Geld & Recht alle pijlers

Mag dit?

30-05-2011 10:21 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik heb me (met mijn domme kop) in 1 week 2x verslapen.

Mijn telefoon staat in de nacht altijd op stil dus niemand kon mij bereiken.

Met het gevolg dat ik een officiele waarschuwing aan mijn broek heb hangen.

Volledig op zn plek natuurlijk.. Maar ik moet eerlijk toegegeven dat het me niet onwijs veel doet.

Maar nu het volgende..

Omdat ik te laat was, hebben er 2 surveillanten op mijn plek gezeten. En daar moet ik voor betalen.

Het is 50,60 exl. btw.

Nu heb ik mijn cao en contract grondig nagekeken en kan daar niks in vinden. Ik heb de bond gebeld en zij zeggen dat ik in mijn recht sta.

Maar mijn manager blijft volhouden. Ik heb aangegeven dat ik niet betaal voor iets waarvoor ik niet getekend heb, en zij antwoordt daarop dat het een sanctie is die zij mij oplegd. Het bedrag zal automatisch van mijn salaris worden ingehouden..

WOW!!!??

Mag dit?

Iemand evaring? Ik wil mijn baan niet kwijt, en ik ben idd heel stom geweest maar verder ben ik een brave werknemer die altijd optijd is en haar werk goed doet.

Nog een verdere uitleg:

Het bedrijf waarin ik werk is onwijs groot, en mijn manager is een vrouw van haar woord. Ik kan het altijd goed met haar vinden, maar nu gebruikt ze haar 'leuke' eigenschap tegen mij.

En ondanks mij is verteld dat ik gelijk heb, twijfel ik wel.
Ziektewet ingaan? Je bent toch niet ziek of wel? Stel je niet zo aan zeg.
is het niet 2 surveillanten omdat ze zich 2 keer verslapen heeft? dus 2 mensen 2 ochtenden die moesten invallen.

En je bent nu ook zo gedemotiveerd dat je je nieteens meer mag verslapen dat je erover denkt je ziek te melden? Jezus, ik ben blij dat ik je niet als werknemer heb zeg.
even cao nakijken.

maarre ben ik de enige die niet kan raden wat voor een baan het is.? haha ik wordt heel nieuwschierig wat voor een baan dat is als er 2 surveillanten zitten.

**edit: receptie?**
Puck
Het gaat er om dat jij je niet moet verslapen. Ook al is jouw "object" niet belangrijk, er moet iemand zitten. Ik ben het met je eens dat 2 mensen op de plek, terwijl jij normaal in je eentje zit veel is. Dus praat daar over. Het bedrijf heeft kosten moeten maken om jou stel op sprong te vervangen. Die kosten kunnen zij op jou verhalen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Die ziektewet ingaan snap ik ook niet. Je hebt een zakelijk conflict, ga het gewoon aan.
Je kan niet in andermans portomonnee kijken. Als ik die 50euro nodig heb, heb ik die 50euro nodig. Ongeacht of derest wel of niet klopt. Ik loop achter met bepaalde zaken en elke euro is er 1.

Ziekmelden.. Ja het is niet goed en gaat misschien een beetje ver. Maar ik kan wel ontslag nemen maar voor mij 10 andere. Ik ben misschien een beetje wraakzuchtig maar wil hun dan terug pakken. En ziekmelden is voor mij de enige manier.

Maar ik zeg niet dat ik het ga doen, het gaat alleen door mijn hoofd. Mijn vriend zou me persoonlijk naar mijn werk schoppen haha
En ziekmelden? Doe normaal. Wat ga je tegen de arboarts zeggen: ik ben ziek omdat ik me heb verslapen en toe een sanctie kreeg?
Maar goed, als het niet zw op wit staat betaal je gewoon niet

Bel je nog een keer naar de bond
belachelijk dat ze daarmee wegkomen, volgens mij kan dat helemaal niet, zomaar een sanctie bedenken voor iets wat je gedaan hebt.

Dat is lekker, dan kan je baas morgen bedenken dat ze je blauwe sokken niet mooi vindt en daar ook een sanctie op zetten.

Maar goed, ze houden het in van je salaris dus daar kun je nu niet veel aan doen. Ik zou wel juridisch advies inwinnen en het er niet zomaar bij laten zitten.

Ja, het is 'maar' 50 euro (ik vind het niet niks hoor, als iedereen die 50 euro een schijntje vind het nou aan mij overmaakt, ben ik heel tevreden), maar als dat bedrijf dat bij elke werknemer flikt, lopen ze lekker binnen.
Ziekmelden gaat resulteren in ontslag als je het hierom doet. Want wanneer ga je weer werken dan?
quote:momofsophie schreef op 30 mei 2011 @ 10:53:

Maar goed, als het niet zw op wit staat betaal je gewoon niet

Bel je nog een keer naar de bondze houden het in op je salaris. Dat is wat anders dan dat je het zelf moet overmaken.
quote:ovchipkaart schreef op 30 mei 2011 @ 10:48:

Dat heb ik al voorgesteld. Maar dat wilt zij niet. Het kost onze branche 50,60. Die moet ik betalen. Ongeacht het uurloon.Ik denk dat het dat kost om op zeer korte termijn andere mensen te laten komen. Bij een uitzendbureau betaal je vaak al zo'n ¤30,- per uur voor 1 iemand en dat is nog als je het wel van te voren regelt.
Je wilt ze terugpakken? Waarom? Omdat jij je verslaapt? Ik geloof dat je het niet helemaal helder ziet.

Jij zorgt voor problemen, niet het bedrijf waar je werkt.

En dan ook nog denken aan de ziektewet. Ben je wel normaal voorderest?
Een miljoenenbedrijf hé zei je.. ik snap wel waarom hihi!
Als je financieel zo krap zit, is het helemaal jammer (dom) dat je je 2 keer hebt verslapen. Maar je bent echt zelf verantwoordelijk voor de situatie waar je nu in zit. Kun je dan niet voorstellen een uurtje (of twee) extra te werken?

En ziek melden als wraak op je werkgever is gewoon dieptriest. Nogmaals: stel je niet zo aan.
quote:wen schreef op 30 mei 2011 @ 10:26:

Eerlijk? In dit geval zou ik kiezen voor 'wel gelijk hebben maar geen gelijk krijgen'. Ik denk niet dat dit het moment is om een conflict aan te gaan met je werkgever.Helemaal mee eens!
quote:ovchipkaart schreef op 30 mei 2011 @ 10:52:

Ziekmelden.. Ja het is niet goed en gaat misschien een beetje ver. Maar ik kan wel ontslag nemen maar voor mij 10 andere. Ik ben misschien een beetje wraakzuchtig maar wil hun dan terug pakken. En ziekmelden is voor mij de enige manier.

Maar ik zeg niet dat ik het ga doen, het gaat alleen door mijn hoofd. Mijn vriend zou me persoonlijk naar mijn werk schoppen hahaIk denk dat je ziekmelden juist een reden zou kunnen zijn voor je werk om je te ontslaan. Als dit al speelt denk ik dat je vrij snel een bedrijfsarts op de stoep hebt staan en als je dan niet ziek bent....
@ lieslies

nou als ze dit bij mij van mijn salaris in zouden houden dan ga ik er voor zorgen dat ik het alsnog krijg.

Hallo, als het niet in je papieren staat is het dus niet rechtsgeldig.. dan ga je dat regelen. Niet zomaar het kaas van je brood laten eten. Verslapen is niet handig nee, en is ook je eigen schuld maar dit is ook niet fair
niet ziek melden hoor....daar heb je hun echt niet mee, alleen jezelf.

Ook niet zomaar ontslag nemen, want dan heb je geen recht op WW en als je je gekld zo hard nodig heb, raak je alleen maar in de problemen.

Geef bij je baas aan dat je vanaf nu beter je best gaat doen om je niet te verslapen (is het voor deze 2 keer al vaker gebeurd?) en doe dat ook echt.

Doe je werk en zoek ondertussne naar een andere baan.
Ik denk inderdaad ook 1 persoon per keer dat je je verslapen hebt, dus vandaar de 2 totaal?
quote:prulletje schreef op 30 mei 2011 @ 10:57:

Ik denk inderdaad ook 1 persoon per keer dat je je verslapen hebt, dus vandaar de 2 totaal?Ja, dat lijkt mij ook.
Maar goed, dit is de sanctie volgens haar.. volgens de papieren niet toch? Dan ga je in gesprek, vraag je rustig om uitleg.. en als het echt zo is. Dan is het zo.. Dan accepteer je het of ga je elders werken als dit echt zo'n issue is..
quote:Starshine schreef op 30 mei 2011 @ 10:53:

belachelijk dat ze daarmee wegkomen, volgens mij kan dat helemaal niet, zomaar een sanctie bedenken voor iets wat je gedaan hebt.

Dat is lekker, dan kan je baas morgen bedenken dat ze je blauwe sokken niet mooi vindt en daar ook een sanctie op zetten.

Maar goed, ze houden het in van je salaris dus daar kun je nu niet veel aan doen. Ik zou wel juridisch advies inwinnen en het er niet zomaar bij laten zitten.

Ja, het is 'maar' 50 euro (ik vind het niet niks hoor, als iedereen die 50 euro een schijntje vind het nou aan mij overmaakt, ben ik heel tevreden), maar als dat bedrijf dat bij elke werknemer flikt, lopen ze lekker binnen.Erg eens. Al verslaapt TO zich nog tien keer, dan nog mag een bedrijf geen sanctie uitvoeren die niet is vastgelegd. Zou een mooie boel worden. Dus TO staat in haar recht en dat heeft niets te maken met of je wel en niet dat verslapen veroordeelt. Daar gáát het niet om.
Met 1 x was TO waarschijnlijk ook weg gekomen. Maar 2 x in 1 week? Ze heeft werk waarbij ze gewoon aanwezig moet zijn. Klaar. Misschien is het niet helemaal eerlijk, maar zo voelt TO het wel.

Bij ons bedrijf wordt er een halve vakantiedag afgetrokken als je te laat bent. En bij je 2e ziekmelding word er ook een vakantiedag ingetrokken. (Conform CAO trouwens)
Wat gebeurd er als die beste sanctie-mevrouw zich verslaapt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven