Geld & Recht alle pijlers

Mijn pingedrag onder controle

03-04-2013 15:55 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de tips!
quote:Phoolan schreef op 03 april 2013 @ 17:47:

Auto de deur uitIk heb de auto wel echt nodig. Met OV is voor mij bijna niet goedkoper en de fietsafstand naar mijn werk is te groot.
quote:Yvonne77 schreef op 03 april 2013 @ 17:30:

[...]

Neem een rekening bij de ING Shit, je hebt mijn tekst gepikt
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik zou ook je vaste lasten eens goed onder de loep nemen: kun je bij een goedkopere energieleverancier terecht, andere verzekering/verzekeraar voor je auto/reizen/inboedel, etc. (als je alles bij één onderbrengt, krijg je vaak pakketkorting): plus heb je alle verzekeringen wel nodig? Hoe is je auto verzekerd? Allrisk is bij een oud bakkie bijv. niet altijd nodig. Huur je of koop je je huidige woning? Heb je recht op huurtoeslag bijvoorbeeld? Tegen het einde van het jaar je zorgverzekering goed vergelijken.

En wat versta je onder vaste lasten? Ook abonnementen op een sportschool/tijdschriften/enz.? Ook die eens goed bekijken.

Succes!

Je geeft nl. aan dat er geen besparingen meer te halen zijn, maar vaak is dat, met wellicht enige moeite, nog wel zo :-)
Ik vind jouw uitgaven niet heel raar. Ik zou eerder kijken of er wat van je vaste lasten wegkan, maar dat kan niet heb je verteld. ¤150,- aan leuke dingen vind ik niet belachelijk veel met zo'n inkomen. Misschien toch terug proberen te schroeven naar ¤100 p.m. zo nu en dan? Tegenwoordig is uiteten gaan enzo nou eenmaal erg duur.

Het bedrag wat je kwijt bent aan bezine vind ik overigens errrrrrrrrugggggg veel! Tenzij je voor dezelfde reizen per trein (indien noodzakelijk) hetzelfde bedrag of meer kwijt bent. In dat geval zou ik met de auto blijven gaan. Heb je een fiet om boodschappen te doen of doe je dat met de auto? Je kan ook de houdbare boodschappen thuis laten bezorgen 1x p.m. voor ¤4,95 aan bezorgkosten indien je vaak naar de supermarkt rijdt en de verse spulletjes met de fiets halen. Je hebt nu hippe fietsen met een fietskrat. Anders gebruik je toch gewoon lekker een fietstas of fietsmand?
No love without lost
Oooh, ik lees nu dat de benzine ook niet kan. Dan maar de vaste lasten meisje. Anders weet ik het ook niet.

Krijg je trouwens geen reiskostenvergoeding?
No love without lost
quote:moppie86 schreef op 03 april 2013 @ 15:55:

. Ik heb al geprobeerd om elke week een bedrag te pinnen. Voor de boodschappen werkt dat prima, maar er zijn toch behoorlijk veel ‘pinuitgaven’ waar ik maar geen grip op lijk te krijgen. Een tientje hier, 5 euro daar, alles bij elkaar maakt dat toch een aanzienlijk bedrag.De bedoeling van dat één keer per week pinnen is dat je voor de rest ook NIET meer gaat pinnen hé. Dat tientje hier 5 euro daar moet dan ook gewoon uit je portemonnee komen. Heb je daar niets meer in jammer dan.
quote:nina1966 schreef op 03 april 2013 @ 18:18:

[...]

De bedoeling van dat één keer per week pinnen is dat je voor de rest ook NIET meer gaat pinnen hé. Dat tientje hier 5 euro daar moet dan ook gewoon uit je portemonnee komen. Heb je daar niets meer in jammer dan.

Later legt ze uit dat dit vaak dingen zijn die alleen met pin of via internet te betalen zijn. Dus dan moet je toch je pas weer trekken. Daarom vind ik het geen slecht idee van TO om inderdaad een andere rekening te openen, speciaal voor deze uitgaven.

En ¤250,- per maand voor benzine is echt veel ja, ik weet niet waar jij allemaal naar toe moet met de auto. Wellicht valt hier toch nog iets te besparen.
quote:Supersoulfighter schreef op 03 april 2013 @ 18:24:

[...]

En ¤250,- per maand voor benzine is echt veel ja, ik weet niet waar jij allemaal naar toe moet met de auto. Wellicht valt hier toch nog iets te besparen.Woon-werkverkeer kost mij ongeveer 140 euro per maand, als ik dat met de bus ga doen kost het mij 130 euro, dat schiet dus niet echt op. En mijn nieuwe vriend woont op +/- 100 km rijden, daar ben ik de rest van de benzinekosten aan kwijt (+/- 50 euro). En om die arme jongen nu de deur uit te doen om benzinegeld te besparen.... Zonder gekheid, dat kan ik ook met de bus+trein doen, dan ben ik 3 kwartier langer onderweg en bespaar ik nog geen 5 euro op een retour. Daar heb ik dus ook al naar gekeken, maar voor die 20 euro per maand extra ga ik liever met de auto.
Dat begrijp ik hoor! Maar krijg je geen reiskostenvergoeding van je werk? Of zit dat bij je netto salaris in?

Jouw netto salaris is trouwens niet karig hoor. Hoe zit je verder met je woonlasten etc? Valt daar nog op te besparen? Ik weet dat je niet echt direct om dit soort tips vraagt, maar ik heb +/- hetzelfde inkomen, dus denk graag met je mee
Waar bestaan je vaste lasten uit? Soms kan een verzekering of abonnement nog goedkoper of weg.
quote:vrouw2punt0 schreef op 03 april 2013 @ 18:15:

Oooh, ik lees nu dat de benzine ook niet kan. Dan maar de vaste lasten meisje. Anders weet ik het ook niet.

Krijg je trouwens geen reiskostenvergoeding?

Ik krijg reiskostenvergoeding, die zit bij. Ik ben overigens op eigen initiatief op zoek naar ander werk, ik verdien vrij weinig voor hetgeen ik doe. Als ik een nieuwe baan heb, heb ik ook meteen netto een paar honderd euro meer bestedingsruimte. Nog even geduld.

Boodschappen doe ik altijd lopend, de supermarkt is om de hoek. Ik ga trouwens ook maar 1x per week boodschappen doen en mijn vriezer zit flink vol. Het probleem zit ook niet in de wekelijkse boodschappen. Ik ben ook niet zo gevoelig voor nutteloze 'koopjes'.

Maar ik ben wel een half jaar geleden begonnen met een halve inboedel waardoor ik veel spullen mis. Iets kleins als een stekkerblok, een vergiet, pannenlappen etc. heb ik nog wel nodig. Sommige dingen koop ik in de winkel, sommige online, net wat goedkoper is. Het zijn steeds dingen van relatief lage waarde en dan zie ik aan het eind van de maand dat ik daar toch best een behoorlijk bedrag aan heb uitgegeven. Dat overzicht mis ik gewoon.
quote:moppie86 schreef op 03 april 2013 @ 18:04:

[...]

Ik heb de auto wel echt nodig. Met OV is voor mij bijna niet goedkoper en de fietsafstand naar mijn werk is te groot.Als je 100 km rijd voor 50 euro is dat 27 liter kun je dan niet een iets goedkopere auto nemen?
quote:Supersoulfighter schreef op 03 april 2013 @ 18:43:

Dat begrijp ik hoor! Maar krijg je geen reiskostenvergoeding van je werk? Of zit dat bij je netto salaris in?

Jouw netto salaris is trouwens niet karig hoor. Hoe zit je verder met je woonlasten etc? Valt daar nog op te besparen? Ik weet dat je niet echt direct om dit soort tips vraagt, maar ik heb +/- hetzelfde inkomen, dus denk graag met je mee Woonlasten vallen wel mee. De energierekening zit al bij een goedkope aanbieder, aflossing studieschuld, tv+internet abo, mobiel, gemeentebelastingen, wat verzekeringen en dat is het eigenlijk. De verzekeringen heb ik bij 1 aanbieder en daarvoor krijg ik pakketkorting. En die abonnementen valt (bijna) niet op te bezuinigen. Ik heb geen abonnementen op tijdschriften of een sportschool.
quote:nina1966 schreef op 03 april 2013 @ 19:10:

[...]

Als je 100 km rijd voor 50 euro is dat 27 liter kun je dan niet een iets goedkopere auto nemen? Hij woont 100 km van mij vandaan, ik ga er een paar keer per maand heen en dan moet ik ook weer terug.
quote:moppie86 schreef op 03 april 2013 @ 19:17:

[...]

Hij woont 100 km van mij vandaan, ik ga er een paar keer per maand heen en dan moet ik ook weer terug.Hij kan natuurlijk ook naar jou toe komen en dan is het dus 2 keer heen en weer is 400 km. Als dat 27L is dat 1 op 14. Dan zou je 1600 km maken voor je woon werk verkeer? En denk ook eens aan parkeergelden, verzekeringen en wegenbelasting. Misschien toch eens kijken naar carpoolen en of een goedkopere auto.
quote:nina1966 schreef op 03 april 2013 @ 19:24:

[...]

Hij kan natuurlijk ook naar jou toe komen en dan is het dus 2 keer heen en weer is 400 km. Als dat 27L is dat 1 op 14. Dan zou je 1600 km maken voor je woon werk verkeer?

Hij komt ook naar mij toe. Als je die 400 km van die 1600 km afhaalt dan klopt je berekening.

Carpoolen gaat helaas niet, ik heb geen collega's die bij mij in de buurt wonen. Een zuinigere auto staat voor dit jaar, begin volgend jaar op de planning, maar daar moet ik nog wel even voor sparen.
Ok duidelijk! Je hebt al heel kritisch gekeken naar je vaste lasten. En je kiest voor een "luxe" en dat is de dure stalling van je paard. Prima natuurlijk.

Voor die 500 euro zou ik dan kiezen voor een aparte rekening ja, dan houd je het overzicht! Ik zit er zelf ook aan te denken om dit te doen..... ..... ...
Een zuinigere auto is niet perse goedkoper. Vergeet bijvoorbeeld de afschrijving niet. Brandstofkosten zijn beperkt t.o.v. de totale kosten van een auto. Maak eerst een goede rekensom alvorens een andere auto aan te schaffen.
quote:moppie86 schreef op 03 april 2013 @ 15:55:

Sinds een half jaar woon ik alleen. Hiervoor heb ik samengewoond en had meer bestedingsruimte dan ik nu heb.

De overduidelijke oplossing is dat je zo snel mogelijk weer gaat samenwonen.

Maar serieus: heb je een smartphone? Ik heb ABN AMRO met een app die je saldo toont. Die check ik obsessief en dan heb je een beter idee van je cashflow.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven