Geld & Recht alle pijlers

Niet van plan fulltime te werken

04-05-2021 11:13 129 berichten
+/- 2 maanden geleden ben ik begonnen bij mijn nieuwe baan. Ze hebben me aangenomen ondanks dat ik nog studeer. Dat is ook de reden dat ik 4 dagen werk, zodat ik me 1 dag vol kan focussen op mijn (deeltijd)studie. Destijds heb ik gezegd dat ik na mijn studie fulltime wilde werken. Daar stond ik ook echt achter. Want (even kort-door-de-bocht) ik vind dat je als vrouw bijdraagt aan emancipatie door fulltime te werken. Zolang vrouwen veelal parttime blijven werken, groeien ze minder snel door naar hogere functies, etc. Het is overigens niet mijn bedoeling om hier een discussie over te starten maar dit vertel ik even om uit te leggen waarom ik graag 40 uur per week wilde werken.

Nu werk ik er ongeveer 2 maanden en besef ik me dat ik liever 4 dagen blijf werken. Ook na mijn studie. Ik wil die ene dag dan namelijk gebruiken voor persoonlijke ontwikkeling, los van het werk. Op het werk ontwikkel ik mij natuurlijk ook heel erg, en heb ik ook opleidingsmogelijkheden. Maar het is natuurlijk allemaal gericht op die functie en dat bedrijf om mijn werk nog beter uit te kunnen voeren. Terwijl het natuurlijk ook gewoon een baan is waar ik toevallig terecht ben gekomen, en waarschijnlijk niet mijn hele leven blijf. Ik denk dat het waardevoller is als ik 1 dag in de week gebruik door te doen waar ik zelf zin in heb, maar wat niet per se van toegevoegde waarde hoeft te zijn voor mijn werk. Wat ik puur voor mezelf doe. Bijvoorbeeld een taal leren, iets creatiefs zoals een muziekinstrument bespelen of schilderen, literatuur lezen over een bepaald onderwerp, vrijwilligerswerk doen of gewoon lekker een keer de hele dag met mijn hond naar het bos.

Maar ik heb het gevoel dat ik niet meer 'terug' kan. Bovendien loop ik waarschijnlijk wat vertraging op met mijn studie en weet ik ook niet wat mijn werkgever daarvan vindt, omdat het dan nog langer duurt dat ik 40 uur kan werken (als ik dat al zou willen). Ik weet nu nog niet wanneer ik klaar zal zijn. Aan de andere kant denk ik ook, zij wisten en weten dat ik nog studeer. Ze hebben dit risico zelf genomen en hadden ook voor iemand kunnen kiezen die al afgestudeerd was en direct fulltime kon werken. Maar wanneer kan ik dit het beste melden? Ik heb een half jaar contract en die duurt nu nog 4 maanden. Kan ik het beste nu al zeggen dat ik tzt niet fulltime wil werken? De kans dat ik misschien al eerder nieuw werk moet zoeken omdat ze het er niet mee eens zijn? Of tegen die tijd, wanneer het bijna zover is, het gesprek aangaan en zeggen dat ik sowieso niet fulltime wil werken in de toekomst? Met de kans dus dat mijn contract alsnog niet verlengd wordt.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
05-05-2021 14:04
Tjee... Dolfine, in wat voor branche werk jij dan? Dat ze allemaal wel erg van het 'gratis' werken zijn?
ik kan ook geen overuren schrijven hoor
Maar als ik een keer forum of een uurtje in de tuin zit, geeft het ook niet
Als ik mijn doelen maar haal, en bereikbaar ben, als het nodig is (dus tja ook op zondagavond of als ik in Italie aan een wijntje zit)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist van 33 uur naar 28 uur gegaan.. en mijn dochter is 14 dus ik doe het echt voor mijzelf. Ik werk 3x 9 en heb gewoon het gevoel dat ik vakantie heb en tussendoor werk.. terwijl ik wel een stressvolle verantwoordelijke functie heb maar door dat ik maar 3 dagen werk voelt het niet zo. Heeeeeel fijn dit.
ach.. ik doe ook maar wat..
Krulliebollie73 schreef:
05-05-2021 16:07
Ik ben juist van 33 uur naar 28 uur gegaan.. en mijn dochter is 14 dus ik doe het echt voor mijzelf. Ik werk 3x 9 en heb gewoon het gevoel dat ik vakantie heb en tussendoor werk.. terwijl ik wel een stressvolle verantwoordelijke functie heb maar door dat ik maar 3 dagen werk voelt het niet zo. Heeeeeel fijn dit.
Toch fijn, dat extra uurtje dat je betaald wordt. ;)
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
05-05-2021 16:12
Toch fijn, dat extra uurtje dat je betaald wordt. ;)
Nee dat werk ik wel hoor.. 1 x in de 2 maanden werk ik één dag extra. Maar heel eerlijk, tijdens mijn werkdagen komt het regelmatig voor dat de dag niet na 9 uurtjes eindigt. Ik draai mijn uren wel.
ach.. ik doe ook maar wat..
anjer84 schreef:
05-05-2021 12:57
En dat wordt ook met regelmaat ter discussie gesteld door jonge advocaten tegenwoordig. Het duurt daar miss wat langer maar ook daar wordt werk/prive balans steeds belangrijker. De advocatuur loopt in alle opzichten natuurlijk best achter met de heersende partnerstructuur op de Zuidas.
Het heeft zeker met de partnerstructuur te maken, maar het vroegere up or out is allang niet meer. Het heeft vooral ook met de aard van het werk te maken. Je kunt nog eenmaal niet midden in een overname die geclosed moet worden, or een kort geding, de boel aan een collega overdragen. En in het buitenland is parttime werken ook minder gebruikelijk, dus men gaat er vanuit dat je er bent.
lilalinda schreef:
05-05-2021 14:33
ik kan ook geen overuren schrijven hoor
Maar als ik een keer forum of een uurtje in de tuin zit, geeft het ook niet
Als ik mijn doelen maar haal, en bereikbaar ben, als het nodig is (dus tja ook op zondagavond of als ik in Italie aan een wijntje zit)
Ik schrijf ook geen overuren, maar ik kan makkelijk even tussendoor wat anders gaan doen. Juist omdat ik fulltime werk, kan ik daar veel makkelijker mee schuiven vind ik.

Maar met emancipatie heeft dit voor mij niets te maken. Ik ben gewoon het type die op een vrije dag tot 13:00 in bed zou liggen. Ik neem dan geen gitaarles of een cursus creatief schrijven. Huishouden doe ik dan ook niet. Dan zit ik liever betaald op m’n werk. En heb ik een off-day, waarop er niets uit m’n handen komt, dan merkt niemand dat.
anjer84 schreef:
05-05-2021 12:57
En dat wordt ook met regelmaat ter discussie gesteld door jonge advocaten tegenwoordig. Het duurt daar miss wat langer maar ook daar wordt werk/prive balans steeds belangrijker. De advocatuur loopt in alle opzichten natuurlijk best achter met de heersende partnerstructuur op de Zuidas.
Sorry dat ik het zeg, maar advocaat zijn kan niet in deeltijd. Tenminste, een echte advocaat, niet die beëdigde heren en dames die vervolgens niet eens weten waar ze moeten zijn voor een huurtoga.

Het is een beroep waarbij je gewoon bereikbaar moet zijn en iedere dag moet kunnen, want de Rechtbank die interesseert het echt helemaal niets dat jij alleen maar op dinsdag en donderdag wenst te werken.
Alle reacties Link kopieren
belinda30 schreef:
04-05-2021 18:25
Zelfde hier. Juist als je je blijft ontwikkelen op de 5e dag kom je op een gegeven moment in de positie dat je leuke keuzes hebt.

Emanciperen gaat niet over jezelf doodwerken maar over keuzes hebben. Zolang je je eigen broek ophoudt, dus ook geen toeslagen, hoef je aan niemand verantwoording af te leggen als je minder uren maakt.
Dit is de reden waarom ik het zonde vind dat TO nu al 32 uur gaat werken. In mijn vakgebied (accountancy) kom je dan niet op een hoger niveau waar je zelf meer regie op hebt jouw uren en invulling daarvan. Door in het begin hard te werken kan ik nu mijn eigen uren indelen en als ik op woensdagmiddag geen zin heb in een afspraak met een junior doen we dat op donderdag om 5 uur omdat ik dat wil. Of op vrijdag om 8 uur, ik hoef mij dus niet vaak meer te schikken naar de agenda van anderen.

En dat zal voor meer vakgebieden gelden. Lang niet alle dat weet ik, maar het is zo fijn later dat je meer regio hebt.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad in mijn vakgebied is fulltime werken ook vaak handiger. Parttime kan wel maar het is dan veel lastiger om vooruit te komen. Plus wat ik bij parttime collega's vaak zie is dat ze alsnog fulltime werken omdat ze wel aan alle projecten mee willen doen want interessant voor cv/carrière en ook genoeg willen/moeten publiceren. Het kan wel maar het maakt het allemaal een stuk lastiger in een wat toch al een competitief vakgebied is en waarbij internationaal ook bijna iedereen fulltime werkt. Het is vaak juist makkelijker om later af te schalen dan in het begin weinig te werken.
Maar er zijn natuurlijk ook genoeg vakgebieden waar dat niks uitmaakt en dan lijkt me 32 uur werken ook prima.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
05-05-2021 17:52
Sorry dat ik het zeg, maar advocaat zijn kan niet in deeltijd. Tenminste, een echte advocaat, niet die beëdigde heren en dames die vervolgens niet eens weten waar ze moeten zijn voor een huurtoga.

Het is een beroep waarbij je gewoon bereikbaar moet zijn en iedere dag moet kunnen, want de Rechtbank die interesseert het echt helemaal niets dat jij alleen maar op dinsdag en donderdag wenst te werken.
Dat is gewoon echt afhankelijk van hoe het kantoor er in staat. Ik heb zelf jaren parttime in de advocatuur gewerkt en ken ook genoeg advocaten die parttime werken. Die zitten niet op de Zuidas nee en die werken ook niet 28 uur maar wel 32 uur en dat is prima te combineren met rechtbanken en cliënten. Wel moet je flexibel zijn en je parttime dag kunnen en willen omzetten. Dat geldt overigens voor mijn huidige baan ook. Als ik met allerlei partijen rond de tafel moet, dan roep je niet 'dat is mn parttime dag'. Dan zeg je gewoon ja en los je je privé situatie op. Net als evt wat in het weekend en de avonduren doen zonder overuren te schrijven. Je kan immers ook een middag vrij nemen zonder uren op te nemen omdat er ineens ijs ligt en je wil schaatsen. Maar dat je het vak advocaat niet parttime kunt uitoefenen is echt onzin. Niet iedereen wil op de Zuidas zitten en ook niet in ieder rechtsgebied sta je evenveel bij de rechtbank. In mijn rechtsgebied wordt er heel veel minnelijk opgelost en anders heb je altijd nog wel je verhinderdata waar de rechtbank zeker wel rekening mee houdt is mijn ervaring.
anjer84 wijzigde dit bericht op 05-05-2021 19:23
18.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje86 schreef:
05-05-2021 18:55
Dit is de reden waarom ik het zonde vind dat TO nu al 32 uur gaat werken. In mijn vakgebied (accountancy) kom je dan niet op een hoger niveau waar je zelf meer regie op hebt jouw uren en invulling daarvan. Door in het begin hard te werken kan ik nu mijn eigen uren indelen en als ik op woensdagmiddag geen zin heb in een afspraak met een junior doen we dat op donderdag om 5 uur omdat ik dat wil. Of op vrijdag om 8 uur, ik hoef mij dus niet vaak meer te schikken naar de agenda van anderen.

En dat zal voor meer vakgebieden gelden. Lang niet alle dat weet ik, maar het is zo fijn later dat je meer regio hebt.
Echt onzin. Zo afhankelijk van waar je werkt en op welke afdeling je zit. Als je op de controle zit, dan wordt je sowieso veel meer geleefd door de deadlines van klanten, de vaak relatief krappe bezetting en maak je dus vaak behoorlijk wat overuren. Daarnaast is er een groot verschil of je bij een Big4 kantoor werkt (waar je commentaar krijgt als je in het drukke seizoen om 17 uur al weg gaat) of bij een kleiner kantoor zit.
Ik heb bij meerdere accountantskantoren gezeten en het was voor slechts 1 werkgever een probleem dat ik geen 40 uur wilde werken. Dat was puur omdat ik iemand ging vervangen die 40 uur werkte. En of ik er nu 30, 40 of 50 uur had gewerkt, ik had daar toch niet verder mogen doorgroeien. Terwijl dit bij de andere kantoren ook prima kon/kan met 32 uur, zolang ik maar die ambitie en inzet daarvoor toon (en natuurlijk de kwaliteiten er voor heb). Aan de andere kant heb ik (behalve toen ik echt nog een beginner was en als ik ergens gloednieuw was), tot op zekere hoogte altijd zelf mijn uren/taken kunnen plannen.

En ja, toen ik bij een Big4 kantoor zat, kwam er een vrouw terug van zwangerschapsverlof en werkte nog maar 32 uur. En ze had nog hetzelfde takenpakket als toen ze 40 uur werkte. Die is ook niet lang gebleven, want het is idioot om zoiets van je werknemers te verlangen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje86 schreef:
05-05-2021 18:55
Dit is de reden waarom ik het zonde vind dat TO nu al 32 uur gaat werken. In mijn vakgebied (accountancy) kom je dan niet op een hoger niveau waar je zelf meer regie op hebt jouw uren en invulling daarvan. Door in het begin hard te werken kan ik nu mijn eigen uren indelen en als ik op woensdagmiddag geen zin heb in een afspraak met een junior doen we dat op donderdag om 5 uur omdat ik dat wil. Of op vrijdag om 8 uur, ik hoef mij dus niet vaak meer te schikken naar de agenda van anderen.

En dat zal voor meer vakgebieden gelden. Lang niet alle dat weet ik, maar het is zo fijn later dat je meer regio hebt.
Ik zie heel veel mensen in die sector omvallen. Vaak beginnen ze aan een gezin als ze net in de overgang zitten van controleleider naar accountant, en is het de partner thuis die overal voor moet opdraaien. De werkuren zijn bij sommige kantoren in mijn ogen ook echt niet normaal. Assistenten werken op verschillende dossiers en als de ene controleleider om 7 uur wil afspreken en de andere om 17 uur, moeten ze die lange dagen draaien. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar bij de meeste kantoren zijn de vrouwen op een hand te tellen. Vaak stappen die snel over naar de adviespraktijk, waar je nog wel normale kantooruren mag werken of thuis kunt werken. Dat thuis geldt dan vaak alleen nog maar voor de overuren. Maar ja, als je eenmaal door die opbouwfase heen bent, staat er wel een mooi salaris tegenover.
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje86 schreef:
05-05-2021 18:55
Dit is de reden waarom ik het zonde vind dat TO nu al 32 uur gaat werken. In mijn vakgebied (accountancy) kom je dan niet op een hoger niveau waar je zelf meer regie op hebt jouw uren en invulling daarvan. Door in het begin hard te werken kan ik nu mijn eigen uren indelen en als ik op woensdagmiddag geen zin heb in een afspraak met een junior doen we dat op donderdag om 5 uur omdat ik dat wil. Of op vrijdag om 8 uur, ik hoef mij dus niet vaak meer te schikken naar de agenda van anderen.

En dat zal voor meer vakgebieden gelden. Lang niet alle dat weet ik, maar het is zo fijn later dat je meer regio hebt.
Blij dat ik niet met jou werk. Lijkt me vreselijk dat jij ff lekker last minute voor mij bepaalt dat ik de donderdag om 5 uur beschikbaar moet zijn. Vind het gewoon asociaal eigenlijk.

Bovendien hou je met jouw manier dus die werkwijze ook in stand.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
05-05-2021 19:42
Blij dat ik niet met jou werk. Lijkt me vreselijk dat jij ff lekker last minute voor mij bepaalt dat ik de donderdag om 5 uur beschikbaar moet zijn. Vind het gewoon asociaal eigenlijk.

Bovendien hou je met jouw manier dus die werkwijze ook in stand.
Ik doe dat nooit last-minute. Maar ik heb nu wel meer inspraak in mijn werktijden. Mijn team kan redelijk vrij hun uren indelen. Maar mijn agenda is toch belangrijker als die van een junior. Die heeft zich meer te schikken. Heel simpel: als een directeur bepaalt dat ik 3x per jaar op mijn ATV-dag moet komen opdraven bij een belangrijke vergadering dan doe ik dat. Dan ga ik niet lopen miepen: het is mijn vrije dag. En dat verwacht ik ook van de mensen onder mij. Andere kant: als het mooi weer is en je hebt geen belangrijke dingen dan kun je spontaan vrij nemen. Of een keer met een kater op vrijdag komt binnen wandelen heb ik daar ook geen problemen mee.
roodborstje86 wijzigde dit bericht op 05-05-2021 21:12
28.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overigens werk ik allang niet meer bij een Big4, dat vond ik zelf de horror naar een paar jaar (inderdaad vanwege de uren). Maar die paar jaar buffelen hebben mijn carrière wel een kick-start gegeven waardoor ik nu een lekker betaalde baan heb met veel autonomie. En ook daarna heb ik gemerkt: om echt hogerop te komen moet je toch vaak net dat stapje extra zetten en dat zou mij niet gelukt zijn met 32 uur.
anjer84 schreef:
05-05-2021 19:10
Dat is gewoon echt afhankelijk van hoe het kantoor er in staat. Ik heb zelf jaren parttime in de advocatuur gewerkt en ken ook genoeg advocaten die parttime werken. Die zitten niet op de Zuidas nee en die werken ook niet 28 uur maar wel 32 uur en dat is prima te combineren met rechtbanken en cliënten. Wel moet je flexibel zijn en je parttime dag kunnen en willen omzetten. Dat geldt overigens voor mijn huidige baan ook. Als ik met allerlei partijen rond de tafel moet, dan roep je niet 'dat is mn parttime dag'. Dan zeg je gewoon ja en los je je privé situatie op. Net als evt wat in het weekend en de avonduren doen zonder overuren te schrijven. Je kan immers ook een middag vrij nemen zonder uren op te nemen omdat er ineens ijs ligt en je wil schaatsen. Maar dat je het vak advocaat niet parttime kunt uitoefenen is echt onzin. Niet iedereen wil op de Zuidas zitten en ook niet in ieder rechtsgebied sta je evenveel bij de rechtbank. In mijn rechtsgebied wordt er heel veel minnelijk opgelost en anders heb je altijd nog wel je verhinderdata waar de rechtbank zeker wel rekening mee houdt is mijn ervaring.
Genoeg advocaten die parttime werken. Maar weinig juniors en ook niet met telefoon/mail volledig uit op hun vrije dag.

Verhinderdata bij de rechtbank is prima te regelen. Maar een (buitenlandse) cliënt die een rfp met korte deadline voor een overname, financiering of reorganisatie uitgooit niet.
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje86 schreef:
05-05-2021 21:11
Overigens werk ik allang niet meer bij een Big4, dat vond ik zelf de horror naar een paar jaar (inderdaad vanwege de uren). Maar die paar jaar buffelen hebben mijn carrière wel een kick-start gegeven waardoor ik nu een lekker betaalde baan heb met veel autonomie. En ook daarna heb ik gemerkt: om echt hogerop te komen moet je toch vaak net dat stapje extra zetten en dat zou mij niet gelukt zijn met 32 uur.
Dat kan. Ik zie genoeg collega's die gewoon met 32 uur accountant zijn (geworden). Want eerst naast 4 dagen werken ook een dag naar school. En vaak eenmaal klaar, dan vaak geen zin in 40 uur werken, want niet nodig en/of gezin. Natuurlijk wordt in de eerste paar maanden door veel mensen overgewerkt. Maar dat laat zijn sporen na. Bij een vriendin van mij die nog wel in de controle werkt, zijn er in de afgelopen 2 maanden al 3 man uitgevallen door een burn-out.

Wat ik merk, is dat degenen die in het bedrijf zijn doorgegroeid, meer moeite hebben met het in balans houden/scheiden van werk en privé. Waardoor ze sneller uitvallen. Degenen die ook nog ergens anders hebben gewerkt, zijn daar beter in. Die hebben geleerd van het niet scheiden van deze twee.

En tja, als mijn leidinggevende om 17 uur nog iets wil afspreken, dan moet ze wel een verdomd goede reden hebben om mij na werktijd nog op te laten draven. Ik werk 4 dagen van 8 en 17 uur, dus genoeg mogelijkheden om een afspraak te maken. Mijn vrije dag, is gewoon mijn vrije dag.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
05-05-2021 22:24
Dat kan. Ik zie genoeg collega's die gewoon met 32 uur accountant zijn (geworden). Want eerst naast 4 dagen werken ook een dag naar school. En vaak eenmaal klaar, dan vaak geen zin in 40 uur werken, want niet nodig en/of gezin. Natuurlijk wordt in de eerste paar maanden door veel mensen overgewerkt. Maar dat laat zijn sporen na. Bij een vriendin van mij die nog wel in de controle werkt, zijn er in de afgelopen 2 maanden al 3 man uitgevallen door een burn-out.

Wat ik merk, is dat degenen die in het bedrijf zijn doorgegroeid, meer moeite hebben met het in balans houden/scheiden van werk en privé. Waardoor ze sneller uitvallen. Degenen die ook nog ergens anders hebben gewerkt, zijn daar beter in. Die hebben geleerd van het niet scheiden van deze twee.

En tja, als mijn leidinggevende om 17 uur nog iets wil afspreken, dan moet ze wel een verdomd goede reden hebben om mij na werktijd nog op te laten draven. Ik werk 4 dagen van 8 en 17 uur, dus genoeg mogelijkheden om een afspraak te maken. Mijn vrije dag, is gewoon mijn vrije dag.
Tsja als ik moeten komen opdraven bij de RvC dan hebben die echt geen boodschap aan het is mijn vrije dag. Of ik werk maar tot 17 uur. Soms moet een teamlid mee op zijn/haar vrije dag of in de avond. Als dat structureel niet kan, dan zijn je kansen op promotie gewoon 0.

En 32 uur in het drukke seizoen als controleleider? Knap..mij nooit gelukt. Maar ja ik vond die 6 weken zomervakantie dan weer goede compensatie.
anjer84 schreef:
05-05-2021 19:10
Dat is gewoon echt afhankelijk van hoe het kantoor er in staat. Ik heb zelf jaren parttime in de advocatuur gewerkt en ken ook genoeg advocaten die parttime werken. Die zitten niet op de Zuidas nee en die werken ook niet 28 uur maar wel 32 uur en dat is prima te combineren met rechtbanken en cliënten. Wel moet je flexibel zijn en je parttime dag kunnen en willen omzetten. Dat geldt overigens voor mijn huidige baan ook. Als ik met allerlei partijen rond de tafel moet, dan roep je niet 'dat is mn parttime dag'. Dan zeg je gewoon ja en los je je privé situatie op. Net als evt wat in het weekend en de avonduren doen zonder overuren te schrijven. Je kan immers ook een middag vrij nemen zonder uren op te nemen omdat er ineens ijs ligt en je wil schaatsen. Maar dat je het vak advocaat niet parttime kunt uitoefenen is echt onzin. Niet iedereen wil op de Zuidas zitten en ook niet in ieder rechtsgebied sta je evenveel bij de rechtbank. In mijn rechtsgebied wordt er heel veel minnelijk opgelost en anders heb je altijd nog wel je verhinderdata waar de rechtbank zeker wel rekening mee houdt is mijn ervaring.
Heeft niets met Zuidas te maken, maar alles met de aard van het beroep. Ik ben gewoon van mening dat je geen goed advocaat kan zijn op parttime basis.

Net zo goed als dat niet kan als je ceo bent, of burgemeester, enz.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
06-05-2021 07:55
Heeft niets met Zuidas te maken, maar alles met de aard van het beroep. Ik ben gewoon van mening dat je geen goed advocaat kan zijn op parttime basis.

Net zo goed als dat niet kan als je ceo bent, of burgemeester, enz.
Maar dat zit niet vast op 40 uur, of 32
Dat zit vast op FULLtime werken, dus altijd beschikbaar zijn
Ik werk fulltime (in mijn geval 40 uur), maar die uren zitten min of meer door de hele week, het hele jaar. Afgelopen weekend was er even iets waar ik voor nodig was, tja, dan sta ik "aan". Dat kan ook wel in 32 uur (als je alles goed regelt, als je kinderen zou hebben). Maarrrrr ik zal wel gek zijn, laat me er graag volledig voor betalen hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje86 schreef:
05-05-2021 22:31
Tsja als ik moeten komen opdraven bij de RvC dan hebben die echt geen boodschap aan het is mijn vrije dag. Of ik werk maar tot 17 uur. Soms moet een teamlid mee op zijn/haar vrije dag of in de avond. Als dat structureel niet kan, dan zijn je kansen op promotie gewoon 0.

En 32 uur in het drukke seizoen als controleleider? Knap..mij nooit gelukt. Maar ja ik vond die 6 weken zomervakantie dan weer goede compensatie.
Loop jij dan richting partner of ben jij partner? Want waar ik werk moet je toch wel hoog in de boom zitten voor je bij RvC moet komen opdraven.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
04-05-2021 11:28
Ik ben ondanks/dankzij mijn 4 dagen werken gewoon geëmancipeerd hoor. Heb een salaris waarmee ik prima kan rondkomen en ben niet afhankelijk van enige toeslag. Ook vraag me af wat die 5e dag zou toevoegen aan ‘de emancipatie van de vrouw/deze vrouw’.
Nou inderdaad. Ik werk nu 40 uur, maar ik ben ZZP-er en voor deze opdracht kon dat even niet anders en wel fijn in Corona tijd, maar zodra deze opdracht over is ga ik echt weer naar de 4 dagen in de week. Nu heb ik eigenlijk alleen tijd voor mijn hobby's en huishouden in het weekend, in de avonden ben ik laat thuis, moet ik eten en dan komt er verder niks meer van, en mijn weekenden zijn dus gevuld met dingen die 'moeten'. Met vier dagen in de week ben ik enorm financieel onafhankelijk (ik heb wel een vriend maar woon niet samen, heb mijn eigen koophuis en genoeg spaargeld op de bank). Dus als jij het financieel red met 4 dagen in de week TO, waarom niet?

Ik vind het erg belangrijk dat ik mijn leven niet alleen benut voor 'werken'. Ik mag er verdikkems ook een beetje van genieten toch?
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
06-05-2021 09:04
Loop jij dan richting partner of ben jij partner? Want waar ik werk moet je toch wel hoog in de boom zitten voor je bij RvC moet komen opdraven.
Ik werk niet meer bij een kantoor, inmiddels bij een klant. Maar ik zit redelijk hoog idd bij de organisatie.
DS1971 schreef:
06-05-2021 07:55
Heeft niets met Zuidas te maken, maar alles met de aard van het beroep. Ik ben gewoon van mening dat je geen goed advocaat kan zijn op parttime basis.

Net zo goed als dat niet kan als je ceo bent, of burgemeester, enz.


Gelukkig is dit slechts jouw mening. Ik ben jaren geleden cliënt geweest bij 1 het grootste/bekendste letselschade advocatenkantoren en ook daar werkte menig advocaat parttime en was er ook gewoon ruimte voor de zgn ‘papadagen’ (gruwelwoord), incl. de CEO. Heeft niets tenietgedaan vwb het resultaat kan ik je uit ervaring vertellen.
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 06-05-2021 13:47
Reden: Typo
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje86 schreef:
06-05-2021 10:09
Ik werk niet meer bij een kantoor, inmiddels bij een klant. Maar ik zit redelijk hoog idd bij de organisatie.
Even uit persoonlijke interesse (aangezien ik niet mijn hele leven op een accountantskantoor wil blijven werken), wat was voor jou de reden om de overstap te maken en in hoeverre is dat gelukt? Mag ook in een PB.
De meeste van mijn collega's die een overstap maken, gaan dan richting 'hoofd' financiële afdeling of gewoon op de administratie ergens (ik zit in de samenstel). Maar dat zijn over het algemeen geen collega's met een titel of veel ervaring op hbo/wo niveau. Dus ik vroeg mij af naar wat voor soort functie jij overgestapt bent.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven