Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Het kan wel in zeer goede staat zijn maar als het een meubelset van blank eiken is krijg je er vrijwel niets meer voor. Terwijl een Ikea set in mindere staat en veel goedkoper in aankoopprijs was meer oplevert dan jouw dure meubelset omdat het nu gewoon Ikea tijdperk is. Het is vraag en aanbod.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vrij populair nieuw artikel erop staan, doos is er niet meer maar verder nieuw, met aankoopbon/garantie. Kan het nu online vinden voor 99 excl verzendkosten, maar in de meeste winkels is het duurder.
Mijn vraagprijs is 70 eur, omdat ik denk dat ik het voor die prijs wel weg krijg voor de decembermaand.

Krijg allemaal berichten van: ik bied 40, 45, 50
Toen erbij gezet tdat ik op berichten onder de vraagprijs niet reageer, maar dat helpt niets behalve dan dat ik me niet meer verplicht voel om te reageren ;-)

Laatste bericht: 'ik bied 50 euro, want nieuw kost het 100'
Eeeh ja, dus ?? - wat is nu precies de redenatie?
Alle reacties Link kopieren
Nootboek, ik zou, zelfs met garantiebon, niet meer dan 50% van de nieuwprijs betalen, en heb zelf eigenlijk nog nooit meer dan 30% van de nieuwprijs gekregen voor spullen met aankoopbon en verpakking.

Ik vind die biedingen van 45-50€ dus niet zo'n onzin.
Alle reacties Link kopieren
De meeste dingen verkoop ik idd voor minder, maar zoals gezegd ben ik er vrij zeker van dat ik dit wel voor 70 eur kwijtraak. Misschien niet in 3 dagen maar wel over een maand. Vooral tegen december ontstaat er altijd een beetje gekte op MP, is mijn ervaring.

Alleen al het feit dat er zoveel reacties komen geeft aan dat het een populair artikel is wat echt niet voor een duppie weg hoeft (staat ook niet in de weg)

Ik vond vooral die laatste reactie wel opmerkelijjk. Als hij/zij nou zou schrijven 'ik bied 50 want nieuw kost het 60' dan had ik het nog begrepen. Maar dit raakt kant noch wal.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-10-2017 11:55
Reden: ivm privacy
99.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lizelotte, heb je de oplichting gemeld bij de politie?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Kom ook even ergeren hoor ;-) kledingkast uitgemest, dus heel veel merkartikelen in nieuwstaat op mp staan. Gelukkig ook fijne snelle verkopen gedaan, benaderd door iemand met een fluffy fetish en een meneer met blote benen fetish. Heel veel mensen die bieden maar natuurlijk nooit meer reageren, maar 1 spant de kroon.

Bied op een jas een bedrag zodat ze precies inclusief verzendkosten rond uitkomt, ook al 11,5 jaar actief op mp, dus goede hoop. Reageer dat ik akkoord ga en dat ik graag nog even verneem of ze nog steeds interesse heeft. Zaterdagochtend had ze het bod geplaatst, tot op heden niks meer gehoord, prima gebeurd zoveel. Ga ik bij haar advertenties kijken, heeft ze bij haar advertenties staan; alleen serieuze biedingen svp, graag enkel bieden bij daadwerkelijke interesse...... uuhhhhh beter mp begint bij jezelf ;-)
Ik erger me vaak groen en geel op de marktplaats, maar afgelopen week was het geweldig. Een aantal spullen had ik er gratis opgezet (matrassen, kussens, beddengoed, restant laminaat) en voor een oude twijfelaar vroeg ik 5 euro. Zo leuk!!! Er kwam een echtpaar voor het bed, de matrassen en het beddengoed en ze waren er ZO blij mee! Ze hadden een samengesteld gezin met veel pubers en veel aanloop en ze waren dolblij met de spullen. Ja, daar word ik ook heel vrolijk van!
Op de valreep kreeg ik een mailtje van een man die nog net wat planken nodig had en laat mijn laminaat nou net zijn wat hij zocht!

Ik heb er bij elkaar natuurlijk maar 5 euro voor gekregen, maar ik vond het zo leuk de mensen zo blij te zien.

Een paar weken geleden gaf ik via de marktplaat gratis bijna al onze knuffels weg aan een alleenstaande moeder met twee jochies die gek op knuffels zijn. Ik kreeg zulke leuke foto's opgestuurd van de jongetjes tussen die enorme berg knuffels!

Dat is genieten natuurlijk!!

Maar vaak erger ik me scheel. Zo deed ik maanden geleden een bod (12,50 euro) op een broek van twee of drie seizoenen geleden en er kwam maar geen reactie. Gisteren kreeg ik opeens een wat pissig mailtje dat ze minstens 40 euro voor die broek wilde hebben.
Prima meid! Maar daar tippelen we mooi niet in. Ik heb meteen mijn biedingen weggehaald.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
24-10-2017 08:37
Lizelotte, heb je de oplichting gemeld bij de politie?
Ja maar mevrouw is niet bekend en word pas onderzocht als er meerdere aangiftes gedaan worden tegen haar. Die kans lijkt me vrij klein aangezien ze ws voor kleine bedragen gaat, wat mensen de moeite niet vinden om aangifte voor te doen. Blijkbaar mag ik mensen niet waarschuwen voor haar maar mag zij mij en vast ook anderen wel oplichten ofzo aangezien mijn bericht zowel hier als op mp is verwijderd ivm privacy van de oplichster :-x echt weer nederland hoor :facepalm:
lizenlotte schreef:
24-10-2017 13:07
Ja maar mevrouw is niet bekend en word pas onderzocht als er meerdere aangiftes gedaan worden tegen haar. Die kans lijkt me vrij klein aangezien ze ws voor kleine bedragen gaat, wat mensen de moeite niet vinden om aangifte voor te doen. Blijkbaar mag ik mensen niet waarschuwen voor haar maar mag zij mij en vast ook anderen wel oplichten ofzo aangezien mijn bericht zowel hier als op mp is verwijderd ivm privacy van de oplichster :-x echt weer nederland hoor :facepalm:

Vroeger was er zo'n mooie site: opgeletopinternet.nl. Via die site konden zulke dieven vaak wel worden opgespoord omdat mensen het daar gemakkelijk konden melden als ze waren opgelicht. Ook als dat voor een klein bedrag was. Maar die site bestaat helaas niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk zijn:
-Mensen die 2e hands iets willen verkopen maar nog meer willen hebben dan het in de winkel kost.
-Spullen vies/smerig versturen. Een doekje over iets heen halen is een kleine moeite.
-Oplichting. bahbah 1x iets besteld en opgelicht. En tja politie doet niets, en via marktplaats kom je dan ook niet verder.

Voor de rest altijd veel positieve ervaringen. Al ben ik vaak wel alleen een koper. Mijn eigen spulletjes geef ik vaak aan de kringloop/vriendenkring/of de milieustraat.
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
‘Echt weer Nederland’? O_o
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
24-10-2017 14:08
Vroeger was er zo'n mooie site: opgeletopinternet.nl. Via die site konden zulke dieven vaak wel worden opgespoord omdat mensen het daar gemakkelijk konden melden als ze waren opgelicht. Ook als dat voor een klein bedrag was. Maar die site bestaat helaas niet meer.
Ideale site was dat! Zo heb ik als tiener eens mijn zeven euro teruggekregen toen ik opgelicht werd. :biggrin: Was trouwens een grote oplichter, altijd voor kleine bedragen, die uiteindelijk ook veroordeeld is.

Ik moet zeggen dat mp voor mij de moeite niet meer waard is. Ik doe erg veel weg, maar dat onderhandelen is zo'n gedoe. Zelfs als je dingen gratis weggeeft hier in de buurt wordt er regelmatig toch wel verwacht dat je het langs komt brengen, want ze "hebben geen auto". Dat ik geen rijbewijs heb, wordt voor het gemak even overheen gekeken.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
24-10-2017 16:36
‘Echt weer Nederland’? O_o
Ja, het is strafbaar volgens de wet maar de politie doet er niks aan als het wel gebeurd en als je mensen wilt waarschuwen mag dat niet want oh jee die privacy van de oplichter mag niet geschonden worden :facepalm:.. in mijn ogen had de oplichter dat maar eerder moeten bedenken, nog even en ik ben hier de dader ipv het slachtoffer :sarcastic: maar ik heb een site gevonden waar ik haar nog wel kon melden op internet en dat heb ik ook gedaan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor het eerst in 10 jaar weer eens wat op marktplaats gezet . Voor iets meer dan een kwart van de nieuwprijs en men bleef maar bieden. Heb er de nieuwprijs van toen ik hem kocht voor gekregen. Tot zover dus nog geen klachten :D
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg op dit moment de reacties van MP wel via de mail binnen, maar niet via mijn berichten op MP zelf.
Hebben meer mensen daar last van?.
Alle reacties Link kopieren
ZegmaargewoonTheahoor schreef:
25-10-2017 15:05
Ik krijg op dit moment de reacties van MP wel via de mail binnen, maar niet via mijn berichten op MP zelf.
Hebben meer mensen daar last van?.
Ff inloggen op je marktplaats en instellingen veranderen. Doe dit op de computer
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Oplichting kan me overigens ook zo kwaad maken. Ik heb alle beschikbare data aan de politie gegeven (bankgegevens, naam etc) maar ze blijven vrijuit gaan. Triest. En mochten ze gepakt worden dan staan ze binnen een uur weer op straat.

Zelf was ik ook op een manier achter het adres gekomen die bij de bankrekening hoorde. Ik was eerst van plan naar het adres toe te gaan en een baksteen door de ramen te gooien (Zo woest was ik) maar toen heb ik de eer maar aan me zelf gehouden.
Je weet namelijk nooit of de bankrekening die wordt gebruikt van de oplichter is of van een junk die 100 euro krijgt om zijn rekening te laten gebruiken
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Pfff even ergeren. Heb al maanden niks met MP gedaan maar nu ik er weer een paar dingen op gezet heb, begint het gedoe alweer.

Ik zet standaard duidelijk in de advertentie dat ik twee hoog woon, zonder lift en dat mensen zelf de kast/tafel/tv naar beneden dienen te dragen. (En ik wil best even helpen maar ben zelf niet zo heel sterk).

Ikea kast. Mevrouw biedt. Ik ga akkoord, zeg er voor de zekerheid bij dat ze m zelf beneden moet zien te krijgen evt met mijn hulp.
Zegt ze: maar die kast is toch niet zo zwaar?
Uh ja die kast is wel zwaar. En ik wil best even helpen maar voor twee vrouwen is ie gewoon erg zwaar.

Ik hoor nu ook niks meer maar wil m ook liever gewoon niet zelf sjouwen dus zal het ook niet nog eens aanbieden.

En dat je dan akkoord gaat en laat weten wanneer je thuis bent, bijv zondag hele dag, maandag vanaf 14.00 uur, woensdagavond en donderdagavond.
Dan bedoel ik dus dat die mensen meteen even laten weten wat schikt. Of dat het helemaal niet schikt. Want het is niet dat ik verder niks te doen heb dus al die dagdelen vrij ga houden tot na 3 dagen de ander weer eens mailt.

Of dat je akkoord gaat met een twijfelachtig mailtje met een twijfelachtig bod... maarja je wilt er vanaf. En dat je dan meteen daarna een heel net mailtje krijgt van iemand anders die ook keurig een voorstel doet voor 'wanneer' met wie je t eigenlijk zo zou kunnen afhandelen. Grrr.

Het is fijn als de zooi weg is en het een paar tientjes oplevert. Maar wat een gedoe altijd.
Je kunt méér.
Ik erger me ook zo vaak aan marktplaats. Mensen die niet op komen dagen vooral. Maar de afgelopen weken heb ik ook weer veel geluk gehad, dingen verkocht die ik al heel lang te koop had staan en dingen die ik net adverteerde, via de plaatselijke fb niet kwijt raakte en via marktplaats wel. Het blijft gratis dus ik neem het slechte dan maar met het goede. Mijn voorkeur gaat wel altijd naar verzenden uit, ik heb al te vaak voor niks zitten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Paar dagen geleden joggingbroeken erop gezet die ik gekocht heb en eigenlijk nooit gedragen. Alleen de kaartjes eraf geknipt. Toen in de kast beland. Had er een prijs voor allebei op gezet, om er zo snel mogelijk vanaf te zijn. Half uur geleden een bod gekregen, voor allebei. Inmiddels is er via marktplaats betaald en zal ik het zsm opsturen. Fijn en snel contact. Zo wil ik wel vaker zaken doen. :-D
dkb22 schreef:
24-10-2017 17:11
Ideale site was dat! Zo heb ik als tiener eens mijn zeven euro teruggekregen toen ik opgelicht werd. :biggrin: Was trouwens een grote oplichter, altijd voor kleine bedragen, die uiteindelijk ook veroordeeld is.

Ik moet zeggen dat mp voor mij de moeite niet meer waard is. Ik doe erg veel weg, maar dat onderhandelen is zo'n gedoe. Zelfs als je dingen gratis weggeeft hier in de buurt wordt er regelmatig toch wel verwacht dat je het langs komt brengen, want ze "hebben geen auto". Dat ik geen rijbewijs heb, wordt voor het gemak even overheen gekeken.


Dat is toch raar dat kopers ervan uitgaan dat je de spullen ook nog komt brengen. Mocht je wel een auto hebben dan kost je dat nog extra brandstof ook. Vroeger was ik zo'n weldoener (een sukkel). Dan vond ik het zo zielig als iemand nergens de middelen voor had en dan bracht ik kasten, witgoed enz. met mijn eigen auto. Natuurlijk kosteloos. Dat doe ik echt niet meer hoor.

@Lizenlotte, welke site is dat?
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd weer lekker verkocht maar mijn grootste ergernis op dit moment is stroperige communicatie. Zeggen dat je interesse hebt, het item willen ophalen maar maar niet tot een concrete afspraak komen en dan uiteindelijk toch afzien van de aankoop. Op zich is dat al irritant maar ondertussen wel andere serieuze kopers afgehouden.
Ik zit op dat moment echt in dubio of ik met een andere koper in zee gaat omdat die communicatie wel meteen soepel loopt maar doe dat dan maar niet omdat ik gewoon netjes wil zijn. Lastig ....
Hoe doen jullie dat?


Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe functie betaling pas ontvangen als het product is ontvangen.

Marktplaats introduceert in het najaar de dienst 'Gelijk Oversteken'. Daarmee wordt het geld dat een koper betaald pas aan de verkoper gegeven als het pakket ontvangen is.
Dat zegt Olivier van Duin, directeur van Marktplaats, in het AD.
Zodra er een overeenkomst is gesloten tussen een koper en verkoper, stort de koper geld op een derdenrekening. Pas als de koper aangeeft dat het pakje binnen is, krijgt de verkoper zijn geld.
Laat de koper binnen zeven dagen na verzending weten dat het pakketje niet is aangekomen, dan wordt het geld niet overgemaakt. Laat de koper daarentegen niets van zich horen, dan krijgt de verkoper alsnog zijn geld.
Marktplaats werkt voor de dienst samen met Online BetaalPlatform. Het gebruik van de dienst kost de koper 2 procent van het aankoopbedrag.

Bron: www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/mark ... gst-pakket

Ik vind dit dus echt niks, het is toch geen webshop? Dan ben ik en het geld van mijn product kwijt en het product en de koper loopt totaal geen risico.
En hoe dan met verzendkosten? Die ben je dan als verkoper ook kwijt, loop je gewoon dubbel verlies. Of mis ik nu iets???
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar goede zaken gedaan op mp. Spullen ingekocht en Met winst verkocht. Ik zit nu Rond de 30 aankoop en 100 verkoop transacties.
Geen problemen gehad dit jaar, hooguit wat kleine ergenissen.
Duurste aankoop was trouwens een iphone 7 voor eigen gebruik voor een hele mooie prijs. Deze ging ik zelf ophalen bij de verkoper thuis. Ik kreeg zelfs de parkeerkosten vergoed omdat het in het centrum was van een grote stad.


- ik verkoop vaak aan of van (jonge) ouders en met deze doelgroep heb ik nooit problemen mee. Ze reageren netjes en op tijd.
- om geen gezeik te krijgen koop ik spullen bijna altijd van mensen met een hollandse naam.
- ik vind het altijd netjes om even een bericht te sturen dat het pakketje is aangekomen.
- ik verwijder pas de advertentie als de koper het product heeft ontvangen.
Ik heb het ook een paar keer meegemaakt dat ik een product voor weinig geld verkocht (in de hoop dat de koper er veel plezier van zou hebben) en dan zag ik het een paar dagen, of weken later weer terug op de marktplaats voor een veel hoger bedrag.
Dat stelde me dan wel heel erg teleur. Ik houd bewust mijn prijzen laag omdat ik het leuk vind dat de kopers dan voor weinig geld iets moois hebben.

Maar goed, ik zal wel een watje zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven