Geld & Recht alle pijlers

no buy challenge

11-01-2019 20:33 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gaan verhuizen en daar heb ik geld voor nodig. Helaas heb ik momenteel maar 525 euro op mijn spaarrekening staan. Nu zie ik op YouTube vaak de no buy challenge voorbij komen en dat lijkt me wel een goed plan om zo mijn verhuizing te kunnen financieren. No buy kun je op allerlei manieren invullen zoals alleen op boodschappen budgetteren of ook op kleding en andere zaken. Zelf heb ik echt nooit kunnen sparen en wil ik nu eens een jaar proberen mijn verlangen naar weer een bestelling te negeren en te kijken naar de lange termijn.
Ik wil 50 euro per week uit gaan geven aan boodschappen( woon alleen) en 200 euro per maand gaan sparen. Ik hoop dan over anderhalf jaar te kunnen verhuizen. Zijn er mensen die het leuk vinden mee te doen met een no buy year ( of maand of andere periode) Wat is je doel? Minder consumeren is op zich ook al een mooi doel met als gevolg een buffer op je spaarrekening. Ik mag van mezelf ook geen nieuwe gadgets zoals telefoon of bluetooth boxen van Bose, planten alleen stekjes ruilen en alleen cosmetica vervangen die op is en me goed bevalt. Meeste bevalt me trouwens ook niet zoals meerdere flesjes van The ordinary die ik in een opwelling kocht. Kleding ga ik tweedehands kopen en alleen als er iets versleten is. En verder ga ik wss kleiner wonen want ik heb nu 3 slaapkamers en een woonkamer van 33 vierkante meter en ga naar 1 of hooguit 2 slaapkamers en kleinere woonkamer. Dus kan ook nog veel spullen gaan verkopen zoals vintage meubeltjes en planten ( heb er ruim 100) Wie heeft er al ervaring mee en vinden mensen het leuk om mee te doen en elkaar te motiveren en op de hoogte te houden?
Nitflex schreef:
02-04-2019 15:06
Je kunt er dit soort cable protectors om doen: https://www.google.nl/search?q=macbook+ ... gVnXunk0GM, dan knakt het snoer minder snel.
Oh wow... ik had geen idee dat zoiets bestond! Ja, dat zal zeker helpen want het begint altijd bij het begin en einde van de kabel. En vervolgens is het rubber zo gaar dat het makkelijk over de gehele lengte scheurt.
YellowLemonTree schreef:
02-04-2019 08:30
Vroeger zou ik daar wel moeite mee gehad hebben, nu ben ik blij met de hulp. In plaats van dat het voelt alsof anderen zeggen dat ik het niet alleen kan, voelt het dat ze zeggen dat het niet alleen hoeft.
Wat goed van je dat je dit zegt!! En nog beter natuurlijk dat je het nu zo voelt, want zo zal het ook bedoeld zijn.

Vooral dingen die de één niet meer gebruikt en nog wel goed zijn en je kan daar een ander een plezier mee doen, dan is dat toch super? Ik heb meerdere dingen qua kleding (zelfs van vrienden van vrienden of van vrienden van familie bijvoorbeeld) die nog mooi zijn, fijn zitten en me ook leuk staan. Ik draag het regelmatig.

Sommigen hebben wel echt pech met veel dingen in een korte tijd stuk. Dat is gewoon irritant, en ik ken het ook wel helaas. Maar nog niet zo overdreven gelukkig.
Nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik heb vandaag weer €100 gestort op de betaalrekening en ik hoop dat we het er deze week ook weer mee redden, net zoals vorige week.

Inmiddels heb ik het betaalverzoek binnen voor het bittergarnituur en het viel erg mee vergeleken met wat ik had verwacht. Dus dat was natuurlijk fijn :yes:
Lady_Day schreef:
02-04-2019 12:14
De oplader. Het is niet alleen bij de magneet aansluiting, maar daar begint het meestal wel.

Kan het wellicht declareren idd. IT doet altijd heel zuur over mijn laptop. Ze zijn het er niet mee eens dat ik een Macbook heb of zo (de rest zit op Windows).

Jeetje joh, bij mijn man op het werk zijn ze allemaal juist overgestapt op Apple, als je daar met een Windows laptop aankomt lachen ze je uit. o_o Macbooks zijn voor de professionele markt toch sowieso veel handiger dan zo'n laptop die constant updates moet draaien en langzaam opstart
Ik ben vanmiddag gratis gaan zwemmen met mijn zoon, Hij mag gratis naar binnen vanwege zijn zwemles en ik kon gratis met de Rotterdampas (eenmalig). Ditzelfde kan mijn man dan ook nog een keer doen, want die heeft ook een Rotterdampas. En dan kan zoon ook nog eens gratis met de Rotterdampas. Dus dat gaat lekker haha

Sorry misschien post ik teveel? Ik merk dat het me wel motiveert om hier mee te schrijven :-$
Welnee. Je post niet teveel hoor😁. Juist leuk om te lezen.

Ik heb weer een geniale no buy aktie van manlief. Een mooie prent van het cjib. Die moet nog vastgesteld worden dus dan weet je het wel. Ik ben even niet zo lief voor hem geweest, grrrr. Ik was echt woest.

Zelf een andere auto gevonden. Volgende week kan ik hem halen. De spaarrekening gaat hard zo dus we kunnen weer flink aan de bak om de kas te spekken voor de overige kozijnen en tzt moet de grote auto ook vervangen worden, maar daar hebben we nog even tijd voor.
Dat is echt zo zonde van het geld he? Ik ben eerlijk gezegd ook wel bang voor als ik straks mijn rijbewijs heb want ik heb ook wel moeite om bijvoorbeeld de 50 of 80 km aan te houden. :roll: Sommige wegen nodigen uit om harder te rijden, zeker in mijn leswagen (Mercedes) o_o
snorriemorrie schreef:
03-04-2019 16:43
Sorry misschien post ik teveel? Ik merk dat het me wel motiveert om hier mee te schrijven :-$

Nee hoor, het leest lekker :) Ik ben naar een stille meeleesmodus verkast, want heb niet veel te melden. Zit aan een strak budget en kan daar niet eens overheen gaan, simpelweg omdat er geen geld is :biggrin: Werkt wel goed
Vixxen schreef:
03-04-2019 17:11
Nee hoor, het leest lekker :) Ik ben naar een stille meeleesmodus verkast, want heb niet veel te melden. Zit aan een strak budget en kan daar niet eens overheen gaan, simpelweg omdat er geen geld is :biggrin: Werkt wel goed

Dan kan ik me zo voorstellen dat de lol snel er vanaf is met zo'n uitdaging... Dan is het geen no buy maar can't buy :purple:
snorriemorrie schreef:
03-04-2019 17:18
Dan kan ik me zo voorstellen dat de lol snel er vanaf is met zo'n uitdaging... Dan is het geen no buy maar can't buy :purple:

Hahaha misschien moet ik daar maar een topic over openen :hihi:

Overleef het wel hoor en vind het leuk om hier mee te lezen.
Vixxen schreef:
03-04-2019 17:23
Hahaha misschien moet ik daar maar een topic over openen :hihi:

Overleef het wel hoor en vind het leuk om hier mee te lezen.

Ik vind het ook leuk om van jou te lezen hoor, ondanks dat het nu noodgedwongen is. Het maakt je misschien wel creatief als er echt geen vangnet is?
snorriemorrie schreef:
03-04-2019 17:26
Ik vind het ook leuk om van jou te lezen hoor, ondanks dat het nu noodgedwongen is. Het maakt je misschien wel creatief als er echt geen vangnet is?
Ja gek genoeg wel (er is nog een spaarrekening hoor, maar daar wil ik liever niet aankomen). Ik heb alleen nog geld voor boodschappen tot het einde van de maand en dat was het. Ben nu wel ineens een stuk creatiever met recepten en cadeautjes voor jarigen :)
Ja dat ken ik, ik hou er ook niet van om aan mijn spaarrekening te zitten, behalve dan aan eventuele reserveringsuitgaves waar ik speciaal geld voor opzij had gezet.

Maar ik ben dan juist wel benieuwd wat je voor cadeautjes hebt gedaan? Daar kunnen wij weer van leren toch?

Ik had vorige week geluk: ik kwam er net op tijd achter dat ik in december al een cadeautje voor mijn vader had gekocht voor zijn verjaardag eind vorige maand. Was ik alweer helemaal vergeten. Maar kwam het net op tijd weer tegen :biggrin:
snorriemorrie schreef:
03-04-2019 17:39
Ja dat ken ik, ik hou er ook niet van om aan mijn spaarrekening te zitten, behalve dan aan eventuele reserveringsuitgaves waar ik speciaal geld voor opzij had gezet.

