loonbeslag partner en mijn stuffie
donderdag 16 december 2010 om 16:05
hoi dames,
ik heb een vraagje: door een hele stomme fout bij het afbetalen van een schuld is er nu op het inkomen van mijn vriend beslag gelegd. er is een berekening gemaakt alleen voor hem als alleenstaande terwijl we een kindje hebben en samenwonen. ik ontvang alleen studiefinanciering dit telt belastingtechnisch niet mee. maar wel in de berekening ? en wat is het minimum inkomem voor een gezin ? alvast hartelijk bedankt !
ik heb een vraagje: door een hele stomme fout bij het afbetalen van een schuld is er nu op het inkomen van mijn vriend beslag gelegd. er is een berekening gemaakt alleen voor hem als alleenstaande terwijl we een kindje hebben en samenwonen. ik ontvang alleen studiefinanciering dit telt belastingtechnisch niet mee. maar wel in de berekening ? en wat is het minimum inkomem voor een gezin ? alvast hartelijk bedankt !
donderdag 16 december 2010 om 16:13
donderdag 16 december 2010 om 16:16
Ik heb geen flauw idee, misschien moet je even het betrokken incassobureau bellen.
Hoe formeel is jullie samenwonen? Staan jullie op 1 adres geregistreerd en hebben jullie een samenlevingsovereenkomst?
Verder heb ik hier geen verstand van, maar lijkt het me erg zinvol dat je vriend dit vanwege alle details zelf verder oppakt met het incassobureau. Zij kunnen jullie als het goed is meer vertellen.
Hoe formeel is jullie samenwonen? Staan jullie op 1 adres geregistreerd en hebben jullie een samenlevingsovereenkomst?
Verder heb ik hier geen verstand van, maar lijkt het me erg zinvol dat je vriend dit vanwege alle details zelf verder oppakt met het incassobureau. Zij kunnen jullie als het goed is meer vertellen.
donderdag 16 december 2010 om 16:31
het wordt ook herberekend en gelukkig gaat de schuldeiser het reeds betaalde ook overmaken naar het incassobureau. dit wordt dan weer van het totaalbedrag afgehaald. mijn vraag is eigenlijk of mijn studifinanciering ook meeteld als inkomen ? voor de belasting nl niet, de huurtoeslag enz is dus gebasseerd op 1 inkomen (dat van hem). we hebben geen samenlevingscontract of dergelijke.

donderdag 16 december 2010 om 16:42
donderdag 16 december 2010 om 17:21
het ergste is dat het over een restbedrag van 500 euro gaat die we in twee keer gemakkelijk zouden kunnen aflossen. maar doordat loonbeslag komen we dus dik in de problemen met andere vaste lasten en regelingen. we hadden tijdens mijn zwangerschap regelingen getroffen met alles wat openstond. diverse afbetaald en ervoor gezorgd dat we goed rond konden komen met ons kleintje. door dit loonbeslag kunnen we eenmalig niet aan de regelingen voldoen en vervallen deze. met als gevolg dat er weer kosten enz komen

donderdag 16 december 2010 om 17:52
Even off topic.
Houdt je er rekening mee dat toeslagen veranderen, zodra je samen gaat wonen. Kijk hiervoor op de site www.toeslagen.nl Zo voorkom je dat je straks onverhoopt terug moet betalen.
Houdt je er rekening mee dat toeslagen veranderen, zodra je samen gaat wonen. Kijk hiervoor op de site www.toeslagen.nl Zo voorkom je dat je straks onverhoopt terug moet betalen.
donderdag 16 december 2010 om 23:31
we zijn reeds toeslagpartner van elkaar dus dat is helemaal op orde. we hebben/hadden het ook weer op orde nadat we er allebei een potje van gemaakt hadden. we hebben beide regelingen getroffen met schuldeisers en betalen die ook netjes. maar nu dus deze domme fout. op inet zag ik trouwens die 90% norm staan, dwz bij ons dat ze ruim 400 meer dan de schuld zouden inhouden. dat mag toch niet ? we hadden wat gespaard, de helft van de schuld, die gaan we morgen overmaken. niet leuk aangezien
donderdag 16 december 2010 om 23:38
we die centjes aan het sparen waren om komend jaar een weekje weg te kunnen. mja we hadden op de eerste plaats natuurlijk geen schulden moeten maken ! wou dat we het terug konden draaien mja nu moeten we nog een jaartje doorzetten en dan hebben we gelukkig een nieuwe schulvrije start en kunnen we ons mannetje alles wat er te koop is biede (nou ja bijna
) liefde heeft hij natuurlijk al meer dan in geld uit te drukken is !