Melden?
dinsdag 3 juli 2018 om 16:18
Ik heb kennissen die er rond uit vooruit komen, dat ze heel veel zwart bijverdienen, maar ondertussen allerlei toeslagen ontvangen.
Zouden jullie hier melding van maken? Ik vind aan de ene kant, dat het mij niets aangaat, maar aan de andere kant, vind ik het vrij aso.
Zouden jullie hier melding van maken? Ik vind aan de ene kant, dat het mij niets aangaat, maar aan de andere kant, vind ik het vrij aso.
Such a beautiful place to be with Friends.
dinsdag 3 juli 2018 om 22:04
Ik stel me niet aan de kant van de frauders. Maar ik weiger pertinent de kant te kiezen van laffe, schijnheilige klikkers. Wezenlijk verschil.
dinsdag 3 juli 2018 om 22:20
dinsdag 3 juli 2018 om 22:39
De meest gehoorde quote onder deze groep van de laatste 11 jaar (dat ik ze regelmatig spreek) is: ik wil de toeslagen maximaal benutten. Ik ben n dief van mijn eigen portemonnee als ik meer dan 3 dagen wit werk.
dinsdag 3 juli 2018 om 22:47
Ik ben een dief van mijn eigen portemonnee als decennialange nettobetaler. Maar goed, ik hoef er dan weer niet van anderen voor te stelen. Daar warm ik me dan weer aan in de koude winters.
Als alleenstaande vader. Die voor z’n kinderen zorgt. Ook nog.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
dinsdag 3 juli 2018 om 22:50
Zeker melden. Is gewoon belastinggeld waar mensen keihard voor werken. Zoveel mensen die hard werken eb alles eerlijk doen en daardoor in een klein huis wonen en op fietsvakantie gaan in Drenthe. En dan van die patjepeeërs die de boel belazeren en op een waterscootet in Italie rondcrossen in de vakantie.
Gewoon genant dat mensen daarover opscheppen, het zouden mijn vrienden niet zijn.
Gewoon genant dat mensen daarover opscheppen, het zouden mijn vrienden niet zijn.
dinsdag 3 juli 2018 om 22:51
Oh en mensen die dat NSB of ‘klikken’ noemen zijn niet wijs. Iedere Jood of vluchteling of ander bedreigd persoon mag bij mij schuilen, nooit zal ik klikken als iemand zich verzet tegen een repressieve overheid of de regels buigt om zijn of har kinderen te kunnen voeden. Dáár gaat het om hoor als je het hebt over verklikken of veraden, niet over asocialen die de boel oplichten van het geld van hun hardwerkende buurman om zelf in luxe te leven!
woensdag 4 juli 2018 om 04:10
Bizar.strikjemetstippels schreef: ↑03-07-2018 16:32Zwart werken naast je gewone werk vind ik weinig van, maar uitkeringstrekkers en toeslagen ontvangers die er naast in eens wel kunnen werken, dat vind ik wel degelijk invloed hebben op ons allemaal.
In beide gevallen gaat het om onterechte financiële voordelen.
Ten onrechte geen belasting betalen is ook (ten onrechte) zich geld toe-eigenen.
Sterker nog, bij zwart werken, ten onrechte geen belasting betalen, kan het nog om veel grotere bedragen gaan (bij veelverdieners of grote vermogens).
Met name grote bedrijven zijn er erg handig in om belasting te ontduiken. Dat kost de Nederlandse overheid miljarden...
"Fraude" met uitkeringen of toeslagen valt daarbij in het niet.
"Fraude" tussen aanhalingstekens, omdat het voor gewone mensen vaak heel lastig is alle regels te kennen en te begrijpen en er aan te voldoen, en er dus vaak niet expres "fraude" gepleegd wordt. Kleine inkomsten, klussen, naast een uitkering, zijn heel lastig om op te geven en kunnen heel nadelig zijn, d.w.z. dat er meer uitkering wordt ingehouden dan je verdient; volgens berekeningen die ondoorgrondelijk zijn en waarover door de uitkeringsinstantie geen verantwoording wordt afgelegd. Ook dat kan een reden zijn om het dan maar niet op te geven.
Natuurlijk zijn er ook mensen die expres overduidelijk frauderen, dat praat ik niet goed.
En voor alles geldt: als je het ergens niet mee eens bent, zeg het dan eerst tegen de personen zelf en open het gesprek, met open vizier, in plaats van anoniem het bij derden te melden.
woensdag 4 juli 2018 om 07:09
Nee ik zou het niet melden.
Aso is het wel, en het opscheppen hierover tja misschien wordt de soep niet eens zo heet gegeten als ze opgediend wordt.
6 paarden onderhouden tja sportpaarden op een manege? of 6 pony's bij een boer op een weiland.
En wie zegt dat die paarden van hen zijn misschien zijn ze van oma om echt 6 paarden te kunnen onderhouden moet je mi wel meer doen dan wat sportspullen verkopen.
Doen zij dit openbaar via verkoopsites name it dan vallen ze wel door de mand hoor daar hebben ze jou niet voor nodig.
Misschien is het gewoon een opschepper en betaald hij wel al dan niet deels belasting sta jij even voor joker als je een aangifte doet, en het komt uit.
Aso is het wel, en het opscheppen hierover tja misschien wordt de soep niet eens zo heet gegeten als ze opgediend wordt.
6 paarden onderhouden tja sportpaarden op een manege? of 6 pony's bij een boer op een weiland.
En wie zegt dat die paarden van hen zijn misschien zijn ze van oma om echt 6 paarden te kunnen onderhouden moet je mi wel meer doen dan wat sportspullen verkopen.
Doen zij dit openbaar via verkoopsites name it dan vallen ze wel door de mand hoor daar hebben ze jou niet voor nodig.
Misschien is het gewoon een opschepper en betaald hij wel al dan niet deels belasting sta jij even voor joker als je een aangifte doet, en het komt uit.
woensdag 4 juli 2018 om 07:32
Waarom zou ik jaloers zijn op iemand, die de boel oplicht? Werk liever voor ons paard.
woensdag 4 juli 2018 om 07:35
Nee hoor, ze vertellen gewoon alles, zo dom zijn ze dan ook wel weer. 6 paarden bij die van mij op stal, die kan je gewoon tellen.
woensdag 4 juli 2018 om 07:35
Nee hoor, ze vertellen gewoon alles, zo dom zijn ze dan ook wel weer. 6 paarden bij die van mij op stal, die kan je gewoon tellen.
woensdag 4 juli 2018 om 08:03
Mij kan het in zoverre verrotten dat hij zijn hand op houdt terwijl hij prima kan werken, dit heeft te maken met zijn mentaliteit en instelling. Ze wilden graag een buffer opbouwen zodat ze op vakantie konden gaan en een andere auto konden kopen (die is dus betaald van het geld uit de WW pot). Als jij dit normaal vindt, zegt dat waarschijnlijk ook veel over jou.
woensdag 4 juli 2018 om 08:22
Wat ik niet normaal vind is dat jij je helemaal inmengt in anderen hun financien. Nogmaals, erg opmerkelijk (en zorgelijk) dat jullie blijkbaar alles weten over het hele hebben en houwen van deze gasten. Ik krijg een akkelijk gevoel omdat ik het helemaal voor me zie hoe een vriendin of vriend bij je over de vloer komt, een infiltrant als het ware, om vervolgens alles wat zij imoreel vinden door te spelen naar instanties.Spotty schreef: ↑04-07-2018 08:03Mij kan het in zoverre verrotten dat hij zijn hand op houdt terwijl hij prima kan werken, dit heeft te maken met zijn mentaliteit en instelling. Ze wilden graag een buffer opbouwen zodat ze op vakantie konden gaan en een andere auto konden kopen (die is dus betaald van het geld uit de WW pot). Als jij dit normaal vindt, zegt dat waarschijnlijk ook veel over jou.
En nee, ik neem het niet op voor fraudeurs. Maar ik vind het oprecht walgelijk dat sommigen het blijkbaar normaal vinden om zich als een stelletjes judas op te stellen.
Voor de goede orde, ik fraudeer niet, nooit gedaan in heel me leven maar dit soort topics bevestigen het gevoel dat ik vaak heb als het om vertrouwen van 'vrienden', famile en buren gaat. In mijn ogen is afgunst 1 van de meest slechte karaktereigenschappen die een mens kan hebben. Mensen die afgunstig zijn kunnen nooit gelukkig met zichzelf zijn omdat ze anderen het licht in de ogen niet gunnen. Het is een ziekelijke krabbenmentaliteit die ongeneeslijk is.
woensdag 4 juli 2018 om 09:11
Wow, ik ben echt een beetje stil van jouw post. Je doet net of ze in de financiën van diegene heeft lopen wroeten om zo kwalijke zaken boven water te halen en vervolgens hard naar de overheid is gerend om te 'klikken'. Terwijl die vrienden dat waarschijnlijk gewoon gezegd hebben dat hij WW krijgt en gewoon hele dagen zwart werkt. De meeste mensen zijn er nogal 'trots' op als ze de overheid een poot uit kunnen draaien. Ze heeft volgens mij niets verkeerds gedaan, behalve dat ze zich zeer verbaasd over de waarde en normen van die ex-vrienden, zich gerealiseerd heeft dat ze zich daar niet in kan vinden en de vriendschap heeft opgezegd.Loullah schreef: ↑04-07-2018 08:22Wat ik niet normaal vind is dat jij je helemaal inmengt in anderen hun financien. Nogmaals, erg opmerkelijk (en zorgelijk) dat jullie blijkbaar alles weten over het hele hebben en houwen van deze gasten. Ik krijg een akkelijk gevoel omdat ik het helemaal voor me zie hoe een vriendin of vriend bij je over de vloer komt, een infiltrant als het ware, om vervolgens alles wat zij imoreel vinden door te spelen naar instanties.
En nee, ik neem het niet op voor fraudeurs. Maar ik vind het oprecht walgelijk dat sommigen het blijkbaar normaal vinden om zich als een stelletjes judas op te stellen.
Voor de goede orde, ik fraudeer niet, nooit gedaan in heel me leven maar dit soort topics bevestigen het gevoel dat ik vaak heb als het om vertrouwen van 'vrienden', famile en buren gaat. In mijn ogen is afgunst 1 van de meest slechte karaktereigenschappen die een mens kan hebben. Mensen die afgunstig zijn kunnen nooit gelukkig met zichzelf zijn omdat ze anderen het licht in de ogen niet gunnen. Het is een ziekelijke krabbenmentaliteit die ongeneeslijk is.
Als iemand hele dagen zwart kan werken, dan kan zo iemand in mijn optiek ook prima belasting betalen en zijn uitkering inleveren. Ik ben voor het verstrekken van uitkeringen aan mensen die het nodig hebben. Maar dit soort figuren zorgen er alleen maar voor dat degenen die het echt nodig hebben, er minder beroep op kunnen doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 4 juli 2018 om 09:31
Nou dat klopt! Sommige mensen vertellen van alles aan een onbekende op een feestje. Zo heb ik meerdere malen allerlei frauduleuze zaken gehoord. Heb ook wel eens gevraagd: weet je nu wel tegen wie je dit zit te vertellen? Weet je wie ik ben en waar ik werk? Ik werk (vroeger, nu niet meer) bij de belastingdienst...
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
woensdag 4 juli 2018 om 11:57
In ons land hebben we langs democratische weg afspraken gemaakt. Onze regering bedenkt dingen en de kamer controleert dat. We kiezen die regering zelf door het uitbrengen van onze stem. Ik vind dat we ons aan deze afspraken moeten houden. Dat brengt stabiliteit in het functioneren van ons land. En ook in de relatie met andere landen.
Het betreft afspraken over hoe je een rijbewijs verkrijgt, je afval aan de straat zet en de kosten daarvoor betaalt, niet door rood licht rijdt of te hard rijdt en noem maar op.
En ook dat je belasting naar draagkracht betaalt. Natuurlijk is het niet fijn om geld te betalen waar je zoals velen denken niets voor terugkrijgt. Maar ik ben blij dat de straatlantaarns branden, dat stukgevroren asfaltwegen van nieuw wegdek worden voorzien, dat mensen in moeilijke posities worden ondersteund door gemeente of rijk, dat er hulpverlening is etc. Ja, dat kost wat. Maar als we dat met elkaar eerlijk opbrengen is dat goed te doen. Als er mensen zijn die dat niet willen, alleen nemen en niet geven, vind ik dat erg. En ja, ik zou dat melden.
Het betreft afspraken over hoe je een rijbewijs verkrijgt, je afval aan de straat zet en de kosten daarvoor betaalt, niet door rood licht rijdt of te hard rijdt en noem maar op.
En ook dat je belasting naar draagkracht betaalt. Natuurlijk is het niet fijn om geld te betalen waar je zoals velen denken niets voor terugkrijgt. Maar ik ben blij dat de straatlantaarns branden, dat stukgevroren asfaltwegen van nieuw wegdek worden voorzien, dat mensen in moeilijke posities worden ondersteund door gemeente of rijk, dat er hulpverlening is etc. Ja, dat kost wat. Maar als we dat met elkaar eerlijk opbrengen is dat goed te doen. Als er mensen zijn die dat niet willen, alleen nemen en niet geven, vind ik dat erg. En ja, ik zou dat melden.
woensdag 4 juli 2018 om 12:29
Doordat jij geen melding doet doe jij eveneens afstand van de gevolgen van jouw daden. Jij trekt hier flink van wal, echter als puntje bij paaltje komt omzeil jij het benoemen van jouw naam om niet in anonimiteit te zwelgen door gewoon GEEN melding te maken. Lekker gemakkelijk praten zo.Loullah schreef: ↑03-07-2018 20:48Daar gaat t niet om. Als iemand al (financiele) problemen heeft, en het een ‘vriend’ van je, dan bel je niet met instanties om te klikken om ze nog verder de afgrond te douwen.
Daarom zeg ik, als het je zo vreselijk tegen de borst stoot dat jantje een paar centen zwart bijverdient dan stap je op jantje af en zeg je wat je ervan vind en wat je van plan bent te doen. Op die manier draag jij ook de gevolgen van je daden.
Niet hypocriet met een nepnaam bellen naar de FIOD om vervolgens op vrijdagavond gezellig op de sportsvereniging een borrel met jantje te doen.
woensdag 4 juli 2018 om 13:58
Ik vind het in sommige situaties wel pure noodzaak ja. Als je bijvoorbeeld een bijstandsuitkering hebt waar je maar moeilijk uitkomt, is een cursus of studie doen soms de enige optie. Deze kosten geld maar worden niet vergoed. De enige manier om dit te kunnen betalen, is door een spaarbedrag opzij te zetten. Maar alles wat je kunt (be)sparen wordt weer ingehouden op je uitkering. Dat schiet natuurlijk niet op. Het zou een goede zaak zijn als je tot een bepaald bedrag vrij mag verdienen (zeg 5000) om dit in een studie of situatie verbeterende positie te kunnen steken. Dan hoef je daar ook niet 'zwart' voor te werken.streepjesdekbed schreef: ↑03-07-2018 16:25
Als ik het echt zeker zou weten, het was niet uit pure noodzaak (is het dat ooit in Nederland?) en iemand schept er ook nog over op: ja dan zou ik het wel melden denk ik.