Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
Zet eens een smartphone te koop en binnen no time heb je de meest bijzondere mailtjes...

Vraagprijs bieden vanaf 90 euro. Telefoon is nagenoeg nieuw want paar dagen oud, gekregen bij abbo en ik kan er niet mee overweg. Is een wat ouder model dus geen idee... kwestie van wat de gek ervoor geeft.

Bieden er al een stuk of 10 in de eerste 5 minuten dat de advertentie er staat bedragen tussen de 40-60 euro.

Krijg ik 1001 vragen over : zit de bon erbij, hoe oud, zit oplader erbij, oordopjes, hoesjes... terwijl in de advertentie staat wat erbij zit en wat niet.

Bieden ze 90,01, 90,02, 90,03 etc. Dit doen echt 7 mensen! Dus bij 90,07 ging het naar... 91!

Leukste iemand die denkt ik ga slim doen, had al paar keer geboden en daarna ging het hem niet snel genoeg denk ik dus 9999,9999 oid. Heb de neiging om dan te zeggen is goed kom maar en dan gewoon doen alsof me neus bloed. "Nee de afspraak was 9999 euro" ;-)
latulipe schreef:
26-05-2017 12:01

Leukste iemand die denkt ik ga slim doen, had al paar keer geboden en daarna ging het hem niet snel genoeg denk ik dus 9999,9999 oid. Heb de neiging om dan te zeggen is goed kom maar en dan gewoon doen alsof me neus bloed. "Nee de afspraak was 9999 euro" ;-)

Dat had ik zeker gedaan :twisted:
Verwijder je dan dat bod van 9999 of was het niet via de site?

Ik heb vanmiddag degene die het hoogste bod had gemaild dat hij het kon komen halen, maar nog geen reactie. Nou was ik zelf ook de halve ochtend weg, dus het hoeft ook niet meteen, maar omdat er best veel bieders waren ben ik alvast aan het dubben tot hoe lang ik hem de tijd geef.

Voor een ander ding heb ik binnen een dag 3 geïnteresseerden gehad. Eentje waarbij het niet aan hun vervoermiddel paste en twee die de helft boden. Waarvan een nog best sneaky, zo van, past het in de auto, dan kom ik het voor de helft van de prijs halen. Als ik al binnen een dag 3 mensen heb, ga ik het niet nu al weg doen voor de helft.
Alle reacties Link kopieren
waarom worden er de laatste tijd toch zoveel biedingen / onderhandelingen afgekapt op het moment dat je al je gegevens + totaalbedrag gegeven hebt...
echt super irritant !!!
Dat zijn dan waarschijnlijk die mensen die meerdere kopers tegelijk aan het lijntje houden en dan net doen alsof ze degene die uiteindelijk 'wint' een gunst verlenen?
Alle reacties Link kopieren
hahaha die fb pagina is echt hilarisch :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn order trouwens ontvangen! Heel blij en vertrouwen in de mensheid niet verloren :thumbsup:
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
2koffie schreef:
26-05-2017 15:59
Verwijder je dan dat bod van 9999 of was het niet via de site?
Bod uiteraard verwijderd :)

Krijg net een berichtje op m'n fiets nadat ik aangeef dat het er iemand vanavond komt kijken. Afspraak staat al.

"Ik geef je er dan ook 60 € VOOR.KOM HEM VANDAAG NOG HALEN.WEG IS WEGVTOCH.
Geef het adres maat."

Alsof ik dan direct ga zeggen: JAAAAAAAA IS GOOOOEEEEDDDDDDDDD ofzo
latulipe schreef:
27-05-2017 10:37
Bod uiteraard verwijderd :)

Krijg net een berichtje op m'n fiets nadat ik aangeef dat het er iemand vanavond komt kijken. Afspraak staat al.

"Ik geef je er dan ook 60 € VOOR.KOM HEM VANDAAG NOG HALEN.WEG IS WEGVTOCH.
Geef het adres maat."

Alsof ik dan direct ga zeggen: JAAAAAAAA IS GOOOOEEEEDDDDDDDDD ofzo
Reageren met: DIKKKE DOEIIIIIIIIIII!
fanatic schreef:
26-05-2017 18:37
waarom worden er de laatste tijd toch zoveel biedingen / onderhandelingen afgekapt op het moment dat je al je gegevens + totaalbedrag gegeven hebt...
echt super irritant !!!
Dit snap ik ook niet. En dan ook gewoon niks meer van zich laten horen, niet eens dat ze er toch maar van afzien... zó aso.
Alle reacties Link kopieren
Nou Taralina, ik baalde ook vooral heel erg, omdat alles goed ging, elke keer binnen een paar minuten antwoord
en nog geen 3 min. na het sturen van mijn gegevens wordt het bod verwijderd en is er geen interesse meer. Zomaar ineens.
terwijl je 5 minuten ervoor nog volop interesse had
fanatic schreef:
28-05-2017 09:04
Nou Taralina, ik baalde ook vooral heel erg, omdat alles goed ging, elke keer binnen een paar minuten antwoord
en nog geen 3 min. na het sturen van mijn gegevens wordt het bod verwijderd en is er geen interesse meer. Zomaar ineens.
terwijl je 5 minuten ervoor nog volop interesse had
Ja wat absurd hè? Je zou toch zeggen dat je alleen een bod uitbrengt als je iets graag wilt hebben...
Het liep storm met biedingen op 1 van mijn dingen, maar ik heb er nu al 2 gemaild dat ze het kunnen ophalen, zonder reactie. Mensen die steeds hoger bieden willen het dus eigenlijk helemaal niet hebben...
Alle reacties Link kopieren
2koffie schreef:
28-05-2017 14:33
Het liep storm met biedingen op 1 van mijn dingen, maar ik heb er nu al 2 gemaild dat ze het kunnen ophalen, zonder reactie. Mensen die steeds hoger bieden willen het dus eigenlijk helemaal niet hebben...
Ook daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan... dat is gewoon bieden om te bieden
en dus om te narren

(of ze liggen al 3 dagen op het strand en houden zich niet bezig met MP, maar ik ga uit van het eerste)
Ik had degene met het bod van 30 gemaild, geen reactie. Daarna waren er nog een 35 en 40 gekomen, dus 35 gemaild nadat ik 30 nog een keer zonder resultaat had gemaild, geen reactie. (40 had ik even overgeslagen omdat hij ook al een lager bod had gedaan en ik dit hogere bod niet helemaal serieus nam).

Vandaag mailde er iemand met een bod van 10, hij kon het vandaag ophalen!

Maar er zitten er echt nog wel een paar tussen de 10 en de 30, dus jammer. Als ik die heb afgewerkt kom ik pas bij 10.
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel erg jammer 2koffie. Maar geef ze iets de tijd. Weet niet hoe lang er nu tussen zit?
Ik heb wel eens mensen gehad die alleen midden in de nacht reageerden... die hebben vast nachtdienst of zo, en dan overdag liggen ze te snurken.

Ik zou de 40 niet overslaan, lijkt me dat hij de serieuze is, juist omdat hij ook een lager bod had gedaan en dus hoger biedt om het te krijgen.
Kweenie, hij ging van 20 naar 40 en vroeg toen hoeveel ik er minimaal voor wilde. Ik vind dat altijd zo'n stomme vraag als een vraagprijs is en er wordt nog geboden.
Maar het ziet er naar uit dat ik hem wel kan mailen morgen, want ik heb de ander 12 uur geleden gemaild.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon mailen 2koffie !! Misschien is hij wel DE bieder die wel gewoon netjes reageert
Nee, hij heeft al wat... wat hij dan wel netjes laat weten. Maar op naar nummer 4 dan. Vandaag waren er weer twee nieuwe geïnteresseerden bij zonder bod, dus ik raak ooit wel van het ding af.
Alle reacties Link kopieren
Ik had van het weekend op een driewieler fiets geboden. Ze vroeg er €5 voor, ik bood €3. Mocht het gisteravond nog ophalen. Echter bood iemand vrij kort erna alweer €5. De verkoopster was wel zo eerlijk om het toch aan mij te verkopen omdat ik eerst was.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Pff ik bied 4 kaartjes aan voor een pretpark.. krijg ik een reactie ik ben opzoek naar 6 heeft u er ook 6?

Je kan het natuurlijk altijd proberen maar nee het zijn er 4 en blijven 4 :lol:
Benaderde nummer 4. Wil nog. Jeej! Maar toen:
Hij stelt voor om 7 uur. Ik antwoord dat we er dan niet zijn, dat morgen wel kan om 7 uur. Hij antwoordt vandaag om 7 uur. Ik antwoord maar weer dat we er dan niet zijn...
Alle reacties Link kopieren
ooooh 2koffie, dat is ook zo irritant. Dan denk ik van sorry hoor maar kan je niet lezen??
je geeft het toch duidelijk genoeg aan lijkt me zo.

Is het nu wel gelukt voor morgen?
Alle reacties Link kopieren
Ohja ik had een mooie fietsbroek gezien (zo'n ding die wielrenners hebben). Dus ik een bod gedaan, geen antwoord. Mailde ik naderhand of hij akkoord ging met m'n bod. NEE het was een vaste prijs en hij was heel boos blablabla. Er stond bij bieden en inmiddels (ruim een jaar later) is het nog steeds niet verkocht! HA karma :rofl:
Alle reacties Link kopieren
lotjeb95 schreef:
29-05-2017 20:14
Ohja ik had een mooie fietsbroek gezien (zo'n ding die wielrenners hebben). Dus ik een bod gedaan, geen antwoord. Mailde ik naderhand of hij akkoord ging met m'n bod. NEE het was een vaste prijs en hij was heel boos blablabla. Er stond bij bieden en inmiddels (ruim een jaar later) is het nog steeds niet verkocht! HA karma :rofl:
Hahaha, mooi is dat he.
Eigenlijk zou je dan nu weer een bod moeten doen ;-)
Misschien wil hij nu wel akkoord gaan met je bod

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven