Mijn rechten als student
dinsdag 14 december 2010 om 18:34
Op school komen ze gemaakte afspraken niet na, vragen worden niet beantwoord, diploma's worden uitgesteld en ga zo maar door. Op mijn mbo school is het dus een groot rotzooitje. Nu vraag ik me af wat mijn rechten als student zijn. Kan ik mijn rechtbijstand (das) de antwoorden op de gestelde vragen afdwingen? We hebben met de klas doorgenomen welke vragen we hadden en welke problemen opgelost moeten worden, dit heeft een leraar genoteerd en zouden we binnen 2 weken antwoord op krijgen. Nu 2 maanden veder, hebben we niets ontvangen en wordt er niet op onze mails/telefoontjes gereageerd. Ze negeren ons dus gewoon. We zijn nu tot eind januari op stage en daarna zouden we onze dilpoma krijgen. Wat nu dus niet doorgaat waardoor we een heel jaar lesgeld moeten betalen i.p.v het gebruikelijke half jaar wat je hebt als je in feb je diploma haalt.
HELP!
HELP!
dinsdag 14 december 2010 om 18:42
dinsdag 14 december 2010 om 18:49
Zijn jullie al in het studentenreglement gedoken? Zo kom je langs de verschillende klachtenorganen. Examencommissie, enzo. Daar staan termijnen voor. Als ze die overschrijden ga je omhoog. Baas van examencommissie is afdelingshoofd, daar klacht neerleggen en wachten op antwoord. Weer geen antwoord, omhoog naar directeur van de school.
Rechten heb je idd als student (heb in medezeggenschapsraden gewerkt) maar voordat je dat via advocaten hebt uitgevochten ben je nog verder van huis.
Maar als ik het goed heb, zijn er dus problemen met de nakijktermijnen en moet je daardoor een jaar langer studeren?
Rechten heb je idd als student (heb in medezeggenschapsraden gewerkt) maar voordat je dat via advocaten hebt uitgevochten ben je nog verder van huis.
Maar als ik het goed heb, zijn er dus problemen met de nakijktermijnen en moet je daardoor een jaar langer studeren?
dinsdag 14 december 2010 om 18:49
quote:Zwuppeliennn schreef op 14 december 2010 @ 18:42:
Ik denk dat niet moet mailen naar de leraren maar naar de directie van je opleiding. Die kunnen wat doen. Leraren worden waarschijnlijk ook alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd.
Is trouwens duidelijk waarom jullie geen diploma kunnen krijgen of gaan daar alle vragen over?Daar gaan o.a. de vragen over indd.. En directie heb ik ook gemailt. Die zegt dat ik daarvoor bij de afdelingshoofd moet zijn. En die antwoord niet..
Ik denk dat niet moet mailen naar de leraren maar naar de directie van je opleiding. Die kunnen wat doen. Leraren worden waarschijnlijk ook alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd.
Is trouwens duidelijk waarom jullie geen diploma kunnen krijgen of gaan daar alle vragen over?Daar gaan o.a. de vragen over indd.. En directie heb ik ook gemailt. Die zegt dat ik daarvoor bij de afdelingshoofd moet zijn. En die antwoord niet..
dinsdag 14 december 2010 om 18:53
dinsdag 14 december 2010 om 18:54

zaterdag 18 december 2010 om 14:46
OMFG, kreeg net mails van verschillende leraren met de antwoorden en alles waar onze klas op aan het wachten was.
Alleen het dreigen met een advocaat heeft dus al geholpen.
Wat ik nog wel ga doen ik de schooninspectie even op de hoogte stellen van de slechte lesmethodes enz. Deze school zou gesloten moeten worden..
Alleen het dreigen met een advocaat heeft dus al geholpen.
Wat ik nog wel ga doen ik de schooninspectie even op de hoogte stellen van de slechte lesmethodes enz. Deze school zou gesloten moeten worden..