 6 april 2012 om 12:36
Kindertoeslag is hier inderdaad de verkeerde term. Kindertoeslag is het vrijgestelde extra deel voor de vermogensrendementsheffing. Voor 2011 nog ¤ 2779. Maar in 2012 afgeschaft. Ouders hebben dus vana 2012 niet meer vrijstelling dan 2 x ¤ 21.139. Het extra vrijgesteld deel per minderjarig kind is afgeschaft.
De vraag betreft dus de kinderbijslag en deze vraag is hierboven afdoende beantwoord.
De vraag betreft dus de kinderbijslag en deze vraag is hierboven afdoende beantwoord.