Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats

24-12-2013 10:44 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen donderdagochtend in gesprek geraakt met een adverteerder en een koop gesloten. Die middag ¤70 overgemaakt en haar gemaild mij te laten weten als ze het geld had ontvangen. Dit zou ze doen en vrijdag zou ze het artikel posten.

Hierna niets meer gehoord of ontvangen. Post zal nu wellicht druk zijn maar op een eerdere mail van zondagochtend of mijn betaling goed was gegaan, ook geen reactie.

Zojuist weer gemaild en gevraagd om reactie. Wat zouden jullie doen? Hoe lang nog aankijken?
Ik heb gisteren iets gekocht op MP en vanochtend het pakketje al gekregen...Ligt volgens mij dus niet aan de post.

Zou haar een mailtje sturen, maar vrees het ergste...eerlijk gezegd.
Heb je het rekeningnummer/naam gegoogeld/gecheckt op mijnpolitie.nl? Hoe lang is de persoon actief op Marktplaats? Om wat voor artikel gaat het? Heeft de persoon meerdere advertenties staan?
Ik heb vrijdag een boek gekocht, nouja betaald dan. Maar heb ook nog niks binnen, volgens mij ligt het wel aan de post. Dat merk ik ook aan de kaarten die we wel/niet binnen krijgen. Mijn moeder heeft de kinderen ieder een persoonlijke kerstboodschap gestuurd, die van mijn zoon was al een paar dagen eerder binnen dan die van mijn dochter. Ik zou zeggen nog even geduld ;)
quote:zomerzinn schreef op 24 december 2013 @ 10:56:

Ik heb vrijdag een boek gekocht, nouja betaald dan. Maar heb ook nog niks binnen, volgens mij ligt het wel aan de post. Dat merk ik ook aan de kaarten die we wel/niet binnen krijgen. Mijn moeder heeft de kinderen ieder een persoonlijke kerstboodschap gestuurd, die van mijn zoon was al een paar dagen eerder binnen dan die van mijn dochter. Ik zou zeggen nog even geduld ;)Het niet reageren van de verkoper heeft niks met de post te maken.
Als je niks hoort, kan je misschien nog naar de bank om te vragen of het gestorneerd wordt? Maar ben er bang voor.

Mijn vriend wacht ook al sinds zaterdag op en pakketje via een bekende online winkel, dat zou dus ook kunnen.
Als het met PostNL is meegegaan, had het er al moeten zijn. Zij garanderen namelijk dat het de volgende dag wordt afgegeven,

Heb je ook geen berichtje gehad dat ze het wel heeft verstuurd?
quote:ranny1989 schreef op 24 december 2013 @ 10:58:

Als je niks hoort, kan je misschien nog naar de bank om te vragen of het gestorneerd wordt? Maar ben er bang voor.

Mijn vriend wacht ook al sinds zaterdag op en pakketje via een bekende online winkel, dat zou dus ook kunnen.Er valt niks te storneren, alleen bepaalde auto incasso's kan je storneren.
quote:ranny1989 schreef op 24 december 2013 @ 10:58:

Mijn vriend wacht ook al sinds zaterdag op en pakketje via een bekende online winkel, dat zou dus ook kunnen.Nee, dat kan niet. Dat kan alleen bij bepaalde incasso's. Zou een mooie wereld worden zeg, als alle betalingen weer teruggetrokken kunnen worden
Tja, ik zal mij meer zorgen over het feit dat ze niet reageert, dan over mogelijke vertraging bij Post NL.

Heb je de verkoper al gegoogled?
Ik zeg ook misschien, niet dat het kan.

Rustig maar, 1 reactie is duidelijk genoeg.
quote:ranny1989 schreef op 24 december 2013 @ 11:07:

Rustig maar, 1 reactie is duidelijk genoeg.Misschien kan het ook niet
quote:GreetBilspleet schreef op 24 december 2013 @ 10:53:

Heb je het rekeningnummer/naam gegoogeld/gecheckt op mijnpolitie.nl? Hoe lang is de persoon actief op Marktplaats? Om wat voor artikel gaat het? Heeft de persoon meerdere advertenties staan?Heb het rekeningnummer gecheckt idd. Kwam niets geks uit. Hoe lang deze persoon actief was weet ik niet, geloof 6 maanden. Ik heb een naam en woonplaats. Is de persoon niet te traceren via haar rekeningnummer en naam?
quote:annapalona schreef op dinsdag 24 december 2013 11:08 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ranny1989 in "Marktplaats"" class="messagelink">ranny1989 schreef op 24 december 2013 @ 11:07</a>:</b>

Rustig maar, 1 reactie is duidelijk genoeg.</div></blockquote>Misschien kan het ook niet

En daarna zei ik.." Maar ik ben er bang boor. ":-D Jouw reactie was helder en duidelijk, dan vind ik zo'n tweede reactie nogal overbodig.

Maar goed, beter iets proberen dan op je gat zitten afwachten.
quote:ranny1989 schreef op 24 december 2013 @ 11:16:

[...]

En daarna zei ik.." Maar ik ben er bang boor. ":-D Jouw reactie was helder en duidelijk, dan vind ik zo'n tweede reactie nogal overbodig.

Maar goed, beter iets proberen dan op je gat zitten afwachten.Of gewoon weten of iets uberhaupt wel kan voordat je het meld als oplossing
Ik melde het niet als een oplossing, maar een poging. En dat kan niet, mijn fout, klaar.

Je punt is duidelijk. Dus beter help je nu de TO en ga je niet lopen mierenneuken terwijl ik al aangeef dat het inderdaad fout zit.
Ik heb afgelopen zondag een koop gesloten via martelaars, meteen betaald en vandaag pakje ontvangen. Veel contact via mail. Heeft niets met snelheid van de post te maken, maar met fatsoenlijk communiceren van de verkoper.
quote:ranny1989 schreef op 24 december 2013 @ 11:26:

Ik melde het niet als een oplossing, maar een poging. En dat kan niet, mijn fout, klaar.

Je punt is duidelijk. Dus beter help je nu de TO en ga je niet lopen mierenneuken terwijl ik al aangeef dat het inderdaad fout zit.

Nou nou...

Er valt niet zo veel te helpen he?

TO heeft genoeg tips gehad en soms heb je gewoon pech, dan nog zit je met een oplichter opgescheept.

Al kan het zo zijn dat er wel nog wat komt aankomende week.
Gaat allemaal wat langzamer nu ivm feestdrukte.

Ik heb zaterdag iets verzonden en dat zou volgens de trace gegevens gisteren voor 21:30 aankomen. En dat staat er vandaag weer.

Mensen hebben het zelf ook druk en zitten niet continu in hun mailbox.
quote:ranny1989 schreef op 24 december 2013 @ 11:16:

[...]

Maar goed, beter iets proberen dan op je gat zitten afwachten.Joh, wat dacht je van een crosspost. Toen ik mijn reactie typte toen stond die andere er nog niet
quote:annapalona schreef op dinsdag 24 december 2013 11:36 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ranny1989 in "Marktplaats"" class="messagelink">ranny1989 schreef op 24 december 2013 @ 11:26</a>:</b>

Je punt is duidelijk. Dus beter help je nu de TO en ga je niet lopen mierenneuken terwijl ik al aangeef dat het inderdaad fout zit.</div></blockquote>

Nou nou...

Er valt niet zo veel te helpen he?

TO heeft genoeg tips gehad en soms heb je gewoon pech, dan nog zit je met een oplichter opgescheept.

Al kan het zo zijn dat er wel nog wat komt aankomende week.

Ik heb ook wel eens een week moeten wachten. Al zei de verkoopster wel dat het nog enkele dagen duurde voordat ze op kon sturen.onze communicatie was ook niet zo goed, maar had er wel vertrouwen in.

Een half jaar vind ik wel heel kort voor marktplaats, 70 euro veel dus ik denk dat ze er naar kan fluiten.
quote:socrates1 schreef op 24 december 2013 @ 11:12:

[...]

Heb het rekeningnummer gecheckt idd. Kwam niets geks uit. Hoe lang deze persoon actief was weet ik niet, geloof 6 maanden. Ik heb een naam en woonplaats. Is de persoon niet te traceren via haar rekeningnummer en naam?

Met naam en woonplaats kan je gaan googelen voor een telefoonnummer.

Of op telefoonboek.nl. oid.

Ik heb ook eens iets gekocht voor 50 euro via mp. Betaald en daarna niets meer. Ik zeker 6 keer gemaild en hoorde niets. Op de advertentie werdt steeds hoger geboden.

Toen gaan googelen en ik vond een adres en telfoonnummer, die heb ik opgebeld en gezegd dat ik nog steeds geen pakje had ontvangen, of ik het misschien op kon komen halen.

Dat vrouwtje schrok zich te pletter en zei zeker 5 keer dat ze het helemaal vergeten was (Jaja, die 6 mailtjes natuurlijk niet gezien.) en gelijk naar de post ging.

Een dag later had ik het.
quote:LillyFeeee schreef op 24 december 2013 @ 11:38:

[...]

Joh, wat dacht je van een crosspost. Toen ik mijn reactie typte toen stond die andere er nog niet Gewoon een beetje kersthumeur denk ik
quote:annapalona schreef op dinsdag 24 december 2013 11:42 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="LillyFeeee in "Marktplaats"" class="messagelink">LillyFeeee schreef op 24 december 2013 @ 11:38</a>:</b>

[...]

Joh, wat dacht je van een crosspost. Toen ik mijn reactie typte toen stond die andere er nog niet </div></blockquote>Gewoon een beetje kersthumeur denk ik Nee, gewoon een humeurtje.
quote:ranny1989 schreef op 24 december 2013 @ 11:43:

[...]

Nee, gewoon een humeurtje. Charmant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven