Geld & Recht alle pijlers

Loonheffingskorting

28-01-2014 15:26 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorig jaar heb ik twee werkgevers. Bij een werkgever heb ik loonheffing toegepast en bij de andere werkgever niet. Nu zit ik het met het volgende. Ik stop bij de werkgever waar loonheffing is toegepast. A.s. zondag is mijn laatste dag en daarna neem ik al mijn vakantie uren op. Datum dat ik uit dienst ga is eind februari.

Ik vroeg mij dan af of ik de loonheffing nu al kan aanpassen of moet ik wachten tot eind februari?
als je nu aanpast of in februari zorgt ervoor dat je over het gehele jaar gezien teveel loonheffingskorting hebt laten toepassen. Werkgever waar je blijft zal hele jaarbedrag verrekenen en bij oude werkgever zijn 1 of 2 maanden verrekend. Betekent dus dat je bij de aangifte over 2014 een deel terug moet betalen aan de belastingdienst. (gedeelte van werkgever waar je nu weggaat).
je kunt ook bij de werkgever waar je weggaat het al stop laten zetten en bij de andere in laten gaan, dan blijft de dubbeltelling beperkt.
quote:Mugske schreef op 28 januari 2014 @ 15:32:

je kunt ook bij de werkgever waar je weggaat het al stop laten zetten en bij de andere in laten gaan, dan blijft de dubbeltelling beperkt.

Hmm oke. Bedankt voor je advies. Ik vroeg het aan mijn werkgever maar die had er ook geen verstand van. Bij de ene werkgever werk ik 7,5 uur in de week (daar ben ik gestopt) en bij de andere werkgever werk ik 10 uur in de week.

Klopt het dat er ook een norm is?
Over het algemeen laat je de loonheffingskorting toepassen daar waar je het meest verdient. Wat je nu kunt doen is een nieuw formulier downloaden en de loonheffingskorting op 'ja' zetten vanaf wanneer je de korting in wil laten gaan.

No problemo.

Die dubbeltelling zal wel loslopen.
quote:Pilou schreef op 28 januari 2014 @ 16:20:

Over het algemeen laat je de loonheffingskorting toepassen daar waar je het meest verdient. Wat je nu kunt doen is een nieuw formulier downloaden en de loonheffingskorting op 'ja' zetten vanaf wanneer je de korting in wil laten gaan.

No problemo.

Die dubbeltelling zal wel loslopen.Klopt, maar aangezien ik nu stop waar ik de loonheffing heb laten toepassen. Ik ben alleen bang dat ik het fout doe en dat ik dan moet terugbetalen.
Ja, nou, een nieuw formulier dus invullen en aan huidige werkgever geven. Hij wijzigt het dan per die datum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven