Lunch geld salaris, maar mag niks vragen?
zondag 5 augustus 2018 om 12:56
Weet niet of het in Geld & Recht of Werk & Studie hoort.
Maar kort samengevat :
Werk momenteel bij een jong uitzendbureau waar er 50 euro per week van mijn salaris word ingehouden voor lunch.
Bij mijn solicitatie gesprek gaven ze aan dat je alles mag bestellen zolang AH het heeft. (Daar komt alles vandaan)
Nu doet de één persoon de bestelling als je iets wilt kan je het aan hem doorgeven,
Als ik om een bepaald brood beleg vraag of zo een oven maaltijd word me erg vies aangekeken.
Zelfs de AH Basic beleg mag ik niet hebben? Ondertussen besteld hij wel van die kleine maaltijd salades 3 euro x10 ( hij eet er twee per dag)
Verschillende smeer kaas en dergelijke voor zich zelf. Zolang hij het niet lust mag het niet in de bestelling lijkt het?
Waar ik om heb gevraagd voor een week:
Bruine Bollen NEE
AH Vegetarisch kaas NEE
AH Tonijn Salade JA 2 euro
Mini Crackers JA 80 cent
Kip Filet AH Flinter Dun NEE
Coolbest Sap NEE
Cola Zero JA 2 euro?
Vraag is.....wat moet je hiermee?
Er word per maand 200 euro van je salaris ingehouden. (Wel bruto)
Maar als je ernaar kijkt wat je in de bestelling van de lunch krijgt....
Vorige maand kwam ik op 21 Euro.....dit mee gerekend met het brood dat iedereen op werk eet.
Je kan er niet zelf voor kiezen of je het wel of niet betaald. Ik mocht zelfs geen bruine bollen en Vegetarisch AH kaas.
Nu ik toch bezig ben over hem...
Weet dat mensen een rook pauze hebben maar is dit niet heel erg?
09:00-09:20 Rook
10:30-11:00 Rook
12:00-13:00 Eten
13:00-13:30 Rook
15:00-15:15 Rook
16:30-17:00 WC
Ja hij gaat altijd voor sluiting tijd een half uur naar WC!
Puur zodat hij niet met de laatste mensen hoeft te parten.
Mijn baas spreekt hem elke week er wel op aan, maar er veranderd niks?
Edit:
Ik heb recht op een uur pauze, maar omdat hij vaker weg is en we op de zelfde "afdeling zijn" kom ik op ongeveer een half uur eten achter mijn bureau en werken.
Maar kort samengevat :
Werk momenteel bij een jong uitzendbureau waar er 50 euro per week van mijn salaris word ingehouden voor lunch.
Bij mijn solicitatie gesprek gaven ze aan dat je alles mag bestellen zolang AH het heeft. (Daar komt alles vandaan)
Nu doet de één persoon de bestelling als je iets wilt kan je het aan hem doorgeven,
Als ik om een bepaald brood beleg vraag of zo een oven maaltijd word me erg vies aangekeken.
Zelfs de AH Basic beleg mag ik niet hebben? Ondertussen besteld hij wel van die kleine maaltijd salades 3 euro x10 ( hij eet er twee per dag)
Verschillende smeer kaas en dergelijke voor zich zelf. Zolang hij het niet lust mag het niet in de bestelling lijkt het?
Waar ik om heb gevraagd voor een week:
Bruine Bollen NEE
AH Vegetarisch kaas NEE
AH Tonijn Salade JA 2 euro
Mini Crackers JA 80 cent
Kip Filet AH Flinter Dun NEE
Coolbest Sap NEE
Cola Zero JA 2 euro?
Vraag is.....wat moet je hiermee?
Er word per maand 200 euro van je salaris ingehouden. (Wel bruto)
Maar als je ernaar kijkt wat je in de bestelling van de lunch krijgt....
Vorige maand kwam ik op 21 Euro.....dit mee gerekend met het brood dat iedereen op werk eet.
Je kan er niet zelf voor kiezen of je het wel of niet betaald. Ik mocht zelfs geen bruine bollen en Vegetarisch AH kaas.
Nu ik toch bezig ben over hem...
Weet dat mensen een rook pauze hebben maar is dit niet heel erg?
09:00-09:20 Rook
10:30-11:00 Rook
12:00-13:00 Eten
13:00-13:30 Rook
15:00-15:15 Rook
16:30-17:00 WC
Ja hij gaat altijd voor sluiting tijd een half uur naar WC!
Puur zodat hij niet met de laatste mensen hoeft te parten.
Mijn baas spreekt hem elke week er wel op aan, maar er veranderd niks?
Edit:
Ik heb recht op een uur pauze, maar omdat hij vaker weg is en we op de zelfde "afdeling zijn" kom ik op ongeveer een half uur eten achter mijn bureau en werken.
anoniem_373946 wijzigde dit bericht op 05-08-2018 12:59
4.60% gewijzigd

zondag 5 augustus 2018 om 12:59
zondag 5 augustus 2018 om 13:01
Het staat wel in mijn contract dat lunch word verzorgd door werk en dat iedere werknemer 50 euro per week betaald aan de lunch.huisduif schreef: ↑05-08-2018 12:59Staat er iets in je contract over dit geld inhouden? Anders zou ik er per direct mee stoppen. Voor 200 euro kun je best wat lekkerders halen dan wat droge bolletjes van de supermarkt.
En ik zou ook maar op zoek gaan naar ander werk als je het hier niet naar je zin hebt.
Werk op zich is best leuk en je kan best wel veel voor je zelf doen. Beste van alles is: Je neemt geen werk naar huis mee!

zondag 5 augustus 2018 om 13:01
Ik neem aan dat het niet je baas is die de bestellingen doet, maar iemand die voor hem werkt? Ik zou even je rekensommetje aan je baas laten zien en zeggen dat je begrijpt dat je niet elke dag kaviaar en champagne moet bestellen, maar dat je momenteel ongeveer 10% van wat je betaalt opmaakt. En dan laat je baas maar kiezen: óf alles mogen bestellen, óf je lunchbijdrage gaat omlaag.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

zondag 5 augustus 2018 om 13:06
Als je het al een paar keer met die bestellende collega hebt besproken, en je komt er met hem niet uit, dan is de logische volgende stap om het met je baas te gaan bespreken.
Het is een belachelijk hoog bedrag om aan je lunch uit te geven per week en dan mag je op z'n minst daarvoor terugkrijgen wat je graag wilt eten.
Je kan aan je baas vragen of je niet je eigen lunch mag meenemen en geen inhouding meer op je salaris.
Of je kan vragen of hij die collega ervan wil overtuigen te bestellen wat je vraagt.
Of je kan vragen of je zelf je dingen die je graag wilt eten voor je lunch kan bestellen bij de AH.
Of je kan ander werk zoeken.
Opties genoeg dus
Het is een belachelijk hoog bedrag om aan je lunch uit te geven per week en dan mag je op z'n minst daarvoor terugkrijgen wat je graag wilt eten.
Je kan aan je baas vragen of je niet je eigen lunch mag meenemen en geen inhouding meer op je salaris.
Of je kan vragen of hij die collega ervan wil overtuigen te bestellen wat je vraagt.
Of je kan vragen of je zelf je dingen die je graag wilt eten voor je lunch kan bestellen bij de AH.
Of je kan ander werk zoeken.
Opties genoeg dus
zondag 5 augustus 2018 om 13:09

zondag 5 augustus 2018 om 13:09

zondag 5 augustus 2018 om 13:17
Inderdaad, kant en klaar maaltijden enz. 's avonds een broodje en dan is het genoeg.
zondag 5 augustus 2018 om 13:27
Ik vermoed dat je €33,50 per week teveel betaald voor dit geintje. Heb je rechtsbijstand? Zou me wel eens laten informeren als ik jou was.
http://www.werkkostenregeling-wkr.nl/we ... nsumpties/
http://www.werkkostenregeling-wkr.nl/we ... nsumpties/