Maar ik ben dan juist wel benieuwd wat je voor cadeautjes hebt gedaan? Daar kunnen wij weer van leren toch?

Ik had vorige week geluk: ik kwam er net op tijd achter dat ik in december al een cadeautje voor mijn vader had gekocht voor zijn verjaardag eind vorige maand. Was ik alweer helemaal vergeten. Maar kwam het net op tijd weer tegen :biggrin:
Ja sorry, hier even wat uitgebreider!
Zo heb ik een pan soep gemaakt en deels ingevroren. Paprika/tomatensoep, goedkope ingrediënten.
Ik kwam nog cadeaubonnen tegen die ik ga inwisselen voor cadeautjes voor verjaardagen. En ik ga morgen lunchen met mijn moeder (gewoon zomaar, ik vertel haar liever niet dat ik krap zit. Dan maakt ze zich gelijk zorgen) en dat betaalt zij.

Haha zou ook echt iets voor mij zijn om al een cadeau te kopen lang van te voren en dan te vergeten :biggrin:
anoniem_362802 wijzigde dit bericht op 03-04-2019 17:42
52.68% gewijzigd
Ik heb dat trouwens van mijn schoonmoeder overgenomen: die heeft een grote doos met cadeaus staan voor jan en alleman. Als ze iets tegenkomt waarvan ze denkt "dat is typisch iets voor snorrie" dan koopt ze het vast. Ik doe dat nu ook, alleen dan wel met koopjes. Ook spullen die ik zelf krijg maar eigenlijk niet wil doe ik erin.
Snorriemorrie ik vind het ook leuk om te lezen dus vooral doorposten hoor!
Raindrop balen is dat he, en de boetes zijn altijd zo duur in nl.. echt niet normaal vind ik. Hopelijk valt het bedrag achteraf toch nog een beetje mee, ik snap dat je je geld beter kunt gebruiken nu je een andere auto hebt gevonden. Wat voor 1 is het geworden?
Vixxen dat is niet leuk nee, alleen een strak budget op de bank hebben om van te leven en verder 0 ruimte voor iets leuks.. hopelijk is dat alleen deze maand zo?
snorriemorrie schreef:
03-04-2019 17:41
Ik heb dat trouwens van mijn schoonmoeder overgenomen: die heeft een grote doos met cadeaus staan voor jan en alleman. Als ze iets tegenkomt waarvan ze denkt "dat is typisch iets voor snorrie" dan koopt ze het vast. Ik doe dat nu ook, alleen dan wel met koopjes. Ook spullen die ik zelf krijg maar eigenlijk niet wil doe ik erin.
Doe ik nu ook. Heb dus cadeaubonnen die ik gekregen heb met sinterklaas en die ga ik nu gebruiken om cadeaus mee te kopen. En soms geef ik ook wel eens dingen die ik nog in huis heb (of heb gekregen) en niet meer gebruik. Klinkt wel erg goedkoop he? Het zijn wel nieuwe dingen, geen oude meuk hoor.
Cadeautjes vooruit kopen doe ik ook overigens, maar dan moet je idd niet vergeten dat je al wat hebt liggen want anders helpt het je nog niet bij het besparen.
lizenlotte schreef:
03-04-2019 17:42
Snorriemorrie ik vind het ook leuk om te lezen dus vooral doorposten hoor!
Raindrop balen is dat he, en de boetes zijn altijd zo duur in nl.. echt niet normaal vind ik. Hopelijk valt het bedrag achteraf toch nog een beetje mee, ik snap dat je je geld beter kunt gebruiken nu je een andere auto hebt gevonden. Wat voor 1 is het geworden?
Vixxen dat is niet leuk nee, alleen een strak budget op de bank hebben om van te leven en verder 0 ruimte voor iets leuks.. hopelijk is dat alleen deze maand zo?

Ja is alleen deze maand nog :cheer2: Heb een wat moeilijk begin dit jaar, maar vanaf volgende maand is het weer beter hoop ik!
Vixxen schreef:
03-04-2019 17:44
Doe ik nu ook. Heb dus cadeaubonnen die ik gekregen heb met sinterklaas en die ga ik nu gebruiken om cadeaus mee te kopen. En soms geef ik ook wel eens dingen die ik nog in huis heb (of heb gekregen) en niet meer gebruik. Klinkt wel erg goedkoop he? Het zijn wel nieuwe dingen, geen oude meuk hoor.

Haha, nee joh als het met een goede gedachte is uitgekozen (niet zomaar iets maar echt iets waarvan je denkt dat je de ander er blij mee maakt) dan maakt de prijs in principe toch niet uit? :)
snorriemorrie schreef:
03-04-2019 17:45
Haha, nee joh als het met een goede gedachte is uitgekozen (niet zomaar iets maar echt iets waarvan je denkt dat je de ander er blij mee maakt) dan maakt de prijs in principe toch niet uit? :)

Ik weet niet, ik voel me dan wel een beetje een cheapskate eerlijk gezegd :$
En mijn man koopt gewoon even voor €8,30 aan ingrediënten om een milkshake van te maken :facepalm: Waar doe ik het voor vraag ik me nu echt af :purple: Ja, zodat mijn man ingrediënten voor milkshakes kan kopen. Hij had het aan mij gevraagd maar ik was het vergeten. Dus besluit ie doodleuk 3 milkshake soorten te maken.... Warom kan het nou nooit eens gewoon 1 zijn?

Sorry moet er ff over mopperen, maar hij is meestal wel lief hoor. Alleen moet hem niet voor een boodschap sturen, dat moet ik wat beter onthouden
snorriemorrie schreef:
03-04-2019 18:59
En mijn man koopt gewoon even voor €8,30 aan ingrediënten om een milkshake van te maken :facepalm: Waar doe ik het voor vraag ik me nu echt af :purple: Ja, zodat mijn man ingrediënten voor milkshakes kan kopen. Hij had het aan mij gevraagd maar ik was het vergeten. Dus besluit ie doodleuk 3 milkshake soorten te maken.... Warom kan het nou nooit eens gewoon 1 zijn?

Sorry moet er ff over mopperen, maar hij is meestal wel lief hoor. Alleen moet hem niet voor een boodschap sturen, dat moet ik wat beter onthouden

:hihi: Zou die van mij ook kunnen doen hoor!

Hmmm ik moet toch de spaarrekening aantasten want er is ineens een bedrag van mijn rekening afgeschreven van de woningbouw :|
Ik had de H&M catalogus doorgelopen en van alles aangekruist mbt shirtjes, rok en een mooie blauwe blazer. Tot ik ging nadenken want ik nog in huis heb aan zomerkleding. Catalogus in de prullenbak geflikkerd..... :high5: :cheer2:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik doe het goed met de boodschappen. Ik zit tijdelijk bij mijn vriend en ik betaal de boodschappen. Ik heb de afgelopen paar maand ongeveer 300 euro per maand uitgegeven voor 2 personen. In mijn eentje zat ik daar altijd wel overheen (ik kocht veel luxere dingen, veel kant en klare 'verse' maaltijden van de Appie), veel snacks en broodjes bij de AH to Go bij mijn werk. Ik kook nu gewoon elke dag en omdat ik de auto moet pakken om boodschappen te doen ga ik ook minder even tussendoor wat lekkers halen wat ik thuis dus wel deed, met de Appie om de hoek.

Wel ben ik overstag gegaan met kleding. Ik heb een zomertrui gekocht die ik al een paar maanden op mijn verlanglijstje had staan maar ik vond hem te duur. Ik dacht eerst dat ik wel kon wachten tot de uitverkoop maar toen ik ging checken was ie overal uitverkocht in mijn maat en 1 winkel had nog 1 exemplaar. Toch maar besteld en heel erg blij mee. En toen ik toch bezig was ook nog wat extra t-shirts gekocht voor het geval het zomer wordt. Dat was bij Zalando en ik heb het nog niet binnen. Het was goedkoop dus eerst maar even zien hoe de kwaliteit is. Ik heb geen zin om weer een zomer in zwarte longsleeves te lopen.

Ook nog wel wat uitgaven gehad aan haarspullen. Ik ben de curly girl methode gaan volgen en ik merk nu al dat mijn krullen beter zitten. Maar ja, alle producten die ik had zaten vol sulfaten en siliconen en zijn 'not done'. Ik was al eerder begonnen met barshampoo en conditioner maar nu ook nog een leave in, een creamgel en een of ander goedje wat magisch zou zijn voor beschadigd haar. De prijs was wel magisch, dus ik hoop dat het werkt.

Omdat ik ook nog wat extra uitgaven had ben ik overzicht een beetje kwijt. Ik had nog een kappersafspraak staan maar die heb ik afgezegd. Scheelt weer en als mijn haar fantastisch zit met alle nieuwe producten kan ik nog wel een maandje wachten :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven