Geld & Recht alle pijlers

Niet van plan fulltime te werken

04-05-2021 11:13 129 berichten
+/- 2 maanden geleden ben ik begonnen bij mijn nieuwe baan. Ze hebben me aangenomen ondanks dat ik nog studeer. Dat is ook de reden dat ik 4 dagen werk, zodat ik me 1 dag vol kan focussen op mijn (deeltijd)studie. Destijds heb ik gezegd dat ik na mijn studie fulltime wilde werken. Daar stond ik ook echt achter. Want (even kort-door-de-bocht) ik vind dat je als vrouw bijdraagt aan emancipatie door fulltime te werken. Zolang vrouwen veelal parttime blijven werken, groeien ze minder snel door naar hogere functies, etc. Het is overigens niet mijn bedoeling om hier een discussie over te starten maar dit vertel ik even om uit te leggen waarom ik graag 40 uur per week wilde werken.

Nu werk ik er ongeveer 2 maanden en besef ik me dat ik liever 4 dagen blijf werken. Ook na mijn studie. Ik wil die ene dag dan namelijk gebruiken voor persoonlijke ontwikkeling, los van het werk. Op het werk ontwikkel ik mij natuurlijk ook heel erg, en heb ik ook opleidingsmogelijkheden. Maar het is natuurlijk allemaal gericht op die functie en dat bedrijf om mijn werk nog beter uit te kunnen voeren. Terwijl het natuurlijk ook gewoon een baan is waar ik toevallig terecht ben gekomen, en waarschijnlijk niet mijn hele leven blijf. Ik denk dat het waardevoller is als ik 1 dag in de week gebruik door te doen waar ik zelf zin in heb, maar wat niet per se van toegevoegde waarde hoeft te zijn voor mijn werk. Wat ik puur voor mezelf doe. Bijvoorbeeld een taal leren, iets creatiefs zoals een muziekinstrument bespelen of schilderen, literatuur lezen over een bepaald onderwerp, vrijwilligerswerk doen of gewoon lekker een keer de hele dag met mijn hond naar het bos.

Maar ik heb het gevoel dat ik niet meer 'terug' kan. Bovendien loop ik waarschijnlijk wat vertraging op met mijn studie en weet ik ook niet wat mijn werkgever daarvan vindt, omdat het dan nog langer duurt dat ik 40 uur kan werken (als ik dat al zou willen). Ik weet nu nog niet wanneer ik klaar zal zijn. Aan de andere kant denk ik ook, zij wisten en weten dat ik nog studeer. Ze hebben dit risico zelf genomen en hadden ook voor iemand kunnen kiezen die al afgestudeerd was en direct fulltime kon werken. Maar wanneer kan ik dit het beste melden? Ik heb een half jaar contract en die duurt nu nog 4 maanden. Kan ik het beste nu al zeggen dat ik tzt niet fulltime wil werken? De kans dat ik misschien al eerder nieuw werk moet zoeken omdat ze het er niet mee eens zijn? Of tegen die tijd, wanneer het bijna zover is, het gesprek aangaan en zeggen dat ik sowieso niet fulltime wil werken in de toekomst? Met de kans dus dat mijn contract alsnog niet verlengd wordt.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
04-05-2021 11:36
Ja ik ben ook totaal onafhankelijk en kan alles betalen wat ik nodig heb plus nog een hele hoop leuke dingen. Eigenlijk is het belachelijk luxe dat dat kan met maar 4 dagen werken maar ik geniet ervan!

Misschien maakt het wel uit in welke branche je werkt en waarschijnlijk ook hoeveel belang je hecht aan status, geld, carrière maken. In zo'n wereldje zit ik helemaal niet dus daar heb ik geen verstand van. Misschien dat je daar inderdaad als "huisvrouw" wordt gezien als je "maar" 4 dagen werkt.
Ik ken dat ook niet.
Nu recentelijk heb ik een beetje rare manager die error in zijn hoofd krijgt van mijn part time werken.
Die snapt niet dat ik wel ambitie heb maar (bewust) heel vaak zaken mis die oepsie niet werkdagen vallen.
Daarvoor weer manager die het heel fantastisch vond, hoe meer parttimers hoe beter. Die huurde me als ik dat wilde bepaalde periodes extra in.
Dus het is ook afhankelijk van je manager.

To, als jij economisch zelfstandig bent deel je toch je tijd in hoe jij dat wil, lekker feministisch juist.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-05-2021 12:42
Maar als je die euro's uit gewerkte uren omzet in uitbesteden van klussen. Heb je dubbele vrijheid terug.
Nooit meer kut klussen doen.
Ik ben groot voorstander van werk doen wat je leuk vind en daardoor uitbesteden wat je niet meer doet
Ultieme vrijheid

Dat red ik ook met 4 dagen werken, dus ga ik wandelen of die ik vrijwilligerswerk op mijn vrije dag, terwijl iemand anders mijn badkamer sopt en de ramen lapt :cheer2:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
04-05-2021 12:44
Dat red ik ook met 4 dagen werken, dus ga ik wandelen of die ik vrijwilligerswerk op mijn vrije dag, terwijl iemand anders mijn badkamer sopt en de ramen lapt :cheer2:


Precies, en-en is ook een mogelijkheid, vandaar dat ik ook schreef dat het volledig afhankelijk is van wat je salaris is ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook pas voorstellen als ik weet dat ze me willen houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook pas aangeven als ik weet dat ze me willen houden. En ik snap het overigens ook hoor! Ik dacht na mijn studie dat ik ook graag fulltime zou gaan werken, maar ik werk nu 36 uur en verwacht binnenkort naar 32 te gaan en ik merk gewoon dat ik veel rustiger ben en juist meer energie heb om te gaan werken. En het is niet alsof ik die extra vrije dag niet doe, want ik doe ook nog vrijwilligers werk en een studie.
Alle reacties Link kopieren
Ik kies nu liever voor het geld. Kan prima met minder uit, maar zet het liever in voor o.a. versnelde aflossing op hypotheek, beleggen voor later (optie om eerder te stoppen met werken) en de mogelijkheid hebben om m'n hobbies te bekostigen. Minder werken betekent dat ik dan toch iets minder en en en kan doen.
lilalinda schreef:
04-05-2021 12:42
Maar als je die euro's uit gewerkte uren omzet in uitbesteden van klussen. Heb je dubbele vrijheid terug.
Nooit meer kut klussen doen.
Ik ben groot voorstander van werk doen wat je leuk vind en daardoor uitbesteden wat je niet meer doet
Ultieme vrijheid
Eens!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het pas aankaarten als je klaar bent met je opleiding. Voor nu, je denkt dat je studievertraging gaat op lopen. Natuurlijk vind jouw werkgever dat niet leuk, maar jij toch ook niet. En het is nu eenmaal zo.
Stel dat de verwachting is dat jij per juli klaar bent met jouw opleiding, maar dat je nu al weet dat het op zijn vroegst september wordt, dan is het misschien wel handig om dit alvast aan te kaarten.
Als je tzt klaar bent met je studie en het komt ter sprake, dan kun je altijd nog aangeven dat je toch liever 4 dagen blijft werken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
04-05-2021 11:13
Want (even kort-door-de-bocht) ik vind dat je als vrouw bijdraagt aan emancipatie door fulltime te werken. Zolang vrouwen veelal parttime blijven werken, groeien ze minder snel door naar hogere functies, etc.

Nee joh, zolang mannen fulltime blijven werken vormen ze oneerlijke concurrentie voor vrouwen die naast hun baan ook nog voor kinderen moeten zorgen. Het is juist heel geemancipeerd om voor vier dagen te kiezen zodat je naast je werk nog ruimte hebt voor andere activiteiten. Dat zouden meer mensen moeten doen :)

Ik zou het gewoon melden bij je baas. Het is veel meer moeite om een nieuw iemand te zoeken en in te werken dan gewoon te accepteren dat je vier dagen blijft werken.
thalas wijzigde dit bericht op 04-05-2021 13:42
0.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
04-05-2021 13:39
Nee joh, zolang mannen fulltime blijven werken vormen ze oneerlijke concurrentie voor vrouwen die naast hun baan ook nog voor kinderen moeten zorgen. Het is juist heel geemancipeerd om voor vier dagen te kiezen zodat je naast je werk nog ruimte hebt voor andere activiteiten. Dan zouden meer mensen moeten doen :)

Ik zou het gewoon melden bij je baas. Het is veel meer moeite om een nieuw iemand te zoeken en in te werken dan gewoon te accepteren dat je vier dagen blijft werken.
Idd. En als het nu kan, waarom straks niet? Of is het zo dat de rest nu over moet werken omdat jij geen 5 dagen werkt to?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Je mag zelf weten hoeveel uur je wilt werken; je bent de wereld geen fulltime werkweek verschuldigd.

Maar een paar dingen wil ik je nog wel meegeven, met gevaar voor eigen leven:

1. Als je 40 uur werkt, scheelt dat ook in opbouw verlofdagen, opbouw pensioen, doorbetaling bij ziekte van 70% etc.
2. Vreemd genoeg wordt er meestal geen merkbare ingreep in een takenpakket gedaan, in de 40-urige werkweek wordt volgens mij niet significant meer gedaan dan in een 32-urige werkweek. Het is alleen meer aanpoten in dat laatste geval.
3. Je zegt dat je die ene dag graag wilt gebruiken voor persoonlijke ontwikkeling. Maar een week heeft 168 uur, niet 40 uur. Natuurlijk moet je ook slapen, eten, vrije tijd hebben, het huishouden doen, een sociaal leven hebben - maar een dag minder werken scheelt op een week niet 20% van de tijd, maar 5% van de tijd. Het scheelt echter wel 20% van het inkomen.
4. Echt op heel veel plekken is 40 uur werken prima te verdelen in 4x9 en 1 halve dag thuis. Ook vóór corona. Dan heb je eigenlijk nog steeds die dag voor zelfontwikkeling, want of je die halve dag nou op vrijdagochtend werkt of op zondagochtend, maakt meestal niet echt uit.
5. Je mag van gedachten veranderen en je hoeft daar geen rationele verklaring voor af te geven om acceptabel te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Let wel goed op of je jezelf niet in de vingers snijdt als je 4 dagen ipv 5 dagen gaat werken (voor 80% van het salaris). Afhankelijk van het soort werk en het soort bedrijf kan het voorkomen dat je weleens op je vrije dag moeten werken. Als je in een bedrijf werkt waar je veel met externe klanten te maken hebt kan het voorkomen dat bepaalde afspraken soms alleen gemaakt kunnen worden op je vrije dag. Dan kan je er natuurlijk voor kiezen om als dat gebeurt je vrije dag op een andere dag te pakken maar dat schiet er vaak bij in. Praktisch gezien werk je dan meer dan 32 uur maar wordt maar voor 32 uur betaald.

Wat bij ons veel mensen doen is 40 uur per week werken en bijkopen van vrije dagen. Als het kan heb je vrij (en wordt je niet betaald), als het niet kan wordt je in ieder geval betaald voor die dag.

Als overwerk gewoon in geld wordt betaald hoe je dat niet te doen natuurlijk, maar ik ken eigenlijk geen bedrijven meer die dat doen. Tijd voor tijd (of helemaal niets, afhankelijk van waar je zit in de organisatie) is eerder norm.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niemand verantwoording verschuldigd. Ik zou het nooit ter sprake brengen. Pas als de werkgever je een 40 urige contract aan wil bieden zou ik aangeven dat je hebt besloten om 32 uur te willen blijven werken.

Tot die tijd mondje dicht. Misschien verander jezelf ook wel weer van gedachten. Er kan ondertussen toch van alles gebeuren.

Leef je leven zoals jij dat het fijnste vind! Nogmaals, Je bent niemand verantwoording verschuldigd.
bia-pia schreef:
04-05-2021 13:41
Je mag zelf weten hoeveel uur je wilt werken; je bent de wereld geen fulltime werkweek verschuldigd.

Maar een paar dingen wil ik je nog wel meegeven, met gevaar voor eigen leven:

1. Als je 40 uur werkt, scheelt dat ook in opbouw verlofdagen, opbouw pensioen, doorbetaling bij ziekte van 70% etc.
2. Vreemd genoeg wordt er meestal geen merkbare ingreep in een takenpakket gedaan, in de 40-urige werkweek wordt volgens mij niet significant meer gedaan dan in een 32-urige werkweek. Het is alleen meer aanpoten in dat laatste geval.
3. Je zegt dat je die ene dag graag wilt gebruiken voor persoonlijke ontwikkeling. Maar een week heeft 168 uur, niet 40 uur. Natuurlijk moet je ook slapen, eten, vrije tijd hebben, het huishouden doen, een sociaal leven hebben - maar een dag minder werken scheelt op een week niet 20% van de tijd, maar 5% van de tijd. Het scheelt echter wel 20% van het inkomen.
4. Echt op heel veel plekken is 40 uur werken prima te verdelen in 4x9 en 1 halve dag thuis. Ook vóór corona. Dan heb je eigenlijk nog steeds die dag voor zelfontwikkeling, want of je die halve dag nou op vrijdagochtend werkt of op zondagochtend, maakt meestal niet echt uit.
5. Je mag van gedachten veranderen en je hoeft daar geen rationele verklaring voor af te geven om acceptabel te zijn.
Wuuuut. Nee joh, als ik van 40 naar 32 ga, zou ikl 3 uur reistijd + 8 uur werken + 0,5 uur verplicht eigen tijd pauze = 11,5 uur extra vrije tijd hebben. En slapen, eten en huishouden doe je toch ook op je werkdag, dus dat streep je tegen elkaar weg. Waar heb jij leren rekenen? :-(

En 20% minder inkomen is natuurlijk ook onzin, want die laatste dag werken wordt extra belast. Ik denk dat 15 - 16% minder inkomen realistischer is.
Alle reacties Link kopieren
Zoals eerder gezegd zou ik nu nog niets zeggen. Er kan nog zo veel veranderen

Mijn partner en ik werken beide 4 dagen en zorgen verder voor onze kinderen. De taken zijn Sam Sam verdeeld.

Ik overweeg bij evt vrijgekomen uren 36 uur (= bij ons fulltime) te werken.
Ik werk sinds ik parttime werk meer over zonder hiervoor betaald te krijgen. Ik vind een parttimer eigenlijk een slecht betaalde fulltimer.

Meestal ben ik nu 9 uur per dag aan het werk of ik log s avonds nog even in om mijn mails te beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Potpourri schreef:
04-05-2021 13:53
Wuuuut. Nee joh, als ik van 40 naar 32 ga, zou ikl 3 uur reistijd + 8 uur werken + 0,5 uur verplicht eigen tijd pauze = 11,5 uur extra vrije tijd hebben. En slapen, eten en huishouden doe je toch ook op je werkdag, dus dat streep je tegen elkaar weg. Waar heb jij leren rekenen? :-(
Dit.
Je bent in principe veel langer met werk bezig dan alleen die acht uren. Bovendien vind ik het ook gewoon een rustgevender gevoel als ik nog een extra dag heb om andere dingen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Pas inderdaad wel op voor de 5 dagen werkpakket in 4 dagen betaald; maak dan wel afspraken als ze je vragen flexibel te zijn. Deeltijd dag gewerkt=binnen 1 of 2 weken kunnen compenseren bv.

Maar daar kan je ook mee spelen. Ik werk al jaren normaal gesproken 4 dagen (32 uur, anderhalf keer modaal), maar ben flexibel naar de werkgever. Extra klus er bij, dan wil ik dat best doen als het me uitkomt (met prive) maar dan gaan ze me wel voor die extra tijd betalen.

Argument naar je wg: Scheelt hun dan ook vaak weer dure inhuur of een tijdelijke vacature. En je hoeft bijna nooit verlof voor prive afspraken op rare tijden want daar heb je die deeltijd dag toch voor.

Ik neem overigens wel aan dat je met een hbo/wo genoeg verdient in 4 dagen om je eigen broek op te houden. Vind niet dat je zo'n gat moet dichten met toeslagen...
Nu studeer je en je werkt 4 dagen. Natuurlijk is het nu veel. En ik snap wel dat je niet het gevoel hebt dat je veel vrije tijd hebt.

Maar als je fulltime werkt (5 dagen), heb je alsnog 2 weekenddagen om talen te leren en andere passies na te streven.

Als ik een extra dag vrij heb, dan weet ik nooit wat ik moet doen. Ik werk liever extra zodat ik een poets kan betalen.

Maar goed, ik heb wel ruim 8 weken aan vakantie-uren, dus dat is een luxe positie. Als ik wil, neem ik gewoon een dagje vrij.
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
04-05-2021 13:41
Je mag zelf weten hoeveel uur je wilt werken; je bent de wereld geen fulltime werkweek verschuldigd.

Maar een paar dingen wil ik je nog wel meegeven, met gevaar voor eigen leven:

1. Als je 40 uur werkt, scheelt dat ook in opbouw verlofdagen, opbouw pensioen, doorbetaling bij ziekte van 70% etc.
Eens.
2. Vreemd genoeg wordt er meestal geen merkbare ingreep in een takenpakket gedaan, in de 40-urige werkweek wordt volgens mij niet significant meer gedaan dan in een 32-urige werkweek. Het is alleen meer aanpoten in dat laatste geval.
Dit is afhankelijk van waar je werkt én hoe assertief jij bent. Als ze je 40 uur in 32 uur laten werken, dan kun je dat proberen en als dat niet lukt, het op jezelf betrekken. Je kunt ook gewoon aangeven dat dit niet gaat.
3. Je zegt dat je die ene dag graag wilt gebruiken voor persoonlijke ontwikkeling. Maar een week heeft 168 uur, niet 40 uur. Natuurlijk moet je ook slapen, eten, vrije tijd hebben, het huishouden doen, een sociaal leven hebben - maar een dag minder werken scheelt op een week niet 20% van de tijd, maar 5% van de tijd. Het scheelt echter wel 20% van het inkomen.
Wel eens. Maar als TO op een ander moment die tijd zou hebben, dan zou ze het niet overwegen.
4. Echt op heel veel plekken is 40 uur werken prima te verdelen in 4x9 en 1 halve dag thuis. Ook vóór corona. Dan heb je eigenlijk nog steeds die dag voor zelfontwikkeling, want of je die halve dag nou op vrijdagochtend werkt of op zondagochtend, maakt meestal niet echt uit.
Ik vond juist die halve dag werken lastig, want het werd altijd meer, omdat collega's nog iets willen ed.
5. Je mag van gedachten veranderen en je hoeft daar geen rationele verklaring voor af te geven om acceptabel te zijn.
Eens
dianaf wijzigde dit bericht op 04-05-2021 14:02
1.27% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
En reken ook even je vakantiedagen uit
Ik werk fulltime en krijg ook atv/adv-dagen. Heb dus ruim 8 weken aan vrije dagen. Iemand met een parttime-contract heeft alleen vakantiedagen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-05-2021 14:02
En reken ook even je vakantiedagen uit
Ik werk fulltime en krijg ook atv/adv-dagen. Heb dus ruim 8 weken aan vrije dagen. Iemand met een parttime-contract heeft alleen vakantiedagen.
Goede. Bij sommige ondernemingen krijg je bepaalde voorwaarden alleen als je minimaal x aantal uur werkt. Bij mijn werkgever is dat bijvoorbeeld bij 32 uur en meer. Als je 32 uur werkt krijg je bepaalde vergoedingen alsof je 40 uur werkt. Als je minder werk, dan wordt het naar rato.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bedankt voor alle reacties! Heb alles gelezen maar ga nu even algemeen op wat reacties reageren:
- Nogmaals niet mijn bedoeling om de discussie over emancipatie aan te gaan, dat is niet waar dit topic over gaat.
- Met 32 uur werken ga ik er niet op achteruit! Ik werk nu namelijk ook 32 uur. Met 40 uur werken ga ik er wel op vooruit qua salaris, maar dat is niet nodig gezien mijn huidige financiën. Ik heb misschien wel minder vakantiedagen maar hoef er ook minder op te nemen want heb sowieso die standaard vrije dag.
- Dat er 40 uur in 32 uur worden gepropt, dat gevoel heb ik nu de eerste 2 maanden ook al. Het is inderdaad een kwestie van je grenzen aangeven en soms ook 'nee' zeggen en dat lukt nu langzaamaan steeds beter. Dus dit is niets nieuws voor mij.
- Natuurlijk zitten er 7 dagen in een week en niet 5. Maar 2 dagen in de week (weekend) wil ik graag vrijhouden voor huishoudelijke dingen, in de tuin werken, ontspannen, met vrienden afspreken en noem het maar op. Ik heb jarenlang veel gewerkt (ander soort baantje), daarnaast studie, eigen bedrijf en nog een flexibel baantje. Ik werkte 7 dagen in de week en had nooit rust, dat wil ik nu voorkomen. Ook als ik straks klaar ben met studeren wil ik 2 echte rustdagen.
Dus, het weekend tel ik niet mee. Ik heb het echt even over een werkweek.
Eerlijk, als je niet van plan bent kinderen te nemen zou je met een hbo/wo salaris waarschijnlijk ook 3 dagen kunnen werken en prima rondkomen. Doe gewoon lekker waar jij zelf gelukkig van wordt. Als je toch ooit krap bij kas komt te zitten, kan je zo weer meer gaan werken.

De enige reden dat ik nu 40 uur werk is omdat ik als junior mijzelf moet bewijzen in een overspoelde sector. Als het kon zou ik zo naar 32 uur gaan. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, TO? Werk je in een vakgebied waar jouw talenten schaars zijn? Dan heb je veel meer ruimte om te onderhandelen.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
04-05-2021 14:07
Bedankt voor alle reacties! Heb alles gelezen maar ga nu even algemeen op wat reacties reageren:
- Nogmaals niet mijn bedoeling om de discussie over emancipatie aan te gaan, dat is niet waar dit topic over gaat.
- Met 32 uur werken ga ik er niet op achteruit! Ik werk nu namelijk ook 32 uur. Met 40 uur werken ga ik er wel op vooruit qua salaris, maar dat is niet nodig gezien mijn huidige financiën. Ik heb misschien wel minder vakantiedagen maar hoef er ook minder op te nemen want heb sowieso die standaard vrije dag.
- Dat er 40 uur in 32 uur worden gepropt, dat gevoel heb ik nu de eerste 2 maanden ook al. Het is inderdaad een kwestie van je grenzen aangeven en soms ook 'nee' zeggen en dat lukt nu langzaamaan steeds beter. Dus dit is niets nieuws voor mij.
- Natuurlijk zitten er 7 dagen in een week en niet 5. Maar 2 dagen in de week (weekend) wil ik graag vrijhouden voor huishoudelijke dingen, in de tuin werken, ontspannen, met vrienden afspreken en noem het maar op. Ik heb jarenlang veel gewerkt (ander soort baantje), daarnaast studie, eigen bedrijf en nog een flexibel baantje. Ik werkte 7 dagen in de week en had nooit rust, dat wil ik nu voorkomen. Ook als ik straks klaar ben met studeren wil ik 2 echte rustdagen.
Dus, het weekend tel ik niet mee. Ik heb het echt even over een werkweek.
Klopt als je straks klaar bent met jouw studie en je blijft 32 uur werken, heb je 52 dagen extra vrij. En over het algemeen is het best fijn, want je kunt soms je vrije dag schuiven als er iets is. Bv als je een keer thuis moet blijven voor iets. Of als je een weekend weg gaat de vrije dagen naar de maandag en vrijdag schuiven. Hoef je niets op te nemen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien met 24 uur per week meer dan mijn zus met 40 uur.
4x9 of 4x8 is bij ons heel normaal, zelfs voor leidinggevenden. 5x8 mag ook, dan bouw je 4 uur compensatie op.

Met emancipatie heeft je aantal uren niets te maken, belangrijker is dat je je eigen broek op kunt houden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven