Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats perikelen

23-05-2012 10:01 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje bezig om een duowagen te kopen via MP. Nu heb ik onlangs een principe akkoord gemaakt met een verkoper van een wagen. Deze verkoper liet 3 dagen niets meer horen, waardoor ik dacht dat de deal niet door zou gaan, ik ben verder gegaan met bieden en heb nu met een 2e verkoper ook een principe akkoord bereikt. Echter nu krijg ik vandaag een mail van de eerste verkoper, wanneer ik de kinderwagen kan komen ophalen? Nu voel ik me lullig, want ik moet natuurlijk bij één van de twee gaan afzeggen. Wat ook meespeelt is dat de eerste verkoper 100 euro onder de prijs van de 2e zit, dus ik wil natuurlijk graag met de 1e verkoper in zee gaan.

Hoe red ik me hier nou "netjes" uit?

Het is overigens niet zo dat geen andere gegadigden zijn voor de wagens, dus ik denk wel dat ze de wagen verkocht krijgt.
Door de 2e te mailen dat je er 1 goedkoper krijgen kan.
verkeerd gelezen...
Ik snap niet waar je je druk om maakt eigenlijk.
Wat miss_acy zegt. Je kunt er dan nog bij zeggen dat je hem gewoon dringend nodig had en verder bent gaan zoeken.

Kun je geen telefoonnummers uitwisselen, dat werkt vaak toch wat makkelijker met het maken van afspraken.
Niet zo moeilijk, gewoon eerlijk zijn tegen de 2e.
Gewoon eerlijk zijn en ze verder succes wensen met de verkoop.
Gewoon eerlijk zijn idd.

De 2e verkoper zal misschien balen, maar ja dat kun je niet voorkomen, zou je waarschijnlijk zelf ook doen. Maar kan gebeuren, hoort ook een beetje bij Marktplaats.

Ik heb precies hetzelfde ook wel eens gehad, maar dan omgekeerd.

Eén keer toen ik een principeakkoord had, hoorde ik vervolgens helemaal niks meer. Dat vond ik echt lomp.

Een tweede keer (ook een principeakkoord, had mn advertentie al op "gereserveerd" gezet) kreeg ik een heel net mailtjevan de potentiële koper, dat hij hetzelfde produkt goedkoper en sneller kon krijgen, en daarom de deal wilde cancelen. Met welgemeende excuses.

Toen baalde ik best wel een beetje, maar tegelijk snapte ik het echt wel. Zou hetzelfde gedaan hebben!
Ik heb deze week ook een deal met een verkoper op het allerlaatste moment afgeblazen (we hadden al gegevens uitgewisseld en al). Ik kreeg nl. op het allerlaatst een mailtje van iemand waar ik al tijdenlang een bod had staan. En die pas net reageerde.Tja, dat bod was echt voor mij vele malen gunstiger.

Ik vond het ook echt ontzettend lullig, maar desondanks heb ik met duizendmaal excuses en de reden toch de deal afgeblazen. De andere partij vond het idd. erg jammer, maar snapte het wel gelukkig.

Dus, zo loopt het soms op marktplaats. Tis een beetje het risico van het vak zeg maar. Maar wel netjes afmelden en eerlijk zijn.
Wat mileka zegt.
Gewoon met no. 1 in zee gaan.. Netjes melden aan twee dat je al in de onderhandeling was.. Is toch niet raar?
Idd, als je maar IETS laat weten.

*zucht*

Koop/verkoop ook regelmatig iets via MP en het gaat echt 8 van de 10 keer super goed maar ik irriteer mij soms aan mensen die in principe een deal met je sluiten maar niet op komen dagen en/of niets laten weten.

Wat iedereen zegt, kan gewoon gebeuren dat je iets goedkoper vind of toch liever niet doorgaat met de deal.

Jammer maar geen probleem, maar laat het gewoon even weten per mail/sms/belletje. :-]

Zelf ooit gehad met een flessenwarmer die ik in de verkoop had. Ik had via MP een vrouw die m wilde hebben. 'Savonds thuis tegen mijn vrouw verteld: had zij hem net die middag verkocht aan een collega (en dus al geld voor gekregen).

Ik heb die vrouw van MP netjes even gebeld en de situatie uitgelegd. Ze vond het jammer maar kon gebeuren. :-]
Ok, nou ja misschien zijn het de hormonen dan (ben 33 weken zwanger, vandaar ook mijn drang om nu nu nu die wagen te hebben). Niet druk over maken dus en afzeggen.

Heb nu een afspraak staan met de eerste verkoper, wacht nog even af of zij ook met het adres over de brug komt.
Ik merk wel nu ik best wel veel aan het kopen ben op MP dat het soms ook niet goed gaat. Ik had eigenlijk vorige week al een kinderwagen moeten ophalen, maar die man kwam niet met een tijd en adres over de brug. Dag was al een week vantevoren besloten, zo raar. Heb hem gebeld maar nam niet op. Heb nog gepoogd een nieuwe afspraak te maken, maar weer geen gehoor en geen antwoord op mijn email. Nou laat dan maar hangen hoor.
Gewoon voor de goedkoopste gaan.

Ik had ooit eens wat te koop staan op MP, kreeg een bod, ben ik op ingegaan en kreeg toen een onverwacht hoger bod van iemand anders. Toen heb ik dat gezegd tegen die eerste. Zo gaat dat met (ver)kopen.
Ok ik heb de eerste verkoper gemaild.

Verder had ik een aantal weken geleden dus al een deal met een verkoper, maar die liet ineens niet meer horen. Op de dag dat we eigenlijk hadden afgesproken kreeg ik een mail, van ja het komt alleen vanmiddag uit. Vervolgens ik gezegd dat het niet meer ging lukken, maar dat ik de volgende opties had om evt een nieuwe afspraak te maken(waaronder vandaag), weer een week niets vernomen. Krijg ik vandaag een mail, waarom ik niet bel en de wagen niet kom ophalen??? Tsssk.

Nou ik ga hem vriendelijk bedanken, blijf niet bezig zeg. Hij snap toch wel dat als je op de dag zelf om 14.00 emailt, dat het niet echt meer in te plannen is om even 45 km heen en 45 km terug te rijden.
Truffelmania, het is inderdaad Markplaats en daar gan dingen vaak wat raar, maar ik moet zeggen dat ik wel erg onaardig vind als je als verkoper een principeakkoord heb met persoon 1, je dit nog afzegt omdat persoon 2 hoger biedt. Dat is toch gewoon echt heel erg onaardig?
truffelmaffia schreef op 23 mei 2012 @ 13:43:

Gewoon voor de goedkoopste gaan.

Ik had ooit eens wat te koop staan op MP, kreeg een bod, ben ik op ingegaan en kreeg toen een onverwacht hoger bod van iemand anders. Toen heb ik dat gezegd tegen die eerste. Zo gaat dat met (ver)kopen.

Vind ik niet heel netjes,

ik had het vandaag nog, accoord bereikt, geld overgemaakt en toen werd er nog een hoger bod uitgebracht (50cent), zag de bui al hangen maar gelukkig heeft de verkoper net al gemaild dat ze het pakje klaar maakt.
Ik heb het meestal andersom, verkoop ik iets, komt er geen reactie ook al heb je al gegevens uitgewisseld..uiteindelijk krijg je een hoger bod van iemand anders en dan geef ik altijd als nog de eerste koper, die niet reageerde de kans het te kopen, al is het dan voor minder.. Want ik hou me het liefst altijd aan gemaakt afspraken, Wat ik echt lullig vind als mensen gewoon niet meer reageren, en je niet weet of je nou een andere koper kunt gaan zoeken of niet. Bij mij gaat het dan om kledingstukken die ik verkoop, niet om andere goederen. Sommige mensen zijn gewoon zo..uh..ongemanierd?
Nu zag ik dat de betreffende verkoper me vanmiddag dus ook had geprobeerd te bellen, maar ik was aan het werk, en was vanavond weg, dus heb pas net kunnen reageren. Ik heb over de mail gereageerd, dat ik pas net thuis was en dus niet in de gelegenheid om terug te bellen. Ik heb hem verder veel succes met het verkopen van de kinderwagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven