Geld & Recht alle pijlers

Loonsverhoging vragen?

27-09-2011 23:25 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nu al een jaar bij een hele leuke baan, waar ik als student 3 dagen per week werk. Nu heb ik eerst twee keer een half jaar contract gekregen en kreeg ik vandaag mijn derde werkovereenkomst te zien.

Op mijn werk heb ik twee 'bazen': A. is mijn echte baas, maar B. regelt mijn contract en maakt mijn loon over. B. legde mijn contract voor me neer en vroeg of ik even wilde tekenen. Gelukkig was ik zo slim om te zeggen dat ik het contract eerst even door wilde lezen. Ze vroeg toen of ik het contract dan na het ondertekenen in mijn postvakje wilde leggen. Zij ging er dus blijkbaar vanuit dat ik sowieso ging tekenen.

Het contract tekenen wil ik ook zeker doen, alleen op dit contract wordt alweer een minimumloon aangeboden. Ik ben 24 jaar, werk nu een jaar daar en doe mijn werk daar goed. En toch hebben zij het lef om na een jaar nog steeds minimumloon te geven.

Minimumloon is weinig, heel weinig. Van minimumloon rondkomen kan ik niet, dus leen ik bij. Ik heb het contract mee naar huis genomen en wil het morgen terug komen brengen, alleen hoe kaart ik aan dat ik echt niet meer akkoord ga met zo'n bedrag per uur? En kaart ik dit dan aan bij mijn echte baas A. of bij de vrouw die mijn contract ondertekent en loon regelt, dus B.? Stuur ik haar een email dat ik ergens over wil discussiëren, of wat is normaal?
Ik zou het in ieder geval niet zo brengen als hoe je dit nu schijft maar wel wat subtieler.

Je hebt altijd tegen dit bedrag gewerkt dus ik kan me ergens wel voorstellen dat als je niet eerder hebt aangekaart dat je dit te weinig vindt, je baas dit niet uit zichzelf heeft gedaan. Het klinkt ook alsof er bij deze werkgever niets is beloofd over loonsverhogingen na een bepaalde tijd in dienst te zijn geweest,

Daarnaast houdt het toch ook op met loonsverhogingen bij ongeschoold werk na een bepaalde leeftijd?