Geld & Recht alle pijlers

Melden?

03-07-2018 16:18 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kennissen die er rond uit vooruit komen, dat ze heel veel zwart bijverdienen, maar ondertussen allerlei toeslagen ontvangen.

Zouden jullie hier melding van maken? Ik vind aan de ene kant, dat het mij niets aangaat, maar aan de andere kant, vind ik het vrij aso.

Melden?

Totaal aantal stemmen: 179

Ja (31%)
Nee (48%)
Misschien (21%)
Such a beautiful place to be with Friends.
Loullah schreef:
03-07-2018 19:19

Wellicht dat jantje een hele goede reden heeft, financiele problemen of ziekte , wanhoop waar jij niets vanaf weet.

Uiteraard, want wanneer iemand een goed verhaal heeft gelden de regels opeens niet meer en kun jij jezelf een goed gevoel aanpraten terwijl je andermans geld uitdeelt :facepalm:
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ik heb altijd zo'n zin om bij mensen die 'iedereen geluk gunnen' door criminele activiteit, zelf te bestelen. In kader van poetic justice. Zelfde met die 'er zijn geen grenzen de wereld is van iedereen' mensen.

Sociaal vangnet bestaat enkel bij gratie van fatsoen.

En dan ben ik zelf totaal geen heilige, maar van die emo argumenten die kant noch wal raken, daar kan ik slecht tegen.
LoveDobby schreef:
03-07-2018 16:32
Mensen van de sport van mijn dochter, handelen in sportspullen.
Jaloers?
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
RikM schreef:
03-07-2018 19:19
Ik zou er wel wat van vinden maar zou het niet melden. Of ze moeten mij ergens mee naaien, dan naai ik graag terug.
En dan willen we ook tongen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vanzai schreef:
03-07-2018 20:23
Uiteraard, want wanneer iemand een goed verhaal heeft gelden de regels opeens niet meer en kun jij jezelf een goed gevoel aanpraten terwijl je andermans geld uitdeelt :facepalm:
Daar gaat t niet om. Als iemand al (financiele) problemen heeft, en het een ‘vriend’ van je, dan bel je niet met instanties om te klikken om ze nog verder de afgrond te douwen.
Daarom zeg ik, als het je zo vreselijk tegen de borst stoot dat jantje een paar centen zwart bijverdient dan stap je op jantje af en zeg je wat je ervan vind en wat je van plan bent te doen. Op die manier draag jij ook de gevolgen van je daden.
Niet hypocriet met een nepnaam bellen naar de FIOD om vervolgens op vrijdagavond gezellig op de sportsvereniging een borrel met jantje te doen.
LoveDobby schreef:
03-07-2018 16:32
Mensen van de sport van mijn dochter, handelen in sportspullen.
Van de wagen gevallen?
Loullah schreef:
03-07-2018 20:48
Daar gaat t niet om. Als iemand al (financiele) problemen heeft, en het een ‘vriend’ van je, dan bel je niet met instanties om te klikken om ze nog verder de afgrond te douwen.
Daarom zeg ik, als het je zo vreselijk tegen de borst stoot dat jantje een paar centen zwart bijverdient dan stap je op jantje af en zeg je wat je ervan vind en wat je van plan bent te doen. Op die manier draag jij ook de gevolgen van je daden.
Niet hypocriet met een nepnaam bellen naar de FIOD om vervolgens op vrijdagavond gezellig op de sportsvereniging een borrel met jantje te doen.
Je mag erbij betrekken wat je wilt maar mensen die van mij stelen mogen aangepakt worden. Ik draag geen verantwoordelijkheid voor hun wandaden.
Irma3110 schreef:
03-07-2018 20:10
Maar die opgebouwde WW uitkering wordt alleen uitbetaald over de periode dat je geen werk kunt vinden waarmee je zelf je inkomen verdient. Het recht hield dus op (of was een stuk lager) toen die vriend ging werken. Zo raar vind ik het niet om dit niet goed te keuren...

Wat boeit het jou. Die man krijgt niet betaald uit jouw WW. Zodra hij zijn reserves op heeft gemaakt krijgt hij geen cent meer en mag die weer aan de bak om alles weer op te bouwen.
Loullah schreef:
03-07-2018 20:56
Wat boeit het jou. Die man krijgt niet betaald uit jouw WW. Zodra hij zijn reserves op heeft gemaakt krijgt hij geen cent meer en mag die weer aan de bak om alles weer op te bouwen.
Je zou eigenlijk niet mee moeten willen praten wanneer je de materie niet begrijpt. Of wanneer je de materie willens en wetens terzijde schuift, uiteraard.
Vanzai schreef:
03-07-2018 20:59
Je zou eigenlijk niet mee moeten willen praten wanneer je de materie niet begrijpt. Of wanneer je de materie willens en wetens terzijde schuift, uiteraard.

:moon:
streepjesdekbed schreef:
03-07-2018 16:25
Ik vind dat altijd zo gek: het zijn jouw zaken niet. Als je ergens iemand ziet inbreken, denk je dan ook: ik bel de politie niet hoor, moet ie zelf weten, zijn mijn zaken niet? Of een auto jatten?

Als ik het echt zeker zou weten, het was niet uit pure noodzaak (is het dat ooit in Nederland?) en iemand schept er ook nog over op: ja dan zou ik het wel melden denk ik.
Helemaal mee eens, m.u.v. de beoordeling over nut en noodzaak. Dat laat ik graag aan de onderzoekers en rechter over.
Loullah schreef:
03-07-2018 20:56
Nee, maar wel van de belastingen die ik afdraag. Of denk jij dat er per maand zoveel wordt ingehouden op je inkomen dat je werkelijk je eigen WW bekostigd?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
LoveDobby schreef:
03-07-2018 19:52
Ze kunnen er 6 paarden van onderhouden.
Voor "kennissen' weet je wel verdomde veel van hun financiële situatie zeg. Krijg ik toch een beetje nare smaak van in de mond. Zit jij ook altijd achter de gordijntjes naar de buren te gluren soms?
Tickel schreef:
03-07-2018 21:19
Nee, maar wel van de belastingen die ik afdraag. Of denk jij dat er per maand zoveel wordt ingehouden op je inkomen dat je werkelijk je eigen WW bekostigd?
Als die beste man 2 jaar lang van een WW-uitkering mag teren dan kunnen we er gerust van uitgaan dat hij zelf aardig wat premies én belastingen heeft afgedragen.
Loullah schreef:
03-07-2018 21:26
Als die beste man 2 jaar lang van een WW-uitkering mag teren dan kunnen we er gerust van uitgaan dat hij zelf aardig wat premies én belastingen heeft afgedragen.
Wat maakt het uit hoeveel premie je hebt betaald? Zodra je bijstand(uitkeringen/toeslagen) krijgt heb je regels die je hoort te volgen. Zwart werken hoort daar niet bij.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Loullah schreef:
03-07-2018 21:26
Je begrijpt echt niet wat een verzekering inhoudt, lees ik. Ik zal je helpen; een verzekering is een solidariteitssysteem; je hebt recht op een uitkering wanneer je aan de voorwaarden voldoet. In het geval van WW; wanneer niet in je eigen levensonderhoud kunt voorzien wegens gebrek aan betaalde arbeid. Een criterium waar de kennissen van TO duidelijk niet aan voldoen. Sterker nog; ze scheppen er zelfs over op dat ze zwart verdienen.

Nu ben ik op mijn beurt erg nieuwsgierig waarom jij je geroepen voelt om fraudeurs te verdedigen. Of nee, wacht; nu je na mijn uitleg weet wat een verzekering inhoudt neem je afstand van je eerdere stellingname.
Tickel schreef:
03-07-2018 21:29
Wat maakt het uit hoeveel premie je hebt betaald? Zodra je bijstand krijgt heb je regels die je hoort te volgen. Zwart werken hoort daar niet bij.
Ik gaf antwoord op een vraag van jou omtrent een WW uitkering. Als je vind dat het niet uitmaakt moet je de vraag dan ook niet stellen he.
Oh, je bent alleen maar aan het klieren. Nou, ook goed.
Vanzai schreef:
03-07-2018 21:31
Je begrijpt echt niet wat een verzekering inhoudt, lees ik. Ik zal je helpen; een verzekering is een solidariteitssysteem; je hebt recht op een uitkering wanneer je aan de voorwaarden voldoet. In het geval van WW; wanneer niet in je eigen levensonderhoud kunt voorzien wegens gebrek aan betaalde arbeid. Een criterium waar de kennissen van TO duidelijk niet aan voldoen. Sterker nog; ze scheppen er zelfs over op dat ze zwart verdienen.

Nu ben ik op mijn beurt erg nieuwsgierig waarom jij je geroepen voelt om fraudeurs te verdedigen. Of nee, wacht; nu je na mijn uitleg weet wat een verzekering inhoudt neem je afstand van je eerdere stellingname.
Ik verdedig niemand. Ik schets een scenario waarbij ik mij kan voorstellen dat mensen een paar centen extra bijverdienen om uit de problemen te komen.
Daarnaast geef ik aan dat als je gaat klikken dat je minstens mans genoeg moet zijn om daar openlijk voor uit te komen.
TO lijkt het hele hebben en houwen van die bewuste kennisen te weten. Het riekt aan alle kanten naar afgunst. Dat vind ik dan wel weer triest.
De fraudeur zit fout. End of story.
Lucifer2018 schreef:
03-07-2018 19:44
Toch niet bij nomale belastingaangiftes? Prive?

Zakelijk kan je hier ook de BTW van zakendiners aftrekken. Maar dat is ook niet zelfde als opvoeren als onkosten.

Daarnaast is het opgeven van inkomsten en wat bijverdienen mbt btw of aftrekposten ook wat anders dan waar TO het over heeft. De toeslagen en uitkeringen.
Awel maar dat is juist de clue. Hij wou mijn rekening om door te geven aan de belastingen als zakelijk. Sjoemelen dus, dat is het m juist.
nina1966 schreef:
03-07-2018 21:25
Voor "kennissen' weet je wel verdomde veel van hun financiële situatie zeg. Krijg ik toch een beetje nare smaak van in de mond. Zit jij ook altijd achter de gordijntjes naar de buren te gluren soms?
+1 (O)
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Loullah schreef:
03-07-2018 21:37
Ik verdedig niemand. Ik schets een scenario waarbij ik mij kan voorstellen dat mensen een paar centen extra bijverdienen om uit de problemen te komen.
Daarnaast geef ik aan dat als je gaat klikken dat je minstens mans genoeg moet zijn om daar openlijk voor uit te komen.
TO lijkt het hele hebben en houwen van die bewuste kennisen te weten. Het riekt aan alle kanten naar afgunst. Dat vind ik dan wel weer triest.
Ik vind het diep triest dat jij je geroepen voelt fraudeurs uit de wind te houden door degenen die de fraude constateren proberen zwart te maken. Je moest je kapot schamen vind ik.
Vanzai schreef:
03-07-2018 21:49
Ik vind het diep triest dat jij je geroepen voelt fraudeurs uit de wind te houden door degenen die de fraude constateren proberen zwart te maken. Je moest je kapot schamen vind ik.
Ik schaam me nergens voor want ik fraudeer niet en ben ook geen klikker. Noch moedig ik zulk gedrag aan, itt jou.
Je kiest er zelf voor om je aan de kant van de fraudeurs op te stellen hoor. Dat doe je helemaal zelf. Net zoals je tot de groep forummers behoort die hun eigen posts niet lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven