Geld & Recht alle pijlers

meetellen inkomen vader in de vut.

15-01-2011 19:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo dames,

ik had een vraagje, mijn vader zit n de vut. het duo telt echter zijn inkomen gewoon mee. mag dit wel ? vut is toch geen inkomen door werk ? en er mag toch alleen inkomen dat door werk is verkregen worden meegeteld ? of zit ik er nu volledig naast ?
Er wordt gerekend met het verzamelinkomen van de ouders. Een VUT-uitkering valt gewoon onder het verzamelinkomen en telt dus logischerwijs mee.
Als hij nooit had gewerkt had hij dan vut gekregen? Nee, want je kan niet vervroegt uittreden uit niks.

Dit inkomen heeft hij gekregen door werk en dat hij feitelijk op dit moment er niet voor werkt doet er niet toe, hij heeft er wel voor gewerkt om dit inkomen te krijgen en dus is het inkomen uit werk.
Zie QR
Neehoor, onder inkomen uit werk valt ook loon en onder loon wordt ook gezien werk uit vroegere dienstbetrekking (dus vut).
Inkomsten in verband met arbeid, tellen altijd mee.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dus zodra hij met pensioen gaat wordt zijn ínkomen niet meer meegerekend ?
Jawel, want dan vallen de inkomsten nog steeds onder het verzamelkinkomen.
Dat is toch logisch! Wat DUO doet is een draagkrachtmeting, waarom zou een VUT-uitkering daar niet in mee tellen?
omdat ik dach dat de vut en het pensioen onder een uitkering vielen. sorry, maar had me er nog nooit in verdiept verder. bedankt íig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven