Melden?
dinsdag 3 juli 2018 om 16:18
Ik heb kennissen die er rond uit vooruit komen, dat ze heel veel zwart bijverdienen, maar ondertussen allerlei toeslagen ontvangen.
Zouden jullie hier melding van maken? Ik vind aan de ene kant, dat het mij niets aangaat, maar aan de andere kant, vind ik het vrij aso.
Zouden jullie hier melding van maken? Ik vind aan de ene kant, dat het mij niets aangaat, maar aan de andere kant, vind ik het vrij aso.
Such a beautiful place to be with Friends.
woensdag 4 juli 2018 om 15:54
Loullah schreef: ↑04-07-2018 08:22Wat ik niet normaal vind is dat jij je helemaal inmengt in anderen hun financien. Nogmaals, erg opmerkelijk (en zorgelijk) dat jullie blijkbaar alles weten over het hele hebben en houwen van deze gasten. Ik krijg een akkelijk gevoel omdat ik het helemaal voor me zie hoe een vriendin of vriend bij je over de vloer komt, een infiltrant als het ware, om vervolgens alles wat zij imoreel vinden door te spelen naar instanties.
En nee, ik neem het niet op voor fraudeurs. Maar ik vind het oprecht walgelijk dat sommigen het blijkbaar normaal vinden om zich als een stelletjes judas op te stellen.
Voor de goede orde, ik fraudeer niet, nooit gedaan in heel me leven maar dit soort topics bevestigen het gevoel dat ik vaak heb als het om vertrouwen van 'vrienden', famile en buren gaat. In mijn ogen is afgunst 1 van de meest slechte karaktereigenschappen die een mens kan hebben. Mensen die afgunstig zijn kunnen nooit gelukkig met zichzelf zijn omdat ze anderen het licht in de ogen niet gunnen. Het is een ziekelijke krabbenmentaliteit die ongeneeslijk is.
Werkelijk hè, ik ken echt niémand die jaloers is op een frauderende werkloze. Rare wereld leef jij...
En ik zou zeker melding maken, gewoon onder mijn eigen naam. Gewoon omdat wegkijken nooit goed is. Wegkijken en niets doen vind ik pas laf.
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 16:07
5.40% gewijzigd
woensdag 4 juli 2018 om 16:06
diyer schreef: ↑04-07-2018 13:58Ik vind het in sommige situaties wel pure noodzaak ja. Als je bijvoorbeeld een bijstandsuitkering hebt waar je maar moeilijk uitkomt, is een cursus of studie doen soms de enige optie. Deze kosten geld maar worden niet vergoed. De enige manier om dit te kunnen betalen, is door een spaarbedrag opzij te zetten. Maar alles wat je kunt (be)sparen wordt weer ingehouden op je uitkering. Dat schiet natuurlijk niet op. Het zou een goede zaak zijn als je tot een bepaald bedrag vrij mag verdienen (zeg 5000) om dit in een studie of situatie verbeterende positie te kunnen steken. Dan hoef je daar ook niet 'zwart' voor te werken.
Soms is het mogelijk om vanuit de bijstand een opleiding te volgende die ook vergoed wordt. Dit is afhankelijk van de gemeente en de opleiding.
Je moet het ook melden als je een opleiding gaat volgen, dus dan krijg je denk ik sowieso vragen over hoe je het gaat bekostigen of zo...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 4 juli 2018 om 17:51
Maar dus niet in elke gemeente. Ik zou het nogmaals een goede zaak vinden wanneer je in dit geval niet hoeft te liegen over extra inkomsten. Deze inkomsten worden namelijk aangewend om er juist voor te zorgen dat je de uitkering niet of minder nodig hebt. Maar nu ben je uberhaupt de lul als je iets teveel hebt. Dat mag namelijk niet, ongeacht waar je het aan uit wilt geven. Ook als dat is om juist van de uitkering af te komen.
woensdag 4 juli 2018 om 20:05
@diyer, ik zou je ook niet verlinken. In jou geval heb je niet veel keuze en je schept er niet over op. Naast die moeder die de medicijnen van haar kind niet vergoed krijgt en dus zwart werkt om dat te kunnen betalen ken ik ook nog mensen die een paar uurtjes zwart werken zodat men juist niet in de schulden komt. Vriendin van me werkt ook een paar uurtjes zwart. Niet omdat ze het zo nodig wil maar het is niet anders. Ze kon op haar werk niet meer uren krijgen en vriend zit ziek thuis en is zijn baan kwijt geraakt. Ze solliciteert trouwens naar een extra baan maar tot nu toe nog geen gevonden die te combineren valt dus dan maar zo.
Zwart werk is zwart werk maar dan denk ik beter dit dan dadelijk torenhoge schuld en in de schuldsanering. En ze schept er zeker niet over op, bezuinigd op zoveel mogelijk dingen etc.
Zwart werk is zwart werk maar dan denk ik beter dit dan dadelijk torenhoge schuld en in de schuldsanering. En ze schept er zeker niet over op, bezuinigd op zoveel mogelijk dingen etc.
woensdag 4 juli 2018 om 21:36
Euh dit hebben ze me zelf verteld, heb niet eens hoeven wroeten daarbij heb ik het niet doorgespeeld naar instanties. Dit heeft niks met vertrouwen of afgunst te maken, maar met normen en waarden. Ik kan niet bevriend zijn met mensen die er openlijk voor uitkomen dat ze misbruik maken van de sociale voorzieningen (bedoeld voor mensen die het echt nodig hebben) in dit land om er zelf beter van te worden.Loullah schreef: ↑04-07-2018 08:22Wat ik niet normaal vind is dat jij je helemaal inmengt in anderen hun financien. Nogmaals, erg opmerkelijk (en zorgelijk) dat jullie blijkbaar alles weten over het hele hebben en houwen van deze gasten. Ik krijg een akkelijk gevoel omdat ik het helemaal voor me zie hoe een vriendin of vriend bij je over de vloer komt, een infiltrant als het ware, om vervolgens alles wat zij imoreel vinden door te spelen naar instanties.
En nee, ik neem het niet op voor fraudeurs. Maar ik vind het oprecht walgelijk dat sommigen het blijkbaar normaal vinden om zich als een stelletjes judas op te stellen.
Voor de goede orde, ik fraudeer niet, nooit gedaan in heel me leven maar dit soort topics bevestigen het gevoel dat ik vaak heb als het om vertrouwen van 'vrienden', famile en buren gaat. In mijn ogen is afgunst 1 van de meest slechte karaktereigenschappen die een mens kan hebben. Mensen die afgunstig zijn kunnen nooit gelukkig met zichzelf zijn omdat ze anderen het licht in de ogen niet gunnen. Het is een ziekelijke krabbenmentaliteit die ongeneeslijk is.
Dat vind ik gewoon asociaal en mochten jij en ik het ooit nodig hebben, dan is het door dit soort misbruik dat de pot straks leeg is.