Geld & Recht alle pijlers

Mag dit?

30-05-2011 10:21 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik heb me (met mijn domme kop) in 1 week 2x verslapen.

Mijn telefoon staat in de nacht altijd op stil dus niemand kon mij bereiken.

Met het gevolg dat ik een officiele waarschuwing aan mijn broek heb hangen.

Volledig op zn plek natuurlijk.. Maar ik moet eerlijk toegegeven dat het me niet onwijs veel doet.

Maar nu het volgende..

Omdat ik te laat was, hebben er 2 surveillanten op mijn plek gezeten. En daar moet ik voor betalen.

Het is 50,60 exl. btw.

Nu heb ik mijn cao en contract grondig nagekeken en kan daar niks in vinden. Ik heb de bond gebeld en zij zeggen dat ik in mijn recht sta.

Maar mijn manager blijft volhouden. Ik heb aangegeven dat ik niet betaal voor iets waarvoor ik niet getekend heb, en zij antwoordt daarop dat het een sanctie is die zij mij oplegd. Het bedrag zal automatisch van mijn salaris worden ingehouden..

WOW!!!??

Mag dit?

Iemand evaring? Ik wil mijn baan niet kwijt, en ik ben idd heel stom geweest maar verder ben ik een brave werknemer die altijd optijd is en haar werk goed doet.

Nog een verdere uitleg:

Het bedrijf waarin ik werk is onwijs groot, en mijn manager is een vrouw van haar woord. Ik kan het altijd goed met haar vinden, maar nu gebruikt ze haar 'leuke' eigenschap tegen mij.

En ondanks mij is verteld dat ik gelijk heb, twijfel ik wel.
Klinkt erg bizar. Staat er wel in je contract dat je manager bij verzuim naar eigen inzicht sancties op mag leggen?
Eerlijk? In dit geval zou ik kiezen voor 'wel gelijk hebben maar geen gelijk krijgen'. Ik denk niet dat dit het moment is om een conflict aan te gaan met je werkgever.
Als het blijkbaar zo belangrijk is dat jouw plek bezet is tijdens openingstijd, dat er 2(!!)surveillanten voor moeten komen, tja dan zal het wel ergens in de regels opgenomen zijn en bijbehorende sancties zullen daarin ook gespecificeerd moeten staan.

Je kunt nog vragen om vermindering, dus de helft, omdat ze ook 1 surv Daar neer had kunnen zetten misschien.

Opvallend vind ik dat je schrijft 'da het je niet onwijs veel doet'.

Als je dan toch ontslagen wilt worden, kun je beter een manier vinden waarop je wel recht hebt op ww. Hoe lang werk je er al?
Voor 50.60 daar zou ik echt geen 'drama' van maken. Of je nu wel of geen gelijk hebt.
Here I am - now what are your other two wishes...
Precies, wat wen zegt. Ik heb verder geen verstand van geld en recht e.d., maar ik denk dat het aanvechten veel meer tijd, geld en moeite kost dan die 50 euro betalen.
Mh, ik weet niet hoe het precies zit, maar zoals ik het lees heeft jouw werkgever extra kosten gemaakt omdat jij nog in je bed lag en je dus niet op je plek kon zitten. Er moest toen ander personeel komen? Klopt dit?

Ik vind het eigenlijk wel terecht, maar of het echt mag..geen idee. Eens met Wen. Misschien heb je wel gelijk, maar is het verstandiger om niet gelijk te willen krijgen.
Hoeveel verdien je per uur? Hebben ze niet gewoon beide surveillanten jouw uurloon gegeven voor de tijd die ze daar zitten?

Als je het andersom bekijkt is het op zich wel terecht dat jij voor die uren niet betaald krijgt (en het ingehouden bedrag dus naar de surveillanten gaat)... Dan is het eigenlijk geen boete....
Nou het zit zo, het is echt een miljoenen bedrijf en ik vind het echt schandalig dat ze dan van mijn salaris zitten te snoepen. En het is helemaal geen belangrijk object en vond het zelf belachelijk dat er 2 surveillanten zaten ipv 1.

De waarschuwing doet mij niet veel omdat ik op korte termijn weg wil bij dit bedrijf omdat het niet de eerste keer dat ze mij (sorry..) naaien.

En buiten dat, het is voor de 1 maar 50 euro. Maar ik heb het hard nodig, ik heb zojuist een huis gekocht en moet op de rails komen met mijn vaste lasten. Ik ga zelf niet meer uit en dergelijke voor geldbesparing. Maar dan mag mijn werkgever wel eventjes 50euro niet betalen.

Ik kan hier echt heel boos om worden
Ja, je kan hier boos om worden, maar jij hebt op je werk verzuimd door je te verslapen en onbereikbaar te zijn.
Ik vind het wel raar dat ze er 2 neerzetten ipv 1....ik zou vragen hoe en wat en of je niet voor 1 kan betalen. Jij zit daar schijnbaar ook in je eentje?

Voor de rest heb ik hier niet zoveel verstand van...
Maar ze betaalt je die 50 euro niet zomaar even niet uit.

Ik snap je verontwaardiging niet zo goed. Jij hebt je verslapen.
Here I am - now what are your other two wishes...
Vraag haar even of ze je kan laten zien waar het staat?
En laat je tel aanstaan.. of zorg voor een wekker dat je je niet meer kan verslapen hihi.

Het leven is zo mooi, het zonnetje schijnt!
Eens met Nessemeisje. Het is je eigen schuld.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Hoe lang heb je je verslapen en krijg jij zelf deze uurtjes nu wel doorbetaald? Ik vind het inderdaad logisch als jouw niet gewerkte uurtjes niet aan jou, maar aan de surveillanten worden betaald.
Ik ben totaal een uur te laat gekomen, ik verdien 10,79 per uur. Dus als ik dat uur niet uitbetaald krijg, niks meer als logisch. Maar om mij nou de hele dag voor de kat zn .. te laten werken. Nee.

Dan ben ik inderdaad verontwaardigd en kan ik mezelf helemaal opvreten.

Maar mijn manager heeft ook al toe gegeven dat het nergens staat maar dat het een sanctie is die zij mij oplegt.
quote:ovchipkaart schreef op 30 mei 2011 @ 10:43:

Ik ben totaal een uur te laat gekomen, ik verdien 10,79 per uur. Dus als ik dat uur niet uitbetaald krijg, niks meer als logisch. Maar om mij nou de hele dag voor de kat zn .. te laten werken. Nee.

Dan ben ik inderdaad verontwaardigd en kan ik mezelf helemaal opvreten.

Maar mijn manager heeft ook al toe gegeven dat het nergens staat maar dat het een sanctie is die zij mij oplegt.Dan zou ik aan haar voorstellen dat je die 10,79 betaalt. Mooi compromis.
Zou je je nu nog een keer verslapen? Nu je van deze sanctie weet?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik snap je verontwaardiging prima. Je hebt je verslapen, stom, maar dan kan de werkgever natuurlijk niet zomaar een sanctie bedenken die niet in de regels is vastgelegd. Juist die regels zorgen ervoor dat er geen misbruik van macht en positie plaatsvindt.
Zij kan je die sanctie niet zomaar opleggen hoor.. Dan kan jij ook wel zelf een uur langer pauze nemen als het spelletje zo gespeeld wordt.

Kom ff tot jezelf en loop naar haar toe. Praat er als volwassenen over. Hou de eer aan jezelf!
Ik zou niks betalen, niet als dat niet zwart op wit staat. Lekker makkelijk..

Gewoon zorgen dat je je niet verslaapt meer meid
Dat heb ik al voorgesteld. Maar dat wilt zij niet. Het kost onze branche 50,60. Die moet ik betalen. Ongeacht het uurloon.

En nu ik van die sanctie weet zal ik me niet snel nog een keer verslapen maar ben wel gedemotiveerd en zit te denken om de ziektewet in te gaan.

Dat zou ik niet zo 1,2,3 doen, maar het spookt wel door mijn hoofd.
Tja, ik vind het niet zo gek. Als ik me verslaap en onbereikbaar ben en mijn baas dus op stel en sprong iemand moet regelen voor die dag (want je baas weet niet hoeveel je te laat zal komen) dan vind ik 50 euro wel te overzien.

Als 50 euro een bedrag is waardoor je in de problemen komt met je koophuis, zitten andere prioriteiten niet helemaal goed......
Zou er ook niet blij mee zijn en zou aankaarten dat ik wel bereid zou zijn om voor 1 persoon te betalen maar dat 2 niet nodig was en je dat dus niet wil betalen. Eerlijk gezegd vrees ik alleen dat je niet veel te willen hebt zeker als ze het inhouden op je salaris. Ik denk dat als je geen resultaat hebt je verlies moet nemen en blij moet zijn als je daar weg bent. Dat het een miljoenenbedrijf is heeft er niks mee te maken dat maakt het niet minder erg dat jij je verslaapt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven