Geld & Recht alle pijlers

Mijn rechten als student

14-12-2010 18:34 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op school komen ze gemaakte afspraken niet na, vragen worden niet beantwoord, diploma's worden uitgesteld en ga zo maar door. Op mijn mbo school is het dus een groot rotzooitje. Nu vraag ik me af wat mijn rechten als student zijn. Kan ik mijn rechtbijstand (das) de antwoorden op de gestelde vragen afdwingen? We hebben met de klas doorgenomen welke vragen we hadden en welke problemen opgelost moeten worden, dit heeft een leraar genoteerd en zouden we binnen 2 weken antwoord op krijgen. Nu 2 maanden veder, hebben we niets ontvangen en wordt er niet op onze mails/telefoontjes gereageerd. Ze negeren ons dus gewoon. We zijn nu tot eind januari op stage en daarna zouden we onze dilpoma krijgen. Wat nu dus niet doorgaat waardoor we een heel jaar lesgeld moeten betalen i.p.v het gebruikelijke half jaar wat je hebt als je in feb je diploma haalt.

HELP!
Heb je al een aangetekende brief gestuurd met alle vragen en een termijn waarbinnen je er antwoord op wil?
Die ligt klaar gaat er morgen uit namens mijn ouders deze keer. Ik en mijn medestudenten hebben al 1000e mailtjes gestuurd naar verschillende leraren..
maar wat als ze er geen gehoor aangeven? Wat ik eigenlijk verwacht.. Wat kan ik dan ondernemen?
Ik denk dat niet moet mailen naar de leraren maar naar de directie van je opleiding. Die kunnen wat doen. Leraren worden waarschijnlijk ook alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd.

Is trouwens duidelijk waarom jullie geen diploma kunnen krijgen of gaan daar alle vragen over?
let me guess, is het een ROC?
Even informeren bij het juridisch loket. Zij kunnen zeggen wat er mogelijk is en dan kun je daarna als dat nuttig is je rechtsbijstand inschakelen.
Klopt ROC, een ramp!
Zijn jullie al in het studentenreglement gedoken? Zo kom je langs de verschillende klachtenorganen. Examencommissie, enzo. Daar staan termijnen voor. Als ze die overschrijden ga je omhoog. Baas van examencommissie is afdelingshoofd, daar klacht neerleggen en wachten op antwoord. Weer geen antwoord, omhoog naar directeur van de school.

Rechten heb je idd als student (heb in medezeggenschapsraden gewerkt) maar voordat je dat via advocaten hebt uitgevochten ben je nog verder van huis.

Maar als ik het goed heb, zijn er dus problemen met de nakijktermijnen en moet je daardoor een jaar langer studeren?
quote:Zwuppeliennn schreef op 14 december 2010 @ 18:42:

Ik denk dat niet moet mailen naar de leraren maar naar de directie van je opleiding. Die kunnen wat doen. Leraren worden waarschijnlijk ook alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd.

Is trouwens duidelijk waarom jullie geen diploma kunnen krijgen of gaan daar alle vragen over?Daar gaan o.a. de vragen over indd.. En directie heb ik ook gemailt. Die zegt dat ik daarvoor bij de afdelingshoofd moet zijn. En die antwoord niet..
Dat dacht ik al, is herkenbaar, ik zat ook op een roc en die zijn niet echt geordend zeg maar.. (chaos..) Maar jouw verhaal spant de kroon, zo erg is het bij mij nooit geweest, ik wens je heel heel veel succes en hoop dat je bijtijds je diploma binnen hebt! ;)
Dan neem je weer contact op met de directie dat het afdelingshoofd zijn werk niet doet.
quote:sainttropez schreef op 14 december 2010 @ 18:49:

Daar gaan o.a. de vragen over indd.. En directie heb ik ook gemailt. Die zegt dat ik daarvoor bij de afdelingshoofd moet zijn. En die antwoord niet..Persoonlijk langsgaan?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Werk ook niet, ik heb pas een terugkom dag gehad op school en weer aangekaart dat we nu antwoorden willen! Maar niemand geeft thuis, afdelingshoofd niet, directie niet, leraren niet, niemand..
Dan zou ik een advocaat inschakelen. Die een hele strenge brief stuurt. Het zou niet de enige advocaat zijn die brieven naar het ROC stuurt, hier uit mijn omgeving ontvangen ze er ook voldoende.
Ik eis in de brief die nu klaar ligt dat voor 1 januari wij antwoorden willen hebben op alle vragen ( stuk om 23). zo niet zal mijn advocaat (DAS in dit geval) contact met hun opnemen.
Laat je brief nog eens nalezen op spelfouten. Dat verhoogt de kans op succes.
Zal ik laten doen, ik studeer communicatie dus mijn nederlands is prima opzich, behalve op het forum:P haha daar ben ik een beetje lui;) Bedankt voor de tip!
Heb je geen Ombudsman op je school? Of een geschillencommissie? Ik zou het probleem daar neerleggen met alle correspondentie die tot nu toe is geweest.
What you give is what you will get in return...
OMFG, kreeg net mails van verschillende leraren met de antwoorden en alles waar onze klas op aan het wachten was.

Alleen het dreigen met een advocaat heeft dus al geholpen.

Wat ik nog wel ga doen ik de schooninspectie even op de hoogte stellen van de slechte lesmethodes enz. Deze school zou gesloten moeten worden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven