Geld & Recht alle pijlers

lening met BKR

22-03-2018 11:35 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai hai,

Ik wil een lening doen van EUR 4000. Ik sta helaas BKR geregistreerd. Heb 1 betalingsachterstand waar ik netjes per maand een bedrag aflost.
Ik heb een goede baan en een jaar contract op dit moment.

Mijn vraag is hebben jullie misschien tips waar ik eventueel een lening kan doen?

Dankje!
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het zo ontzettend belangrijk dat je reeds met een schuld een nieuwe schuld aan Wilt gaan?

En hoeveel is die andere schuld nog?
Alle reacties Link kopieren
mel31 schreef:
22-03-2018 11:35

Ik wil een lening doen van EUR 4000.

Doe maar niet.

Ik sta helaas BKR geregistreerd. Heb 1 betalingsachterstand waar ik netjes per maand een bedrag aflost.

Zorg eerst maar dat dit afgelost is en daarna sparen voor grotere uitgaven.
Alle reacties Link kopieren
Een lening 'doen'?
Alle reacties Link kopieren
OMY gosch !

die schuld moet ik nog 2 maanden afbetalen. Maar alsnog kan je dan geen lening doen.

Een lening ja jullie lezen dat goed! Is een vraag.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doe je een lening dan?
Alle reacties Link kopieren
Wat is een lening doen?

Wil je een lening? Ga naar een bank

Maar misschien is het handig om na te gaan of een lening wel noodzakelijk is. Van de ene lening over gaan naar de andere, lijkt me niet een stabiele situatie. Afhankelijk waar het voor is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dus een negatieve notering. Dan duurt het 5 (?) jaar eer die weg is.
In die 5 jaar dus geen nieuwe leningen, lease auto enz.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
mel31 schreef:
22-03-2018 11:50

die schuld moet ik nog 2 maanden afbetalen. Maar alsnog kan je dan geen lening doen.

En dat heeft een reden :idee: .


Twee maanden gelden zei je nog dat je goed kunt sparen en ook genoeg 'dingen' kunt kopen voor jezelf. En hier zeg je dat je een goede baan hebt (en jaar contract) dus ik mag aannemen dat voorgaande nog steeds opgaat. Is dat niet genoeg dan? Moet je nóg meer 'dingen' kopen voor jezelf dat je je daarvoor flink in de schulden wil steken? 4000 euro is veel hoor voor 'gewoon' een lening.
s-groot wijzigde dit bericht op 22-03-2018 12:00
10.92% gewijzigd
Sparen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sparen doen.
Alle reacties Link kopieren
waarom wil jij je opnieuw in de schulden steken?

heb je ooit uitgerekend hoeveel je uiteindelijk betaald hebt voor die lening van €5.000? Was dit het echt waard?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Inderdaad, sparen. Betaal eerst nog twee maanden die schuld af. Dan kan je daarna dankzij je goede baan gewoon sparen en hoef je geen lening aan te gaan bij een of andere uitzuigende organisatie die woekerinterest vraagt op 'maar' 4000 euro. Wat veel geld is trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je bkr notering eens moet opvragen, dan weet je hoelang je nog niet kan lenen...

4000 euro is toch redelijk goed te sparen, ik bedoel tis geen hypotheek...
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
22-03-2018 11:59
Ik zou sparen doen.
:proud:
'Hai hai', wat ben je lekker bezig joh.
Geld lenen? Wat dacht je ervan je schulden eens af te lossen? Ben jij zo'n 'dubbeltje op z'n kant' persoon die zichzelf bewust in de problemen brengt, zodat anderen de ellende mogen oplossen?
Wat een belachelijk idee van je om geld te lenen. Als je zo'n goede baan hebt als je beweert, dan ga je eerst maar eens de ellende oplossen die je al hebt veroorzaakt.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is eerder: heb je die 4000 euro echt met spoed nodig? Als je auto kapot is gegaan ofzo en je echt niet naar werk kan zonder auto snap ik het maar als je dit doet voor 'een onzin uitgave' dan zeer zeker niet aan beginnen.

Was je vorige schuld ook van een lening?
Alle reacties Link kopieren
Raflesia schreef:
22-03-2018 12:18
De vraag is eerder: heb je die 4000 euro echt met spoed nodig? Als je auto kapot is gegaan ofzo en je echt niet naar werk kan zonder auto snap ik het maar als je dit doet voor 'een onzin uitgave' dan zeer zeker niet aan beginnen.
Dit dus. Ik zou wel een nieuwe keuken willen. Als ik 4000 ga lenen kan ik die ook kopen, maar dat ga ik niet doen, mijn oude keuken doet momenteel nog wat ie moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Lenen is onverstandig en duur, maar aangezien we niet weten waarvoor TO zo dringend geld nodig heeft, vind ik een advies en eventueel een vraag een stuk gepaster dan een veroordeling. Misschien wil ze haar doodzieke moeder nog wel een laatste keer bezoeken, weten wij veel.

TO, ga praten met de bank over wat mogelijk is. En wat je ook doet, ga niet met geldverstrekkers in zee die veel of snel geld voor weinig rente beloven, want die zijn onbetrouwbaar en staan straks met knokploegen voor je deur.
Alle reacties Link kopieren
Raflesia schreef:
22-03-2018 12:18
De vraag is eerder: heb je die 4000 euro echt met spoed nodig? Als je auto kapot is gegaan ofzo en je echt niet naar werk kan zonder auto snap ik het maar als je dit doet voor 'een onzin uitgave' dan zeer zeker niet aan beginnen.

Was je vorige schuld ook van een lening?
Dit. Dus, Mel, heb je dat geld nu nodig, en heb je er rente voor over, omdat je anders in de problemen komt?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Gezien je BKR notering ben je dan vermoedelijk aangewezen op het informele circuit, zoals lenen bij vrienden, familie e.d.. Of dat verstandig is, is een andere vraag.

4.000 euro is geen enorm bedrag. Met heel zuinig en sober leven kom je wellicht ook al een eind.

Andere (deel)oplossing wellicht: eventuele waardevolle spullen verpanden bij een pandhuis.

Of - voor zover mogelijk- alle spullen van waarde die je (vrijwel) niet meer gebruikt via marktplaats verkopen.
Nummer*Zoveel schreef:
22-03-2018 12:38
Lenen is onverstandig en duur, maar aangezien we niet weten waarvoor TO zo dringend geld nodig heeft, vind ik een advies en eventueel een vraag een stuk gepaster dan een veroordeling. Misschien wil ze haar doodzieke moeder nog wel een laatste keer bezoeken, weten wij veel.
Dat is waar, maar gezien haar andere topic is een waarschuwing in elk geval op zijn plaats.

Mel, in je vorige topic schreef je nog dat je wel kon sparen, je was op zoek naar een eigen auto, maar je vriend vroeg jou telkens om geld. Dit belette jou om je eigen auto aan te schaffen.
Wat is er in de tussentijd gebeurd? Heb je dat geld nog?
Wil je nu lenen voor een auto?
Ik denk dat je dan toch bij familie en vrienden moet zijn. Dan betaal je ook geen rente.
als het niet absoluut noodzakelijk is niet doen. Met een negatieve BKR notering kun je alleen nog op plaatsen lenen waar je de hoofdprijs qua rente betaald en ben je dus eigenlijk nog verder van huis.

En als het niet absoluut noodzakelijk is wacht je gewoon een paar maanden. Je zegt een goede baan te hebben dus dat mag geen probleem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is vrij simpel, als jij geen lening kan krijgen bij de bank dan komt dat omdat je risico hoger is dan rente kan vergoeden.

Wil je toch een lening dan moet he naar partijen die hogere rente vragen en hun risico wat steviger afdekken. Als jij je knie-schijven als onderpand geeft en effectief 50% rente betaalt, heb je zo een lening.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven