Geld & Recht alle pijlers

Morgen einde vrijwillige schuldsanering

03-11-2019 20:15 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het zover, dan zal mijn “ bewindvoerder” alle schuldeisers uitbetalen en ben ik na 3 en kwart jaar schuldenvrij! Midden 2015 zelf aan de bel getrokken omdat ik door de bomen t bos niet meer zag, schulden totaal meer dan 25.000 euro... Wat wil ik met dit topic? Geen idee, maar ben gewoon zo blij als een kip en ook ergens wel trots! Op naar een nieuwe start!
Alle reacties Link kopieren
En de schuldeisers? Mogen die ook zo blij zijn met een schijntje van wat je ze schuldig was? Wat is er zo knap aan 3 jaar in de sanering zitten? Ik zie het echt niet. Maar snap dat JIJ blij bent met een schone lei. Maar je hebt t wel eerst zover laten komen. Ik schrijf dit omdat ik ooit zelf een van die schuldeisers was en van een vordering van meer dan €200, na 3 jaar... €3,23 terug ontving. Naar de rest van MIJN geld kon ik fluiten.... mosterd.. zie nu je aanvulling. Reageerde te primair, gefeliciteerd dan maar.
annie1964 wijzigde dit bericht op 03-11-2019 21:52
8.26% gewijzigd
kimkim78 schreef:
03-11-2019 21:39
@ blankepit... klopt zitten 2 kanten aan. Hoop alleen maar voor je dat je zelf nooit in deze situatie terecht komt.. ik heb er zelf voor gekozen, geen kredietbank of wsnp door rechter. Nee zelf hulp gezocht met een 100% afbetaling naar schuldeisers. Het fijne van deze regeling is dat alle schuldeisers akkoord gaan dat het bedrag in termijnen door schuldenaar worden afgelost, alleen aan een instantie waardoor zij dit na een bepaalde tijd ontvangen. Dit betekende voor mij rust, geen deurwaarders, geen rente op rente, in beslagname van enz enz. Dus schuldeisers krijgen alles netjes betaald..
Ik vind het knap van je hoor en wil niets van je fijne gevoel en je nieuwe start wegnemen! Fijn ook dat je het rechtstreeks hebt kunnen regelen.
Ik gun niemand schulden en hoop er zelf ook nooit mee te maken te krijgen maar heb een dergelijk traject 2x van dichtbij meegemaakt. Als je je er dan een beetje in gaat verdiepen kom je in een trieste wereld terecht van alleen maar verliezers.
Alle reacties Link kopieren
kimkim78 schreef:
03-11-2019 21:46
@ Doreia ja had idd afdracht. Ben ook zeker van plan om grootste gedeelte hiervan te sparen. En dank je wel voor t hart onder de riem!
Laat je niet van de wijs brengen. Wat jij hebt gedaan is echt goed en bewonderenswaardig! In mijn klantenbestand zou ik jouw dossier erbij pakken als het weer eens kommer en kwel is op een vreselijke negatieve dag om te beseffen dat het ook wel goed kan gaan. ;)
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Even doorlezen Annie, to heeft 100÷ terugbetaald.

(Het woord sanering is verwarrend in dit geval)
Alle reacties Link kopieren
Super van en voor je!! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Aan alle zure reacties: het is algemeen bekend dat mensen die schulden hebben de samenleving meer kosten dan mensen die in de schuldsanering zitten. Doe je huiswerk voor je gaat roeptoeteren. Je komt niet zomaar in de schuldsanering en de schuldeisers van de persoon die erin gaat hadden anders vaak het geld ook niet teruggezien, omdat je nu eenmaal van een kale kip niet kan plukken.

En TO helemaal knap dat je alles hebt terugbetaald, als je dat niet had gedaan was het ook knap. Ga er maar aan staan, 3 of 4 jaar op een houtje bijten.
Alle reacties Link kopieren
kimkim78 schreef:
03-11-2019 21:39
@ blankepit... klopt zitten 2 kanten aan. Hoop alleen maar voor je dat je zelf nooit in deze situatie terecht komt.. ik heb er zelf voor gekozen, geen kredietbank of wsnp door rechter. Nee zelf hulp gezocht met een 100% afbetaling naar schuldeisers. Het fijne van deze regeling is dat alle schuldeisers akkoord gaan dat het bedrag in termijnen door schuldenaar worden afgelost, alleen aan een instantie waardoor zij dit na een bepaalde tijd ontvangen. Dit betekende voor mij rust, geen deurwaarders, geen rente op rente, in beslagname van enz enz. Dus schuldeisers krijgen alles netjes betaald..
Lekker!! Goed gedaan.
Lekker vieren en je af en toe weer een extraatje gunnen.

En lekker schuldenvrij blijven, ga ervoor!!
Wat een heerlijk gevoel en wat goed dat je voor deze constructie hebt gekozen, iedereen blij.
Gefeliciteerd en je mag trots op jezelf zijn. Geniet er van morgen!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Top wat ontzettend goed van je! Je hebt dit toch mooi zelf geflikt. Gefeliciteerd!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
@ annie, begrijp je frustratie... fijn dat je de aanvulling ook hebt gelezen! @ doria: t bewijst dat jouw beroepstak zeker niet alleen maar ellende is.. ja t was heftig en ja nee zeggen tegen je vrienden en kinderen is niet altijd leuk, maar was nou eenmaal zo!! Aan jullie allemaal: wat een lieve woorden en felicitaties! Dank jullie wel😘
Ben ik de enige die overigens 25.000 euro+ op minder dan 4 jaar tijd bijeen harken gigantisch vind?

Want wat anderen ook zeggen ik vind het toch écht een knal-prestatie binnen die tijd, Kimkim!

Ik weet wat ik zelf spaar op 4 jaar tijd.


Geniet dus morgen van dat glas bubbels en de nieuwe start!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Veel plezier op je eerste schuld-vrije dag😊.
Dat heb je goed gedaan, is vast niet altijd makkelijk geweest. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn, gefeliciteerd!!!! :cheer:
Wat moet dat een fijn gevoel voor je zijn!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Knap gedaan!

Een paar nieuwsgierige vragen:
En hoe voelt het nu vandaag echt? Heb je vannacht kunnen slapen?
Hoeveel ga je nu per maand opzij leggen / sparen?
Heb je nog andere financiële plannen/dromen?
Hoe was je in de schulden geraakt?
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Gefeliciteerd kimkim78!

Waar ik benieuwd naar ben: Wordt er in jouw begeleidingstraject ook aandacht besteed aan hoe je schuldenvrij kunt blijven? (Analyseren hoe je in de schulden terecht bent gekomen, wat je had kunnen doen om de schade te beperken, hoe je signalen op tijd gaat herkennen dat je weer richting een schuld gaat, actieplan opzetten om schuldenvrij te blijven enz.)
aardbeitje8 schreef:
04-11-2019 12:53
Gefeliciteerd! Knap gedaan!

Een paar nieuwsgierige vragen:
En hoe voelt het nu vandaag echt? Heb je vannacht kunnen slapen?
Hoeveel ga je nu per maand opzij leggen / sparen?
Heb je nog andere financiële plannen/dromen?
Hoe was je in de schulden geraakt?

Ik ben oprecht nieuwsgierig waarom je zou willen weten hoeveel geld TO nu gaat sparen per maand.



TO, geniet van deze bijzondere eerste dag van je nieuwe leven!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn voor je! Goed gedaan :cheer:
I don’t need an inspirational quote. I need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Parallella schreef:
04-11-2019 13:49
Ik ben oprecht nieuwsgierig waarom je zou willen weten hoeveel geld TO nu gaat sparen per maand.
Het is niet kwaad of brutaal bedoeld. Mij lijkt het dat als je uit de schuldsanering komt, dat je dan eindelijk financiële dromen/plannen kan gaan waarmaken.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren
Wat een prestatie! Dat heb je snel gedaan zeg! Gefeliciteerd!! :cheer2: :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Geweldig,

Wat zul je jezelf nu vrij voelen! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk voor je!! Super knap...... :couple:
Alle reacties Link kopieren
@ aarbeitje en sportivia, geen vervelende vragen hoor:-) stukje einde relatie, koophuis, belastingdienst. Ook wel een stukje onoplettendheid, door veel heftige gebeurtenissen op een volgend niet alles gelijk prio gegeven wat wel had gemoeten.... poehhh heb ik geslapen, ja eigenlijk best lekker! Ga t pas echt merken wanneer deze maand mijn salaris gewoon naar mij word uitbetaald en niet alleen mn vltb. Dromen heb ik niet echt, behalve mn spaarrekening eindelijk weer eens positief te zien, en geen boodschappen te hoeven doen met t rekenen erbij. Uiteindelijk lekker op vakantie met mn dochter, en niet bij alles 3x na te hoeven denken mocht ik iets willen kopen! Lijkt me heerlijk! T lijkt me sterk dat ik nu ineens een big spender zou worden.. T idee van geen ( of weinig) geld hebben, wil ik nooit meer hebben igg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven