Geld & Recht alle pijlers

Klaar met pakketbezorger

17-11-2021 12:13 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, ik zet het even onder deze pijler.

Iemand enig idee of ik anoniem een klacht kan indienen over onze pakketbezorger van PostNL? Ben zo klaar met die man...

Als ik niet snel genoeg de deur open heb hoor ik 'm binnen al vloeken en schelden, hij belt standaard niet aan als de deur nog dicht is als hij in de tuin is (en frommelt dus een briefje door de brievenbus, ik balen want ik was gewoon thuis en zat er op te wachten... Moest ik nog een extra dag wachten voor ophalen PostNL punt), en deze week stond er savonds ineens een pakketje voor m'n deur helemaal natgeregend.

Als ik de deur opendoen omdat ik zie dat hij eraan komt loopt hij niet verder en gooit (!) het pakket de tuin in, als ik hem aanspreek op dit gedrag loopt hij weg, luid arabisch vloekend.

Mijn buurvrouw heeft eens een klacht ingediend, kennelijk wordt het adres aan de bezorger bekend gemaakt en zij kreeg standaard geen pakketten meer bezorgd. Vandaar mijn wens dit anoniem te doen, je bent helaas wel afhankelijk..
Ik heb gegoogled maar kan niks vinden waar je dus je adresgegevens niet hoeft door te geven.

Iemand de tip voor mij?
Bel ze even en leg de situatie uit.
Mijn pakketjesbezorger heeft ook de neiging om na twee seconden alweer weg te lopen. Terwijl er hier allemaal bovenwoningen zijn. Zodra de bel gaat loop ik op vlot tempo (maar ik ga niet rennen) twee trappen af, en als ik dan de deur open doe is ie alweer halverwege naar zijn auto.

Hij liet me net ter illustratie de lange lijst pakketjes zien die hij nog moet afleveren. Dus dat zal ongetwijfeld bij jou ook de reden zijn. Maar ik heb hem ook uitgelegd dat ik twee trappen af moet en dat echt niet sneller kan dan ik nu gedaan heb. Dus afgesproken dat hij de volgende keer wat langer wacht.

Mijn tip is daarom: in gesprek gaan.
Alle reacties Link kopieren
Een keer filmen en opsturen naar de bezorgdienst. Dat je anoniem wenst te blijven omdat je buurvrouw na een klacht in te hebben gediend helemaal de sigaar is.

Kijken wie in de buurt ook zulke klachten heeft en dan allemaal melding maken.

Standaard je pakket af laten sturen naar ophaalpunt.
Kan hij met zijn lange lijst aankomen, maar je hebt wel minder afgeleverde pakketten op die manier.

Het leven van een pakketbezorger gaat niet over rozen, maar dat is niet de schuld van de ontvanger.

Mijn moeder is slecht ter been, loopt we, maar is geen cheetah. Die redt het ook vaak niet.
Alle reacties Link kopieren
Als ik de deur opendoen omdat ik zie dat hij eraan komt loopt hij niet verder en gooit (!) het pakket de tuin in,


@(

daar zal maar een 24-delig servies in zitten...
“…luid arabisch vloekend…”

Dit stukje zou ik weglaten trouwens. In welke taal men vloekt lijkt me niet van belang.
Wel gewoon een klacht indienen en in het vervolg alles wat via Postnl komt gelijk op een afhaalpunt laten bezorgen.
Birdie schreef:
17-11-2021 12:23
Wel gewoon een klacht indienen en in het vervolg alles wat via Postnl komt gelijk op een afhaalpunt laten bezorgen.
Maar dat naar die afhaalpunten wordt toch vaak door dezelfde bezorger naar het afhaalpunt gebracht? Of alleen bij niet-thuis?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Ik snap dat hij het druk heeft, probeer zoveel mogelijk te laten bezorgen bij een PostNL punt, maar soms is die mogelijkheid er niet.

Bellen en uitleggen is een tip!
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
17-11-2021 12:22
“…luid arabisch vloekend…”

Dit stukje zou ik weglaten trouwens. In welke taal men vloekt lijkt me niet van belang.
Heb je een punt indd.

Ik had dit opgeschreven omdat ik denk dat hij geen Nederlands spreekt en hoopte zo aan te geven dat een gesprek niet mogelijk is. Maar bedankt, het komt misschien anders over dan ik bedoeld heb.
Volgens mij wordt bekend gemaakt wie geklaagd heeft.

Kun je geen briefje aan de deur hangen, waar ze het neer kunnen leggen?
Hier komt het ook voor dat er 3 mensen in huis zijn en dat er alsnog beweerd wordt dat er niemand thuis is. Ook met dingen die gewoon door de brievenbus kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben wij soms dezelfde pakketbezorger.. :-|

Ik erger me ook zo aan mijn pakketbezorger. Houdt de bel mega lang ingedrukt, tikt dan ook nog een paar keer tegen de ruit en doet dan een stap opzij tegen mijn keukenraam aan geplakt om naar binnen te kijken. Ik doe de deur open en krijg het pakket nog net niet naar mijn hoofd gegooid. Hij loopt weer luid tierend naar zijn auto terug. Of hij aan het schelden is, in zichzelf praat (schreeuwt) of altijd aan het bellen is weet ik niet want het is niet in het Nederlands.

Ik ga binnenkort een videodeurbel aanschaffen zodat ik het geluid uit kan zetten (hij heeft echt vaak mijn toen-baby wakker gebeld) en vanaf boven of de bank in de gaten kan houden of hij er al aan komt.

Wil je laten weten wat ze bij PostNL zeggen to? Wie weet ga ik er ook eens wat mee doen.
Gewoon een klacht indienen joh. En als je dan binnenkort geen pakketjes meer krijgt nog een keer een klacht indienen, met verwijzing naar je vorige klacht. Dan heb je binnenkort een andere pakketbezorger.
Alle reacties Link kopieren
Die mensen worden volledig uitgebuit door Postnl.

Ze zijn gedwongen om grote schulden te maken voor een bus om pakketten te mogen bezorgen. Vervolgens gaan de tarieven ieder jaar naar beneden.

De meeste Pakketbezorgers verdienen flink onder het minimumloon. Het is echt een hondenbaan.

En dan zijn er ook nog meer als de helft van de mensen die wel bestellen maar vervolgens gewoon niet thuis zijn. Terwijl de bezorger alleen per bezorgd pakket betaald wordt.

Ik begrijp best dat sommige van die bezorgers daar een slecht humeur van krijgen.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
17-11-2021 12:33
Die mensen worden volledig uitgebuit door Postnl.

Ze zijn gedwongen om grote schulden te maken voor een bus om pakketten te mogen bezorgen. Vervolgens gaan de tarieven ieder jaar naar beneden.

De meeste Pakketbezorgers verdienen flink onder het minimumloon. Het is echt een hondenbaan.

En dan zijn er ook nog meer als de helft van de mensen die wel bestellen maar vervolgens gewoon niet thuis zijn. Terwijl de bezorger alleen per bezorgd pakket betaald wordt.

Ik begrijp best dat sommige van die bezorgers daar een slecht humeur van krijgen.
Heel hard gezegd: daar kan ik niks aan doen. Hij kan ook een andere baan zoeken, beter betaald..
Alle reacties Link kopieren
Je zou anders ook contact op kunnen nemen met de winkel waar je jouw bestelling hebt geplaatst en jouw beklag daar doen, die kunnen names jou dan een klacht indienen. Zij zijn namelijk de opdrachtgever die PostNL in dienst heeft genomen om hun bestellingen te leveren.
chloej wijzigde dit bericht op 17-11-2021 12:38
0.93% gewijzigd
Mina81 schreef:
17-11-2021 12:35
Heel hard gezegd: daar kan ik niks aan doen. Hij kan ook een andere baan zoeken, beter betaald..
Probleem is dat PostNL dus niet altijd vrije keus heeft en moet roeien met de riemen die ze hebben.

Overigens is mijn PostNL-bezorger (en zijn voorvanger) helemaal prima. Zitten ook goeie lui tussen.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
17-11-2021 12:33
Die mensen worden volledig uitgebuit door Postnl.

Ze zijn gedwongen om grote schulden te maken voor een bus om pakketten te mogen bezorgen. Vervolgens gaan de tarieven ieder jaar naar beneden.

De meeste Pakketbezorgers verdienen flink onder het minimumloon. Het is echt een hondenbaan.

En dan zijn er ook nog meer als de helft van de mensen die wel bestellen maar vervolgens gewoon niet thuis zijn. Terwijl de bezorger alleen per bezorgd pakket betaald wordt.

Ik begrijp best dat sommige van die bezorgers daar een slecht humeur van krijgen.
Nou idd.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, het hele verhaal, incl gevloek. Vraag me af of we in dezelfde wijk wonen. Als de beste man aan komt lopen laat ik m'n vriend open doen, dan wordt het pakket wel aangegeven en kan er een groet vanaf.
Geen oplossing trouwens. Ik doe alsof m'n neus bloed en bedank vriendelijk op momenten dat ik wel zelf open doe. Hij zal het vast druk hebben en vriendelijkheid is niet noodzakelijk om het pakket juist af te leveren (het is hier nog niks gebroken, zoek geraakt of nat geregend)
Er zijn ook heel veel pakketbezorgers die ondanks de slechte arbeidsomstandigheden wel vriendelijk kunnen blijven, dus dat argument gaat wat mij betreft niet op.

Er zijn bovendien meer mensen met een hondenbaan, die kunnen het zich ook niet permitteren om zich zo te gedragen.
anoniem_65cdc6932d812 wijzigde dit bericht op 17-11-2021 12:39
1.47% gewijzigd
Winterluxi schreef:
17-11-2021 12:32
Hebben wij soms dezelfde pakketbezorger.. :-|

Ik erger me ook zo aan mijn pakketbezorger. Houdt de bel mega lang ingedrukt, tikt dan ook nog een paar keer tegen de ruit en doet dan een stap opzij tegen mijn keukenraam aan geplakt om naar binnen te kijken. Ik doe de deur open en krijg het pakket nog net niet naar mijn hoofd gegooid. Hij loopt weer luid tierend naar zijn auto terug. Of hij aan het schelden is, in zichzelf praat (schreeuwt) of altijd aan het bellen is weet ik niet want het is niet in het Nederlands.

Ik ga binnenkort een videodeurbel aanschaffen zodat ik het geluid uit kan zetten (hij heeft echt vaak mijn toen-baby wakker gebeld) en vanaf boven of de bank in de gaten kan houden of hij er al aan komt.

Wil je laten weten wat ze bij PostNL zeggen to? Wie weet ga ik er ook eens wat mee doen.
Ik snap wel dat ze hard en lang bellen. In dat beroep ga je niet een klein belletje doen, hopen dat men het gehoord heeft, wachten, twijfelen of je nog eens aan zal bellen. Nee, dat moet gewoon in 1x goed en duidelijk. Baby of niet.

Want omgekeerd maak je ook mee. Dat je thuis bent, en een briefje op de mat vindt, terwijl er helemaal niet is gebeld.
Alle reacties Link kopieren
Ze vloeken volgens mij ook niet, maar kletsen met hun collega's /familie /lover. Ik heb met de mijne overlegd dat hij aanbelt, pakketje neerzet en weer wegloopt. Meestal stapt hij net in zijn bus als ik opendoen en blèren we,, nog een fijne dag,, naar elkaar. Als ik niet thuis ben hang ik een briefje op de deur met hoe en wat.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Je moet hier ook naar de deur rennen anders is hij weg. Vorige week ging hij direct naar de buren terwijl ik gewoon thuis was.. daar staat de auto voor het huis (bij mij achter het huis)..

Het is sinds 2 jaar echt prut.. hiervoor tot 2 keer toe echt hele fijne bezorgers. Ik gaf die dan ook wat te drinken op warme dagen en wat warms op koude dagen.

Hier doe ik niks voor. Geen enkele moeite..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
17-11-2021 12:18
Mijn pakketjesbezorger heeft ook de neiging om na twee seconden alweer weg te lopen. Terwijl er hier allemaal bovenwoningen zijn. Zodra de bel gaat loop ik op vlot tempo (maar ik ga niet rennen) twee trappen af, en als ik dan de deur open doe is ie alweer halverwege naar zijn auto.

Als de bel gaat je hoofd uit het raam steken met de mededeling 'Kom eraaaannnn!' voordat je de trap afgaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven