Geld & Recht alle pijlers

Kindgebonden budget

14-02-2013 03:57 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net Kindgebonden budget aangevraagd voor mijn dochter. Op de site van de belastingdienst stond al een bedrag waar ik volgens hun recht op had. Het gekke is dat er stond dat volgens hun mijn inkomen 0 eu over 2012 was. Maar in 2012 heb ik het hele jaar een ziektewet uitkering gehad. Dat zouden zij toch moeten zien?

Ik heb uitgerekend wat ik aan uitkering heb ontvangen in 2012 en dit aangegeven, maar ik krijg dus ook zorgtoeslag van ze en nu ben ik als de dood dat ik door hun fout straks een enorm bedrag terug kan betalen. ..

Iemand verstand van dit soort zaken?
Zij krijgen die gegevens pas na 1 Juli binnen, dus ze kunnen nu nog niet zien dat je verdiend heb. Je moet zelf je inkomen invullen van je jaaropgave en dan wordt de toeslag op basis daarvan berekend.

En nee, dat is dus niet hun fout, want er staat zelf constant op de beschikkingen dat je alle gegevens moet controleren en zo nodig moet wijzingen.
Je inkomen moet je altijd zelf doorgeven aan de afdeling toeslagen. Ik zou maar snel een inkomenswijziging doorgeven anders loop je inderdaad de kans dat je moet terugbetalen.

Dat is dan niet hun fout. Jij bent verantwoordelijk voor het juist doorgeven van je inkomen.

Wat roze handdoek zegt klopt niet. Als je belastingaangifte doet dan worden de bedragen die je opgeeft niet automatisch doorgegeven aan de afdeling toeslagen.

Alleen van voorgaande jaren wordt dan gekeken of je niet te veel of te weinig hebt ontvangen. Het toetsingsinkomen voor het lopende jaar wordt dan nog steeds niet automatisch aangepast. Het kan immers zijn dat je meer of minder bent gaan verdienen.

Je moet het dus zelf blijven controleren en aanpassen.
Het klopt was Sugarmiss zegt. Als je nu gelijk de informatie wijzigt via toeslagen.nl, dan krijg je snel duidelijkheid.

Dus neem initiatief!
Dat bedoel ik ook. TO heeft het over het jaar 2012, en die inkomensgegevens krijgt de afdeling toeslagen dus pas na juli, als de aangiftes binnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven