Geld & Recht alle pijlers

Niet eerlijk???

14-09-2011 10:16 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al een tijdje een conflict met een persoon waar we een auto van hebben gekocht. De persoon vertelde ons dat onze auto (inruil) kapot was en dreigt dat wij moeten betalen.

Met onze auto was niets mis en wij hebben laten weten dat wij niet gaan betalen. Rechtsbijstand hebben we ingeschakeld en die liet ons weten dat wij sterk staan omdat de auto altijd goed geweest is en gewoon verkocht is.

Nu komt rechtbijstand ineens met de mededeling dat wij toch de rekening moeten betalen en dat wij binnen 5 dagen het geld van hun terug gestuurd krijgen.

Ik vind dit niet eerlijk en ben dit eigenlijk niet van plan. Zo kan iedereen wel rijk worden toch...

Vind dat dit een eerlijk proces moet worden.. Wat is jullie mening???
Het was wel mijn voorkeur dat rechtsbijstand het geld naar de garagehouder overmaakt maar dit kon niet zeiden ze.. Voelt een beetje alsof we nu de garagehouder gelijk geven.

Zat nog wel te denken om hun te laten weten dat we alleen betalen omdat we het geld van de rechtsbijstand krijgen, maar aan de andere kant moeten we de eer aan onzelf houden.
Hoi Kimmie,

Ik heb destijds ook met het idee gelopen om zelf nog een briefje te schrijven dat wij alleen akkoord gingen met haar 'coulance' aanbod van 500 euro omdat wij de rest van het bedrag van de verzekering kregen. Maar ook wij hebben de eer maar aan onszelf gehouden....maar ik ben het met je eens, het voelt niet goed.

Om mijn eigen gevoel hierover beter te laten zijn heb ik het gewoon aan lekker veel mensen verteld. En onze stad/dorp is niet zo groot, dus ik hoop maar dat ze daar wat last van gehad heeft. Ze houden nu regelmatig opendagen, dus ik vermoed dat de wachtlijsten wel weg zijn bij deze creche (maar dat is misschien wel te wijten aan de economische crisis en niet aan haar bedrijfsvoering??)
quote:ritmeester schreef op 14 september 2011 @ 11:57:

Als uitvechten duurder is dan oplossen, dan los je het op.

Het civiele recht draait nu niet bepaald om het bevredigen van allerlei romantische gedachten over eerlijkheid. Als je daar niet tegen kan, bespaar jezelf dan de premie voor de verzekering.

Spijker op de kop ritmeester, het hoofdoel van een rechtsbijstand

verzekering is niet het creëren van een rechtvaardige samenleving

maar het maken van winst.

Zit toevallig zelf in dit werk en alleen een goede expertise aan het

defect van de auto kost een kleine 300,- euro omdat dit moet

gebueren door een onafhankelijk bureau, tel daar de proceskosten

eens bij en zelfs dan is de uitslag onzeker.

Met ¤800,- zijn ze sneller en goedkoper uit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:mariap schreef op 15 september 2011 @ 10:05:

Hoi Kimmie,

Ik heb destijds ook met het idee gelopen om zelf nog een briefje te schrijven dat wij alleen akkoord gingen met haar 'coulance' aanbod van 500 euro omdat wij de rest van het bedrag van de verzekering kregen. Maar ook wij hebben de eer maar aan onszelf gehouden....maar ik ben het met je eens, het voelt niet goed.

Om mijn eigen gevoel hierover beter te laten zijn heb ik het gewoon aan lekker veel mensen verteld. En onze stad/dorp is niet zo groot, dus ik hoop maar dat ze daar wat last van gehad heeft. Ze houden nu regelmatig opendagen, dus ik vermoed dat de wachtlijsten wel weg zijn bij deze creche (maar dat is misschien wel te wijten aan de economische crisis en niet aan haar bedrijfsvoering??)Waarmee weer blijkt dat mensen heel volwassen kunnen praten over eerlikheid en ich toch als kleuters kunnen gedragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven